[PC] Destiny 2 – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av vopperough:

Är det värt att börja köra Destiny igen? slutade någon gång runt jul men blev lite peppad av Shadowkeep trailern, vad är nytt de senaste månaderna?

Nja. Är möjligen kul i ett par veckor eller mindre beroende vad du gillar att göra i spel(et).

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Shadowkeep-expansionen fördjupar Destiny något enormt. Förutom det nya Story Arc:et i och med expansionen och ny fet raid, nya quests/Free roam area och dailys/weeklies så kommer "geara upp" bli helt overhauled. Kommer närma sig MMO-känsla och man kommer behöva grinda mer för att modda så som man vill ha det då alla talents/perks nu kommer flyttas från armor till mods vilket många tror alltså kommer ändra end-game grinden från RNG till TIME CONSUMING. Haha! Hursomhelst så ser jag enormt fram emot Shadowkeep. Year 3 kan inte komma för tidigt!

Permalänk
Relik 📜

Nu går det att koppla kontot till Steam för överflytt 1/10 sedan!
https://www.bungie.net/7/en/PCMove

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Grymt peppad på Shadowkeep, har varit fast sedan D1 och det blir bara bättre och bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlyrrE91:

Grymt peppad på Shadowkeep, har varit fast sedan D1 och det blir bara bättre och bättre

Man blir ju lite sugen på att installera d2 igen pga shadowkeep, men när du säger att du varit fast sen d1 blir man tveksam 1 månad fick d1 vid release och likaså d2. Det har inte haft content som räcker till vid release.. Men kanske värt nu?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Kort fråga, inte lirat på två-tre månader och har bara 517 light. Är det värt att installera och lira nu innan flytten eller kan man lika gärna köpa expansionen 1e Oktober utan att missa något från denna säsongen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mocka:

Kort fråga, inte lirat på två-tre månader och har bara 517 light. Är det värt att installera och lira nu innan flytten eller kan man lika gärna köpa expansionen 1e Oktober utan att missa något från denna säsongen?

Kortfattat! Allt blir 750 light 1/10, så att grinda light är meningslöst. Armor kommer blir Armor 2.0 för allt nytt efter nästa expansion, så även det är slöseri med tid. Undantag Soltice of Heroes, men den hinner du inte nu iaf.

Det du kan grinda är alltså häftiga vapen och Exotics, samt att samla resurser/material att uppgradera med post patch. Jag roar mig med att köra quests för att få massa unika vapen jag inte pallat fixa innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kortfattat! Allt blir 750 light 1/10, så att grinda light är meningslöst. Armor kommer blir Armor 2.0 för allt nytt efter nästa expansion, så även det är slöseri med tid. Undantag Soltice of Heroes, men den hinner du inte nu iaf.

Det du kan grinda är alltså häftiga vapen och Exotics, samt att samla resurser/material att uppgradera med post patch. Jag roar mig med att köra quests för att få massa unika vapen jag inte pallat fixa innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Njaa, visst hinner man solstice fortfarande men då krävs det lite grind, det går förvånansvärt fort & skaffa om man lägger manken till, sen hur meningsfullt det är när expansionen kommer är en helt annan sak

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tellus82:

Njaa, visst hinner man solstice fortfarande men då krävs det lite grind, det går förvånansvärt fort & skaffa om man lägger manken till, sen hur meningsfullt det är när expansionen kommer är en helt annan sak

Haha, trodde Solstice tar slut nu på tisdag? Kan ha fel där! Tänker man hinner nog första nivån, men Legendary eller Masterwork.. då blir det heltidsgrind.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Haha, trodde Solstice tar slut nu på tisdag? Kan ha fel där! Tänker man hinner nog första nivån, men Legendary eller Masterwork.. då blir det heltidsgrind.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ha fattat fel men masterwork kan man göra även efter solstice är över vad jag läst.

Edit:
https://twitter.com/a_dmg04/status/1157844503224393728?s=21

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Kortfattat! Allt blir 750 light 1/10, så att grinda light är meningslöst. Armor kommer blir Armor 2.0 för allt nytt efter nästa expansion, så även det är slöseri med tid. Undantag Soltice of Heroes, men den hinner du inte nu iaf.

Det du kan grinda är alltså häftiga vapen och Exotics, samt att samla resurser/material att uppgradera med post patch. Jag roar mig med att köra quests för att få massa unika vapen jag inte pallat fixa innan.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret, har lite annat att spela för tillfället så om det inte brinner i knutarna låter jag hellre bli nu så att jag kan koncentrera mig på expansionen 1/10

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Relik 📜

Vi är ett gäng som spelar ganska mycket nu! Jag och @Kenneth brukar riva av några timmar på kvällarna när vi hinner, har lyckats få @JonasT att hugga tag lite med! Tror också jag såg bland annat @Yatagarasu online i helgen? Plus några till!

I vilket fall, har rensat ut i vår SweClockers-klan så att allla som inte varit aktiva på 6+ månader åkt ut. Det finns med andra ord gott om plats att gå med igen eller kanske för första gången. Kan tänka mig det är många som vill preppa inför Shadowkeep och New Light!

