Permalänk
Medlem

Hittat ett riktigt fynd?

Tjena ska börja plugga och behöver en dator i 10k kronors klassen fick upp denna skönheten :
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_huawei-matebook-d-53010...

Verkar ju va riktigt clean och ha ett bra pris? MX150 så man får lite skönare FPS om man vill spela lite cs
Vad tror ni ska man köra på den eller kika vidare ?

Permalänk
Medlem

@Habbe33: Risken är att en tunn bärbar throttlar GPUn så fort du maxar den, så prestanda kan vara olika på samma chip. Hittade bara en review på en 15“ variant,

De verkade nöjda med denna i af, billigare i samma chassi på MM men inget för spel från början.
https://www.notebookcheck.net/Huawei-MateBook-D-14-W00D-Ryzen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habbe33:

Tjena ska börja plugga och behöver en dator i 10k kronors klassen fick upp denna skönheten :
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_huawei-matebook-d-53010...

Verkar ju va riktigt clean och ha ett bra pris? MX150 så man får lite skönare FPS om man vill spela lite cs
Vad tror ni ska man köra på den eller kika vidare ?

Lyckades komma över denns när MM körde drive på den för 8990;- ruskigt trevlig dator i mitt tycke faktiskt. Bra byggkvalité, bra speccs samt bra skärm och batteritid. Har testat att köra lite LOL TFT på den och de rullar på utmärkt men fläktkapaciteten är lite för klen, den blir jäkligt varm under lite spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Lyckades komma över denns när MM körde drive på den för 8990;- ruskigt trevlig dator i mitt tycke faktiskt. Bra byggkvalité, bra speccs samt bra skärm och batteritid. Har testat att köra lite LOL TFT på den och de rullar på utmärkt men fläktkapaciteten är lite för klen, den blir jäkligt varm under lite spelande.

Skickades från m.sweclockers.com

Amen grymt! Hur är fläktar och så annars i vanligt bruk? Även hört att folk tycker mousepaden e lite sådär? Men specsen och design är riktigt lockande! Blev lite frågor men perfekt nu när du har exakt en sån

Permalänk
Medlem

@oflytbara Hur är högtalarna förresten ? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habbe33:

@oflytbara Hur är högtalarna förresten ? 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker inte fläktarna går igång i "onödan" direkt kan vara någon gång om man använder datorn och laddar den samtidigt då blir den lite varm men laddar annars fort! Har inget att klaga på trackpaden heller för den delen, i mitt tycke så fungerar den fint men kanske inte är så kräsen på den fronten. Högtalarna kan spela högt! Alltså då menar jag verkligen högt för att vara en laptop måste ändå vara bättre än "average" högtalarna som finns på många bärbara där ute

Permalänk
Medlem

Det ända jag tyckte var lite "meh" är att belysningen på tangentbordet är inte igång hela tiden, det lyser upp när du väl börjar skriva

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@oflytbara: Kolla om du kan sätta en timeout på tiden. Men skulle tippa på att belysningen släcks snabbt för att spara ström, verkar nämligen kräva ganska mycket att ha den tänd.

Permalänk
Medlem

@oflytbar amen fan va härligt o höra! Känns som att jag bara ska köra på den låter de som?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habbe33:

Amen grymt! Hur är fläktar och så annars i vanligt bruk?

Man kan ju ofta köra normalt arbete utan grafikkortet aktiverat och t.o.m undervolta processorn för att få det tyst.
Ser du spelandet som en bonus så är det rätt inställning.

Permalänk
Medlem

@Habbe33: Vilken CS talar du om? Jag testades CS på en dator med GTX 750 Ti som är lite snabbare än GT 1030/MX150 och den är i klenaste laget. 750 Ti var ett fantastiskt kort, men tyvärr lite för långsamt för de spel som kommer framgent. I Witcher 3 får jag ut ~45 fps med medium quality och 1600x900. Lite drygt 30 fps i Assassin's Creed Odyssey med 1600x900 och låga inställningar. Fimpa 10-25 procent från detta och du har 1030/MX150.

Vad jag försöker säga är att är du nog lätt kan känna dig begränsad av grafikkortet. Men visst, ger ju i slutändan betydligt bättre prestanda än Intels grafikchip. Men att hålla sig till 3-4 år gamla spel är närmast en nödvändighet.

Permalänk
Medlem

@pacc amen schysst! Ser lite lätta spel som en liten bonus bara så 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@hakro807 Asså dem spel jag tänker egentligen är främst lite CSGO och Classic. Har inga jätte förväntningar än att de ska bli lite mer smooth än en ”vanlig” laptop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tanken är ju först o främst en clean, smidig men någorlunda kraftfull dator med lite ”premium” känsla till plugg och lite lir som bonus! 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
99:e percentilen

Det kan diskuteras om 1,47 kg är optimalt för en dator som ska bäras omkring hela dagarna. Det är naturligtvis inte en orimlig vikt – min UX32VD, som jag hade under de tre första åren på högskolan, vägde så mycket – men min nuvarande laptop, en ThinkPad X1 Carbon, väger bara 1,14 kg. Den har förvisso ingen dGPU, vilket gör en direkt jämförelse mot den länkade MateBooken orättvis, men jag är glad för varje gram jag kan avvara i väskan. Och så gör det förstås datorn mer lätthanterlig utanför väskan också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

@Habbe33: Hur viktigt är det med spelandet? Det kanske skulle gå att satsa på en mindre bärbar dator och en stationär lösning hemma på kammaren? Behöver egentligen inte bli dyrare, men en betydligt bättre upplevelse. Och det inte bara för spelande utan även för vanliga pluggandet, du får ett ordentligt tangentbord, en skärm du får plats med mer information på etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Habbe33:

Tjena ska börja plugga och behöver en dator i 10k kronors klassen fick upp denna skönheten :
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_huawei-matebook-d-53010...

Verkar ju va riktigt clean och ha ett bra pris? MX150 så man får lite skönare FPS om man vill spela lite cs
Vad tror ni ska man köra på den eller kika vidare ?

skickat PM till dig, kolla dina meddelanden =D

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa! Först o främst vill jag tacka för all input och tid ni har lagt på att svara. Blev faktiskt en MateBook D tror den kommer att uppfylla mina krav perfekt och tack än en gång för er tid! Mvh habbe

Skickades från m.sweclockers.com