Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Det är för NA?

Släpps samtidigt i hela världen

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Det är för NA?

Skickades från m.sweclockers.com

Hela världen då Classic släpps samtidigt överallt.

Permalänk
Medlem

Ny dator, ny 32:9 skärm, 2,5 veckor ledigt, kylen full med bärs...

Kommer dock missa launchen, har lite saker på jobbet jag inte kan missa i min position på tis-ons. Nästan lite skönt att hamna lagom efter den störa drösen i början men innan pöbeln ska in på helgen.

Permalänk
Medlem

ush, trodde det var denna veckan det släpptes
Varit så peppad hela veckan haha

Permalänk
Medlem

Flera realms!:
https://blue.mmo-champion.com/topic/1107608-new-wow-classic-r...

Och dom släpper begränsningen på 3 reserverade namn och tillåter 10 per realm/50 totalt (vanlig begränsning m.a.o.).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MinscS2:

Källa? Vad jag läst (inte mycket förvisso) så skulle dom spela på Golemagg eller Shazzrah?

Har även läst att dom inte bestämmer sig förräns launch day, för maximum asshattery.

Sen lär dom ju inte kunna griefa lika mycket på blizz-servrar på ftp-privatservrar. Griefing är bannbart enligt blizzard.

Gehennas Discord, bara in och kika

Permalänk
Medlem

Spelade Horde i vanilla-cataclysm, gick över till Alliance i MoP.

Frågan är vad man ska spela nu i Classic?

Horde igen för att man kan questsen, vill känna igen sig och få den där lilla extra nostalgin?
Eller ska man köra Alliance eftersom man aldrig gjorde det i vanilla?

Hmmm...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Vad jag önskar att jag kunde "gå igång" över detta men, nä. Skulle nog kunna få lite feeling om jag kunde lira med de jag lirade med då det begav sig. Är faktiskt avundsjuk på er som ser fram emot detta.

Jag hade kul då men nästintill bara för att det var kul att hitta på saker i guilden.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Spelade Horde i vanilla-cataclysm, gick över till Alliance i MoP.

Frågan är vad man ska spela nu i Classic?

Horde igen för att man kan questsen, vill känna igen sig och få den där lilla extra nostalgin?
Eller ska man köra Alliance eftersom man aldrig gjorde det i vanilla?

Hmmm...

Skillnaden mellan allie/horde var ju som störst i just vanilla/classic.
Man har ju i princip sina egna zoner ända tills lvl 45-50 eller så (vissa saker delas såklart).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Sover till ca 19.00, käkar lite sedan kör jag hela natten.. men vid klockan två (på dagen) måste jag åka och jobba i några timmar haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Skillnaden mellan allie/horde var ju som störst i just vanilla/classic.
Man har ju i princip sina egna zoner ända tills lvl 45-50 eller så (vissa saker delas såklart).

Det jag menar; det hade blivit väldigt mycket nytt (läs: kul) att spela Alliance i classic.
...men samtidigt så hade det varit kul att spela Horde igen pga. nostalgi, kvarvarande quest-kunskap och det faktum att jag inte spelat Horde sedan Cataclysm.

Får se vad det blir, lär inte bestämma mig förräns karaktären skapas.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Det jag menar; det hade blivit väldigt mycket nytt (läs: kul) att spela Alliance i classic.
...men samtidigt så hade det varit kul att spela Horde igen pga. nostalgi, kvarvarande quest-kunskap och det faktum att jag inte spelat Horde sedan Cataclysm.

Får se vad det blir, lär inte bestämma mig förräns karaktären skapas.

Du glömmer det viktigaste i åtanke; dina bekanta? Ska de vara alliance eller horde?
Eller ska du börja helt ensam från scratch och utveckla gemenskap under speltiden? Iofs detta som är hela syftet med ett MMORPG!
Jag vill spela alliance som attans, men alla mina wowkompisar ska spela horde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vixo90:

Du glömmer det viktigaste i åtanke; dina bekanta? Ska de vara alliance eller horde?

Du antar att jag har vänner...?

Hehe nä men mer eller mindre alla mina gamla "WoW-kompisar" har slutat, så det blir en nystart för min del.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av MinscS2:

Spelade Horde i vanilla-cataclysm, gick över till Alliance i MoP.

