Permalänk

I Cs och Rust möter jag fuskare nästan varje vecka. PUBG har väl hänt 3-4ggr på mina 400 timmar.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Helt otroligt många wallhackers/radarusers i PUBG FPP också. När man går tillbaka och kollar replays så är det så uppenbart ibland. När det är sagt är det många som är svinduktiga i PUBG, men ibland ser man en gamesense i en del replays som skriker fusk.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Pim_pim1:

@GuuFi: slutade också spela Cs pga fuskare, men började igen för 3-4 veckor sedan. Det är lika förjävligt men vi kör facit premium! Ibland kör jag själv MM och då trollar jag bara runt. Bla eftersom 3/5 av matcherna man spelar (MM) möter man fuskare samt att det är 64 tick som gör att det blir mycket sämre kvalité på allt. Vill du köra Cs behöver du facit premium eller något liknande med obligatorisk anticheat. Det hjälper mycket och det är sällan man möter fuskare.

Just facit Premium kan jag tänka mig är bra, men då betalar man oxå för det. Jag kör en del Esportal och dom kör ju med en anticheat klient (Tror kanske det är EAC) men där kan man ändå möta en del som helt klart har lite roliga tillägg för att klara av spelet :/

Jag spelar typ bara CSGO och det är inte alls ofta så får nöja mig med MM och Esportal, då jag inte vill betala för Premium då jag spelar så sällan, men kanske är det enda för att slippa dessa fuskare :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag har ärligt lite svårt att beräkna hur utbrett det egentligen är med fusk online, jag spelar BO4 en hel del och visserligen hardcore så kan ju vara skillnad på vanlig multiplayer men där jag lirar tror jag det är ganska begränsat. Jag är generellt så pass bra att jag ligger i topp, ibland går det klart sämre för en match eller så men överlag. De personer som jag själv ibland misstänker rapporterar jag ju men det är ofta sådana som jag ligger på nivån att om jag har en bra match och de en sämre så vinner mitt lag, om de har en bra omgång och jag en sämre så tvärtom.

Iom lag-compensation, delay, server advantage etc så är det svårt att veta många ggr, visst är det finns de som är solklara och de brukar sticka när de blir påkomna i saker som play of the game mm.
Jag tror ofta att folk (utifrån att själv kallas fuskare ibland <3 ) misstar saker som strategi, att personen fått någon indikation på att någon där och/eller kunskap om maps där man vet att det brukar sitta folk m.m. Så när man misstar sådant för fusk känns det som att alla fuskar, man lurar sig själv och anser att man är bättre än man faktiskt är och därmed måste ju de som vinner fuska m.m.

Ja, i synnerhet har jag märkt att det är få som förstår hur radarn fungerar i CS GO. Många anklagelser om wallhack som eg handlar om att folk fått för sig att börja springa när dom typ är 5 meter bort och då dyker upp på radarn (vilket man iof kan ha lite synpunkter på i sig).

Sen är jag helt övertygad om att det är långt fler som fuskar än vad som syns men att dom döljer det väl. Blir ju rätt uppenbart om nån typ trackar en i 10 sekunder genom väggar och annat och kanske även hinner skjuta en 3-4 gånger för att dom är inte kan banorna och tror att dom kan se en även när dom inte kan. När man blir för gammal för att bry sig och för långsam för att eg ha en chans mot dom som är riktigt så blir det ju rättt meningslöst att fuska för att få bättre stats osv

Sen är det precis som du säger att tveksam netcode och annat ställer till det en hel del eftersom man aldrig riktigt vet vad andra ser och om det man själv ser är "realtid". "Jag sköt först" blir ju lite missvisande om det är så att du eg varit död i typ en sekund redan när du började skjuta utan att veta om det men man blir ju lika förbannad ändå...

En relaterad fråga som är lite OT men ändå relevant i sammanhanget....finns det ryssar som inte fuskar? T.ex. i CS GO verkar det ju närmast vara någon form av nationalsport i Ryssland att fuska, och då gärna skryta om det dessutom

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Helt otroligt många wallhackers/radarusers i PUBG FPP också. När man går tillbaka och kollar replays så är det så uppenbart ibland. När det är sagt är det många som är svinduktiga i PUBG, men ibland ser man en gamesense i en del replays som skriker fusk.

