Bitcoin över 11 000 USD igen

Permalänk
Skrivet av Superhero:

@Bluntster:

300 miljoner sek hade varit trevligt

Ja visst är det så, får trösta mig med en påminnelse att allt händer av en anledning så att säga... Tids nog får jag kanske veta varför

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

$
$10 981 USD nu så under 11 000.
Bör vara endel vinsthemtagningar som är gjorda nu så jag tror det sticker upp inom kort igen.
kan bli >$12 000 USD innan helgen igen.

Permalänk
Medlem

Komiskt man frågade efter möjligheter att blanka bitcoin så faller den 26% samma dag.

Visa signatur

=)

Permalänk

Dumpen va väntat då BTC nådde 0.618 fib, daily candles ser inte bra ut. Alla mina longs är closed mellan 12-13000. Denna pump som varat i några månader är nog över nu. DCAr in longs igen runt 50% retrace ~ 8500$. Swingtradar mest orkar inte scalpa/intraday.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dorkchicken:

Dumpen va väntat då BTC nådde 0.618 fib, daily candles ser inte bra ut. Alla mina longs är closed mellan 12-13000. Denna pump som varat i några månader är nog över nu. DCAr in longs igen runt 50% retrace ~ 8500$. Swingtradar mest orkar inte scalpa/intraday.

Google translate eller?
Förstår du ens själv det du försöker förmedla?
Tveksamt då du inte kan sätta Svenska ord på vanliga termer.

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Google translate eller?
Förstår du ens själv det du försöker förmedla?
Tveksamt då du inte kan sätta Svenska ord på vanliga termer.

Enklare med engelska, använder aldrig svenska termer när jag tradar/pratar med bekanta som sysslar med samma sak.
Dessutom är inte svenska mitt modersmål

Permalänk
Medlem

Intressant poäng med guld:
"Probably the biggest flaw with the monetary metals (gold, sil er, and copper) is that they are costly to assay/validate. This led making people vulnerable to (i.e. requiring them to trust) centralized entities such as coin minters and bank note issuers, said trust often abused."
- https://twitter.com/NickSzabo4/status/1144487521935429647

Permalänk
Medlem

Förhållandevis balanserad artikel om Bitcoin:
Bitcoin Is (Probably) Here to Stay
https://www.bloomberg.com/amp/opinion/articles/2019-06-28/bit...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon76929:

$
$10 981 USD nu så under 11 000.
Bör vara endel vinsthemtagningar som är gjorda nu så jag tror det sticker upp inom kort igen.
kan bli >$12 000 USD innan helgen igen.

Får väl se detta som före helgen igen
kl 23:25 fredag kväll Sverige tid så $12 302 är ju klart över 12 000 USD så ja då vi fick se det.
Ha en bra helg!

Permalänk
Inaktiv

Nu är det tydligen dags för nästa resa uppåt. Just nu
$11 805,30 USD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Enklare med engelska, använder aldrig svenska termer när jag tradar/pratar med bekanta som sysslar med samma sak.
Dessutom är inte svenska mitt modersmål

Vad spelar det för roll vad för modermål du pratar? Du skriver ju på en svensk sida till svenskar och inte till amerikaner

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

Nu är det tydligen dags för nästa resa uppåt. Just nu
$11 805,30 USD

Kommer gå upp!

Permalänk
Medlem

@mubound:

Eller ner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dorkchicken:

Enklare med engelska, använder aldrig svenska termer när jag tradar/pratar med bekanta som sysslar med samma sak.
Dessutom är inte svenska mitt modersmål

Sweclockers är ett svenskt forum och här kommunicerar vi på svenska i första hand.

Permalänk
Avstängd

Nere på 6700 igen.

Kommentarer på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Nere på 6700 igen.

Kommentarer på detta?

Black week. Tjuvstart på black friday

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Nere på 6700 igen.

Kommentarer på detta?

Here we go again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Nere på 6700 igen.

Kommentarer på detta?

Jag tror absolut att BF har en hand med i spelet - folk fyller pengapungen för att göra sina kap. Men det kan ju såklart vara en slump, det är ju trots allt BTC haha.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aMp:

Jag tror absolut att BF har en hand med i spelet - folk fyller pengapungen för att göra sina kap. Men det kan ju såklart vara en slump, det är ju trots allt BTC haha.

Vet inte om du är seriös eller bara trollar.

Ska det vara digitalt guld och påverkas av att folk vill handla saker på REA för riktiga pengar så är det verkligen illa.

Permalänk
Medlem

Bitcoin kommer snart bara vara en valuta för kriminella. Inga normala länder kommer tillåta transaktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Bitcoin kommer snart bara vara en valuta för kriminella. Inga normala länder kommer tillåta transaktioner.

Vad synd att många tänker så. Skyldig tills bevisat oskyldig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zipparn:

Vad synd att många tänker så. Skyldig tills bevisat oskyldig

Detta tänket kommer leda till övad övervakning och ökade transaktionskostnader på exchanges pga ökad personal.

Kriminaliteten är något man verkligen måste få stopp på om man vill att bitcoin ska lyckas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Kriminaliteten är något man verkligen måste få stopp på om man vill att bitcoin ska lyckas.

Bitcoin i sin nuvarande form kommer aldrig "lyckas" som valuta pga för långsamma transaktioner.

# Bitcoin scalability problem