Permalänk
Medlem

Inkluderas alla klassiker från svärdet i stenen, snövit etc och framåt som någon annan nämnde räddningspatrullen, luftens hjältar, darkwing duck, ducktales m.fl så blir det prenumeration så länge den inte kostar mer än 99:- /mån

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig att detta blir riktigt poppis, speciellt bland dagens lata småbarnsföräldrar som stoppar ner telefonen i barnvagnen så fort ungen gör ifrån sig minsta lilla livstecken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem
Skrivet av jJnte:

Kommer Disney att också leverera 30% europeiskt material?

Det här är den dummaste lagen någonsin. Hur fan tänkte de där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Skrivet av ExcZist:

Dessa vore ju ett +då man inte kan kräva det antar jag men sen har jag dock Darkwing duck och Räddningpatrullen/ducktales på dvd men Disney får gärna lägga till dem du skrev + Lilo och stitch 😇

Skrivet av henkiii:

Jag hoppas även att de gamla klassiska disneyserierna dyker upp. Det hade varit guld.

Även om upplösningen kan vara lite lägre jämfört med en "remaster" så tänker jag att mina barn inledningsvis inte kommer bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kethsi:

filmerna är ju nästan de bästa som jag hoppas att dom lägger till t.ex aristocats, gamla djungelboken och robin hood (tecknade versionen ) så har dom det så kommer jag garanterat att betala för det!

Skrivet av Elakekocken:

Inkluderas alla klassiker från svärdet i stenen, snövit etc och framåt som någon annan nämnde räddningspatrullen, luftens hjältar, darkwing duck, ducktales m.fl så blir det prenumeration så länge den inte kostar mer än 99:- /mån

Skickades från m.sweclockers.com

Disney+ kommer att levereras med ALLA filmer och serier som Disney äger/gjort. Det som är en gråzon för tillfället är vilka serier och filmer vi kommer att få på svenska eftersom en del blev inte dubbade.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

Jag blir ju såklart nyfiken på varför? Svara gärna i PM om det inte passar sig här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Disney+ kommer att levereras med ALLA filmer och serier som Disney äger/gjort. Det som är en gråzon för tillfället är vilka serier och filmer vi kommer att få på svenska eftersom en del blev inte dubbade.

Det är väl bara att ge oss dem odubbade på engelska? Har som vuxen kollat om många klassiska Disneyfilmer man såg som barn på svenska och föredrar de flesta på orginalspråket (engelska) numera. Dock finns det inget som slår Dan Ekman som anden i Aladdin!

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag kommer testa, helt klart.

Mest för Star Wars-serierna.. The Mandalorian ser riktigt lovande ut, samma vibbar som Rouge One som jag gillade skarpt. Obi-Wan är jag försiktigt skeptisk till.

Sen blir allt Marvel-relaterat en bonus samt att jag har småbarn så Disney är ju allmänt rätt användbart när man har småbarn. Blir spännande detta.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Det är väl bara att ge oss dem odubbade på engelska? Har som vuxen kollat om många klassiska Disneyfilmer man såg som barn på svenska och föredrar de flesta på orginalspråket (engelska) numera. Dock finns det inget som slår Dan Ekman som anden i Aladdin!

Barnen då som är under 10år som inte riktigt kommit in i engelskan eller inte hinner med texten fullt ut? Ska föräldrarna sitta och förklara för ungen vad som sägs etc?

Jag själv föredrar majoriteten på svenska eftersom Disney håller fortfarande någorlunda kvalité med dubbningen.

Men förhoppningsvis får vi nog alla klassiska-filmer på svenska och en majoritet av serierna.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Tanken är väl att de kommer dra tillbaka att material ifrån andra streamingtjänster så att ända möjligheten är via deras disney+

Visa signatur

Vad vore världen utan silvertejp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Disney+ kommer att levereras med ALLA filmer och serier som Disney äger/gjort. Det som är en gråzon för tillfället är vilka serier och filmer vi kommer att få på svenska eftersom en del blev inte dubbade.

så många som möjligt på svenska får man hoppas på då!
det är ju de svenska dubbningarna man växt upp med så dom vill jag se och höra igen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Ph4st:

Det är väl bara att ge oss dem odubbade på engelska? Har som vuxen kollat om många klassiska Disneyfilmer man såg som barn på svenska och föredrar de flesta på orginalspråket (engelska) numera. Dock finns det inget som slår Dan Ekman som anden i Aladdin!

