Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Spelar dessa herrar på horde eller alliance?

Alliance

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Vi är ett stort gäng som troligtvis kommer byta från Shazzrah till Firemaw nu, vår guild hittar man här: https://gammalochhorde.gg/

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Spelar dessa herrar på horde eller alliance?

Alliance.

Permalänk
Skrivet av Dekkan:
Skrivet av Lunatech:

Alliance.

Det var tråkiga nyheter. Jag som tillsammans med mina grabbar tänker lira horde för första gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Det var tråkiga nyheter. Jag som tillsammans med mina grabbar tänker lira horde för första gången.

Tror folk överdriver en aning vad det gäller APES men visst. Byter man server till ex. shazz eller golemagg ska man veta att man kan fortfarande möta dem om det är BG's man vill undvika dem i. Att tänka på är att dagens servrar har mycket fler spelare och APES guild på 200 pers lär knappast märkas av skulle jag tro. I så fall kul att alliance som typ aldrig är majoritet på någon server ställer upp för en rejäl fight i ex. blackrock.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

Skrivet av Xcm:

I grunden så handlar det om cirka 200 arbetslösa 18 timmar per dygn spelare som kort och gott campar alla world bossar, alla rares, alla flight paths och är 60 först på servern och gör spelet ett helvete för allihopa.

Folk generellt drar sig från dom just pg deras tidigare erfarenheter och det sprider sig ju givetvis. Men tror att många communityn nu inte tar hänsyn till att dessa människor spelat vanilla wow sedan vanilla var på tapeten.

Undra vad som är värst, spela med dem (Alliance) eller mot dem (Horde)? Båda varianterna har ju sina nackdelar.
Tror att spela med dem hade varit mest irriterande för mig. Kan nog bli rätt mycket toxiskt jidder och bråk i chatter.
Men att bli påhoppad i worldpvp konstant av personer som spelat classic i 15 år och är har bästa gearen kommer inte bli kul.

Haha layering är iallafall en bra sak i detta scenario. Första gången jag ser något positivt med layering. Använda för dodga Apes-spelare.

Permalänk
Skrivet av Dekkan:

Tror folk överdriver en aning vad det gäller APES men visst. Byter man server till ex. shazz eller golemagg ska man veta att man kan fortfarande möta dem om det är BG's man vill undvika dem i. Att tänka på är att dagens servrar har mycket fler spelare och APES guild på 200 pers lär knappast märkas av skulle jag tro. I så fall kul att alliance som typ aldrig är majoritet på någon server ställer upp för en rejäl fight i ex. blackrock.

Nej jag kommer inte ta BG's på superstort allvar. Jag gillar att njuta av spelet, farma lite mats man behöver och helt enkelt chilla runt i Azeroth.

Att stöta på ett sånt gäng som ni beskriver att APES är kan förstöra hela grejen för mig. Jag borde väl egentligen inte spela på en PVP server men varje gång jag hintat lite om RP-PVP till polarna slås förslaget ner på en gång ^^

Permalänk
Medlem

APES är överreklamerade imo, dels kommer det vara layering i början så risken är mindre att stöta på dem, dessutom lär dom bli bannade för griefing illa kvickt av blizz, till skillnad mot private servers där dom kunde härja fritt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Nej jag kommer inte ta BG's på superstort allvar. Jag gillar att njuta av spelet, farma lite mats man behöver och helt enkelt chilla runt i Azeroth.

Att stöta på ett sånt gäng som ni beskriver att APES är kan förstöra hela grejen för mig. Jag borde väl egentligen inte spela på en PVP server men varje gång jag hintat lite om RP-PVP till polarna slås förslaget ner på en gång ^^

Nej håll dig till en PvE server i så fall.

Skrivet av immutable:

APES är överreklamerade imo, dels kommer det vara layering i början så risken är mindre att stöta på dem, dessutom lär dom bli bannade för griefing illa kvickt av blizz, till skillnad mot private servers där dom kunde härja fritt.

