Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Någon som fått några ram skickade från Ginza? Skickade mail i måndags och de har inte svarat på den än och ingen alls särskild respons på hur min order ligger, allt är fortfarande reserverat på klarna och ser inga större problem om man går in i orderbekräftelsen.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Någon som fått några ram skickade från Ginza? Skickade mail i måndags och de har inte svarat på den än och ingen alls särskild respons på hur min order ligger, allt är fortfarande reserverat på klarna och ser inga större problem om man går in i orderbekräftelsen.

Beställde direkt länken kom upp i tråden förra veckan, hörde av mig till dom i måndags fick samma svar som dom andra i tråden att jag inte kommer få några. Värdelös kundservice när dom inte ens kan skicka ett mail / sms eller liknande om att ordern inte kommer gå igenom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

Någon som fått några ram skickade från Ginza? Skickade mail i måndags och de har inte svarat på den än och ingen alls särskild respons på hur min order ligger, allt är fortfarande reserverat på klarna och ser inga större problem om man går in i orderbekräftelsen.

Jag hörde av mig i måndags efter att inte ha hört något sen i onsdags. Fick beskedet att inget kommer skickas ut. När jag ifrågasätter varför de inte hör av sig så säger de att ett mail skulle ha skickats ut och att det är konstigt att jag inte fått något (vilket är skitsnack eftersom ingen annan fått ett mail om det).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiamondDogs:

Jag hörde av mig i måndags efter att inte ha hört något sen i onsdags. Fick beskedet att inget kommer skickas ut. När jag ifrågasätter varför de inte hör av sig så säger de att ett mail skulle ha skickats ut och att det är konstigt att jag inte fått något (vilket är skitsnack eftersom ingen annan fått ett mail om det).

Skickades från m.sweclockers.com

Det är lite roligt. Jag betalade med paypal och de har dragit pengarna, låter det ligga ett tag för att se hur de sköter det hela.

Visa signatur

Errare human est

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

ÖREBRO

Elgigianten kör "ny" invigning på fredag.

Bland annat

LG OLED65B8 --> 14990:-
Prisjakt

Logitech G900 Chaos Spectrum --> 399:-
Prisjakt

Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65RU8005 -->9990:-
Prisjakt

JBL Boombox --> 2590:-
Prisjakt

Länk till annonsbladet

Gäller det där bara i Örebro? Smått sugen på trådlösa musen..

EDIT: På sidan 3 i bladet kan man högst upp läsa att "Vi öppnar 23/8 med extra priser" haha!

EDIT2: Ringde kundtjänst och frågade. Det kommer bara gälla i butik i Örebro tyvärr. Galet bra pris på musen iaf.

@Frull3 ska du dit? Om jag swishar, kan du köpa en mus åt mig då? Jag kan bjuda på 3 månader xbox pass eller vad det heter(Fick med det med min r5 3600).

Permalänk

LG OLED65B8 för 14990:- lockar en hel del. Hade tänkt o vänta tills Black Friday och få tag på en C9 istället kring 23 000 - 25 000:-, men det får mig att överväga o kanske klippa en sådan.

Har länge väntat på HDMI 2.1 funktionen VRR och att leva utan "sync"teknologi är svårt efter gsync och freesync. Sedan att den stödjer 4K, 120Hz med ett VRR intervall från 40-120Hz är en dealbreaker för mig. Är det dock värt 10 000:- extra, för en funktion som inte fungerar på grafikkorten idag? Dock så lär ju PS5 o Xbox Two(Xbox One X ska stödja det) ha det och förhoppningsvis nästa grafikkort från AMD o Nvidia. Hmmm...

Någon som har några tankar kring det?

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

LG OLED65B8 för 14990:- lockar en hel del. Hade tänkt o vänta tills Black Friday och få tag på en C9 istället kring 23 000 - 25 000:-, men det får mig att överväga o kanske klippa en sådan.

