Dålig info vid driftstörning, TELE2 mobilt bredband

Permalänk
Medlem

Dålig info vid driftstörning, TELE2 mobilt bredband

Sedan över en timme funkar inte mobilt dyrt bredband där jag bor i södra Sthlm. Via annat system går jag in på tele2 och hittar ingen info om störningar. Detta är viktig infrastruktur som måste fungera 24/7!

Permalänk
Skrivet av Irre:

Sedan över en timme funkar inte mobilt dyrt bredband där jag bor i södra Sthlm. Via annat system går jag in på tele2 och hittar ingen info om störningar. Detta är viktig infrastruktur som måste fungera 24/7!

Då får du väl kontakta tele2 och felanmäla? Så länge du kontrollerar att det inte är dina grejer det är fel på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Då får du väl kontakta tele2 och felanmäla? Så länge du kontrollerar att det inte är dina grejer det är fel på?

Skickades från m.sweclockers.com

Har du kontaktat Tele2 någon gång? Nu funkar det igen och jag vet att det inte var fel hos mig eftersom jag har två olika 4g-modem med olika simkort från tele2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Sedan över en timme funkar inte mobilt dyrt bredband där jag bor i södra Sthlm. Via annat system går jag in på tele2 och hittar ingen info om störningar. Detta är viktig infrastruktur som måste fungera 24/7!

Nej mobilt bredband räknas inte som viktig infrastruktur, kanske om det hade varit inom akutvård etc men Nej man kommer aldrig kunna ha 24/7 på mobilt bredband då det finns många faktorer som spelar in. Vill du ha driftsäkerhet så skaffa fiber/adsl men det kommer fortfarande vara avbrott nån gång.

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Irre:

Har du kontaktat Tele2 någon gång? Nu funkar det igen och jag vet att det inte var fel hos mig eftersom jag har två olika 4g-modem med olika simkort från tele2!

Om det nu är viktigt med uppkoppling för dig så borde du ju som sagt ha en fast uppkoppling eller 2.
Det jag verkligen inte förstår är varför du har 2 mobildatauppkopplingar med samma operatör ?
Det leder till otroligt mycket större driftsäkerhet om du hade olika operatörer om du ska ha redundant uppkoppling via trådlöst.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bredband av alla sorter är på väg att bli viktig infrastruktur. Som vanligt är frågan vilken som ska/vill betala för högre driftsäkerhet.

Permalänk
Skrivet av Irre:

Har du kontaktat Tele2 någon gång? Nu funkar det igen och jag vet att det inte var fel hos mig eftersom jag har två olika 4g-modem med olika simkort från tele2!

Nej.
Vad bra. Felet kanske låg i din dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p