Frågan är vad man ska spela nu i Classic?

Horde igen för att man kan questsen, vill känna igen sig och få den där lilla extra nostalgin?
Eller ska man köra Alliance eftersom man aldrig gjorde det i vanilla?

Hmmm...

Jag har alltid kört Alliance.

Nu kör jag Horde för lite ny feeling!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Purrfected:

Guilden jag är med i följer nordiska initiativet!
http://nordicclassic.jinnis.se/
Många finnar som valt att flytta dit med, kika listan över guilder som officiellt följer med till Gehennas!

Oj se där ja! Tackar

*Fick svar från min guild (engelsk) att de stannar på Shazz. Ska bli intressant och se om vi ens kommer in haha

Permalänk
Medlem

Man var ju lite sugen på att hoppa in. Men alla poster här påminner mig om vilket otroligt tidsödande spel vanilla WOW var. Enda skälet till att man kunde spela det var ju för att man inte jobbade och inte hade några åtaganden som familj eller hus eller något. Hade jag varit yngre och pluggat eller haft ett lätt jobb hade man ju kunnat köra, men nu tror jag att jag står över och fokuserar på det riktiga livet istället. Ska bli kul att följa på avstånd dock. Lycka till allihopa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Man var ju lite sugen på att hoppa in. Men alla poster här påminner mig om vilket otroligt tidsödande spel vanilla WOW var. Enda skälet till att man kunde spela det var ju för att man inte jobbade och inte hade några åtaganden som familj eller hus eller något. Hade jag varit yngre och pluggat eller haft ett lätt jobb hade man ju kunnat köra, men nu tror jag att jag står över och fokuserar på det riktiga livet istället. Ska bli kul att följa på avstånd dock. Lycka till allihopa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tänker spela lite, men jag tror att man kommer tröttna sjukt fort på allt utom PvP, det kommer ta lite längre tid.
För jag tror att allt som släpps kommer clearas inom timmar av alla relativt bra guilder.

MC, första veckan.
BWL första veckan det är släppt.

Naxx inom några veckor.

Tror inte folk tänker på hur extremt mycket bättre spelare generellt har blivit!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nesvop:

Jag tänker spela lite, men jag tror att man kommer tröttna sjukt fort på allt utom PvP, det kommer ta lite längre tid.
För jag tror att allt som släpps kommer clearas inom timmar av alla relativt bra guilder.

MC, första veckan.
BWL första veckan det är släppt.

Naxx inom några veckor.

Tror inte folk tänker på hur extremt mycket bättre spelare generellt har blivit!

Spelare har nog inte blivit bättre.
Men man vet ju i förväg hur allt ska lösas.
Bästa, snabbaste sätt är ju känt långt innan spelet släpps.
Det gör dock spelet tämligen o intressant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Jag tänker spela lite, men jag tror att man kommer tröttna sjukt fort på allt utom PvP, det kommer ta lite längre tid.
För jag tror att allt som släpps kommer clearas inom timmar av alla relativt bra guilder.

MC, första veckan.
BWL första veckan det är släppt.

Naxx inom några veckor.

Tror inte folk tänker på hur extremt mycket bättre spelare generellt har blivit!

Så om några enskilda guild clearar allt på någon vecka så bör man själv sluta spela? Kommer alltid finnas mer hardcore-spelare, går att njuta av spelet utan att sitta 16h per dag.

Tror majoriteten av spelare inte kommer cleara Naxxramas, iofs får de mycket mer tid på sig nu i och med TBC inte släpps så nära inpå.
Visst är spelare bättre, men det kommer fortfarande vara många nya spelare och spelare som aldrig spelas classic och kommer från retail.
Att raida med 40 pers och behöva göra alla attunements och farma resistance gear och mats för consumables tar mer tid än folk tror.

Tänk också på att bossar i snitt droppar 2-4 items och det är 40 pers som vill ha loot. Så det tar tid att geara upp alla, du kommer inte kunna gå in i AQ40 och Naxx med blues och MC gear och tro att du kan cleara det på en vecka.

Permalänk
Skrivet av zaibuf:

Så om några enskilda guild clearar allt på någon vecka så bör man själv sluta spela?

Ser att många resonerar precis så. Det handlar väl om vad man själv vill cleara och hur långt man vill gå (samt i vilken takt), inte vad andra springer igenom på en vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Så om några enskilda guild clearar allt på någon vecka så bör man själv sluta spela? Kommer alltid finnas mer hardcore-spelare, går att njuta av spelet utan att sitta 16h per dag.

Tror majoriteten av spelare inte kommer cleara Naxxramas, iofs får de mycket mer tid på sig nu i och med TBC inte släpps så nära inpå.
Visst är spelare bättre, men det kommer fortfarande vara många nya spelare och spelare som aldrig spelas classic och kommer från retail.
Att raida med 40 pers och behöva göra alla attunements och farma resistance gear och mats för consumables tar mer tid än folk tror.

Tänk också på att bossar i snitt droppar 2-4 items och det är 40 pers som vill ha loot. Så det tar tid att geara upp alla, du kommer inte kunna gå in i AQ40 och Naxx med blues och MC gear och tro att du kan cleara det på en vecka.

Det var absolut inte så jag menade, även om jag förstår hur du tolkar det så.
Jag kommer ju ihåg att jag spelade MC/BWL i flera månader och tog kanske en boss extra efter 50 + försök utspritt på ett par veckor.

Nu kommer det iochmed att folk är SÅ mycket bättre och kan taktikerna till 100% etc att gå extremt fort för ett medelmåttigt guild att cleara instancerna.

Klart att det inte kommer att gå extremt fort, men man kommer cleara betydligt snabbare skulle jag säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nesvop:

Det var absolut inte så jag menade, även om jag förstår hur du tolkar det så.
Jag kommer ju ihåg att jag spelade MC/BWL i flera månader och tog kanske en boss extra efter 50 + försök utspritt på ett par veckor.

Nu kommer det iochmed att folk är SÅ mycket bättre och kan taktikerna till 100% etc att gå extremt fort för ett medelmåttigt guild att cleara instancerna.

Klart att det inte kommer att gå extremt fort, men man kommer cleara betydligt snabbare skulle jag säga.

Själv har jag inte spelat på 11-12 år och jag är nog SÄMRE än vad jag var då och minns inga taktiker alls mer än några få delar här och där. Men man kan ju alltid kolla videos innan instanserna, men det gjorde man ju redan i vanilla då det alltid fanns något guild som hade clearat raidet och postast sina world first kills etc.

Givetvis lär det gå snabbare att cleara denna gång, vi börjar ju på patch 1.12 som först kom i slutet av vanilla vilket gör att de flesta klasserna är väl balanserade jämfört med early vanilla, men man lär garanterat wipa mycket också.

Permalänk
Avstängd

Har nog inte köpt uppdateringarna sen TBC. Räcker det att man köper subscription eller måste jag köpa "själva spelet" med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KesoB:

Har nog inte köpt uppdateringarna sen TBC. Räcker det att man köper subscription eller måste jag köpa "själva spelet" med?

Subscription räcker

Permalänk
Medlem
Skrivet av FalsktIotakt:

så ... hjärndött...

Hjärndött är att du klagar på folk som har roligt på fritiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna lira spelet med Intel Core i7-8550U, 8 GB DDR4-2666 och Intel UHD Graphics 620 (Kaby Lake R U GT2) med hyffsat flyt, om än på low?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Kommer man kunna lira spelet med Intel Core i7-8550U, 8 GB DDR4-2666 och Intel UHD Graphics 620 (Kaby Lake R U GT2) med hyffsat flyt, om än på low?

Det ska nog gå bra. Grundläggande systemkraven är inte specielt höga.

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

Kommer man kunna lira spelet med Intel Core i7-8550U, 8 GB DDR4-2666 och Intel UHD Graphics 620 (Kaby Lake R U GT2) med hyffsat flyt, om än på low?

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1565176-world-of-warcr...

Permalänk
Medlem

Lugna ner er nu, detta är bara en upphausad bubbla. Två år för ett megamiljardföretag att "utveckla" ett spel som redan var färdigt 2006? Hahaha, vilket trams.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Lugna ner er nu, detta är bara en upphausad bubbla. Två år för ett megamiljardföretag att "utveckla" ett spel som redan var färdigt 2006? Hahaha, vilket trams.

Tack för att du delar med dig av din åsikt.
Om det var allt så kan du säkert gå och trolla någon annan forumdel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.