Nu kör jag inte PUBG utan mest CS GO men det där med WH är lite lurigt på repriser då det ofta kan vara rätt svårt att se skillnad på en som kan banan bra och en som faktiskt wallhackar då det är rätt naturligt att röra cross hair på samma sätt även om man inte vet att det står någon runt hörnet. Har sett repriser på mig själv där jag absolut skulle misstänka WH om det inte var så att jag själv visste att så inte var fallet. Och då är jag ändå långt ifrån någon direkt stjärnspelare, i synnerhet om man kanske tagit sig några stänkare innan

Permalänk
Medlem

@improwise: De nationer som är lite "legendariska" när det kommer till fusk är ofta kulturer där det inte ses så "fel" som jag förstått det, där man tar alla fördelar man kan. Det är inte "fel" att fuska, det gäller bara att inte åka fast, lite som doping m.m.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Som många andra i tråden slutade jag också med CS pga för många fuskare. Och varje gång det blir Steam rea så blir det sjukt många fuskare flera månader framöver. Går att lösa med Face It Premium/ESEA men orka. Man tappar lusten

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimeCommando:

Som många andra i tråden slutade jag också med CS pga för många fuskare. Och varje gång det blir Steam rea så blir det sjukt många fuskare flera månader framöver. Går att lösa med Face It Premium/ESEA men orka. Man tappar lusten

Nu är det ännu värre iom att CS GO numera är FreeToPlay (och det går vad jag hört att fuska sig till Prime rätt enkelt, dvs man behöver inte betala alls längre, kan ha fel dock).

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zippeer:

Rent generellt gällande fusk så kommer det alltid att finnas fusk i onlinespel.

Svårt att säga att det är direkt fel. Who knows.

Men tänker att på konsol lär det väl inte vara så utbrett med fusk. Och exempelvis på google stadia så lär väl fusket också bli tämligen begränsat.
Jämfört med vanliga matcher på hårdvara där användarna får pilla in vad som helst (alltså på PC typ).
Eller?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Svårt att säga att det är direkt fel. Who knows.

Men tänker att på konsol lär det väl inte vara så utbrett med fusk. Och exempelvis på google stadia så lär väl fusket också bli tämligen begränsat.
Jämfört med vanliga matcher på hårdvara där användarna får pilla in vad som helst (alltså på PC typ).
Eller?

Ja, jag tror att "cloud gaming" är enda vägen framåt om man lyckas komma till ordning med övriga problem gällande latency osv. Har också känslan av att det fuskas mindre på konsol än på PC vilket väl även borde vara rätt logiskt om det var så av flera olika skäl.

Permalänk
Medlem

För den som vill spela CS GO via Valves servrar kan jag för övrigt rekommendera att iaf blocka de svenska servrarna för där verkar det vara 99% tokfuskande ryssar. Dom är iof även på andra servrar märker man men inte lika illa ändå som på de "svenska"...

Permalänk
Medlem

Kör en del BF5 och där känns det som att det dyker upp fuskare relativt ofta (i alla fall i perioder). En av de roligaste möten jag haft med fuskare var i PUBG för ganska länge sedan nu. Jag smög upp för en backe och helt plötsligt smäller det till i stekpannan. 1 gång, 2 gånger, 3 gånger, totalt 11 (eller 13, minns inte nu) gånger smällde det till i stekpannan inom några sekunder. Kollade reprisen sedan och då var det någon nisse utom synhåll som stod och sköt rakt in i ett hus åt ett annat håll men hade någon slags autoaim... Han hade väl otur att min stekpanna var precis i skottlinjen för hans fusksikte :p.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Svårt att säga att det är direkt fel. Who knows.

Men tänker att på konsol lär det väl inte vara så utbrett med fusk. Och exempelvis på google stadia så lär väl fusket också bli tämligen begränsat.
Jämfört med vanliga matcher på hårdvara där användarna får pilla in vad som helst (alltså på PC typ).
Eller?

Konsol fuskas det nog också på men absolut inte lika mycket som på PC.

Och gällande Google stadia/Cloud så kommer det nog att minska men någon lär väl säkert komma på ett sätt?

Har för mig att det fanns något radar fusk till PUBG som man använde sig av mobilen?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zippeer:

Konsol fuskas det nog också på men absolut inte lika mycket som på PC.

Och gällande Google stadia/Cloud så kommer det nog att minska men någon lär väl säkert komma på ett sätt?

