Dörrlist till min bil. Autodoc kan inte bistå. Tips?

Permalänk
Medlem

Dörrlist till min bil. Autodoc kan inte bistå. Tips?

Fixat rost på min Passat 2008, höger fram. En vän skulle beställa ny list via Autodoc som efter koll av serienumret på bilen sa att de inte kunde hjälpa.

Inte speciellt sugen på att lägga 765kr för en ny list hos Möller i Uppsala (VW i stan) före en ny list. Någon med tips om var man eventuellt kan hitta list?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Varför behöver du en ny list? Räcker det inte med nya clips?

Ett alternativ kan ju vara skroten annars tex.

Permalänk
Medlem

Bara att söka på Bildelsdatabasen så bör du nog hitta något och eftersom du har serienumret så bör det ju vara lätt att hitta rätt del.
Visst de är begagnade, men oftast i bra skick.
https://www.bildelsbasen.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Varför behöver du en ny list? Räcker det inte med nya clips?

Ett alternativ kan ju vara skroten annars tex.

Går på vad vännen sa om ny list. :/ Hörde mig för med lokala skrotar men, nä.

Skrivet av loefet:

Bara att söka på Bildelsdatabasen så bör du nog hitta något och eftersom du har serienumret så bör det ju vara lätt att hitta rätt del.
Visst de är begagnade, men oftast i bra skick.
https://www.bildelsbasen.se/

Vännen hade redan kollat in Bildelsbasen men enligt bilder där så stämmer de inte. Jag har kromlist och de lister som ligger där som inte är flaggade med "defekter" är svarta.

Ett annat problem som uppstod när han skrapat och blästrat bort rosten, lagt på spackel och slipat var att det efter grundfärg-fäarg-klarlack är att ytan är väldigt skrovlig. Vet inte vad som gick fel.

Hade dessutom fel vad gäller priset på originallist, 795 kr kostar den *yikes*

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk