Kerbal Space Program 2 lanseras våren 2020

Permalänk
Melding Plague

Kerbal Space Program 2 lanseras våren 2020

Med Kerbal Space Program fick fysikintresserade rymdskeppskonstruktörer leva ut sina inre fantasier, och under Gamescom avtäcks den efterlängtade uppföljaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

YAY! Mot wyyyymnden! Givet 2x köp (för mig och grabben).

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hoppas på lite modernare motor då som faktiskt klarar av att använda hårdvaran ordentligt.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

HYPE!!11

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Chromatic:

Hoppas på lite modernare motor då som faktiskt klarar av att använda hårdvaran ordentligt.

KSP 2 = Threadripper optimized

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hoppas på lite modernare motor då som faktiskt klarar av att använda hårdvaran ordentligt.

Tyvärr verkar det som om det blir samma motor som i KSB, så tyvärr kommer det bli lika tungrott som förut...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Tyvärr verkar det som om det blir samma motor som i KSB, så tyvärr kommer det bli lika tungrott som förut...

Ja där försvann ju mycket av hypen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ZAIZAI:

Tyvärr verkar det som om det blir samma motor som i KSB, så tyvärr kommer det bli lika tungrott som förut...

Oj vilket misstag, men fysikberäkningar är inte jättelätt att optimera om det ska vara interaktivt.

Hoppas att det flyter på bättre trots det.

Blir ett självklart köp för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Perfekt med musik av M83! Det blir ett garanterat köp om det kommer till Linux som första versionen gjorde. Jag uppskattar att fokus fortfarande verkar ligga på hur ofta man klantar sig med sina projekt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Ja där försvann ju mycket av hypen.

Kommer säkert köpa det ändå, men det gick ju lite från "hype!" till "själsdöd vinstmaximering" där.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag störde mig personligen inte på användandet av royalty free musik i ettan. Det som behövdes fixas var väl egentligen fysikmotorn då spelet blev så tugnrott.

Absolut viktigaste är att mod-stödet finns kvar eller kanske tom får inbyggd hanterare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Dryga 100h i KSP och än har jag inte nått Eeloo! Blir något att jobba på fram tills KSP2 lanseras!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Dryga 100h i KSP och än har jag inte nått Eeloo! Blir något att jobba på fram tills KSP2 lanseras!

Fast det är ju det som är kul, man får inget serverat på ett silverfat ens i fria byggläget... ha ha
Är ju faktiskt som de sade, "learning by accident" innan man kommer dit.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

All aboard the HYPE train!!!

Visa signatur

i9 12900k, RTX3080, 3600MHz CL15 DDR4 , custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Fast det är ju det som är kul, man får inget serverat på ett silverfat ens i fria byggläget... ha ha
Är ju faktiskt som de sade, "learning by accident" innan man kommer dit.

Så många gånger också. Vet inte hur många gånger man har kommit fram till en planet med för lite bränsle, eller glömt sätta på solpaneler, eller när man precis tror att man ska komma tillbaka till hemplaneten och inser att man saknar fallskärmar.

En del av charmen är ju att man skapar sina egna uppdrag. Typ hjälpa Kerman hem som sitter fast i omloppsbana och saknar bränsle.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gothxx:

Så många gånger också. Vet inte hur många gånger man har kommit fram till en planet med för lite bränsle, eller glömt sätta på solpaneler, eller när man precis tror att man ska komma tillbaka till hemplaneten och inser att man saknar fallskärmar.

En del av charmen är ju att man skapar sina egna uppdrag. Typ hjälpa Kerman hem som sitter fast i omloppsbana och saknar bränsle.

Ja, jag har tex lärt mig en massa om vikt/last kontra acceleration och dynamisk viktminskning när jag skickat ut honom på "lonly eagle" uppdrag, saker som man förmodligen aldrig skulle tänka på annars, Trots att man vet att han alltid klarar sig så känns det som en seger när man lyckas rädda honom från raketkracher, fast ute i rymden och annat... ha ha.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Oj vilket misstag, men fysikberäkningar är inte jättelätt att optimera om det ska vara interaktivt.