Har för mig att det fanns något radar fusk till PUBG som man använde sig av mobilen?

På mobilerna kan man köra egen mjukvara. Eller på android iaf.
Men på konsol, hur fuskar man där?
Nej, att använda tangentbord/mus räknas ej ;).

Alltså jag ser ju teoretiska möjligheter, men i praktiken alltså. Det lär inte vara nå fusk på konsol tänker jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@GuuFi: Varit global typ sen rankerna kom och inte tycker jag det är mycket fuskare. Nu spelar jag knappt matchmaking men oftast är folk riktigt risiga bara och sitter och skriker fusk direkt dom möter någon som kan spela.

PUBG har inte heller så mycket fuskare tycker jag, då är nog apex värre där hela laget mer än en gång blivit 2 klickade av samma spelare inom loppet av 3 sekunder.

Att du ligger i Global förklarar nog saken, finns flera trådar både på reddit/steam community där folk spårar SteamID och kollar i CSGOStats för att få fram hur många som blir VAC-bannade, i Gold nova - Dubbel AK så är siffran extremt hög.

I Global ligger den långt under <1%, beror väl på att de åker fast innan de hinner grinda sig dit upp.

PUBG är till och från, där är folk lite mer skraja dels för att man måste köpa nytt och dels för att bannen kommer 1-3 månader efter att man använt fusken sen gör synkproblemen med deathcamen det helt omöjligt att avgöra vad folk skjuter på.

Själv har jag lagt CSGO på hyllan ( förhoppningsvis för gott ), PUBG testar jag lite då och då men har fortfarande otroligt svårt att vänja mig vid sirapsrörelserna när man annars spelar Destiny 2/BFV där rörelserna flyter på som vatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

På mobilerna kan man köra egen mjukvara. Eller på android iaf.
Men på konsol, hur fuskar man där?
Nej, att använda tangentbord/mus räknas ej ;).

Gällande Mobilen så kanske jag skulle varit tydligare,
Du körde fusket i telefonen men du spelade på PC

Gällande konsol så vet jag inte då jag "aldrig" lirat konsol. Men något borde väl finnas?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

@GuuFi: Jag tror (med betoning på just det) att det snarare handlar om hur duktig man är på att fuska och hur väl man döljer det. Hur ser man t.ex. skillnad på en riktigt bra aimbot och en riktigt skicklig spelare? VAC är ju ett skämt och i overwatch ska det väl vara rätt tydligt för att någon ska bli fälld som jag förstått det och jag antar att de som granskar då hellre friar än fäller.

Jag har tyvärr tappat respekten för rankingen som sådan och vad den betyder kring någons skicklighet. Däremot är väl antalet spelade timmar en indikator, då jag utgår ifrån att någon som spelat i typ 5000 timmar hunnit bli ganska bra på det för de som inte är det lär förmodligen tröttnat långt innan det. Har även lite svårt att se att någon som typ är kass men tokfuskar håller på allt för länge med det heller, har lite svårt att se vad det skulle ge i längden.

Permalänk
Medlem

Det som jag är mest intresserad över är varför det ens går att fuska? Hur måste upplägget se ut för att det inte ska gå att fuska? Jag förstår att det är en programvara som injectar något i klienten och som då skickar och tar emot data som den inte ska kunna göra - dvs omöjlig data (typ som att kunna sväva i BFV eller något liknande). Hade man inte bara kunnat säga till servern att bara läsa data inom en vissa ramar? Känns bara konstigt att problemet funnits i 10+ år och att inget spel går säkert.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det som jag är mest intresserad över är varför det ens går att fuska? Hur måste upplägget se ut för att det inte ska gå att fuska? Jag förstår att det är en programvara som injectar något i klienten och som då skickar och tar emot data som den inte ska kunna göra - dvs omöjlig data (typ som att kunna sväva i BFV eller något liknande). Hade man inte bara kunnat säga till servern att bara läsa data inom en vissa ramar? Känns bara konstigt att problemet funnits i 10+ år och att inget spel går säkert.