TL;DR: Gå med i SweClockers-klanen, Britt-Marie!

(PS. Häng på Discord också!)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inaktiv

Blir att återuppta detta på nylanseringen. Kanske hugger Digital Deluxe denna gång så man slipper invänta reor på alla season passes.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av emilakered:

Vi är ett gäng som spelar ganska mycket nu! Jag och @Kenneth brukar riva av några timmar på kvällarna när vi hinner, har lyckats få @JonasT att hugga tag lite med! Tror också jag såg bland annat @Yatagarasu online i helgen? Plus några till!

I vilket fall, har rensat ut i vår SweClockers-klan så att allla som inte varit aktiva på 6+ månader åkt ut. Det finns med andra ord gott om plats att gå med igen eller kanske för första gången. Kan tänka mig det är många som vill preppa inför Shadowkeep och New Light!

TL;DR: Gå med i SweClockers-klanen, Britt-Marie!

(PS. Häng på Discord också!)

Haha, jajjamän

Jag och @Crowwops började lira för någon vecka sedan igen efter en längre paus, håller på att ta ikapp allt man missat under Forsaken nu inför Shadowkeep. Måste säga att Dreaming City är fantatiskt rent estetiskt!

Hoppas man kan hitta folk att raida lite med igen, under tung vägledning då jag inte raidat i Destiny 2 sedan dom öppnade dörrarna för Leviathan

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Ja att hitta några fler som kör med oss igen skulle vara ypperligt så man kan köra lite raids!
@Yatagarasu vi får väl ta o joina resterande så vi blir fler

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Yatagarasu:

Haha, jajjamän

Jag och @Crowwops började lira för någon vecka sedan igen efter en längre paus, håller på att ta ikapp allt man missat under Forsaken nu inför Shadowkeep. Måste säga att Dreaming City är fantatiskt rent estetiskt!

Hoppas man kan hitta folk att raida lite med igen, under tung vägledning då jag inte raidat i Destiny 2 sedan dom öppnade dörrarna för Leviathan

Skrivet av Crowwops:

Ja att hitta några fler som kör med oss igen skulle vara ypperligt så man kan köra lite raids!
@Yatagarasu vi får väl ta o joina resterande så vi blir fler

Jag och @emilakered vill köra raiden också. Får hitta två pers till sen är vi good to go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Jag och @emilakered vill köra raiden också. Får hitta två pers till sen är vi good to go!

Vilken raid tänkte ni? Det fina i destiny2 är att de låtit alla raids cappa power så alla är fortfarande aktuella, dvs det finns, uhh, ca 6 raids, samt ett par andra 6manna-aktiviteter som kräver att man bygger grupp (heroic menagerie tex).

Jag kan raid 1 (ok, längesedan, kanske inte minns 100%), och de tre senaste rätt bra om ni saknar folk. Spelade inte när spire of stars och eater of worlds var nya och aldrig riktigt orkat leta upp folk till dem i efterhand.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Kenneth:

Jag och @emilakered vill köra raiden också. Får hitta två pers till sen är vi good to go!

Skrivet av JBE:

Vilken raid tänkte ni? Det fina i destiny2 är att de låtit alla raids cappa power så alla är fortfarande aktuella, dvs det finns, uhh, ca 6 raids, samt ett par andra 6manna-aktiviteter som kräver att man bygger grupp (heroic menagerie tex).

Jag kan raid 1 (ok, längesedan, kanske inte minns 100%), och de tre senaste rätt bra om ni saknar folk. Spelade inte när spire of stars och eater of worlds var nya och aldrig riktigt orkat leta upp folk till dem i efterhand.

Jag är på vilken raid som helst faktiskt, har som sagt inte kört någon sedan Leviathan kom och då körde jag den typ 3-4 runs. Har 697p-lvl atm, men jobbar för att låsa upp 720plvl Soltice settet 'as we speak'.

Vad är den rekommenderade leveln och vapnen för PvE atm?

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag är på vilken raid som helst faktiskt, har som sagt inte kört någon sedan Leviathan kom och då körde jag den typ 3-4 runs. Har 697p-lvl atm, men jobbar för att låsa upp 720plvl Soltice settet 'as we speak'.

Vad är den rekommenderade leveln och vapnen för PvE atm?

740 recommended för senste raiden, crown of sorrow, mycket lägre för alla äldre.

Generell bästa raid-dps setup är väl någon sorts primary-vapen med rampage (smg om det inte är long range), samt en special ammo grenade launcher (helst med spike grenades), och en power grenade launcher (helst med spike grenades) - men självklart variation för olika encounters, och det mesta är rätt snällt tunat så man kan göra det mesta med lite vadsom.

Helst swarm of the raven/orewings maul (båda av iron banner som kommer tillbaks imorgon) då de är void och får mer damagebuff än övriga av tractor cannon (en person kör ofta den för att dmg-buffa).

Permalänk
Relik 📜

I dag fixade jag, @Kenneth och @JonasT äntligen Outbreak Perfected. Jävla, jävla jumping puzzles. Blir ett stort hell no på Heroic.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

I dag fixade jag, @Kenneth och @JonasT äntligen Outbreak Perfected. Jävla, jävla jumping puzzles. Blir ett stort hell no på Heroic.

