Battlefield V bra eller dåligt?

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Själv spelade jag bf1 varje dag från release tills i vintras och när jag spelade så kunde jag spotta spelarna om man kunde se de tillräckligt .
På empire’s edge kunde man spotta de som låg på kullen och sköt på C/D från A.
Var ju sjukt störande när man dog av snipers på det avståndet sen finns de ju folk som sköt längre , men det är det längsta jag lyckats spotta någon från en solig dag 😂

Tror de ändrade det sen. Det kunde jag med innan. Får testa igen och se, kan vara jag som inte trycker på Q längre då man har blivit skadad av BF5

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Säker på det? Jag kan inte det och jag har kört BF1 nu under en längre period.

Dom kan ju ha ändrat, men sist jag spelade, var ett bra tag sen, kunde man spotta typ allt inom en viss omkrest runt siktet, ju längre bort man var från allt desto fler spots fick man. I Bf4 var det ju samma sak bra länge sen tonade dom ner det till att hanen expanderande kon som sen började dra ihop sig efter ett visst avstånd om jag minns rätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Ser ju trevligt ut det där, mkt ändringar. Inte lirat på länge men ny burk beställd så när den är i ordning ordentligt blir det nog under hösten att jag lirar lite igen

Banorna är inget som berör mig dock, lirar 100% conquest. Alla andra spellägen känns bara krystade för mig. Har rentav vuxit upp med conquest och gillar dynamiken det ger framför mer riktade spellägen som rush tex.

Visserligen är det mer verklighetstroget i att en sida försvarar en attackerar (även om det finns i conquest också fast mindre uppstyrt) men det ger mindre utrymme att spela som man själv vill. Sämre utrymme att överlista fienden genom att smyga osv plus att tempot är ofta överdrivet. I conquest kan jag anpassa tempot efter vad jag vill ha för tillfället istället, passar mig utmärkt och bandesignen i BF5 tycker jag lämpar sig riktigt bra till conquest också

I allmänhet alla banor spelet kom med plus panzerstorm rådiggar jag. Inte lirat ngt senare än så kan inte uttala mig ang ngt sånt. Men är aldrig "åh nej inte denna bana" utan man bara glider vidare till nästa bana, timme efter timme

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ser ju trevligt ut det där, mkt ändringar. Inte lirat på länge men ny burk beställd så när den är i ordning ordentligt blir det nog under hösten att jag lirar lite igen

Banorna är inget som berör mig dock, lirar 100% conquest. Alla andra spellägen känns bara krystade för mig. Har rentav vuxit upp med conquest och gillar dynamiken det ger framför mer riktade spellägen som rush tex.

Visserligen är det mer verklighetstroget i att en sida försvarar en attackerar (även om det finns i conquest också fast mindre uppstyrt) men det ger mindre utrymme att spela som man själv vill. Sämre utrymme att överlista fienden genom att smyga osv plus att tempot är ofta överdrivet. I conquest kan jag anpassa tempot efter vad jag vill ha för tillfället istället, passar mig utmärkt och bandesignen i BF5 tycker jag lämpar sig riktigt bra till conquest också

I allmänhet alla banor spelet kom med plus panzerstorm rådiggar jag. Inte lirat ngt senare än så kan inte uttala mig ang ngt sånt. Men är aldrig "åh nej inte denna bana" utan man bara glider vidare till nästa bana, timme efter timme

Skickades från m.sweclockers.com

Personligen är jag riktigt trött på det dåliga utbudet av banor. Känns väldigt innehållsfattigt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Personligen är jag riktigt trött på det dåliga utbudet av banor. Känns väldigt innehållsfattigt.

Jag har mellan 200 och 300 ngt timmar lagda i spelet mellan släppet till februari ngn gång då jag gled över till annat. Inte lirat sedan dess men vill tillbaka nu.

Men banorna måste jag säga att jag inte tröttnade på alls faktiskt under dessa timmar i spelet. Delvis pga jag rankade upp alla klasser vilket ger varierat gameplay och lirade uteslutande med polare också. Men främst pga alla banor är roliga och bra helt enkelt. Jag stortrivs på alla banor till skillnad från BF3 och BF4 där typ hälften av banorna spelen kom med var rätt så dryga eller rentav dåliga i fallet metro och locker.

