Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ahh...han var nice. Minns en av de videosen där han hade en lvl 1 dagger och en tabard plus Pvp trinket på sig bara sen lekte han med rank 14 PvP:are ute i den öppna världen. Omvänd ganking typ xD. Nu var det ju galet just pga preparation tog ju bort CD på precis allt. Detta justerades ju senare av en uppenbara anledningar. Men iaf.
Skickades från m.sweclockers.com

Rank 14 var en warrior som hette maydie, hört att han hade sålt sitt konto till nån vid tidpunkten av videon.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Rank 14 var en warrior som hette maydie, hört att han hade sålt sitt konto till nån vid tidpunkten av videon.

Vad passande rykte för honom just när hans karaktär blivit uthängd på internet efter att ha fått spö av en naken rogue

Jo men minns inte alla detaljer så det var säkert en mindre erfaren snubbe bakom rodret, skulle inte förvåna mig. Eller han kanske var sjuk den kvällen, vem vet liksom. Men det var ju flera högt rankade spelare han gav sig på och detsamma gäller knappast dem alla

En annan imponerande video jag minns, visserligen från BC men iaf, Amazing shaman tricks. Tyckte det var galet imponerande alltså. En typ naken shaman som besegrade diverse gladiatorgearat folk liksom. Han hade ju ringar och trinket osv med diverse cheesy effekter plus engineering med bomber. Men iaf, som han resonerade. Försök gå in i en butik klädd så och övertyga folk att du inte är naken, se hur det går

På tal om den videon...Första gången jag hörde Sabaton var genom den videon, utan att veta att det var dem och något år senare fick jag veta att det var dem. Stort fan sedan dess xD.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vad passande rykte för honom just när hans karaktär blivit uthängd på internet efter att ha fått spö av en naken rogue

Jo men minns inte alla detaljer så det var säkert en mindre erfaren snubbe bakom rodret, skulle inte förvåna mig. Eller han kanske var sjuk den kvällen, vem vet liksom. Men det var ju flera högt rankade spelare han gav sig på och detsamma gäller knappast dem alla

En annan imponerande video jag minns, visserligen från BC men iaf, Amazing shaman tricks. Tyckte det var galet imponerande alltså. En typ naken shaman som besegrade diverse gladiatorgearat folk liksom. Han hade ju ringar och trinket osv med diverse cheesy effekter plus engineering med bomber. Men iaf, som han resonerade. Försök gå in i en butik klädd så och övertyga folk att du inte är naken, se hur det går

På tal om den videon...Första gången jag hörde Sabaton var genom den videon, utan att veta att det var dem och något år senare fick jag veta att det var dem. Stort fan sedan dess xD.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan hitta videor med alla klasser där dom "äger" diverse andra spelare
Enhancement WF och crits var ju vanligt, men du ser inte clippen på de 20 spelarna innan där dom inte fick crits och proccs ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Har inte haft mitt wowkonto aktivt på väldigt länge, och classic är det jag har väntat på i alla år....

Har även en väldigt gammal dator (har inte spelat på väldigt länge) med i5-760 processor, 8gb ddr3 och ett gtx 470 grafikkort den enda vettiga i specen är en 256gb Samsung 850 Pro disk. Kommer det att fungera bra/ok?

För ett spel som släpptes för cirkus 15 år sedan...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ahh...han var nice. Minns en av de videosen där han hade en lvl 1 dagger och en tabard plus Pvp trinket på sig bara sen lekte han med rank 14 PvP:are ute i den öppna världen. Omvänd ganking typ xD. Nu var det ju galet just pga preparation tog ju bort CD på precis allt. Detta justerades ju senare av en uppenbara anledningar. Men iaf.

En annan video jag minns, ingen aning vem det var osv men var en rank 14 shaman med Sulfuras...som PvPande Shaman var det ju så man blev tårögd så vackert det var

Låter som Unbreakable.

Spelade själv Enhancement-Shaman i classic och PvPade en del (blev rank 10 iaf).
Det var rätt kul, men för varje 3-sekunders-fight man hade där Windfury proccade och crittade så hade man minst 10 fights där man gick runt och autoattackade utan effekt och svor över RNG.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Låter som Unbreakable.
https://www.youtube.com/watch?v=ja1j7xWpB3w

Spelade själv Enhancement-Shaman i classic och PvPade en del (blev rank 10 iaf).
Det var rätt kul, men för varje 3-sekunders-fight man hade där Windfury proccade och crittade så hade man minst 10 fights där man gick runt och autoattackade utan effekt och svor över RNG.

