DHL - Spårningsnummer på retursedel redan taget?!

Permalänk
Avstängd

DHL - Spårningsnummer på retursedel redan taget?!

Jag skrev ut en retursedel och lämnade in vid närmsta DHL Service Point idag och när jag skriver in spårningsnumret som är 10-siffror långt så dyker det upp som ett taget spårningsnummer där paketet skickades från Norge till Amsterdam och kom fram den 19:e juni 2019.

Är detta vanligt att DHLs spårningsnummer återanvänds? För detta är ju sinnessjukt. Och ja, jag har copy&pastat spårningsnummer från nedladdad PDF-retursedel för att kontrollera att inte jag skrev fel. Trippelkontrollerat. Spårningsnumret verkar vara använt så jag kan inte se min spårning av ett returnerat paket på 10 lax så det är ju irriterande.

Jag har dock varit med om UPS som visar fel vikter på sina paket så kanske det hela uppdateras imorgon när DHL får paketet och återanvänder sädningsnumret?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jag skrev ut en retursedel och lämnade in vid närmsta DHL Service Point idag och när jag skriver in spårningsnumret som är 10-siffror långt så dyker det upp som ett taget spårningsnummer där paketet skickades från Norge till Amsterdam och kom fram den 19:e juni 2019.

Är detta vanligt att DHLs spårningsnummer återanvänds? För detta är ju sinnessjukt. Och ja, jag har copy&pastat spårningsnummer från nedladdad PDF-retursedel för att kontrollera att inte jag skrev fel. Trippelkontrollerat. Spårningsnumret verkar vara använt så jag kan inte se min spårning av ett returnerat paket på 10 lax så det är ju irriterande.

Jag har dock varit med om UPS som visar fel vikter på sina paket så kanske det hela uppdateras imorgon när DHL får paketet och återanvänder sädningsnumret?

Det är vanligt att spårningsnummer används igen, dock inte så pass tätt inpå. Om jag inte minns fel, få ska det vara minst 1 år emellan för PostNord, vet dock ej hur det är med DHL

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Händer konstant på vårat företag när vi skickar ut saker, både hos PostNord och DHL, däremot ser de det på en gång när de försöker registrera paketet och vägrar skicka det så konstigt att de tog emot paketet...