Skickades från m.sweclockers.com

Jäkla sammanträffande, hade skippat den under solstice grind efter ha haft uppehåll på Destiny länge men i förrgår tog jag tag i den och jag & en polare till tog oss igenom helt på första försöket, han hade gjort den tidigare så det gjorde det enklare, Warlock med Glide var rätt simpelt i jumping puzzle, ett tips är att svärd hjälper i sektioner med sånt ifall man vill se lite bättre, när man väl lärt sig vart man ska så kan man sen skippa svärd. Här behövde jag inte ens det men för whisper var det ett smart trick för & få tredje persons vyn.

Så länge man täcker solar, void och arc så man kan bränna sköldar fort så är det rätt lugnt i icke heroic. Jötunn är rätt go i detta uppdrag.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Är det värt skaffa Forsaken tillsammans med Shadowkeep? Planerat på skaffa Digital Deluxe om det spelar någon roll.

Visa signatur

AMD R5 1600 3.2 GHz | Gigabyte AX370 Gaming K3 | Corsair Vengeance LP 2x8GB 3200MHz CL16 | Sapphire RX580 Nitro+ 8GB | Phanteks Eclipse P400S | 1x Samsung 970 EVO 500GB 1x WD 500GB | Windows 11 Pro

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av tellus82:

Jäkla sammanträffande, hade skippat den under solstice grind efter ha haft uppehåll på Destiny länge men i förrgår tog jag tag i den och jag & en polare till tog oss igenom helt på första försöket, han hade gjort den tidigare så det gjorde det enklare, Warlock med Glide var rätt simpelt i jumping puzzle, ett tips är att svärd hjälper i sektioner med sånt ifall man vill se lite bättre, när man väl lärt sig vart man ska så kan man sen skippa svärd. Här behövde jag inte ens det men för whisper var det ett smart trick för & få tredje persons vyn.

Så länge man täcker solar, void och arc så man kan bränna sköldar fort så är det rätt lugnt i icke heroic. Jötunn är rätt go i detta uppdrag.

Jag nöter för Iron Banner-armor nu. Inte så jobbigt, man går ju framåt genom att bara spela på. Mest att det tar tid, och blir det en streak av dåliga matcher känns det som att köra fast.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag nöter för Iron Banner-armor nu. Inte så jobbigt, man går ju framåt genom att bara spela på. Mest att det tar tid, och blir det en streak av dåliga matcher känns det som att köra fast.

Jag brukar skita i iron banner själv, finner det roligare med co-op i pve typ raids & instances, speciellt då PVP i D2 är öppet för en hel del tvivelaktiga saker samtidigt som de har en mycket låg poll/tick rate & hård bandbreddsbelastning på internet anslutning, sitter man då med adsl så blir latency inte rolig.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Håller på att installera Destiny 2 nu igen så kommer gå med om det fortfarande finns rum. Kommer inte ihåg light-level men har inte gjort någon raid innan. Har för det mesta spelat som en ensamvarg så det skulle vara roligt att testa på de saker i Destiny 2 som är utformat för flera spelare, d.v.s. nästan allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tellus82:

Jag brukar skita i iron banner själv, finner det roligare med co-op i pve typ raids & instances, speciellt då PVP i D2 är öppet för en hel del tvivelaktiga saker samtidigt som de har en mycket låg poll/tick rate & hård bandbreddsbelastning på internet anslutning, sitter man då med adsl så blir latency inte rolig.

När jag var som mest beroende av Destiny (1) och vi precis hade flyttat så hade vi inget bredband på plats och då spelade jag genom att dela ut internet från telefonen haha. Och satt och betalade för dyr extra surf bara för att kunna spela mer. Gick rätt okej ändå faktiskt.

Permalänk
Medlem

Vill bara återigen påpeka att det finns en svensk discordserver med (i skrivadnde stund) 751 medlemmar som enbart spelar Destiny 2 på PC. Vi har en klan men jag kan varmt rekommendera någon av våra partners istället då vår har... en liten kö. Du är välkommen oavsett vem eller vad du är så länge du talar svenska. För tillfället är det lite segt på servern för tillfället men dagliga raids, gp, comp och annat förekommer fortfarande om ändå inte i samma utsträckning som innan. Förväntningen är att det kommer bli betydligt mer livat om en månad. Varmt välkommen till ATS (Alla talar Svenska) https://discord.gg/5g2URU2

Permalänk
Medlem

Vafan, jag som trodde att hela Sweclockers redaktionen satt och nötte Wow Classic just nu, ack vad fel man kan ha!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Jag kan lätt spela med lite svenskt folk om det finns intresse

Håller just nu på med triumps

Permalänk

Köpte Destiny 2 strax efter det släpptes och har inte skaffat Forsaken tidigare. Har nu fått upp suget igen och funderar på hur man skall göra med expansionerna. Man kan ju nu köpa Forsaken och Annual pass (vad det nu innebär) på Battle.net för €14.99. Antar att denna inte ingår i Shadowkeep, eller?