PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Men läst att det är grymt mycket mer fuskare i TPP... varför kör man ens TPP? Det är ju inte rätt ändå, att man kan kolla ner över höga murar, runt hörn etc...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Ser aldrig fuskare... spemsr ni TPP?

Skickades från m.sweclockers.com

ja precis spelar i tpp.

Skrivet av Tip Top:

inte jag heller

spelar man i tpp så är det lättare o upptäcka tycker jag.

Skrivet av killawife:

Att man inte ser några cheaters betyder ingenting. Jag får en eller två sådana här varje gång jag loggar in:

http://i66.tinypic.com/69ki0o.jpg

Och jag rapporterar alltid folk som jag ser myglar. Just denna killen var väldigt uppenbar, han följde mig genom hus, kullar och sköt mot mig genom träd och buskage utan att ha sett mig en enda gång. han hade nog ingen aimbot utan en radar och sikthjälp. Prova att skriv pubg hacks på youtube och kolla vad som annonseras ut. Graden av fuskare varierar ständigt men räkna med att det finns ett par inne i varje match. Många är väldigt duktiga på att fuska, det syns inte alls om man inte vet vad man ska kolla efter och dessa åker aldrig fast då det är svårt att bevisa att de fuskar. Andra är super-uppenbara.
Jag ska även erkänna att jag ibland är för snabb att rapportera. Jag blir lite sur när jag dör, kollar deathcam och rapporterar. Sen kollar jag replayen och ser nåt jag missade som ändrar min uppfattning. Det händer nån gång i veckan kanske. Ingen blir dock bannad eller avstängd utan anledning så det är rätt ofarligt att rapportera felaktigt.

Jo får ett par stycken sådana om dagen "tyvärr" men bra att dom gör något åt det man rapporterar.
är bara så tråkigt att det finns dom som kan fördärva ett helt game när man ligger bra till.
Kör ju alltid solo så det är ju när man oftast kommer ner mot 20 pers eller liknande dom dyker upp mera öppet.

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Spela FPP, är ju så ett shooter ska spelas ändå, och inte alls lika många fuskare där, vad jag läst
Lite kul att det är musik i bilarna, men skulle vilja ha högre volume, höjt max på scrollhjulet. Och mer urval av låtar, går det att fixa, köpa?

Permalänk

@Swennis:

Två frågor!

1. Vilken knapp (PC) trycker man på för att sätta på radion?
2. Är det inte en ganska dålig funktion? Tänker att fiender lättare kan höra var man är då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

@Swennis:

Två frågor!

1. Vilken knapp (PC) trycker man på för att sätta på radion?
2. Är det inte en ganska dålig funktion? Tänker att fiender lättare kan höra var man är då?

1. Tror det var f4, står i settings. Höjer och sänker volym med mousewheel.

2. För fienden hör inte att bilen kör förbi 500m bort innan radion kommer igång?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

@moonblase:

Jo, men tänker även på att du själv får svårt att höra fiender när du sitter i bilen och har på radion...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

@Swennis:

Två frågor!

1. Vilken knapp (PC) trycker man på för att sätta på radion?
2. Är det inte en ganska dålig funktion? Tänker att fiender lättare kan höra var man är då?

f5, byter station med f6
Spelar ingen roll i början tycker jag, och dom hör ju ändå bilen, hehehe
Tycker det är en rolig future, minner lite om när man spelade bf Vietnam förr... vill ha lite mer låtar att välja på, och högre volume

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Spela FPP, är ju så ett shooter ska spelas ändå, och inte alls lika många fuskare där, vad jag läst
Lite kul att det är musik i bilarna, men skulle vilja ha högre volume, höjt max på scrollhjulet. Och mer urval av låtar, går det att fixa, köpa?

körde precis min första FPP denna säsong och det blev en okej start med 5 kills och en chicken dinner (: får väl känna mig nöjd.
men satan vad segt det var jämfört med TPP

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimsan8923:

körde precis min första FPP denna säsong och det blev en okej start med 5 kills och en chicken dinner (: får väl känna mig nöjd.
men satan vad segt det var jämfört med TPP

Segt? På vilket sätt?
Gött! Va ju en bra start!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Segt? På vilket sätt?
Gött! Va ju en bra start!

Skickades från m.sweclockers.com

var ju inte riktigt samma dpi på musen kändes det som sen tar ju typ sikte och att plocka upp saker /öppna dörar längre td. men visst man vande sig hyfsat snabbt.
Tackar

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Segt? På vilket sätt?
Gött! Va ju en bra start!

Skickades från m.sweclockers.com

Men kör gärna lite duos och fixar några missions om du är sugen någon kväll

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Någon fler än jag som har problem sedan senaste Nvidia drivaren?
Får enorma stutters och frysningar då och då.
Backade till förra drivrutinen så rullar det som vanligt.

