Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Polaren hade en sån , sjukt fina bilar hans var dock måndags exempel, kedjan byttes vid 8000mil och 11000mil. Sedan fick han byta kolvringar för att den drack 1l olja mer 100mil.

Skickades från m.sweclockers.com

Den första generationen av de motorerna hade en del barnsjukdommar tyvärr, men annars är det en rolig bil som finkar lika bra på vintern som på sommaren.

Tyvärr har jag också lite att fixa på bilen, byta pump och filter i haldexen samt bältes låset på förarsidan vilket är ett ganska vanliga VAG fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Har själv en v70 09 2.5ft och problemet för mig som kört BMW innan med är inte effekten utan snarare motor karaktär (lågvarvig) samt den rätt tråkiga väghållningen. Inget fel på bilen i sig motorn är jätteskön att köra då den orkar väldigt bra på låga varv och bilen är mycket bekväm, men den saknar det där lilla extra roliga som tillochmed min gamla 523 e39 från 99 hade.

Polaren sa samma sak när han kom från sin E60 525D, dock med coilovers och steg 1 på sin V70 2.5FT så tyckte han att bilen blev roligare att köra Har dock inte själv provat på de så kan inte kommentera

Skrivet av TurbZero:

Den första generationen av de motorerna hade en del barnsjukdommar tyvärr, men annars är det en rolig bil som finkar lika bra på vintern som på sommaren.

Tyvärr har jag också lite att fixa på bilen, byta pump och filter i haldexen samt bältes låset på förarsidan vilket är ett ganska vanliga VAG fel.

Verkligen, kanske blir en sån till sommaren

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Polaren sa samma sak när han kom från sin E60 525D, dock med coilovers och steg 1 på sin V70 2.5FT så tyckte han att bilen blev roligare att köra Har dock inte själv provat på de så kan inte kommentera
Verkligen, kanske blir en sån till sommaren

Problemet om du sätter på coilovers osv blir ju att bilen blir väldigt stötig, problemet på v70 är nog inte fjädringen i första hand utan fram och bakvagn där BMW både har med stag och kanske rent utan bättre konstruktion. BMW e60 har ju tillexempel 2 länkarmar i fram till att börja med och i dom dyrare har man adaptiv fjädring osv. Älskar dock endå min v70 för bekvämligheten och den fina familje funktionerna den har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Tycker det läggs upp för sällan här!

Kom igen nu!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Grymma bilder. Bra glans med.
Vad kör du med för produkter?

Kan rekommendera Bollnäs Bilvård för att få tips om bra produkter. Jag köper numera uteslutande därifrån nuförtiden. På sommaren kör jag deras egna BBV Arti Green som är en alkalisk avfettning. Den är dryg att blanda ut så en 5-liters dunk räcker länge.

På vintern använder jag deras Blue and Green Degreaser Wet som är grymt effektiv på smutsiga bilar. Denna är dock elakare och måste köras outspädd.

I övrigt älskar jag även deras schampo. BBV Arti +. Luktar grymt gott och ger en ren och fräsch bil.

Vänligen, Viktor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör en Golf Sportscombi, 150 HK, DSG.
Underbar bil. Ska tyvärr bytas ut i vinter mot en Golf Alltrack istället, enbart för fyrhjulsdriften.
Har haft en tvåhjulsdriven bil, denna - något jag aldrig kommer skaffa igen.

Men nöjd är jag annars. Underbara bilar med R-linepaketet.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk

Nytvättad

HYUNDAI ATOS 1.1 M5
Motoreffekt
46 kW (63 hk)
Max hastighet
147 km/h

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Problemet om du sätter på coilovers osv blir ju att bilen blir väldigt stötig, problemet på v70 är nog inte fjädringen i första hand utan fram och bakvagn där BMW både har med stag och kanske rent utan bättre konstruktion. BMW e60 har ju tillexempel 2 länkarmar i fram till att börja med och i dom dyrare har man adaptiv fjädring osv. Älskar dock endå min v70 för bekvämligheten och den fina familje funktionerna den har.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är ju det som är bekvämligheten i volvos, den svampiga flytande känslan är ju vad som gör det till en "lyxbil". Kopplar bort dig så gott som helt från vägen, det är riktigt skönt att köra men tråkigt om man vill känna sig lite sportig. Sen går det ju att sätta styvare bussningar om man vill ha den lite hårdare iaf.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Ja det är ju det som är bekvämligheten i volvos, den svampiga flytande känslan är ju vad som gör det till en "lyxbil". Kopplar bort dig så gott som helt från vägen, det är riktigt skönt att köra men tråkigt om man vill känna sig lite sportig. Sen går det ju att sätta styvare bussningar om man vill ha den lite hårdare iaf.

Hur känns Volvon i högre motorvägsfarter?

Kör Audi idag, lite stötig original, små kanter osv känns riktigt bra genom bilen men ligger riktigt bra på vägen istället. Funderar på att byta bil men vill inte att det ska bli vingligt i 100+ för den delen, men skulle vara skönt med något bekvämare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Hur känns Volvon i högre motorvägsfarter?