Va? VA? Robin Williams! Fight!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Lyxfällan 🎮
Skrivet av emilakered:

Va? VA? Robin Williams! Fight!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag uppskattade de svenska rösterna i Aladdin mycket, men Robin Williams är enormt svårslagen 🙂

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talarion:

Tanken är väl att de kommer dra tillbaka att material ifrån andra streamingtjänster så att ända möjligheten är via deras disney+

Japp det har varit deras plan hela tiden därför har de inte lanserat Hulu utanför USA gränser p.g.a avvaktande på Disney+. Det har ryktas när Disney+ går online internationellt så kommer Hulu att följa efter och man kommer kunna teckna Hulu och Disney+ som ett paket.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Citat:

men i Sverige dröjer lanseringen till någon gång under första halvåret 2020

Källa, @Sweclockers? Såvitt jag vet är den enda delen av EU som Disney överhuvudtaget uttalat sig om Nederländerna, där lanseringen sker i anslutning till den amerikanska.

Är "första halvåret 2020" spekulation från skribentens sida eller underbyggd fakta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Medlem

Nej, jag använder en bättre lösning så att jag får allt på samma plattform. Har dock även Netflix och HBO bland annat utöver den 'gråzonslösningen'.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Som någon annan sa att dom borde återvisa dessa gamla serier fast remastered upp till 1080p och 4K.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@First Ninja: Det baserades på vad jag trodde var ett citat från en intervju med Kevin Mayer, Disneys chef för konsumentkommunikation, men vid närmare granskning visade det sig att publikationen hade gjort en egen tolkning av hans uttalande. Vad han egentligen sade var "... och en lansering i Europa sker något senare".

"Our future Disney streaming service will be launched at the end of 2019 in the United States, and a little later in Europe".

Något senare är ganska luddigt, så jag har uppdaterat nyheten med den ursprungliga informationen vilket var inom en tvåårsperiod. Förhoppningsvis ska det inte behöva dröja så länge. Som andra varit inne på här är säkerligen svensk textning av barnprogram och barnfilmer något Disney vill ha på plats när de ska lansera här. Mycket har ju redan översatts till svenska så förhoppningsvis återstår inte så mycket av deras katalog.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Det är väl bara att ge oss dem odubbade på engelska? Har som vuxen kollat om många klassiska Disneyfilmer man såg som barn på svenska och föredrar de flesta på orginalspråket (engelska) numera. Dock finns det inget som slår Dan Ekman som anden i Aladdin!

Dan Ekborg!

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Disney+ kommer att levereras med ALLA filmer och serier som Disney äger/gjort. Det som är en gråzon för tillfället är vilka serier och filmer vi kommer att få på svenska eftersom en del blev inte dubbade.

Tackar! Då är priset frågetecknet än så länge då. 6.99USD säger egentligen inte så mycket men men, blir säkert mellan 79-99:- till en början i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Angående Disney på svenska eller engelska så anser jag att allt som gjordes efter Lejonkungen ska ses på engelska.
Jag vet inte om det är den svenska dubbingsproduktionen som blev sämre, eller de engelska som blev bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kommer helt klart testa det en månad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Det är väl bara att ge oss dem odubbade på engelska? Har som vuxen kollat om många klassiska Disneyfilmer man såg som barn på svenska och föredrar de flesta på orginalspråket (engelska) numera. Dock finns det inget som slår Dan Ekman som anden i Aladdin!

Skrivet av emilakered:

Va? VA? Robin Williams! Fight!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller du slår, ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cads:

Kommer nog testa det
Har missat The Mandalorian helt. Tackar!

Varsågod
Med tanke på att det är Jon Favreau som är med på ett hörn tror jag den kommer att lyckas.
Dock måste man ha kvar Netflix också , man får ju inte missa The Witcher

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Mangee75: jag har i detta nu Netflix, HBO Nordic och Amazon Prime Video. Någon av dessa måste ryka, men jag är kluven på vilken HBO kan ryka på att de har de sämsta klienter som mänskligheten har uppbringat, men de har också ett gäng riktigt bra serier.

Amazon har jag mest haft för att de har många sköna b-filmsklassiker, men på senare tid har de också uppbringat serier som The Man in the High Castle och The Boys, så vill inte offra den heller egentligen. Och Netflix är Netflix, kvaliteten på deras egna material har helt klart sjunkit i kvalitet men det finns fortfarande massvis med intressant innehåll där. Blir nog HBO som får rött kort helt enkelt på grund av klienterna

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Rant från en tecknat nörd

Jag skulle vilja se en ren tecknad streaming tjänst med gamla serier. Ge mig Scooby doo, Top Cat, The Flintstones, The Jetssons och alla Hanna Barbaras serier. Dom är tämligen omöjliga att hitta alla avsnitt av varje serie, enstaka avsnitt finns här och där spridda vilt över diverse leverantörer.
Ge mig detta!
Senaste kanalen som sände dessa serier som man växte upp med var Boomerang, men där är utbudet lika pissigt som hos dom andra tjänsterna.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Angående Disney på svenska eller engelska så anser jag att allt som gjordes efter Lejonkungen ska ses på engelska.
Jag vet inte om det är den svenska dubbingsproduktionen som blev sämre, eller de engelska som blev bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kanske blev äldre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av loevet:

@Mangee75: jag har i detta nu Netflix, HBO Nordic och Amazon Prime Video. Någon av dessa måste ryka, men jag är kluven på vilken HBO kan ryka på att de har de sämsta klienter som mänskligheten har uppbringat, men de har också ett gäng riktigt bra serier.

Amazon har jag mest haft för att de har många sköna b-filmsklassiker, men på senare tid har de också uppbringat serier som The Man in the High Castle och The Boys, så vill inte offra den heller egentligen. Och Netflix är Netflix, kvaliteten på deras egna material har helt klart sjunkit i kvalitet men det finns fortfarande massvis med intressant innehåll där. Blir nog HBO som får rött kort helt enkelt på grund av klienterna

Jo , jag vet hur det är
Tog också bort HBO , sen hade jag andra tjänster som t.ex. viasat och cmore. Insåg att jag spendera alldeles för mycket på tv tjänster , så nu har jag enbart Netflix kvar och då för vissa serier som jag och frugan tittar på.
Dagens I-landsproblem

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

De nya serierna, Marvel fas 4 och kanske även de nyare Star wars är inte speciellt intressanta för mig, MSU verkar ha dött efter Endgame/spiderman far from home, och de nya bara blir woke filmer/serier så finns inget i fas 4 som lockar, så kommer avstå Disney+ Disney verkar väldigt bra på att misshandla sina förvärv inför kommande serier/filmer Marvel/Star wars, Fox..
Om det mesta från 30 till 90talet kommer finnas blir det intressantare, gäller också att Disney+ får bra klienter till de olika plattformarna och olika OS på de stora TV fabrikaten så det inte blir som HBO som man inte skaffar PGA bristande klientsupport..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Barnen då som är under 10år som inte riktigt kommit in i engelskan eller inte hinner med texten fullt ut? Ska föräldrarna sitta och förklara för ungen vad som sägs etc?

Jag själv föredrar majoriteten på svenska eftersom Disney håller fortfarande någorlunda kvalité med dubbningen.

Men förhoppningsvis får vi nog alla klassiska-filmer på svenska och en majoritet av serierna.

Ju tidigare barn lär sig engelska desto bättre, man lär sig enklare när man är yngre och kommer att få ett bättre uttal, så låt dem titta på odubbat och dubbat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Disney+ kommer att levereras med ALLA filmer och serier som Disney äger/gjort. Det som är en gråzon för tillfället är vilka serier och filmer vi kommer att få på svenska eftersom en del blev inte dubbade.

ALLA?

Nej.

Eller det kanske skall vara NEJ?

Lycka till med att hitta Song of the South (Sången om Södern på svenska) på Disney+.

Citat:

Since its original release, Song of the South has remained a subject of controversy. Some critics have described the film's portrayal of African Americans as racist and offensive, maintaining that the black vernacular and other qualities are stereotypes. In addition, the plantation setting is sometimes criticized as idyllic and glorified. Because of this controversy, Disney has yet to release Song of the South on any home video format in the United States. Some of the musical and animated sequences have been released through other means, and the full film has seen home video distribution in other countries around the world. The cartoon characters from the film have continued to feature in a variety of books, comics, and other media. The Disney theme park ride Splash Mountain is also based on the film.

Finns saker Disney gjort som de inte är särskilt stolta över.