Permalänk
Medlem

Min drivrutin är från 2018. Funkar finfint.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Min drivrutin är från 2018. Funkar finfint.

Nu var det inte det frågan gällde.

Permalänk

@ZyntaX: Körde med den igår och upplevde inte några problem. Fick dessutom nytt rekord med 14 kills (var bara 8 innan)

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

@ZyntaX: Körde med den igår och upplevde inte några problem. Fick dessutom nytt rekord med 14 kills (var bara 8 innan)

Snyggt jobbat!
Provade att installera nya 436.02 igen, fick samma problem. Har provat att sätta nya "Low Latency Mode" i både On, Off och Ultra. Får samma låsningslagg sporadiskt =/
Backade tillbaka till 431.60 och problemet försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Snyggt jobbat!
Provade att installera nya 436.02 igen, fick samma problem. Har provat att sätta nya "Low Latency Mode" i både On, Off och Ultra. Får samma låsningslagg sporadiskt =/
Backade tillbaka till 431.60 och problemet försvann.

Tack ska testa detta, har sjukt stora frame drops när plan kommer och vid red zones, till synes helt oförklarligt.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Snyggt jobbat!
Provade att installera nya 436.02 igen, fick samma problem. Har provat att sätta nya "Low Latency Mode" i både On, Off och Ultra. Får samma låsningslagg sporadiskt =/
Backade tillbaka till 431.60 och problemet försvann.

Kanske beror på att jag kör g-sync som jag inte haft problem? Low Latency mode har jag haft på default off, men skall testa med ultra för det är väll det som är nya läget vad jag förstod.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem

Hur går det för PUBG, jag upplever att användarbasen börjat öka igen efter den helt stenhårda konkurrensen från andra spel ett tag?

Det jag gillar med PUBG jämfört med en del andra är att PUBG åtminstone känns något mera realistiskt och något mindre fjantigt även om det går att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

ni som har problem med fps drops och annat , hittat en lösning , gå till lokala filer och varifera dom bruka var någon fil där som byts ut ibland så funkar det fint igen

Kan du vänligen förtydliga detta? "gå till lokala filer och varifera dom bruka var någon fil där som byts ut ibland så funkar det fint igen"

Permalänk
Medlem

Validera spelet i steam lokala filer , ibland hittar den en fil som inte kan valideras och det har varigt i samband med en massa stutter för mig, så har jag provat att gör det , sen har det funkat som det skall igen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Kan du vänligen förtydliga detta? "gå till lokala filer och varifera dom bruka var någon fil där som byts ut ibland så funkar det fint igen"

Högerklicka på spelet i biblioteket å sen egenskaper. I någon flik där står det validera filer.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Lirar några timmar per vecka sedan sommaren 2017. Testat andra BR-spel men inget kommer i närheten av pubg. Tystnaden, stämningen, kalla kriget-vibbarna, känslan av att vad fan som helst kan hända när man traskar in i byn på landsbygden är oslagbar

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

Oavsett inställningar så får jag fortfarande stutter i PUBG.
Stabilt över 150 fps men rycker när jag vänder mig om vilket gör det riktigt svårt att sikta.

Testat typ alla guider och liknande, problemet kvarstår.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: jag spelade med AMD-cpu under 2 månader och upplevde precis detta och bytte sedan till intel. Allt försvann för mig direkt.

Kan såklart ha med mycket annat att göra. Men bytte endast CPU och Moderkort.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

@hakd: jag spelade med AMD-cpu under 2 månader och upplevde precis detta och bytte sedan till intel. Allt försvann för mig direkt.

Kan såklart ha med mycket annat att göra. Men bytte endast CPU och Moderkort.

Vad hade du för AMD cpu?

Permalänk
Medlem

@makatech: 3600x

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Skumt/oroväckande om det verkligen hade med cpu'n att göra, är det här något du "forskat i" och läst om, att det skulle kunna ha bero på cpu'n?

Permalänk
Medlem

Laggar för mig också, jag har dock Intel. Så det är inte hela problemet iaf. Helt ofattbart, det blir bara sämre och sämre...

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Skumt/oroväckande om det verkligen hade med cpu'n att göra, är det här något du "forskat i" och läst om, att det skulle kunna ha bero på cpu'n?

Skrivet av MrBjud:

Laggar för mig också, jag har dock Intel. Så det är inte hela problemet iaf. Helt ofattbart, det blir bara sämre och sämre...

är ju enormt CPU-krävande spel. Det förbättrades mycket när de gick upp till att stödja 6 kärnor. Men det har ju 3600 och 3600x så det ska ju egentligen inte vara det heller.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |