PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Upptäckte precis att man kan ställa in om man vill ha auto, burst eller singel fire när man plockar upp ett vapen. Tog bara ett par år innan man såg det

Det kom med en uppd, så va inte så från början, men det va tacksamt att det kom, hälften av mina death innan det va för att hade singelskott på! 😲😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Det kom med en uppd, så va inte så från början, men det va tacksamt att det kom, hälften av mina death innan det va för att hade singelskott på! 😲😄

Skickades från m.sweclockers.com

Men nu sitter det ju i ryggmärgen att man byter så fort man tar upp ett vapen, jävligt irriterande att hålla på att byta fram & tillbaks innan den reflexen försvinner

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Nya patchen är bra, tycker de lyckas med att hålla det fräscht. Bra flyt på nya Erangel och roliga tillskott i vaulting och challenges. Har kört lite seriösare denna season och tom samlat lite olika klipp på min modesta kanal, kolla in: https://www.youtube.com/channel/UCwn22BJVEr-LNv1zUYVmN2A?view...

Om det bryter mot reglerna ber jag om utrsäkt och det går att ta bort inlägget

Permalänk
Skrivet av upf:

Upptäckte precis att man kan ställa in om man vill ha auto, burst eller singel fire när man plockar upp ett vapen. Tog bara ett par år innan man såg det

Ja, hittade det förra veckan, men tror inte det funnits där så länge. Först var det väl alltid singel, sen bytte dom så den kom ihåg vad man hade senast har jag för mig, men nu har dom alltså flyttat in det i menyn!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Funktionen har väl vart där typ ett år ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får brutalt låga frames när man hoppar ur flygplanet?
I Roshok som exempel, ligger jag på ~55-60 frames. Inte särskilt kul på 144Hz..

Någon som har lösning på detta problemet, eller måste vi helt enkelt vänta på patch från Bluehole?

Dator enligt nedan, spelar i 1080p.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

ligger på runt 100fps här 3440x1440

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Är det bara jag som får brutalt låga frames när man hoppar ur flygplanet?
I Roshok som exempel, ligger jag på ~55-60 frames. Inte särskilt kul på 144Hz..

Någon som har lösning på detta problemet, eller måste vi helt enkelt vänta på patch från Bluehole?

Dator enligt nedan, spelar i 1080p.

//C

Säger det igen Windows, Gjort denna

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juus1:

Är det bara jag som får brutalt låga frames när man hoppar ur flygplanet?
I Roshok som exempel, ligger jag på ~55-60 frames. Inte särskilt kul på 144Hz..

Någon som har lösning på detta problemet, eller måste vi helt enkelt vänta på patch från Bluehole?

Dator enligt nedan, spelar i 1080p.

//C

Ja, det är bara du, din dator är nog skit. (nej det är 100% av alla som får i alla fall lite framedips när matchen startar)
Vänta inte på en patch där det kommer att vara barnrumpemjukt från sekund ett, om Bluehole nånsin kommer dit... men det vore trevligt om det flöt på bättre när man landat med fallskärmen i alla fall.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Och att allt är spawnat när man kommer ner! Vet inte hur många ggr man dött för man kommer ner först, springer och letar vapen, sen kollar man om sig där man sprungit, DÅ spawnas vapen fram, som lede fi får tag på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Och att allt är spawnat när man kommer ner! Vet inte hur många ggr man dött för man kommer ner först, springer och letar vapen, sen kollar man om sig där man sprungit, DÅ spawnas vapen fram, som lede fi får tag på!

dock så är det samma för alla här med allt spawnar sent

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

dock så är det samma för alla här med allt spawnar sent

Nja... inte rättvist att man ska förliora på att man landar först

Permalänk
Medlem

Om man landar sent brukar sakerna ha spawnat in. Men det är ett lite konstigt system för det händer mig ofta att jag går in i ett hus mitt i rundan, det finns inget där. Sen när jag går ut så ligger det ett gäng prylar där man redan kollat.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Och att allt är spawnat när man kommer ner! Vet inte hur många ggr man dött för man kommer ner först, springer och letar vapen, sen kollar man om sig där man sprungit, DÅ spawnas vapen fram, som lede fi får tag på!

Det hände varje runda med min gamla burk, en 3570k & DDR3 minnen. Nu med en 9700k & DDR 4 3200Mhz så är problemet nästan helt borta.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Det hände varje runda med min gamla burk, en 3570k & DDR3 minnen. Nu med en 9700k & DDR 4 3200Mhz så är problemet nästan helt borta.

Fan va skönt, har du ändrat nån annan inställning samtidigt också? För jag har fortfarande det bekymret trots att jag gick från en 2600K till en 9700K med 3200MHz minnen. VRAM är inte heller problemet då jag har ett Radeon VII

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Fan va skönt, har du ändrat nån annan inställning samtidigt också? För jag har fortfarande det bekymret trots att jag gick från en 2600K till en 9700K med 3200MHz minnen. VRAM är inte heller problemet då jag har ett Radeon VII

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att du har två RAM stickor, kolla så att dom körs i dual channel.