Hoppas att det flyter på bättre trots det.

Blir ett självklart köp för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Borde inte vara så svart att parallellisera kan jag tycka men det var många år sedan jag kodade...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Inte spelat så jättemycket, men har alltid gillat denhär youtube-kanalen, den var aktiv typ genom hela betan. https://youtu.be/FoKBw07X0ZM

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aah alltid gillat KSP dock har jag inte lagt så många timmar på det som jag skulle vilja.. Synd att de fortsätter på samma motor, lär ju bli rätt segt när man som i trailern byggt x antal stationer på olika planeter..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har lagt mååånga timmar på KSP.
Gillar slutklämmen på trailern: "Lithobraking near you in 2020"

Permalänk
Lego Master

Scott Manley är ju en given Youtuber att följa om man gillar rymden i allmänhet och KSP i synnerhet. Mycket kunnig och intressant herre, med gravt skön dialekt.

Många KSP-serier, tex "Eve or bust".

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Åh, vad kul! Längtar efter att få leka med fler farkostdelar, spendera massor av tid på att sätta ihop dem, flyga, krascha, bevittna den spektakulära explosionen och sedan börja om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Oj vilket misstag, men fysikberäkningar är inte jättelätt att optimera om det ska vara interaktivt.

Hoppas att det flyter på bättre trots det.

Blir ett självklart köp för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har hänt mycket med Unity motorn senaste åren och de utvecklar spelet från grunden så det kommer säkert vara mycket bättre.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lasrod:

Det har hänt mycket med Unity motorn senaste åren och de utvecklar spelet från grunden så det kommer säkert vara mycket bättre.

Jo, jag misstog uttalandet jag citerade för att det skall vara samma fysikmotor och inte spelmotor. De två måste inte vara förenade utan det kan ju helt klart vara en separat fysikmotor i KSP 2 även om det sannolikt finns begränsningar i spelmotorn Unity.

Håller tummarna på att det rullar bättre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Hoppas på lite modernare motor då som faktiskt klarar av att använda hårdvaran ordentligt.

Skrivet av ZAIZAI:

Tyvärr verkar det som om det blir samma motor som i KSB, så tyvärr kommer det bli lika tungrott som förut...

Lycka till att göra ett spel som ser hyperrealistiskt ut och samtidigt ska vara fysiskt korrekt på alla sätt och vis, enligt newtons lagar.

Ni kan dock drömma vidare.

Förövrigt så ser spelet jävligt fint ut med moddar. Något ni kanske bör kika upp..

Lite som Minecraft med shaders/texturpaket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Lycka till att göra ett spel som ser hyperrealistiskt ut och samtidigt ska vara fysiskt korrekt på alla sätt och vis, enligt newtons lagar.

Ni kan dock drömma vidare.

Förövrigt så ser spelet jävligt fint ut med moddar. Något ni kanske bör kika upp..

Lite som Minecraft med shaders/texturpaket.

Förstår, men spelet använder väl, så vitt jag vet, knappt 2 trådar eller något? Det måste väl snarare vara en begränsning på motorn än något annat.

But what do i know.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Förstår, men spelet använder väl, så vitt jag vet, knappt 2 trådar eller något? Det måste väl snarare vara en begränsning på motorn än något annat.

But what do i know.

Sist jag lirade så använde spelet iallafall 4. Vet att spelet segade ner om man hade extremt stora projekt i rymden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Sist jag lirade så använde spelet iallafall 4. Vet att spelet segade ner om man hade extremt stora projekt i rymden.

Jo, kraken inträffar ju fortfarande, saker bara random exploderar även i rymden.

Fattar att det är mycket beräkningar per sekund, men när det kommer till riktigt stora grejer så är det nästan ett krav att spela med 4 fps och sedan snabba upp det i efterhand... jätteknas.

Permalänk
Inaktiv

Bra med multiplayer! Annars hade det varit helt ointressant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om KSP2, CyberPunk, Satisfactory och Star Citizen släppts samtidigt skulle jag dö av beslutsångest.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]