Secretlab stol

Finns en exakt likadan stol som secret lab och görs av samma bolag med. Men kostar runt hälften av vad secret lab kostar. Ska se om jag kan hitta länken. Hört många klaga på att secret lab är hårda att sitta på med. Dock äger ingen själv så kan ej säga om det stämmer.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Farthinder:

livar upp denna igen, ni som beställt, hur gjorde de med leveransen? bor i lägenhet så utkörning är la inte ett alternativ, hur fick ni eran stol levererad? och betalade ni med kort på deras sida?

Tja, betalade med kort och den levererades till min ytterport. Bor i lägenhet

Hur är det med Omega och de fasansfulla vingarna på sittdynan?

Jag är 174cm lång och brukar ibland sitta i skräddarställning, tror ni jag skulle störas av vingarna på sidan?

Utan dessa vingar hade jag beställt en Omega omedelbums, men är lite orolig att vingarna kommer vara obehagliga när man sitter i skräddarställning.

@Kablash: kommer få min stol nu i slutat av augusti, kan kika lite på det då om ingen annan har kunnat svara

Skrivet av Farthinder:

@Kablash: kommer få min stol nu i slutat av augusti, kan kika lite på det då om ingen annan har kunnat svara

Härligt!

Skrivet av Kristeraguilera:

Finns en exakt likadan stol som secret lab och görs av samma bolag med. Men kostar runt hälften av vad secret lab kostar. Ska se om jag kan hitta länken. Hört många klaga på att secret lab är hårda att sitta på med. Dock äger ingen själv så kan ej säga om det stämmer.

Well?

Riktigt sugen på en SecretLab Titan, men vågar inte riktigt köpa utan att prova... Finns det någon som har en sådan som bor i Norra/Västra Stockholm som har en sådan som man skulle kunna få prova någon gång? Har precis skickat tillbaka en Arozzi Mezzo V2 som jag tyckte blev för låg och var för hård i sittdynan. Visst, SecretLab har öppet köp dom med, men man måste själv betala retur-frakten, och den lär inte bli billig till England, som jag TROR dom skickar från...

Jag är 193cm lång och väger ungefär 90kg...

Chansade och beställde utan att ha provsuttit något exemplar. Nu har jag haft min Titan i cirka 3 veckor och jag är väldigt nöjd. Den är ganska hård, men jag föredrar det framför en mjuk stol. Nackkudden är mycket bekväm och man kan som bekant justera allting som arm- och ryggstöd m.m. Svankstödet är klockrent när man sitter och tokjäser seriöst under längre perioder.

Arbetar för övrigt yrkessmässigt i ett kontrollrum 24/7 och de stolarna(Swestol) kan såklart inte jämföras med en Titan, dock är Titan ett jättebra alternativ för privat bruk.

Hade en IKEA Markus innan och detta var en riktigt bra uppgradering. Rekommenderas, och kanske kan vara bra att köpa innan Brexit?

För övrigt är jag 184 cm lång och väger in på 0.1 ton, charmigt småfet som man är. Hoppas att detta kan hjälpa er i valet av stol.

Senast redigerat 2019-09-13 23:53

Har haft en Titan i snart 1 år och kan inte känna att den är nedsutten något trots flitigt använd (arbetat hemifrån + långa spelsessioner efteråt). Stolen är rätt hård om man jämför med annat på marknaden, inget som stör mig, vilket troligtvis är varför den har hållit sig så bra.

Som ovan även skrev så är svankstödet riktigt härligt om man ska sitta länge samt nackkudden som är riktigt mysig.

Har inte testat andra stolar i prisklassen så kan inte säga om denna är bättre / sämre än alternativen men helt klart värd priset enligt mig.

Älskar min titan, sen ifall slabs stolarna är prisvärda eller inte så ser jag till min egen erfarenhet: Arozzi kletig mossa, SG mission to fail. Slå nu upp de tre stolarna i en butik så folk kan testa dem i ett svep. Höj priset på Titan o sänk priset på SG och arozzi.

Om någon är orolig över att secretlabs stolarna skulle vara för hårda. Dom är inte det.

Billigaste stol som använt exakt samma sätesbas som titan kostar 1300kr men då utan ryggstöd, armar,armstöd, hjulbas, hjul och nackstöd.

Ni som upplever stolar samt sängar för hårda/mjuka, undvik att yttra er om det.

Levererad till dörr, 3tr

Skrivet av fsser:

Älskar min titan, sen ifall slabs stolarna är prisvärda eller inte så ser jag till min egen erfarenhet: Arozzi kletig mossa, SG mission to fail. Slå nu upp de tre stolarna i en butik så folk kan testa dem i ett svep. Höj priset på Titan o sänk priset på SG och arozzi.

Om någon är orolig över att secretlabs stolarna skulle vara för hårda. Dom är inte det.

Billigaste stol som använt exakt samma sätesbas som titan kostar 1300kr men då utan ryggstöd, armar,armstöd, hjulbas, hjul och nackstöd.

Ni som upplever stolar samt sängar för hårda/mjuka, undvik att yttra er om det.

Levererad till dörr, 3tr

Varför ska man inte få yttra sig om hårdheten på sittytan? Är väl om något intressant information för en eventuell köpare eftersom det inte finns olika val för dynan likt sängars hårdhet?

Har haft Ikea stolar som var betydligt mjukare att sitta på men som istället blev nedsutten efter ett år och kändes som en planka att sitta på istället. Har även testat KAB stolar som också är mjukare att sitta på men som istället kostar 2-3 gånger mer.

Jag tackar för svar, men eftersom det dröjde tog jag ett beslut förra veckan... Blev en begagnad Kinnarps 8000 för 2.500kr med armstöd och huvudstad. Känns väldigt bekväm och ergonomisk, så nöjd med mitt köp så långt i alla fall!