Har samma inställningar som förut

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Fan va skönt, har du ändrat nån annan inställning samtidigt också? För jag har fortfarande det bekymret trots att jag gick från en 2600K till en 9700K med 3200MHz minnen. VRAM är inte heller problemet då jag har ett Radeon VII

Skickades från m.sweclockers.com

det är ett serverproblem så det spelar ingen roll vilken hårdvara man har.

Permalänk
Medlem

ni som har problem med fps drops och annat , hittat en lösning , gå till lokala filer och varifera dom bruka var någon fil där som byts ut ibland så funkar det fint igen

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

"Sanhok blir comp"

En ovetande undrar...Är "comp" nån modern förkortning?

Competitive?

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Idag såg jag nåt som det var ett bra tag sen jag stötte på. folk som cheatar helt öppet. Cheaters stöter man ju på hela tiden men de flesta försöker att dölja det genom att spela någorlunda normalt och bara använda sina cheats lite dolt bakom en lean men inte de här grabbarna utan flyga runt i sin bil, skjuta folk genom marken och förstöra alla däck på alla bilar på hela kartan genom att skjuta rakt upp i luften samtidigt som de leanar tyckte de var roligt. Imorgon lär de vara bannade iallafall.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Idag såg jag nåt som det var ett bra tag sen jag stötte på. folk som cheatar helt öppet. Cheaters stöter man ju på hela tiden men de flesta försöker att dölja det genom att spela någorlunda normalt och bara använda sina cheats lite dolt bakom en lean men inte de här grabbarna utan flyga runt i sin bil, skjuta folk genom marken och förstöra alla däck på alla bilar på hela kartan genom att skjuta rakt upp i luften samtidigt som de leanar tyckte de var roligt. Imorgon lär de vara bannade iallafall.

aldrig sett under mina 1,2k timmar
är det tpp eller fpp dessa fuskare har synts till?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tpp Squad. Även mina random squadmates skrattade gott åt det.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Tpp Squad. Även mina random squadmates skrattade gott åt det.

Det har väl alltid varit tpp som varit mest drabbat av fusk som jag förstått det. Har dock själv inte spelat annat än fpp sen betan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Det har väl alltid varit tpp som varit mest drabbat av fusk som jag förstått det. Har dock själv inte spelat annat än fpp sen betan

Skickades från m.sweclockers.com

samma här, kör bara fpp sedan det kom.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Ja ger blanka *** i om ja får sitta i lobby å häcka. Kan dom inte fixa en benhård reginlock som funkar. Var å varannan chinanumbahwan i tpp fuskar ju. E ja på samma humör som nu så reportar ja alla som kan ha antydan till asiatiskt nick å konstigt nog ger de effekt för de dyker upp ett par permaban i veckan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att utan en miljon kineser som fyller upp servrarna så skulle det vara svårt att få en match ibland.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Så förbannat tråkigt o leds samt att det ska vara så fullt av fuskare numera. inget roligt o spela längre knappt tycker jag på grund av sådana idioter :/

Visa signatur

8700K@5.3 Custom loop ASUS ROG STRIX Z370-E GAMING 16GB Crucial Ballistix Sport White 3000Mhz cl15 Samsung 960 Pro 512gb Seagate Baracuda 1TB * 2 EVGA GTX 980 TI SC ACX2.0 Corsair Rm 850i lian li pc-o11 dynamic ACER 24" XB240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Ser aldrig fuskare... spemsr ni TPP?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inte jag heller

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Att man inte ser några cheaters betyder ingenting. Jag får en eller två sådana här varje gång jag loggar in:

Och jag rapporterar alltid folk som jag ser myglar. Just denna killen var väldigt uppenbar, han följde mig genom hus, kullar och sköt mot mig genom träd och buskage utan att ha sett mig en enda gång. han hade nog ingen aimbot utan en radar och sikthjälp. Prova att skriv pubg hacks på youtube och kolla vad som annonseras ut. Graden av fuskare varierar ständigt men räkna med att det finns ett par inne i varje match. Många är väldigt duktiga på att fuska, det syns inte alls om man inte vet vad man ska kolla efter och dessa åker aldrig fast då det är svårt att bevisa att de fuskar. Andra är super-uppenbara.
Jag ska även erkänna att jag ibland är för snabb att rapportera. Jag blir lite sur när jag dör, kollar deathcam och rapporterar. Sen kollar jag replayen och ser nåt jag missade som ändrar min uppfattning. Det händer nån gång i veckan kanske. Ingen blir dock bannad eller avstängd utan anledning så det är rätt ofarligt att rapportera felaktigt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.