Det är väl av samma anledning som det går att hacka de flesta system överlag. Det krävs mer för att stoppa alla former av attacker än för att hitta en enda väg in (och så nån ny när den täps till osv). Jag hoppas att moderna spel är svårare att hacka än CS GO men vad jag läst här och på andra ställen verkar så inte vara fallet. Däremot så är väl olika typer av spel kanske mer eller mindre "fuskvänliga", typ jag antar att det är större incitament att dopa sig om man är elitcyklist än om man tävlar i Dart.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zippeer:

Gällande konsol så vet jag inte då jag "aldrig" lirat konsol. Men något borde väl finnas?

Konsolerna är liksom låsta. Man kan inte köra egen mjukvara på den plattformen.
Svårt att ändra spelets parametrar när man inte kan injecta egen kod eller ändra värden.

Så jag vill nog påstå att konsolerna är tämligen fria från fusk. Eller ja, exploits och sådant finns såklart.
Men aimbots, springa snabbare, wallhack och liknande - där skulle jag säga nej. Det är i praktiken fritt från sådant.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Varför fuskas det så lite i wow? Är det byggt på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Konsolerna är liksom låsta. Man kan inte köra egen mjukvara på den plattformen.
Svårt att ändra spelets parametrar när man inte kan injecta egen kod eller ändra värden.

Så jag vill nog påstå att konsolerna är tämligen fria från fusk. Eller ja, exploits och sådant finns såklart.
Men aimbots, springa snabbare, wallhack och liknande - där skulle jag säga nej. Det är i praktiken fritt från sådant.

Låter som jag borde testa det själv då för börjar tröttna rätt rejält på multiplayer på PC just för att det är sånt fuskande överallt. Men ses det som fusk att köra med tangentbord och mus till konsol? Spelar nästan bara FPS och handkontroll är för mig något man spelar typ FIFA med och Aimassist och sånt är jag inte riktigt kompis med (vare sig det är en legal sådan eller hack)

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Varför fuskas det så lite i wow? Är det byggt på annat sätt?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag antar att den relativt höga startkostnaden avskräcker de flesta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Det som jag är mest intresserad över är varför det ens går att fuska? Hur måste upplägget se ut för att det inte ska gå att fuska? Jag förstår att det är en programvara som injectar något i klienten och som då skickar och tar emot data som den inte ska kunna göra - dvs omöjlig data (typ som att kunna sväva i BFV eller något liknande). Hade man inte bara kunnat säga till servern att bara läsa data inom en vissa ramar? Känns bara konstigt att problemet funnits i 10+ år och att inget spel går säkert.

Vettig anticheat som får rätt att spela in allt du gör när du spelar, den reagerar på omänskliga rörelser och jämför mus/tangentbordsinput med det som händer i spelet och tar random screenshots och analyserar det automatiskt alternativt skickas in för granskning.

Som jag förstått det så gör just FaceITs AC något liknande, men vet inte hur sanna de ryktena är, där finns det ändå färre cheaters men för få spelare för att alla ska kunna spela där då nivån är mycket högre generellt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av improwise:

Låter som jag borde testa det själv då för börjar tröttna rätt rejält på multiplayer på PC just för att det är sånt fuskande överallt.

Ja den här aspekten förtjänar kanske lite mer uppmärksamhet.

Skrivet av improwise:

Men ses det som fusk att köra med tangentbord och mus till konsol? Spelar nästan bara FPS och handkontroll är för mig något man spelar typ FIFA med och Aimassist och sånt är jag inte riktigt kompis med (vare sig det är en legal sådan eller hack)

Nä det är inte fusk.
Det är upp till speltillverkaren om de vill lägga in stöd för mus/tangentbord. Har de valt att tillåta detta så är det fritt fram. Annars funkar det inte.
Hur speltillverkarna sedan väljer att matcha spelarna är nästa del. En del spel matchar bara mus/tangentbord mot varandra medan andra blandar in handkontroller också.

Vilka spel som alls tillåter mus/tangentbord känner jag inte till så väl i nuläget. Senaste konsolen jag ägde var PS2

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja den här aspekten förtjänar kanske lite mer uppmärksamhet.

Nä det är inte fusk.
Det är upp till speltillverkaren om de vill lägga in stöd för mus/tangentbord. Har de valt att tillåta detta så är det fritt fram. Annars funkar det inte.
Hur speltillverkarna sedan väljer att matcha spelarna är nästa del. En del spel matchar bara mus/tangentbord mot varandra medan andra blandar in handkontroller också.