Är ju ingen ursäkt till bristen på banor förstås men det har ju hjälpt att se till att man inte tröttnade på dem när man nötte. Men spelet släpptes inte i färdigt skick och fokus fick hamna på annat än utveckling av nytt innehåll utgår jag från. Vi lider av den uppenbara missen än.

Har man spelat spelet lite kontinuerligt sedan släppet har jag dock full förståelse om banorna trots sin kvalité börjar kännas lite gamla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Battlefield V...

Du kan heta Emma och är en fjortissminkad brud i krig och nästan inga herrar omkring sig.

Blä..

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Battlefield V...

Du kan heta Emma och är en fjortissminkad brud i krig och nästan inga herrar omkring sig.

Blä..

Va?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Battlefield V...

Du kan heta Emma och är en fjortissminkad brud i krig och nästan inga herrar omkring sig.

Blä..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

För de som missat så går det nu att spela hela Al Sundan, kartan är gigantisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

För de som missat så går det nu att spela hela Al Sundan, kartan är gigantisk!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja den är stor, för stor för conquest. Det är det som är väldigt misslyckat i BfV nu. För lite spelare (64 spelare max) jämfört med hur stora banorna är. Antingen måste man vara vid flaggor som är i närheten av varandra och campa där eller kuta som en idiot runt hela mappen för att utföra målen, utan att kanske ens stöta på en enda motspelare.

Jag tänker främst på Hamada, Panzerstorm och Al Sundan.

Tyvärr lär nog Modern Warfare äta upp Battlefield.

Visa signatur

Asus B350-Plus | AMD Ryzen 1600 @ 3.8 ghz, Corsair H80i | Palit Gtx 1070 | 2x8gb Corsair DDR4 2666 mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knertenmoffe:

Ja den är stor, för stor för conquest. Det är det som är väldigt misslyckat i BfV nu. För lite spelare (64 spelare max) jämfört med hur stora banorna är. Antingen måste man vara vid flaggor som är i närheten av varandra och campa där eller kuta som en idiot runt hela mappen för att utföra målen, utan att kanske ens stöta på en enda motspelare.

Jag tänker främst på Hamada, Panzerstorm och Al Sundan.

Tyvärr lär nog Modern Warfare äta upp Battlefield.

Springa omkring har aldrig stört mig faktiskt men sen är inte jag den som måste ha action varje sekund av all tid jag lirar heller, vissa gillar ju det men inte jag. Speciellt när jag är prickskytt, då intar jag gärna extremt udda positioner ingen väntar sig osv.

Så tvärtom gillar jag avbrotten det ger i regel så man hinner lugna ned lite och fundera över vad nästa bästa steg är. Attack eller försvar. Kanske gömma sig för ett bra bakhåll osv. Försöker alltid vara lite taktisk när jag spelar BF5 med polarna. Klart det kan bli drygt om man snabbt dör och får springa igen osv men såna situationer är ovanliga. Spawa nära action däremot dödar en kvickt och gör en frustrerad desto oftare

Modern Warfare kommer inte käka upp något alls tror jag. De gjorde ett försök nu genom 64 spelar-läget och jag blev extremt sugen!....tills jag såg gameplay. Nej tack. Märks att DICE hunnit förfina formeln en del genom åren trots allt. Så de som gillar COD kommer gilla Modern Warfare och vi som gillar BF kommer som vanligt hålla oss borta är jag rätt säker på.

Eller många testar ju förstås. Är ju alltid så. Nya COD kommer och BF tappar spelare och men sen stabiliserar det sig igen. Och tvärt om när BF kommer med nytt. Dvs båda sidor har dedikerade spelare som enbart är på ena sidan och så finns de som byter fram och tillbaka. Tror inte det kommer ändra sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Skrivet av Knertenmoffe:

Ja den är stor, för stor för conquest. Det är det som är väldigt misslyckat i BfV nu. För lite spelare (64 spelare max) jämfört med hur stora banorna är. Antingen måste man vara vid flaggor som är i närheten av varandra och campa där eller kuta som en idiot runt hela mappen för att utföra målen, utan att kanske ens stöta på en enda motspelare.

Jag tänker främst på Hamada, Panzerstorm och Al Sundan.

Tyvärr lär nog Modern Warfare äta upp Battlefield.

De är för stora i varje mode. Spelade TD i helgen och banorna är för stora. Man får springa mycket där det är öppet för att komma någonstans. Blir för låg tempo oavsett vilken mode man spelar. De behöver verkligen byta ut folk som gör deras maps, de är antingen för avlånga eller för breda.

I COD var Dom och TD perfekta, lagom stora och det finns skydd man kan ta när man avancerar mot flaggorna något DICE fattade i BF3 sen har det blivit sämre med varje titel.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knertenmoffe:

Ja den är stor, för stor för conquest. Det är det som är väldigt misslyckat i BfV nu. För lite spelare (64 spelare max) jämfört med hur stora banorna är. Antingen måste man vara vid flaggor som är i närheten av varandra och campa där eller kuta som en idiot runt hela mappen för att utföra målen, utan att kanske ens stöta på en enda motspelare.

Jag tänker främst på Hamada, Panzerstorm och Al Sundan.

Tyvärr lär nog Modern Warfare äta upp Battlefield.

Jag har inga problem med storleken på Al Sundan eller andra större kartor i BF5, det är bara ta lämpligt fordon och åka dit hjälp behövs. En stor karta ger större möjligheter att spela på, det blir inte så linjärt som i andra mindre kartor.

Al Sundan är helt klart min favorit just nu.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

De är för stora i varje mode. Spelade TD i helgen och banorna är för stora. Man får springa mycket där det är öppet för att komma någonstans. Blir för låg tempo oavsett vilken mode man spelar. De behöver verkligen byta ut folk som gör deras maps, de är antingen för avlånga eller för breda.

I COD var Dom och TD perfekta, lagom stora och det finns skydd man kan ta när man avancerar mot flaggorna något DICE fattade i BF3 sen har det blivit sämre med varje titel.

BF är inte COD. Älskar stora banor. BF2 var guld, sen fuckade dom upp hela serien.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

BF är inte COD. Älskar stora banor. BF2 var guld, sen fuckade dom upp hela serien.

Jag tycker att de kan ha stora maps i Conquest, men att de lägger till och anpassar storlek för de andra modes vilket de inte gör i dagsläget.
Kommer bli spännande och se vad som händer härnäst. Hoppas starkt att DICE Stockholm inte gör nästa BF och att den är under utveckling hos DICE LA.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Men stora kartor är lite grejen som BF byggts på sen 1942, att det sen blivit mer och mer mindre kartor och mkt infantry är helt okej, men fortsätt gärna ha större kartor för jag vet att många BF-veteraner gillar stora kartor, det ger lite mer taktik. Tycker man får både kaos och taktik i BF beroende på vilka kartor som gäller. I COD är det bara kaos, menat att det är action absolut hela tiden i princip.

Däremot tycker jag väl kanske inte att just Al Sundan är upplagt så väldigt väl, kunde t ex fått ditt ännu en flagga där i mitten på det stora fältet typ även om DICE gjort så det är till för en tank-strid, men tanksen åker ju inte och ställer sig där och skjuter på varandra, dom åker ju dit det är action och där flaggorna är. Tror inte DICE tänkte fullt på den fronten om jag ska va ärlig.

Permalänk
Medlem

Vettefaen men för mig är det för tillfället mer eller mindre ospelbart? Hinner knappt spawna så är jag död. En massa folk som bara springer förbi sen är man död. Orkar inte ens längga energi på det. Tyckte det var bättre förr när det fanns Admin på servrarna. Det är väl bara att inse att man är för gammal.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

#HYPE

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Försökte prova BF V, men det sket sig, måste spela om Introt hela tiden, har även provat lösningar som jag hittat på nätet men det vill sig inte, verkar ju annars vara ett rätt så kul spel :/

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Gillar Al sundan. Tycker den gör sig bra både på Rush och Conquest. Dock håller jag med om att det känns lite märkligt att hälften av banan är en massa död yta utan objektiv. Känns som man kunde kanske kastat ut "ön" längre ut eller lagt något annat längre ut i träsket.