Han klickar ju för i helvete trinket?

Visa signatur

5600x/B550i @+200mhz/-30 PBO2 | Crucial (E-die) 2x16gb 3000c15 @3800c16 | XFX 319 MERC 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ahh...han var nice. Minns en av de videosen där han hade en lvl 1 dagger och en tabard plus Pvp trinket på sig bara sen lekte han med rank 14 PvP:are ute i den öppna världen. Omvänd ganking typ xD. Nu var det ju galet just pga preparation tog ju bort CD på precis allt. Detta justerades ju senare av en uppenbara anledningar. Men iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

World of Roguecraft, var en riktig klassiker. Kom ut totalt 3 st videos.

https://www.youtube.com/results?search_query=world+of+roguecr...

Permalänk
Medlem

Hade eventuellt tänkt spela lite wow classic vid launch.

Med tanke på kötiderna känns ett anti-afk script som det viktigaste verktyget under vanilla launch så man inte råkar loggas ut och måste sitta i kö 4-5 timmar när man går o käkar lunch. Kan en novis som jag göra ett enkelt .ahk script eller liknande som trycker på lite knappar var tionde minut? Har en logitech mus. Kanske går att göra ett anti afk macro med logitech gaming software eller liknande?

Jag tänker inte fästa en penna i en fläkt och låta den gå över tangentbordet

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av erssn:

Han klickar ju för i helvete trinket?

Det var andra tider på den tiden.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

För ett spel som släpptes för cirkus 15 år sedan...?

Skickades från m.sweclockers.com

För sakens skull så fungerade det bra i classic med classicinställningen iaf. Jag bytte dock till mig ett GTX 970 som var en rejäl uppgradering från 470 kortet.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Hade eventuellt tänkt spela lite wow classic vid launch.

Med tanke på kötiderna känns ett anti-afk script som det viktigaste verktyget under vanilla launch så man inte råkar loggas ut och måste sitta i kö 4-5 timmar när man går o käkar lunch. Kan en novis som jag göra ett enkelt .ahk script eller liknande som trycker på lite knappar var tionde minut? Har en logitech mus. Kanske går att göra ett anti afk macro med logitech gaming software eller liknande?

Jag tänker inte fästa en penna i en fläkt och låta den gå över tangentbordet

Såg som värst en kö på ungefär 3000 spelare under sista stresstesten.
Men det tog inte många minuter innan man var inne.
Och glöm inte att dom släpper spelet mitt i natten och på en vardag för oss på CET.
Skulle tro att den värsta spelarboomen kommer till helgen efter släppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Såg som värst en kö på ungefär 3000 spelare under sista stresstesten.
Men det tog inte många minuter innan man var inne.
Och glöm inte att dom släpper spelet mitt i natten och på en vardag för oss på CET.
Skulle tro att den värsta spelarboomen kommer till helgen efter släppet.

En guildie satt i 10k kö haha, men tror kön var bara lite över en timme. Jag började på 4.3k och tog kanske 15 mins och sedan kom jag in.

Permalänk
Konsolgrävare

Tydligen ska köerna gå mycket snabbare pga sharding. Men får se vad som händer efter phase 2 då sharding ska tas bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Vi är ett gäng som lirade mycket i Vanilla och kommer raida i Classic nu igen. Är det någon som är sugen på att joina är ni välkomna.

Kommer köra på Golemagg som Ally, Illuminators heter vi och är i princip helsvenska (några skåningar och nån norsk också).