Vilka spel som alls tillåter mus/tangentbord känner jag inte till så väl i nuläget. Senaste konsolen jag ägde var PS2

Mus/tangentbord fungerar även om utvecklaren inte supportar det. Jag skulle kalla det fusk.
https://xim.tech

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Mus/tangentbord fungerar även om utvecklaren inte supportar det. Jag skulle kalla det fusk.
https://xim.tech

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det där känns som att det vore relativt lätt att upptäcka, iom att hur en människa styr en analog stick vs wasd eller så och mus vs samma, de borde vara rätt lätt att flagga

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Fast det där känns som att det vore relativt lätt att upptäcka, iom att hur en människa styr en analog stick vs wasd eller så och mus vs samma, de borde vara rätt lätt att flagga

Jag spelar inte konsol själv men som jag har uppfattat saken är det inget man blir bannad för även om det, som du säger, förmodligen är rätt lätt att upptäcka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Online multiplayer är det mest PUBG numera och där är det ytterst sällan jag träffar på någon som jag rakt ut kan kalla fuskare. Har spelat sedan tidig early access. Sedan det gick live har jag inte träffat på en enda. Kör enbart FPP.

För körde man en del BF3, BF4, och BF1. Där hände det emellanåt att det dök upp någon tydlig fuskare däremot. Främst i de tidigare versionerna.

Jag spelar också uteslutande FPP och stöter på fuskare nästan minst en gång i veckan. "Problemet" är att många fuskare är så pass dåliga trots fusk att de inte är så lätta att upptäcka. Kollar man reprisen efteråt blir det ganska tydligt att de håller koll på fienden genom väggar. Vissa är dock väldigt uppenbara och verkar inte bry sig om de blir bannade. Bara att skapa ett nytt konto och köpa spelet igen.

Har blivit "sprayad" på ~200m av en mini, fått granater inkastade rakt på mig när jag suttit helt stilla i ett rum, m.m. Så sent som igår hamnade vi på en server med en kille som fick 20 kills på ett konto som inte spelat något innan den här säsongen. Kollade reprisen och det är tydligt att han har både WH och aimbot.

Edit: Stötte nu precis på en till uppenbar fuskare i FPP. Känns som att det fullkomligt har exploderat på sistone.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem

PUBG; fyllt med fuskare, känns som främst i TPP-mode. FPP långt ifrån fuskfritt det också. Att spectator-modet är totalt värdelöst hjälper inte heller då det är 50/50 om folk kör med no-recoil eller om det bara är för att man speccar.

CS:GO; smurfandet är ett stort problem. Fuskandet är också väldigt utbrett, både med folk som fuskar hela tiden och folk som togglar igång så fort de håller på att förlora. Ibland är det så läskigt uppenbart så man undrar hur folk inte kan vara bannade redan. Körde senast idag en MM Wingman-match (supreme). Vid ett tillfälle på inferno hamnade en smoke på vagnen vid korta @ A så att den utlöstes strax under huvudhöjd med påföljden att det inte blev smokat upp till lite över midjehöjd. Såklart ser man en motståndarde smyga in mot smoken, jag avvaktar lite med att skjuta bara för att jag undrar vad fan han håller på med. Efter ytterligare 1-2 sekunder skjuter jag honom iaf varpå man direkt får höra att jag har fusk med no smoke, att det var uppenbart eftersom det var "helt smokat". Stackarn hade förmodligen själv no smoke och noterade inte att smoken var en bit upp i luften och trodde det var helt tätt där.

Jag ser ingen annan förklaring, för hade det varit en legit ok spelare hade hen utan tvekan fatta vad som hade hänt, och än mer hade hen börjat skjuta mot mig omgående. Omöjligt att inte se mig så att säga. Aja /rantover. Mycket cancer i CS:GO iaf, tyvärr.

Över till lite positivt...

Overwatch; känns inte som att folk fuskar där, och om det förekommer så är det inte så utbrett. Det är verkligen ett av väldigt få online-spel där aldrig upplevt någon motståndare/medspelare som fuskare. En del som nyttjar buggar, men det är inte heller något större problem.

Rocket League; känns inte som någon fuskar där om det ens finns fusk. Jag vet inte, men där känns det iaf alltid som att om man förlorar så var det för att man var sämre helt enkelt. Enormt mycket med smurfar dock och det känns som det blivit värre senaste månaderna.

BF1/BF5 har jag kört så extremt lite så där har jag ingen uppfattning riktigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro