Bilder på ditt senaste inköp (2019) [inga produktbilder]

Permalänk
Inaktiv

Tjoho: Nu tillhör man "top 4%"

Äntligen kan jag ladda in Minröj och Spindelharpan på RAM-disk så att jag slipper de olidliga laddtiderna!

(f.ö. modulerna har sjunkt med 25% sedan i Maj! (eller om man vänder på det: de var 33% dyrare i Maj när jag köpte 1a paret)

Raka rör:

(Löjligt prisvärda raktvålar!)

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Igår fick jag min nya virvel. Tama S.L.P G-Bubinga 14x6". Låter riktigt bra och otroligt snygg.

Permalänk
Snusfri

Fick hem mitt nya ljud idag.
Blev en LG SK9Y från Power när dom hade rätt fin rea.

Rätt stor skillnad från tidigare inbyggt ljud i min Samsung Q6F 65"

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Fick hem mitt nya ljud idag.
Blev en LG SK9Y från Power när dom hade rätt fin rea.

Rätt stor skillnad från tidigare inbyggt ljud i min Samsung Q6F 65"

https://t34.pixhost.to/thumbs/128/118535034_lg1.jpg https://t34.pixhost.to/thumbs/128/118535048_lg2.jpg

Snyggt. Själv sugen på en soundbar då de inbyggda ljudet på tvn är rätt så klent och varierande.
När du fått en uppfattning/provat på den så får du gärna komma med ett betyg.

Sett många recensioner och vad man kan konstatera så tycker många att Atmos-ljudet är dåligt osv.
Jag blev impad när jag lyssnade på en i butik med högt i tak. Blev väldigt mycket djup i ljudet till skillnad från vanliga TV-ljudet.
Men fick ingen uppfattning om surroundljud, pga högt till tak och långt från väggar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Snusfri

@davvarn: När man fått sina nya efterlängtade prylar så är man oftast rätt otålig så kopplade in den, startade den och drog igång lite klipp med blandat DTS-MA, DTS-HD, AAC, AC3, MP3, FLAC osv och var inte direkt imponerad, lät som en enhet för under tusenlappen..

Har inte testat något med Atmos än så länge, så får återkomma när jag gjort det.

Dock så började kolla runt i inställningar i Kodi på min RPI4 och slog på Audio Passthrough och vilken jävla skillnad på ren Svenska.

Enheten gick från "Måste skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka" till att jag nästan stod på knä och grät av lycka.

Sedan testade jag Netflix och YouTube med, på Netflix var ljudet riktigt bra, YouTube väldigt blandat men ofantligt mycket bättre än innan.

Parade sedan ihop den med min OnePlus 6T och körde lite musik i FLAC och det låter riktigt bra.

Skulle jag rekommendera limpan, absolut, man måste bara göra lite inställningar på enheten som skickar ljudet till den.

För det jag betalade för den, 4290:- hos Power är det imho en no brainer.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

@davvarn: När man fått sina nya efterlängtade prylar så är man oftast rätt otålig så kopplade in den, startade den och drog igång lite klipp med blandat DTS-MA, DTS-HD, AAC, AC3, MP3, FLAC osv och var inte direkt imponerad, lät som en enhet för under tusenlappen..

Har inte testat något med Atmos än så länge, så får återkomma när jag gjort det.

Dock så började kolla runt i inställningar i Kodi på min RPI4 och slog på Audio Passthrough och vilken jävla skillnad på ren Svenska.

Enheten gick från "Måste skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka" till att jag nästan stod på knä och grät av lycka.

Sedan testade jag Netflix och YouTube med, på Netflix var ljudet riktigt bra, YouTube väldigt blandat men ofantligt mycket bättre än innan.

Parade sedan ihop den med min OnePlus 6T och körde lite musik i FLAC och det låter riktigt bra.

Skulle jag rekommendera limpan, absolut, man måste bara göra lite inställningar på enheten som skickar ljudet till den.

För det jag betalade för den, 4290:- hos Power är det imho en no brainer.

Låter fint de
Grymt sugen blir man

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Två fina portapuzzles droppade in, själklart med JvH motiv på.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Fick bli ett nytt grafikkort

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ah, jag såg bara 64g på bilden, kollade på mobilen lite fort i butiken så jag kollade inte så jättenoga
Dock så efter en längre tids spelande nu så märker man trots allt av att den väger lite mindre!.
Och det enda jag saknar är frihjulsfunktionen på scrollhjulet, annars kan jag bara rekommendera.

Vet inte om det är placebo, men tycker min aim är lite lite bättre, men som sagt vet inte om det är musen eller inbillning
För 444kr känns det dock inte som det är så mycket att fundera på, bara att köpa !