Discord: https://discord.gg/bqxjUVd

Permalänk
Permalänk
Medlem

Någon som bytt till Firemaw?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Hedersknyffel

@bernt-oskar: Såg på http://nordicclassic.jinnis.se/ att ni är "reggade" på Gehennas, är det där ni kommer spela eller blir det Golemagg? Blir det Gehennas & om det finns plats för en en casual paladin som hinner spela några timmar i veckan så hakar jag gärna på om jag får

Permalänk
Medlem

Kommer vara kaos med kö i början. Men taggad är man!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Freemax:

@bernt-oskar: Såg på http://nordicclassic.jinnis.se/ att ni är "reggade" på Gehennas, är det där ni kommer spela eller blir det Golemagg? Blir det Gehennas & om det finns plats för en en casual paladin som hinner spela några timmar i veckan så hakar jag gärna på om jag får

Det finns ALDRIG plats för en pally på Horde-sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244477:

Det finns ALDRIG plats för en pally på Horde-sidan

Har väl ingen hävdat heller? 😋

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@Dekkan: TBC framåt

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freemax:

@bernt-oskar: Såg på http://nordicclassic.jinnis.se/ att ni är "reggade" på Gehennas, är det där ni kommer spela eller blir det Golemagg? Blir det Gehennas & om det finns plats för en en casual paladin som hinner spela några timmar i veckan så hakar jag gärna på om jag får

Ska det finnas. Jätte många som ska spela Alliance på Gehennas. Kommer bli så jävla häftigt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Avstängd

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

På vilket sätt sabbar de servrarna då? Ligger iofs i guildens namn på vilket sätt de sabbar ev.

Aja, kanske beter bättre sig på blizz servrar pga en ban är nog mer otrevlig där än på en gratis privatserver. Eftersom det inte är gratis att komma tillbaka. Om det nu är på det viset de sabbar dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

På vilket sätt sabbar de servrarna då? Ligger iofs i guildens namn på vilket sätt de sabbar ev.

Aja, kanske beter bättre sig på blizz servrar pga en ban är nog mer otrevlig där än på en gratis privatserver. Eftersom det inte är gratis att komma tillbaka. Om det nu är på det viset de sabbar dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar också hur de "förstör" en server? Bryter dom mot någon regler är det ju bara att ta tag i en GM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zemlan:

På vilket sätt sabbar de servrarna då? Ligger iofs i guildens namn på vilket sätt de sabbar ev.

Aja, kanske beter bättre sig på blizz servrar pga en ban är nog mer otrevlig där än på en gratis privatserver. Eftersom det inte är gratis att komma tillbaka. Om det nu är på det viset de sabbar dvs

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Trackmaster:

Undrar också hur de "förstör" en server? Bryter dom mot någon regler är det ju bara att ta tag i en GM.

I grunden så handlar det om cirka 200 arbetslösa 18 timmar per dygn spelare som kort och gott campar alla world bossar, alla rares, alla flight paths och är 60 först på servern och gör spelet ett helvete för allihopa.

Folk generellt drar sig från dom just pg deras tidigare erfarenheter och det sprider sig ju givetvis. Men tror att många communityn nu inte tar hänsyn till att dessa människor spelat vanilla wow sedan vanilla var på tapeten.

Permalänk
Skrivet av Freemax:

@bernt-oskar: Såg på http://nordicclassic.jinnis.se/ att ni är "reggade" på Gehennas, är det där ni kommer spela eller blir det Golemagg? Blir det Gehennas & om det finns plats för en en casual paladin som hinner spela några timmar i veckan så hakar jag gärna på om jag får

Hej, ja det lutar åt Golemagg just nu. Hänger lite på vart Apes och andra tar vägen, vill gärna slippa dom. Vi bestämmer väl det under launch i discorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Jo jag vet men fattar fortfarande inte svaret? Han snackar ju om paladin som alliance.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcm:

I grunden så handlar det om cirka 200 arbetslösa 18 timmar per dygn spelare som kort och gott campar alla world bossar, alla rares, alla flight paths och är 60 först på servern och gör spelet ett helvete för allihopa.

Folk generellt drar sig från dom just pg deras tidigare erfarenheter och det sprider sig ju givetvis. Men tror att många communityn nu inte tar hänsyn till att dessa människor spelat vanilla wow sedan vanilla var på tapeten.

Ofan, ger jag mig in i classic lite så ska jag undvika vilken server de nu än väljer, helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Xcm:

Undrar hur medvetna Nordic communityn är om "APES"-guilden som förstört alla Vanilla private servrar som funnits. Dom hamnar tydligen på Gehennas, så det blir definitivt en noGo för mitt crews del.

Spelar dessa herrar på horde eller alliance?