Indeed!

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Tror folk överdriver en aning vad det gäller APES men visst. Byter man server till ex. shazz eller golemagg ska man veta att man kan fortfarande möta dem om det är BG's man vill undvika dem i. Att tänka på är att dagens servrar har mycket fler spelare och APES guild på 200 pers lär knappast märkas av skulle jag tro. I så fall kul att alliance som typ aldrig är majoritet på någon server ställer upp för en rejäl fight i ex. blackrock.

Fast 200 personer kanske inte räcker.
Denna sorts guilds brukar dra åt sig personer som gillar att ha "roligt" på andras bekostnad.
Och du kan ju mängder i ett guild numera (verkar inte finnas någon cap?).

Lösningen på problemet är ju såklart att spela på en pve server.
World pvp låter roligt, tills man inser att flera leveling zoner är konstant campade av motståndare som hela tiden får förstärkningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Fast 200 personer kanske inte räcker.
Denna sorts guilds brukar dra åt sig personer som gillar att ha "roligt" på andras bekostnad.
Och du kan ju mängder i ett guild numera (verkar inte finnas någon cap?).

Lösningen på problemet är ju såklart att spela på en pve server.
World pvp låter roligt, tills man inser att flera leveling zoner är konstant campade av motståndare som hela tiden får förstärkningar.

Men suck. Ser ni framför er 200 pers (eller fler) som springer i grupp för att döda folk som lvlar i the barrens eller vad är grejen?

Har alltid spelat på PVP server aldrig haft besvär med folk som campar leveling zoner. Ja visst kanske man stöter på någon ibland, ex. crossroads som är populärt att campa men det är inte så att man måste byta server för det lol, de ger oftast upp efter en stund för tro det eller ej så kul är det inte.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 32" 32GK850G 1440p G-Sync @ 165 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Min plan är väl ungefär densamma, förutom att jag snoozar en timma till kl 04.00. Förhoppningsvis har köerna gått ner och de flesta har somnat vid den tiden.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Men suck. Ser ni framför er 200 pers (eller fler) som springer i grupp för att döda folk som lvlar i the barrens eller vad är grejen?

Har alltid spelat på PVP server aldrig haft besvär med folk som campar leveling zoner. Ja visst kanske man stöter på någon ibland, ex. crossroads som är populärt att campa men det är inte så att man måste byta server för det lol, de ger oftast upp efter en stund för tro det eller ej så kul är det inte.

Med tanke på hur många som kommer att jaga honor i phase 2 (inga BG's) tror jag inte att man kan överskatta mängden av campade platser.
Och questhubs var rätt ofta söndercampade i långa perioder även på pve servers.
Ingen risk att bli dödad om man inte är klantig, men dina questgivare däremot...
Hela P1 blir ju utan honor, och därmed inga DHK's heller.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Går förmodligen och lägger mig som vanligt inför kommande arbetsdag. Har sedan datorn igång under dagen med valfri remote desktop-mjukvara och håller mig kvar i den oundvikliga kön på distans under arbetsdagen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Hänger på låset och försöker komma ur de 2 startzonerna (1 till 10-12 bör ta 2-3 timmar räknar jag med) innan jag tar ett par timmars sömn.
Upp till 8-9 och kör hårt hela dagen
Om servrarna är instabila eller nånting annat gör att man inte kan spela går jag och lägger mig direkt istället.
5-6 på morgonen borde det ha lugnat ner sig igen.

Planerar att spela mycket, men kommer inte att raca till 60.
Tänker njuta av hela upplevelsen igen

Permalänk
Medlem

Lets rock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Tiden när man kunde anpassa livet runt WoW releaser är sedan länge förbi. Får hoppas jag kommer in på servrarna på tisdag eftermiddag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arccai:

Hur ser launch dagen ut för er ?

På måndag blir det nog att man köper sig några redbulls och ställer i kylen.
Går och lägger sig tidigt på kvällen och sätter larm runt 3 snåret.
Frugan var okay men detta!