Kör Audi idag, lite stötig original, små kanter osv känns riktigt bra genom bilen men ligger riktigt bra på vägen istället. Funderar på att byta bil men vill inte att det ska bli vingligt i 100+ för den delen, men skulle vara skönt med något bekvämare.

Kör för nuvarande en A6 Allroad 2016, men för att svara på din fråga så är det inga konstigheter i motorvägshastigheter (så länge du håller dig på motorvägen det vill säga). Men det är ingen bil du tar snäva kurvor i för att leka lite rallykally om man säger så, då känns det som att bilen ska vicka nästan.

Tycker dock att volvos brukar bete sig lite mer spårkänsligt än bilar med styvare upphängning.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Jag kör med bilen, hon kör med mig.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Hur känns Volvon i högre motorvägsfarter?

Kör Audi idag, lite stötig original, små kanter osv känns riktigt bra genom bilen men ligger riktigt bra på vägen istället. Funderar på att byta bil men vill inte att det ska bli vingligt i 100+ för den delen, men skulle vara skönt med något bekvämare.

Absolut inte vinglig, du märker det om du ska börja ta lite hårdare kurvtagning på sin höjd. Det är mest "känslan" i dom där v70ina som blir lite tråkigare, men bekvämt. Störig beror ngg mycket på fälgar med. Är glad att jag bara har 16" på min, bekvämare att köra och mycket billigare däck.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Absolut inte vinglig, du märker det om du ska börja ta lite hårdare kurvtagning på sin höjd. Det är mest "känslan" i dom där v70ina som blir lite tråkigare, men bekvämt. Störig beror ngg mycket på fälgar med. Är glad att jag bara har 16" på min, bekvämare att köra och mycket billigare däck.

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är ju största nackdelen med att köra nyare bilar, 20" fälg är inga ovanligheterna och då har man ändå mycket gummi så dyrt blir det 😔 på Vintern går man däremot på 18" vilket är det minsta jag kan sko han i. V70n var billig i drift och reserver, men tråkig bil som original även med motor så där gick man ju in med coilovers för att slippa all rullning i kurvorna. Tji fick man blev ju stenhårt haha.

Men men, ser ju ballt ut!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Avstängd

Ny familjebil:

Permalänk
Medlem

Verkar som att hon både kör med bilen och med dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tycker det läggs upp för sällan här!

Kom igen nu!

Min har varit uppe här tidigare (dock tråkig vinterbild när jag precis kommit hem med den första gången). Därav får det bli en ny bild

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Inaktiv

Ingen mästerfotograf direkt. Ville ha en roligare bil än vår passat att pendla med, så blev en Renault Clio RS Trophy. Ingen vanlig modell i Sverige.

220 hk i den lilla bilen gör att den går som bara fan rent ut sagt. Riktigt rolig bil. Låter väldigt bra då den har Akrapovič som standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gothenburg:

Nytvättad

HYUNDAI ATOS 1.1 M5
Motoreffekt
46 kW (63 hk)
Max hastighet
147 km/h

https://i.imgur.com/pyYqm0l.jpg

Hade själv en sådan (2002 prime GLS) Riktigt trevlig att äga fram tills man skulle åka mer än 10 minuter i den. Lyckades aldrig hitta en bekväm körställning. Så sålde den efter 2 månader.

Har du modellen med klocka eller är de snikversionen? Han jag köpte min av sa att det var klockan som var skillnaden mellan GL och GLS.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hade själv en sådan (2002 prime GLS) Riktigt trevlig att äga fram tills man skulle åka mer än 10 minuter i den. Lyckades aldrig hitta en bekväm körställning. Så sålde den efter 2 månader.

Har du modellen med klocka eller är de snikversionen? Han jag köpte min av sa att det var klockan som var skillnaden mellan GL och GLS.

Klart jag har klocka, en digitalklocka. Men jag vill gärna ha en bil med AC som klarar av att kyla bilen samt där man kan lyssna på radio om bilen går över 80 km/h. Utan peltor-hörselskydd. Provkör flera bilar nu.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av gothenburg:

Nytvättad

HYUNDAI ATOS 1.1 M5
Motoreffekt
46 kW (63 hk)
Max hastighet
147 km/h

https://i.imgur.com/pyYqm0l.jpg

Är det uppgiven toppfart eller har du testat?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Skrivet av Xyborg:

Är det uppgiven toppfart eller har du testat?

Uppgiven, men kört ca 125-130 på mätaren men det är inte så jävla trevligt men drog förbi alla långtradarna...
Fördelen är att då har jag massagestolar. Allt skakar.

Har prövotid så skall inte köra snabbare än så på 120-väg.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av gothenburg:

Uppgiven, men kört ca 125-130 på mätaren men det är inte så jävla trevligt men drog förbi alla långtradarna...
Fördelen är att då har jag massagestolar. Allt skakar.