Folk lär ju åka långväga till Örebro för att försöka plocka hem en sån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

LG OLED65B8 för 14990:- lockar en hel del. Hade tänkt o vänta tills Black Friday och få tag på en C9 istället kring 23 000 - 25 000:-, men det får mig att överväga o kanske klippa en sådan.

Har länge väntat på HDMI 2.1 funktionen VRR och att leva utan "sync"teknologi är svårt efter gsync och freesync. Sedan att den stödjer 4K, 120Hz med ett VRR intervall från 40-120Hz är en dealbreaker för mig. Är det dock värt 10 000:- extra, för en funktion som inte fungerar på grafikkorten idag? Dock så lär ju PS5 o Xbox Two(Xbox One X ska stödja det) ha det och förhoppningsvis nästa grafikkort från AMD o Nvidia. Hmmm...

Någon som har några tankar kring det?

Jag sitter med en C8 och kände lite likt innan jag köpte min men kom fram till att jag inte kommer använda dom sakerna tillräckligt för att det ska vara värt det.
Att PS5 och Xbox kommer stödja det är ju najs men då kommer frågan om det finns tillräckligt många spel som kör i 40-60hz för att det ska fungera. Beroende på vad du tror att du kommer spela så kan det vara najs att ha men tror aldrig det kommer vara värt 10000kr.

Lirar du mycket PC på din tv direkt kopplat, eller är det bara något du tror du kommer göra?
Jag trodde jag skulle göra det men det stämde inte alls utan spelar bara PS4a och Switch på den och alla spelen har varit i 30 fps. Så även om dom kunnat köra freesync så hade det inte hjälpt något.

Det är min syn på det hela iaf!

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Skrivet av zather:

Jag sitter med en C8 och kände lite likt innan jag köpte min men kom fram till att jag inte kommer använda dom sakerna tillräckligt för att det ska vara värt det.
Att PS5 och Xbox kommer stödja det är ju najs men då kommer frågan om det finns tillräckligt många spel som kör i 40-60hz för att det ska fungera. Beroende på vad du tror att du kommer spela så kan det vara najs att ha men tror aldrig det kommer vara värt 10000kr.

Lirar du mycket PC på din tv direkt kopplat, eller är det bara något du tror du kommer göra?
Jag trodde jag skulle göra det men det stämde inte alls utan spelar bara PS4a och Switch på den och alla spelen har varit i 30 fps. Så även om dom kunnat köra freesync så hade det inte hjälpt något.

Det är min syn på det hela iaf!

Lirar framför allt på min PC. Har det inkopplat till min min monitor och min förstärkare som går till TV:n. Det är framför allt till PC jag vill ha det till. 120Hz, VRR är nästa steg verkligen och känns tråkigt att köpt en TV precis när det finns att köpa en sån som stödjer funktionen. Det är ju dock 15 000:- vs ca. 25 000:-(förhoppnignsvis på black friday).

Visa signatur

AMD Ryzen 3600 - MSI B450 Tomahawk - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 - Palit GeForce RTX 2070 Dual 8GB - Samsung 860 Evo 1TB - Noctua NH-D15 - MPG A750GF - Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

Lirar framför allt på min PC. Har det inkopplat till min min monitor och min förstärkare som går till TV:n. Det är framför allt till PC jag vill ha det till. 120Hz, VRR är nästa steg verkligen och känns tråkigt att köpt en TV precis när det finns att köpa en sån som stödjer funktionen. Det är ju dock 15 000:- vs ca. 25 000:-(förhoppnignsvis på black friday).

Ja då var det lite värre.
Jag skulle inte säga att det är värt det men man tycker olika, och har olika mycket pengar 😉

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Gäller det där bara i Örebro? Smått sugen på trådlösa musen..

EDIT: På sidan 3 i bladet kan man högst upp läsa att "Vi öppnar 23/8 med extra priser" haha!

EDIT2: Ringde kundtjänst och frågade. Det kommer bara gälla i butik i Örebro tyvärr. Galet bra pris på musen iaf.

@Frull3 ska du dit? Om jag swishar, kan du köpa en mus åt mig då? Jag kan bjuda på 3 månader xbox pass eller vad det heter(Fick med det med min r5 3600).

Skrivet av Linus:

Folk lär ju åka långväga till Örebro för att försöka plocka hem en sån

Om jag fattat elgigantens prisgaranti rätt samt när jag pratat med säljare på elgiganten så kan du i stort sett köpa produkten i vilket varuhus du vill och sedan bara använda prisgaranti.
Dessutom så står det inte att det gäller begränsat antal så alla får nog en tv om dom vill.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM:
Då har du inte förstått rätt.
Dessa priserna gäller endast l detta varuhuset eftersom det är ett öppningserbjudande. Hade varit skillnad om det var en helt vanlig veckor annons dock

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@lasseTM:
Då har du inte förstått rätt.
Dessa priserna gäller endast l detta varuhuset eftersom det är ett öppningserbjudande. Hade varit skillnad om det var en helt vanlig veckor annons dock

Fast läser man deras prisgaranti så har de ingen info om att invigningspriser inte kan matchas:
"Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Fast läser man deras prisgaranti så har de ingen info om att invigningspriser inte kan matchas:
"Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."

Lokala konkurrenter antyder att det förmodligen är fullt möjligt så länge du bor i samma region som öppningserbjudandet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Fast läser man deras prisgaranti så har de ingen info om att invigningspriser inte kan matchas:
"Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ringde och pratade med kundtjänst igår .Miranda svarade och hon trodde inte att prisgarantin skulle gälla i Nyköping ,men jag tänkte åka dit imorgon och prova. Uppdaterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Lokala konkurrenter antyder att det förmodligen är fullt möjligt så länge du bor i samma region som öppningserbjudandet

Skickades från m.sweclockers.com

Borde också vara fullt möjligt mot deras egna butiker också enligt texten, oavsett vart butiken ligger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dartan:

Fast läser man deras prisgaranti så har de ingen info om att invigningspriser inte kan matchas:
"Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet."

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Gawgizz:

Lokala konkurrenter antyder att det förmodligen är fullt möjligt så länge du bor i samma region som öppningserbjudandet

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Frisell:

Jag ringde och pratade med kundtjänst igår .Miranda svarade och hon trodde inte att prisgarantin skulle gälla i Nyköping ,men jag tänkte åka dit imorgon och prova. Uppdaterar.

Jag är kanske lite för hemmablind för i Stockholms regionen så finns det ju flera varuhus men jag tänkte inte regionsskillnaden men ligger ett varuhus i samma stad gäller prisgarantin eller inom några mils radie. Även på det varuhus som inte öppnar det är jag helt 100 på har disskuterat detta med en säljare innan och deras prisgaranti avskriver inte öppningserbjudanden från andra giganter.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Försvinner inte hela poängen med ny invigningserbjudanden om prismatchningen fungerar som ni säger?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Försvinner inte hela poängen med ny invigningserbjudanden om prismatchningen fungerar som ni säger?

Absolut men hela poängen med prisgaranti försvinner också om den inte gäller.
Visst hade elgiganten kunnat skriva en lagtext på 70 a4 sidor där dom förbehåller sig hit och dit men då hade ingen använt prisgarantin pga svår tolkning och resultatet är förlorade kunder.
Men jag tror att många tänker som du och inte hävdar prisgaranti men läser man deras villkor så finns inget som kan stoppa dig från att använda den.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellefant:

LG OLED65B8 för 14990:- lockar en hel del. Hade tänkt o vänta tills Black Friday och få tag på en C9 istället kring 23 000 - 25 000:-, men det får mig att överväga o kanske klippa en sådan.

Har länge väntat på HDMI 2.1 funktionen VRR och att leva utan "sync"teknologi är svårt efter gsync och freesync. Sedan att den stödjer 4K, 120Hz med ett VRR intervall från 40-120Hz är en dealbreaker för mig. Är det dock värt 10 000:- extra, för en funktion som inte fungerar på grafikkorten idag? Dock så lär ju PS5 o Xbox Two(Xbox One X ska stödja det) ha det och förhoppningsvis nästa grafikkort från AMD o Nvidia. Hmmm...

Någon som har några tankar kring det?

Har haft samma tankar men iom att jag planerar att ha min TV rätt många år framöver (3+?) så vill jag ha HDMI 2.1 och inte sitta och sukta efter det efteråt. Det är klart att man vill ha det goa nu men då varar det kanske inte mer än 1 år innan GPU:er med 2.1 finns ute. Och priset på C9 sjunker ju såklart under tiden. Dessutom är den ju något bättre för PC-bruk.

Permalänk
Skrivet av Paontuus:

Någon som fått några ram skickade från Ginza? Skickade mail i måndags och de har inte svarat på den än och ingen alls särskild respons på hur min order ligger, allt är fortfarande reserverat på klarna och ser inga större problem om man går in i orderbekräftelsen.

Fick svar att de tagit bort min order pga de inte kunde leverera önskat antal (beställde 2st kit) och att beloppet kommer återbetalas inom kort (Klarna).

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Har haft samma tankar men iom att jag planerar att ha min TV rätt många år framöver (3+?) så vill jag ha HDMI 2.1 och inte sitta och sukta efter det efteråt. Det är klart att man vill ha det goa nu men då varar det kanske inte mer än 1 år innan GPU:er med 2.1 finns ute. Och priset på C9 sjunker ju såklart under tiden. Dessutom är den ju något bättre för PC-bruk.

Får jag fråga vad du ska med hdmi 2.1 till på denna tv som inte är 8k eller är det bara för att kunna köra högre hz?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Teknikmagasinet har Xtrfy Gaming Headset H1 för 1182kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frull3:

ÖREBRO

Elgigianten kör "ny" invigning på fredag.

Bland annat

LG OLED65B8 --> 14990:-
Prisjakt

Logitech G900 Chaos Spectrum --> 399:-
Prisjakt

Samsung 65" 4K UHD Smart TV UE65RU8005 -->9990:-
Prisjakt

JBL Boombox --> 2590:-
Prisjakt

Länk till annonsbladet

Tack som Sören! Kommer hänga på låset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Corsair DDR4 16GB 3000mhz CL15 för 750kr inkl frakt från Amazon.de

https://www.amazon.de/Corsair-Vengeance-3000MHz-Performance-A...

Skickades från m.sweclockers.com

Fri frakt om man är prime ja, inte annars.
Jag fick priset 850:- i kassan och då köper jag hellre från en svensk butik!

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Fri frakt om man är prime ja, inte annars.
Jag fick priset 850:- i kassan och då köper jag hellre från en svensk butik!

De har höjt priset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

*Tråden smått rensad på inlägg relaterat till oseriös webbutik.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnnymann:

Fri frakt om man är prime ja, inte annars.
Jag fick priset 850:- i kassan och då köper jag hellre från en svensk butik!

Precis som TKD skriver har de höjt priset.

Men här får du ett par andra, för ca 640 kr. Inte illa pinkat för 2666mhz 16gb

https://www.amazon.de/Kingston-HX426C16FB2K2-16-16GB-Arbeitss...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@lasseTM:

Jag har frågat lokal Elgiganten och de prismatchar inte mot detta öppningserbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kniven:

Det är lite roligt. Jag betalade med paypal och de har dragit pengarna, låter det ligga ett tag för att se hur de sköter det hela.

Jag hörde av mig och frågade var min order tog vägen, fick svar idag:
"Hej,

Vi kommer tyvärr inte att kunna leverera din beställning. Det fanns endast ett fåtal i lager av denna produkt hos vår leverantör och då många samtidigt beställde den till detta låga pris, så hann hemsidan inte att uppdatera lagersaldot.

Vi beklagar det inträffade.

Med vänlig hälsning
Anneli"

Inte ett ord om återbetalning (jag förbetalade). Det är ju en ren lögn att minnena tog slut.
De har lagt upp samma minnen med högt pris och annat artikelnummer.

Fick sedan ett mail där de raderat min order från historiken i mitt konto och skriver att jag får återbetalning "inom någon dag".