Seeyall in Azeroth boys n girls!

Semester 2 veckor. Blir att dygna söndag till måndag, träna och gå promenad och handla på dagen. Hem och sova och vakna upp på Måndag kväll.

Tänker mig en sittning på 30-40 timmar att starta med. Har tänkt mig cirka 18 timmar spelande per dygn i 2 veckor med undantag starten där det blir längre sittning utan sömn.

Tjejer är underrättad sedan mars och AC införskaffad.

Ny dator, nya skärmar... u name it

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Semester 2 veckor. Blir att dygna söndag till måndag, träna och gå promenad och handla på dagen. Hem och sova och vakna upp på Måndag kväll.

Tänker mig en sittning på 30-40 timmar att starta med. Har tänkt mig cirka 18 timmar spelande per dygn i 2 veckor med undantag starten där det blir längre sittning utan sömn.

Tjejer är underrättad sedan mars och AC införskaffad.

Ny dator, nya skärmar... u name it

Sweet 👍
Blir inte fullt så mycket här men det är ok, även om det hade varit kul med en press. Flera andra i guilden kommer dungeon-cleava, men så mycket tid har jag tyvärr inte att lägga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av willesakken:

Tiden när man kunde anpassa livet runt WoW releaser är sedan länge förbi. Får hoppas jag kommer in på servrarna på tisdag eftermiddag.

Samma för mig. Planerar att spela mycket men enbart på kvällar och helger. Kanske 4-5 tim/kväll och sen nånstans 25-30 timmar över helgen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om någon har lagt upp något angående "overcrowded realms" men kanske vore intressant att läsa nu inför helgen om vilka servrar de själva tycker man ska undvika. Själv har vi inte ändrat oss och håller oss till Shazzrah

https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/overcrowded-realm-upd...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Vet inte om någon har lagt upp något angående "overcrowded realms" men kanske vore intressant att läsa nu inför helgen om vilka servrar de själva tycker man ska undvika. Själv har vi inte ändrat oss och håller oss till Shazzrah

https://eu.forums.blizzard.com/en/wow/t/overcrowded-realm-upd...

Guilden jag är med i följer nordiska initiativet!
http://nordicclassic.jinnis.se/
Många finnar som valt att flytta dit med, kika listan över guilder som officiellt följer med till Gehennas!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xcm:

I grunden så handlar det om cirka 200 arbetslösa 18 timmar per dygn spelare som kort och gott campar alla world bossar, alla rares, alla flight paths och är 60 först på servern och gör spelet ett helvete för allihopa.

Folk generellt drar sig från dom just pg deras tidigare erfarenheter och det sprider sig ju givetvis. Men tror att många communityn nu inte tar hänsyn till att dessa människor spelat vanilla wow sedan vanilla var på tapeten.

Tja .. sambandet wow stigit individerna åt huvet och arbetslösa är rätt uppenbart och en personlighet som är direkt stinkande för vanliga.
Tyvärr tor jag det blir rätt mycket sådant folk på Classic. På alla servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

Källa? Vad jag läst (inte mycket förvisso) så skulle dom spela på Golemagg eller Shazzrah?

Har även läst att dom inte bestämmer sig förräns launch day, för maximum asshattery.

Sen lär dom ju inte kunna griefa lika mycket på blizz-servrar på ftp-privatservrar. Griefing är bannbart enligt blizzard.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

Överdrivet trams deluxe.
Gehennas har många stora private server guilds på båda sidorna som gillar competition också. Horde och Alliance.

Allt skit om APES är så överdrivet löjligt så de finns inte

Permalänk
Medlem

Vilken tid på tisdag släpps wow classic?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

@Frantz3n: Vid midnatt mellan måndag-tisdag

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frantz3n:

Vilken tid på tisdag släpps wow classic?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av immutable:

@Frantz3n: Vid midnatt mellan måndag-tisdag

https://www.wowclassiccountdown.com/

!

Permalänk
Medlem

Det är för NA?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2