Permalänk
Medlem

Cooler Master kvalité?

Hej,

Jag köpte först ett Cooler Master Masterkeys Pro S RGB Brun i mitten av 2017 efter att ha gjort en omfattande efterforskning för vad som kunde passa mig. Efter ett tid så började tangentbordet låsa sig, d.v.s det gick inte skriva på det och en märklig färg kombi visades, detta gick inte komma ur utan att dra ut och sätta i tangentbordet igen. Jag fick ett nytt, denna gången ett Cooler Master Masterkeys Pro L RGB Brun, även detta började strula på samma vis efter ett tag, åter igen fick jag ett nytt Cooler Master Masterkeys Pro L, detta tangetbord har nu lagt ner helt. När man sätter i det så säger Windows att den inte kan känna igen produkten.

Man kan vid detta lag fundera över hur jag hanterar tangentbord men jag har haft ganska få tangentbord sen början av 1990 talet och aldrig haft något som gått sönder faktiskt!? Så då undrar jag såklart om Cooler Master har allmänt dålig kvalité? Har sen tidigare haft någon CPU kylare som till början funkade okay men strulade efter ett tag, ärven där har jag aldrig tidigare haft problem med CPU kylare.

Vad är er uppfattning?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Mitt master Pro s med bruna brytare, fungerar utmärkt efter flera års användning.
CM headset modell dyrare, fungerar utmärkt.
CM Reaper tåligaste mus jag stött på.
CM midi tower, noll rost.
3-10år användning på allt

Men om det inte fanns sådana som du, som plockade upp alla måndagsexemplar. Så skulle min upplevelse av Cooler Master kunnat se annorlunda ut.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mitt CM Masterkeys Pro S som jag köpte för nåt halvår sen (?) uppför sig liknande som ditt.
Efter några veckors drift eller så så hänger det sig och jag får dra ut och sätta i det igen.
Inget stort problem men lite småirriterande helt klart.

Jag startar upp programvaran då och då men det är nästan aldrig någon FW-uppdatering.
Tror endast det har kommit en ny, typ 1.01 eller så.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Den L version jag har just nu funkade det också med att dra i och sätta i USB kabeln. Mycket möjligt USB kabeln blivit sliten men oavsett så tycker jag att det är riktigt dåligt när man måste göra detta lite då och då på ett tangentbord för runt 1200 kr. För min del kan det sluta fungera helt plötsligt mitt när jag skrev. Nu är det såklart heldött men jag ska faktiskt ta o testa med en annan USB kabel.

Grejen är att problemet med att det bara stänger ner sig lite då och då är att det blir extremt svårt att demonstrera problemet för butiken.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide