Permalänk
Medlem

Disney+

Hej.
Någon som kommer att hoppa på detta när det kommer till Svea Rike?
Jag kommer att hoppa på det och då är det för serien The Mandalorian , sen att man får en massa annat gött gör ju inte saken sämre
" Vid start kommer Disney Plus att erbjuda fler än 500 filmer och 7 500 avsnitt av tv-serier, däribland det mesta från Disney och Pixar. The Mandalorian som utspelar sig i Star Wars-världen , vi får även se en ny serie om Obi-Wan Kenobi.
Utöver Star Wars är Marvel ett av de största dragplåstren och på den fronten får vi se nya tv-serier som Ms Marvel, She Hulk och Moon Knight.
Prislappen för Disney Plus hamnar på 6,99 dollar per månad, vilket motsvarar 67 svenska kronor. För den summan får du möjlighet att strömma till fyra enheter samtidigt. Värt att påpeka är att det inte utgår någon extra kostnad för 4k-innehåll. "
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Kommer nog testa det
Har missat The Mandalorian helt. Tackar!

Visa signatur

i7 10700K / EVGA 2070 / Z490-I / 16GB 3600mhz / 1.5TB NVMe / SF750 / Lian Li TU150 / Custom Loop / Ducky One 2

Permalänk
Medlem

Om Hulu lanseras och säljs i någon bundle så kanske.

Permalänk
Medlem

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Jag kommer testa som jag har gjort med Netflix och viaplay.
Har just nu bara Netflix av dem då jag väntar på något bättre samt att jag fortfarande köper film på skivor. Men blir detta bra så säger jag upp Netflix 🙂

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rikimaru:

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

För det låter realistiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

För det låter realistiskt

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det gör det självklart inte.

Men jag gör min "share".

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

”Meh”

Det var min reaktion när de släppte nyheten om sin tjänst. Jag har nog lagt ut närmare 100k på media under mina år men sedan ett tag tillbaka får de stora bolagen inte många ören från mig.

Jag betalar gärna men bara om de slutar leka sandlåda. Ge mig en centraliserad tjänst där (nästan) allt material finns och som låter mig välja kvalitet samt möjligheten att ladda ner till hårddisken. Det hade jag kunnat betala ett bra pris för...

Det är förstås en utopi men som tur är finns det en gratisvariant som erbjuder just det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Men dom är inte svåra att hitta, jag hoppas på att dom erbjuder från Jetix som dom köpte upp och sen la ner allt.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

”Meh”

Det var min reaktion när de släppte nyheten om sin tjänst. Jag har nog lagt ut närmare 100k på media under mina år men sedan ett tag tillbaka får de stora bolagen inte många ören från mig.

Jag betalar gärna men bara om de slutar leka sandlåda. Ge mig en centraliserad tjänst där (nästan) allt material finns och som låter mig välja kvalitet samt möjligheten att ladda ner till hårddisken. Det hade jag kunnat betala ett bra pris för...

Det är förstås en utopi men som tur är finns det en gratisvariant som erbjuder just det.

Kan du glömma att det kommer, Det kostar mycket pengar att göra film och tv, även om du skulle gå med på att betala det som en sådan tjänst skulle kosta, så är det få andra som skulle göra det, och det skulle inte dra inte tillräckligt med pengar. Prissätter man för lågt så kommer man inte heller dra in tillräckligt med pengar.

Musik, å andra sidan, är mycket billigare att producera, och det finns andra sätt för musiker att tjäna pengar (tex konserter).

Och sen, (nästan) allt material? Vad skulle finnas och inte finnas? Gamla serier och filmer? Serier och filmer från Belgien? Sydafrika? Nepal? Thailand? Polen? osv. Skall materialet vara textat på alla språk? Eller bara på de stora? Dubbat för de länder som inte textar? (Netflix dubbar ju sitt material för vissa marknader)

De flesta (säger inte att du tillhör dem) som ropar på tjänster som dessa verkar mest vilja ha serier och filmer från USA, kanske Storbritannien och Sverige också. Kanske Japan om man är intresserad av anime. Men sen brukar det vara stopp.

Att du inte vill betala för de tjänster som erbjuds ger dig inte rätten att inskaffa det på olagliga sätt, inte heller om de inte erbjuder de tjänster du vill ha här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Nej, det gör det självklart inte.

Men jag gör min "share".

Disney ligger bakom de fyra mest inkomstbringande filmerna i USA det här året. Och fem av de sex, den femte är den senaste Spiderman-filmen, som Disney fick en del av, dock bara 5%. Totalt har de fem filmerna dragit in runt $2,1 miljarder i USA (och runt dubbelt så mycket till i resten av världen), och senare i år kommer både Frozen 2 och Star Wars IX...

Disney börjar bli alldeles för stora, en ångvält...

Kan inte se att de kommer försvinna den närmaste tiden, iallafall inte så länge folk fortfarande går och ser på deras animerade filmer och på Marvel- och Star Wars-filmer...

Permalänk
Medlem

Om de erbjuder oss i Sverige samma innehåll samtidigt som amerikanarna så är jag definitivt intresserad. Men jag tvekar på att de kommer bli så...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kan du glömma att det kommer, Det kostar mycket pengar att göra film och tv, även om du skulle gå med på att betala det som en sådan tjänst skulle kosta, så är det få andra som skulle göra det, och det skulle inte dra inte tillräckligt med pengar. Prissätter man för lågt så kommer man inte heller dra in tillräckligt med pengar.

Musik, å andra sidan, är mycket billigare att producera, och det finns andra sätt för musiker att tjäna pengar (tex konserter).

Och sen, (nästan) allt material? Vad skulle finnas och inte finnas? Gamla serier och filmer? Serier och filmer från Belgien? Sydafrika? Nepal? Thailand? Polen? osv. Skall materialet vara textat på alla språk? Eller bara på de stora? Dubbat för de länder som inte textar? (Netflix dubbar ju sitt material för vissa marknader)

De flesta (säger inte att du tillhör dem) som ropar på tjänster som dessa verkar mest vilja ha serier och filmer från USA, kanske Storbritannien och Sverige också. Kanske Japan om man är intresserad av anime. Men sen brukar det vara stopp.

Att du inte vill betala för de tjänster som erbjuds ger dig inte rätten att inskaffa det på olagliga sätt, inte heller om de inte erbjuder de tjänster du vill ha här.

Tänker inte insinuera något om warez, men det vore verkligen bra om tjänsterna och utbudet som erbjuds oss åtminstone vore lika bra som när hyrvideo fanns – när det gäller film är det långt ifrån samma utbud som tidigare, flera tjänster har t.o.m. mindre film än för några år sedan. Tycker istället man ska se strömningstjänsterna som TV-kanaler, då har man lite vettigare förväntningar och många är ju också gamla TV-kanaler... Viaplay, HBO Nordic och C More är ju alla gamla TV-kanaler i grunden och Viasat samt C More har ju fortfarande sina linjära kanaler. HBO har sina linjära kanaler på andra marknader. Rättighetssituationen liknar också mer tv-kanaler än något annat, priset blir ju ungefär samma som de gamla premiumkanalerna också.

Men saken är ju den att du hade större utbud att välja på när t.ex. Lovefilm fortfarande fanns – utan att spendera flera hundra för att se ett par filmer i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kan du glömma att det kommer, Det kostar mycket pengar att göra film och tv, även om du skulle gå med på att betala det som en sådan tjänst skulle kosta, så är det få andra som skulle göra det, och det skulle inte dra inte tillräckligt med pengar. Prissätter man för lågt så kommer man inte heller dra in tillräckligt med pengar.

Fast man kan ju jämföra med hur det är idag.

Hur många filmer köper Sven Svensson idag, en per månad? Om ens det. Hur många tjänster prenumererar de på? 1-2 skulle jag gissa. Min poäng är att det inte är många hundralappar som gemene man är villig att betala för att se film och serier. Om man däremot erbjuds en tjänst där nästan allt finns tillgängligt så tror jag att de flesta skulle kunna tänka sig att betala mer än vad de gör idag, jag hoppas i alla fall det. Men vem vet, jag kanske är helt ute och cyklar.

Skrivet av filbunke:

Musik, å andra sidan, är mycket billigare att producera, och det finns andra sätt för musiker att tjäna pengar (tex konserter).

Filmens motsvarighet till konserter måste väl vara biografer och även om antalet besökare minskat(?) jämfört med förr så tjänar de stora filmerna fortfarande löjligt mycket från biobesökare.

Skrivet av filbunke:

Och sen, (nästan) allt material? Vad skulle finnas och inte finnas? Gamla serier och filmer? Serier och filmer från Belgien? Sydafrika? Nepal? Thailand? Polen? osv. Skall materialet vara textat på alla språk? Eller bara på de stora? Dubbat för de länder som inte textar? (Netflix dubbar ju sitt material för vissa marknader)

Tja... det är förstås svårt att avgöra. Men en tumregel vore väl att allt som finns digitaliserat idag ska finnas tillgängligt samt förstås allting nyproducerat. Sen håller jag med dig om att det inte är rimligt att göra undertexter till t.ex. ett B-drama från Mozambique (vilket man i och för sig man inte behöver text till, de är komiska som de är). En rimlig betalningsmetod är att producenterna får x % av inkomsten beroende på hur många som tittat på deras filmer/media, då är det upp till dom att välja om de vill försöka nå en internationell publik eller inte.

Det bästa vore förstås om det fanns möjlighet att låta normalt folk ladda upp undertexter till de filmer som inte har en professionell (ha...) översättning. Det medför dock andra problem.

Skrivet av filbunke:

De flesta (säger inte att du tillhör dem) som ropar på tjänster som dessa verkar mest vilja ha serier och filmer från USA, kanske Storbritannien och Sverige också. Kanske Japan om man är intresserad av anime. Men sen brukar det vara stopp.

Jag tror en av de största anledningarna till det är att gemene man inte är medveten om att det finns grymma filmer och serier från andra länder. En av anledningarna är att de streamingtjänster som finns idag aktivt väljer att inte ta in så mycket annat än från de länder du nämner. Och även om de har utländska guldkorn så är de sällan de snappas upp av tjänsten rekommendationsalgoritmer, eller vad de nu kallas.

Skrivet av filbunke:

Att du inte vill betala för de tjänster som erbjuds ger dig inte rätten att inskaffa det på olagliga sätt, inte heller om de inte erbjuder de tjänster du vill ha här.

Nä, jag är väl medveten om att det är fel såväl rättsligt och till viss del även moraliskt. Men samtidigt har jag inte på något sätt dåligt samvete. Om vi hade den här diskussionen för 10-20 år sedan så hade jag inte kunnat ladda ner filmer med gott samvete eftersom det då inte fanns så många realistiska alternativ till mina önskemål. Numera är det dock bara gammalmodigt tänkande och rädsla som står i vägen för en bra tjänst.

Netflix är ett ganska bra exempel. De försökte samla det mesta från alla studios i en tjänst vilket de inte går med på. Istället sätter sig flera studios på tvären och gör material tillgängligt på endast deras egna streamingtjänster. Så nu måste man bli halvt ruinerad om man vill ha tillgång till alla tjänster, och då finns det fortfarande problem med kvalité m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Men dom är inte svåra att hitta, jag hoppas på att dom erbjuder från Jetix som dom köpte upp och sen la ner allt.

Spelar ingen roll att de är lätta att hitta, ska de lansera en tjänst i Sverige ska de helst ha med allt de släppt i Sverige. De är ju Disney som äger allt material så vore dumt att inte ösa på med allt de har.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mangee75:

Hej.
Någon som kommer att hoppa på detta när det kommer till Svea Rike?
Jag kommer att hoppa på det och då är det för serien The Mandalorian , sen att man får en massa annat gött gör ju inte saken sämre
" Vid start kommer Disney Plus att erbjuda fler än 500 filmer och 7 500 avsnitt av tv-serier, däribland det mesta från Disney och Pixar. The Mandalorian som utspelar sig i Star Wars-världen , vi får även se en ny serie om Obi-Wan Kenobi.
Utöver Star Wars är Marvel ett av de största dragplåstren och på den fronten får vi se nya tv-serier som Ms Marvel, She Hulk och Moon Knight.
Prislappen för Disney Plus hamnar på 6,99 dollar per månad, vilket motsvarar 67 svenska kronor. För den summan får du möjlighet att strömma till fyra enheter samtidigt. Värt att påpeka är att det inte utgår någon extra kostnad för 4k-innehåll. "
Mvh / Mangee

billigt med tanke på att Mandalorian kostar enbart den en miljard att göra för 10 avsnitt.
svensk TV hänger inte med i att göra serier i den kvaliteten

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

Dessa vore ju ett +då man inte kan kräva det antar jag men sen har jag dock Darkwing duck och Räddningpatrullen/ducktales på dvd men Disney får gärna lägga till dem du skrev + Lilo och stitch 😇

Permalänk
Medlem

Det hade vart riktigt nice ifall dem hade haft med de 90-talsserierna som skrevs ovan. Då hade jag inte tvekat på att prova tjänsten! Quack pack, lilla djungelboken, ducktales, darkwing duck. Aaah, nostalgi!

Vill någon förtydliga för mig varför det verkar vara vanligt att avsky disney nuförtiden? Är det av någon speciell anledning eller kanske för att dem är såpass stora?

Avskyr dessa människor allting stort, såsom apple, Toyota och coca cola också då?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas även att de gamla klassiska disneyserierna dyker upp. Det hade varit guld.

Även om upplösningen kan vara lite lägre jämfört med en "remaster" så tänker jag att mina barn inledningsvis inte kommer bry sig om det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sverige lansering till 2020 alltså... Kommer VPN funka? Med PayPal eller något, någon som har koll?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan man inte få disneydags varje fredag vid en bestämd tidpunkt? Jag som står utanför arbetsmarknaden har nämligen dålig koll på när helgen infaller. Disneydags hade hjälpt mig med detta.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rikimaru:

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

Det är många video/musikstreamingstjänster som går med brakförlust men det stoppar inte blåsta investerare från att köpa de företagen.

Det bästa för oss konsumenter är om svaga företag som t.ex spotify mfl blir uppköpta av större företag så allt finns på ett och samma ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

Jag skulle tippa på att det händer om kanske... 1000 år? Eller i samband med jordens undergång om den skulle råka inträffa dessförinnan.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Rikimaru:

Absolut inte.

Ju snabbare Disney går "out of business", desto bättre.

Varför vill du att Disney går i konkurs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Om de erbjuder alla tecknade serier från 90-talet, som t ex:
Räddningspatrullen
Bumbibjörnarna
Darkwing Duck
DuckTales
Luftens hjältar
Aladdin
Den lilla sjöjungfrun

Samt alla långfilmer som tillhör Disneyklassiker
Då är det intressant. Annars blir det pass.

filmerna är ju nästan de bästa som jag hoppas att dom lägger till t.ex aristocats, gamla djungelboken och robin hood (tecknade versionen ) så har dom det så kommer jag garanterat att betala för det!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

billigt med tanke på att Mandalorian kostar enbart den en miljard att göra för 10 avsnitt.
svensk TV hänger inte med i att göra serier i den kvaliteten

Fast nu vet vi ju att hög budget långt ifrån alltid innebär hög kvalitet.

Lägg därtill att folk gillar olika, jag skulle t.ex. aldrig få för mig att kalla marvelfilmerna för kvalitetsfilmer. Visst, de erbjuder en del ögongodis men bortsett från det faller allt platt.

Skrivet av Runqen:

Vill någon förtydliga för mig varför det verkar vara vanligt att avsky disney nuförtiden? Är det av någon speciell anledning eller kanske för att dem är såpass stora?

Jag känner ingen avsky för Disney men däremot ogillar jag deras strategier.

Ett problem är att de tvingar bort deras media från andra tjänster så att det blir exklusivt för deras egen tjänst. Självklart bra för företaget men för konsumenten är det som en spark i skrevet. Disney är ju trots allt ett av de största/rikaste företagen i världen så det är knappast så att de behöver den extra inkomsten. Nettoinkomsten låg väl en bit över 100 miljarder förra året om jag minns rätt...

Sen är det alltid otrevligt när företag köper upp andra till höger och vänster så att de blir alldeles för stora. Det gäller alla, oavsett bransch.

Permalänk
Medlem

IP-TV och TPB är några som kommer att växa Framöver. Tack Walt Disney 😃

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem

Kommer Disney att också leverera 30% europeiskt material?

Permalänk
Medlem

@jJnte: OM dom ska lanseras i europa så måste dom det.

Visa signatur

"That Rally Guy"