Permalänk
Medlem

Nja Operation Underground var inget för mig, totalt kaos överallt hela tiden. Kan tänka mig att många som gillar CoD uppskattar den kartan. Kommer enbart spela den för att fixa tides of war, sen lär jag aldrig mer spela den...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Nja Operation Underground var inget för mig, totalt kaos överallt hela tiden. Kan tänka mig att många som gillar CoD uppskattar den kartan. Kommer enbart spela den för att fixa tides of war, sen lär jag aldrig mer spela den...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tyckte själv att den var skit när jag spelade första matcherna. men efter ett tag när mn lär sig mappen så inser man att det är jäkligt lätt att komma bakom den andra teamet. Mappen är ganska stor så de kan inte täcka alla ingångar, men Conquest läget hade betydligt mindre kaos än Breaktrough. Prestanda dock LOL. Jag har med min PC allt på low 85 fps

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Jag tyckte själv att den var skit när jag spelade första matcherna. men efter ett tag när mn lär sig mappen så inser man att det är jäkligt lätt att komma bakom den andra teamet. Mappen är ganska stor så de kan inte täcka alla ingångar, men Conquest läget hade betydligt mindre kaos än Breaktrough. Prestanda dock LOL. Jag har med min PC allt på low 85 fps

Jo det blev bättre efter jag lärt mig kartan, hade till och med kul i några matcher 😊

Jag har sett många klaga på prestandan i nya kartan men för mig flyter det på fint, har låst min fps till 142 och det ligger ganska stadigt där. Visst dippar det då och då när det är mycket rök och explosioner. Kör med i 1440p med i5 8600k i 4.8 och ett RTX 2070 Super. Kör med low på allt förutom mesh som jag kör ultra på. Kör med directx 11 och future frame rendering på, med directx 12 får jag extremt ojämn prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Skrivet av 220volt:

Jo det blev bättre efter jag lärt mig kartan, hade till och med kul i några matcher 😊

Jag har sett många klaga på prestandan i nya kartan men för mig flyter det på fint, har låst min fps till 142 och det ligger ganska stadigt där. Visst dippar det då och då när det är mycket rök och explosioner. Kör med i 1440p med i5 8600k i 4.8 och ett RTX 2070 Super. Kör med low på allt förutom mesh som jag kör ultra på. Kör med directx 11 och future frame rendering på, med directx 12 får jag extremt ojämn prestanda.

Skickades från m.sweclockers.com

Min problem är grafikkortet. Väntar på att 2080 TI ska gå ner i pris I BF1 har jag 160 fps med samma inställningar, men BF5 är väldigt tungt.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Någon som spelar Battlefield 5 på PS4 och har lust att lira på dagtid, endast då jag har tid att snacka via mic t ex. På kvällar är det för rörigt runt omkring så spelar mest solo då.

Jag är förövrigt med i klanen [SweD].

Permalänk
Medlem

Någons som haft strul med fps senaste tiden?
Sitter ändå med 2600x och 1070 evga 16gb 3000mhz Ram

Ligger runt 70-80 fps, vill minnas att jag haft högre fps och det händer inte särskilt mycket när jag ändrar inställningar.... :/

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Skrivet av Chubbi:

Någons som haft strul med fps senaste tiden?
Sitter ändå med 2600x och 1070 evga 16gb 3000mhz Ram

Ligger runt 70-80 fps, vill minnas att jag haft högre fps och det händer inte särskilt mycket när jag ändrar inställningar.... :/

Det har blivit sämre fps hela tiden tyvärr.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chubbi:

Någons som haft strul med fps senaste tiden?
Sitter ändå med 2600x och 1070 evga 16gb 3000mhz Ram

Ligger runt 70-80 fps, vill minnas att jag haft högre fps och det händer inte särskilt mycket när jag ändrar inställningar.... :/

Har fått ungefär samma med min 1800x,5960x med mitt 1070 typ hela tiden dock så får jag ju samma fps med min 920 men så fort jag satte i mitt 1080ti eller 5700xt så sprang ju fpsn på dem båda medans min 920 fick en liten ökning från 1070t

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Det har blivit sämre fps hela tiden tyvärr.

Skrivet av ExcZist:

Har fått ungefär samma med min 1800x,5960x med mitt 1070 typ hela tiden dock så får jag ju samma fps med min 920 men så fort jag satte i mitt 1080ti eller 5700xt så sprang ju fpsn på dem båda medans min 920 fick en liten ökning från 1070t

Kör ni senaste nvidia drivrutinen?
Kollat klipp på youtube där snubben ligger på 110-120 fps med samma hårdvara.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc