Coca Cola Energy - en tragedi i två delar

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Coca Cola Energy - en tragedi i två delar

För några månader sen lanserade Coca Cola sin egna energidryck, även fast bolaget också äger Burn men det spelar tydligen ingen roll. Givetvis var vi tvungna att prova både sockerfria och sockerberikade varianten.

Don't do it.

Permalänk
Medlem

Skenet verkar bedra. Burken gav mig ett bra intryck! Tack för att ni hann på bollen först

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Verkar som att femtonårsspärren på självscanningen räddade mig igår. Hade ingen lust att vänta på godkännande så jag skippade den vilket verkar ha varit ett väldigt bra val.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Gallerikonnässör

Köpte mig en burk för någon vecka sedan och såg fram emot en god energicola, men fyfan! Kattpiss är gott i jämförelse!
Men som svartvinbärsälskare köpte jag några burkar Wolverine Cassis efter Emil testade den i somras, mycket god!

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Föredetting

Fast... Coca Cola köpte up Hansen's (Monster) icke-energidrycker och gav dem Burn i utbyte 2015.

MVH Not Fun at Parties

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

wat
Tycker den är helt OK (zero versionen).

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Meantek:

Fast... Coca Cola köpte up Hansen's (Monster) icke-energidrycker och gav dem Burn i utbyte 2015.

MVH Not Fun at Parties

Datum schmatum! Eländet smaker säkert likadant ändå.

Skrivet av Dekkan:

wat
Tycker den är helt OK (zero versionen).

Nej. NEJ.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Datum schmatum! Eländet smaker säkert likadant ändå.

Nej. NEJ.

OK jag är övertygad.
Får vaska den som står i kylen.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Den är riktigt god en annorlunda smak jämfört med andra tillverkare.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

En måttstock kan vara att jämföra hur vämjelig den är mot t.ex. Nocco, som varenda svensk med närvaro på sociala medier blir utsatt för.

Permalänk
Medlem

Den smakar som off-brand "blanda själv"-cola av billigaste sort som blivit avslagen och har fått ligga i ett glas med is som smält.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Intressant att ni hatar den, jag tycker nämligen att den är rätt god smakar som ni säger igloo-glass vilket jag personligen inte har något emot.

Gillade inte zero-versionen men den med socker var god IMO.

Köper dock alltid helst Monster Absolute Zero. Bästa energidrycken imo

Permalänk
Medlem

Det tog mig 4 timmar att dricka ca 60% av 25ml en varm sommarkväll. Resten hällde jag ut.

Permalänk
Medlem

Jag testade Redbulls variant av cola och jag kan säga att det är SAMMA skit i båda burkarna, första smaken som kommer är igloo och så hinner man tänka "Hmm, det var ju ganska gott"

MEN!
Ungefär en halv nanosekund efter första tanken kom nästa med mer kraft än ett AMD Hypetrain, eftersmaken är verkligen skit, alltså ren skit, hur i hela helvete kan man sälja en burk med skit?
Vem hos redbull och cocacola tyckte att detta var en bra idé?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@FLAXMANNEN: Om du gillar Wolverine Cassis, så kan ja starkt rekommendera Nocco Cassis... helt klart min favorit och är också en älskare av Svartvinbär ^^,

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Skrivet av Molotov:

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag dricker Redbull för att det är min favoritsmak på läsk. Hade gärna köpte en "vanlig" läsk utan massa koffein och taurin osv om den smakade som Redbull.

Har aldrig känt mig piggare efter en burk.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av rewoX:

@FLAXMANNEN: Om du gillar Wolverine Cassis, så kan ja starkt rekommendera Nocco Cassis... helt klart min favorit och är också en älskare av Svartvinbär ^^,

Oh! Då ska jag leta rätt på den!

Skrivet av Molotov:

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Tja i unga åldrar är det nog mycket för att det är "coolt".
Men för en annan som dricker energidricka någon gång i månaden bara sitter det fint när man behöver lite lite extra energi! Visst vanlig läsk piggnar också upp en, men inte riktigt till samma nivå.

Visa signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

@Molotov: Kan ju vara så simpelt att man tycker att det är gott

Ibland är jag bara jävligt sugen på en Burn (original eller passion) och inget annat. Finns ingen läsk som smakar likadant vad jag vet. Men det är typ den enda energidrycken jag köper.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

@drwlz visst kan det vara så att det är gott helt enkelt.
redbull tycker jag smakar Zoo och det finns det ingen vanlig läsk som smakar, däremot många andra energidrycker smakar liknande fast utspätt.
Tycker också förr så smakade många energidrycker likadant stort sett.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Varför dricker man energidryck?
Drickorna kostar dubbelt så mycket som vanlig läsk och finns det nån anledning till det ? Förutom den kanske premium/cool känsla för den som köper? Dyrare tillverkning? Marknadsföring?

Det är ju dessutom bevisat dåligt och ibland helt hälsoskadliga för unga människor, måste bero på nån indegriens?

Detta är ingen pekpinne. Jag är hopplös på att köra långa bilturer och måste typ få nått som piggar upp, brukar ha redbull ibland men jag tror nog vanlig cola har samma uppiggande effekt.jag ser vissa unga människor på mitt jobb kring 20års åldern dom dricker energidryck i tid och otid så hade det varit vanlig läsk hade man sagt redan att det var osunt.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför dricker man läsk?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Varför dricker man läsk?

För att spara på vattnet

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

[quote postid="18038845" userid="167277" name="FLAXMANNEN"]
Oh! Då ska jag leta rätt på den!

Gör det, tror den dock bara finns att beställa Online. Var en nyhet i butik 2018 har jag för mig... :>
https://www.proteinbolaget.se/nocco-bcaa-330ml

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@FLAXMANNEN: Gör det, tror den dock bara finns numera att beställa Online. Var en nyhet i butik 2018 har jag för mig... :>
https://www.proteinbolaget.se/nocco-bcaa-330ml

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag gillar den skarpt, påminner om Jolt. Kränger normalt 1-3 Monster per arbetsdag så det är lite tråkigt med små burkar men ibland får man väl lyxa till det

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv

Den va riktigt god denna dryck

Permalänk

Enda "energidryck" jag drar i mig är hemkört!

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Varför dricker man läsk?

Den frågan kan man ställa också.
Men läsk har funnits länge.
Energidryck är läsk. Frågan är varför många är villig att betala så mycket mer och varför vissa som här ovan skriver att dom drar i sig 1 - 3 energidrycker / arbetsdag.
Hade nån skrivit att man drar i sig 1 - 3 läsk om dan hade folk direkt reagerade och sagt onyttigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZaInT:

Jag gillar den skarpt, påminner om Jolt. Kränger normalt 1-3 Monster per arbetsdag så det är lite tråkigt med små burkar men ibland får man väl lyxa till det

Varför dricker du så mycket energidryck?
Varför väljer man dyr energidryck framför annat?
En fråga inget dömmande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av FLAXMANNEN:

Köpte mig en burk för någon vecka sedan och såg fram emot en god energicola, men fyfan! Kattpiss är gott i jämförelse!
Men som svartvinbärsälskare köpte jag några burkar Wolverine Cassis efter Emil testade den i somras, mycket god!

Ett tips är om du har affären dollar store nära så kolla där. De har wolverine billigt. Två burkar för en tia plus panten då iofs men ändå

Skickades från m.sweclockers.com