Har prövotid så skall inte köra snabbare än så på 120-väg.

Atos är så underbart o-underbara

Tittar du efter andra småbilar kan jag rekommendera VW Lupo. Bagageutrymmet är verkligen pyttelitet. Men fyra personer av normallängd sitter faktiskt helt OK och det går att åka i 110 utan skak samtidigt som man hör stereon. Väldigt mycket bil i pytteformat och för väldigt lite pengar.

Vi har idag en 2017 Audi A4 Avant samt en 1999 Lupo som andrabil. Jag skojar inte när jag säger att jag har nästan lika mycket benutrymme i baksätet i båda bilarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Atos är så underbart o-underbara

Tittar du efter andra småbilar kan jag rekommendera VW Lupo. Bagageutrymmet är verkligen pyttelitet. Men fyra personer av normallängd sitter faktiskt helt OK och det går att åka i 110 utan skak samtidigt som man hör stereon. Väldigt mycket bil i pytteformat och för väldigt lite pengar.

Vi har idag en 2017 Audi A4 Avant samt en 1999 Lupo som andrabil. Jag skojar inte när jag säger att jag har nästan lika mycket benutrymme i baksätet i båda bilarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Är det stor skillnad i benutrymme på a4 resp a6? Tycker min A6 nästan har lite för mycket benutrymme. Inkräktar i mitt tycke lite väl mycket på bagageutrymmet, tur man inte fraktar så mycket, någonsin.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är det stor skillnad i benutrymme på a4 resp a6? Tycker min A6 nästan har lite för mycket benutrymme. Inkräktar i mitt tycke lite väl mycket på bagageutrymmet, tur man inte fraktar så mycket, någonsin.

Jag har visserligen aldrig suttit i en A6 men har åkt en del i en A4. Föraren till den bilen är ganska lång och det är även jag, om jag sitter bakom föraren så har jag knät mot stolryggen. Det är inte obekvämt på något sätt men trångt är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är det stor skillnad i benutrymme på a4 resp a6? Tycker min A6 nästan har lite för mycket benutrymme. Inkräktar i mitt tycke lite väl mycket på bagageutrymmet, tur man inte fraktar så mycket, någonsin.

Jag är 193cm lång, och med framsätet inställt för mig så kommer jag inte ens in med benen i baksätet på min A4. Stänga dörren går inte.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jag är 193cm lång, och med framsätet inställt för mig så kommer jag inte ens in med benen i baksätet på min A4. Stänga dörren går inte.

Nästan så jag måste dubbelkolla min bil (sällan man sitter i baksätet på sin egen bil) men tycker det ser ut att vara gott om utrymme när vännerna hoppar in. Jag är dock "bara" 187cm lång men polaren på 203 får plats bakom utan problem 🤔 kommer slänga upp en bild sen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Är det stor skillnad i benutrymme på a4 resp a6? Tycker min A6 nästan har lite för mycket benutrymme. Inkräktar i mitt tycke lite väl mycket på bagageutrymmet, tur man inte fraktar så mycket, någonsin.

Största skillnaden är brädden på benutrymmet mellan A4 och A6 längden är nästan det samma. Jag är bara 166cm men när jag sätter mig från van A6 till en A4 får jag lite klaustrofobi känslan hur liten A4 blir mot A6. Bagageutrymmet är princip lika stora oavsett om det är Volvo/BMW/Merca inom samma prisklass.

Min första bil va en A4-sedan från 99 sen köpte jag en Audia A6-sedan från 06 efter det kunna jag inte gå ner sig efter hur bekväm det är att köra A6 det ända som störde mig va hur skuffen är utformad på Audis sedan modeller så nu kör jag A6-Allroad och jag ångrar mig inte en sekund luftfjädringen är verkligen det lilla extra som jag gillar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Största skillnaden är brädden på benutrymmet mellan A4 och A6 längden är nästan det samma. Jag är bara 166cm men när jag sätter mig från van A6 till en A4 får jag lite klaustrofobi känslan hur liten A4 blir mot A6. Bagageutrymmet är princip lika stora oavsett om det är Volvo/BMW/Merca inom samma prisklass.

Min första bil va en A4-sedan från 99 sen köpte jag en Audia A6-sedan från 06 efter det kunna jag inte gå ner sig efter hur bekväm det är att köra A6 det ända som störde mig va hur skuffen är utformad på Audis sedan modeller så nu kör jag A6-Allroad och jag ångrar mig inte en sekund luftfjädringen är verkligen det lilla extra som jag gillar.

Kan inte annat än hålla med, den gör verkligen bilen komplett när det kommer till komfort. Är min första Audi jag äger och den första nyare bilen. Innan detta körde jag olika v70n / S60 I. Provkörde en A6 - 16 avant men var inte alls lika lika skön som Allroaden. Sen en extra sak som är positiv med Allroaden är ju att den är off-road temad vilket betyder fritt fram att slänga på hur mycket extraljus som helst 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Mycket snack lite bilder!

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.