Och ska testa det där med AAA-batteri, smart. har en hemmagjort plastbit någonstans som jag använt en annan gång till en annan apparat

Bytte till litiumbatteri och efter det blev jag nöjd iaf. Vikten blir mycket mer balanserad. Tycker den var lite väl baktung med vanligt AA-batteri.

Finns på Kjell, https://www.kjell.com/se/produkter/el-verktyg/batterier/litiu...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Blev en MacBook Pro 13" 2019 års modell, med extra minne (16 GB) för stundade studier. Apple hade nån studentrabatt, så fick den dels lite billigare och fick ett par trådlösa Beats Studio hörlurar på köpet. Har redan ett par Sennheiser Momentum någonting (dom trådlösa), upplever att Sennheiser har lite bättre ljud än dessa. Men trevligt med ett par som man kan slita och slänga lite mer med.
Var även dags att byta ut min gamla sunkiga ASUS router. Och en USB-C adapter till Macen.

Väldigt trevlig mojäng! Min första Mac, än trivs jag faktiskt med touchbaren.

Permalänk

https://i.imgur.com/E8gyn24.jpg Köpte mig en raspberry Pi 3b+ för ett skolprojekt.

Permalänk
Medlem

Tröttnade på biltemas skräpreläer som inte pallar värmen under huven. Hört mycket gott om dessa rackare så får hoppas på det bästa. Hade egentligen velat haft Nagares reläer men hittade ingen butik som sålde 40 ampers relän till privatpersoner. Fanns bara från 100 amp vilket jag inte behöver i detta fall.

Blev även lite dämpmattor så plåtlådan blir lite tystare. Ska även dämpa dörrar och lägga in en dämpmatta på golvet. Men redan nu är det som en ny bil. Inget mer "bånk" när jag stänker dörrarna. Bara ett lite "klick"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En ny skärm blev det allt. LG 34GK950F

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Dat wallpaper! Har du någon länk till det? Stirrar också på en 34" Ultra Wide...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Blev ett dyrare inköp än tidigare.

Tyckte det var dags att säga adjö till min gamla Audi och testa japanskt istället.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänkte att jag skulle skaffa en MacBook Pro 13 Mid 2012 men jag ville inte köpa en helt ny ifall jag inte skulle tycka om de.
Köpte en begagnad på nätet med 2 års garanti.
Jag var helt överraskad över hur bra den funkar och hur lätt Mac var att använda sen är det ju ett + att den är snygg att titta på sen kommer jag nog garanterat byta till Mac helt när jag lessnat på allt spelande.
Men för att vara begagnad och ha några skråmor /repor här och där så är jag mycket nöjd med den, bra tangentbord,pekplatta sen har skärmen mycket bra färger. Jag är inte helt van vid vissa knappar inte funkade till som på Windows så jag utgick ifrån att det var lite som med linux och det cmd . Men som sagt mycket roligt köp och blir att byta minnen och sätta dit en SSD i morgon.
Ursäkta mina dåliga bilder men inte lätt att fota en sådan fin skärm som blänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Tröttnade på biltemas skräpreläer som inte pallar värmen under huven. Hört mycket gott om dessa rackare så får hoppas på det bästa. Hade egentligen velat haft Nagares reläer men hittade ingen butik som sålde 40 ampers relän till privatpersoner. Fanns bara från 100 amp vilket jag inte behöver i detta fall.

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190815_183847.jpg

Blev även lite dämpmattor så plåtlådan blir lite tystare. Ska även dämpa dörrar och lägga in en dämpmatta på golvet. Men redan nu är det som en ny bil. Inget mer "bånk" när jag stänker dörrarna. Bara ett lite "klick"

http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190812_163116_01.jpg
http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190812_134250.jpg
http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190812_144232.jpg
http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190812_170711.jpg
http://minabilder.online/albums/userpics/10001/3/IMG_20190812_172845.jpg

Åh, var köper du dämpmatta någonstans?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Åh, var köper du dämpmatta någonstans?!

Finns lite varstans. BRL har lite olika kit men det går att köpa ark på biltema också. Det är nästintill exakt samma produkt oberoende vart man köper den ifrån. Det enda som skiljer är tjockleken.

Permalänk
Medlem

@tBiorrith: Köpte dessa på sumo.se Bra grejer till bra priser. De hade (har fortfarande tror jag) ett paketpris med fyra lådor dämpmattor för ca 1000 kronor. Skulle kostat ca 4000. https://www.sumo.se/sv/artiklar/silent-coat-vibrodamping-2mm-... Blev som en ny bil. När jag väl får tummen ur och fixar dörrarna kommer det kännas som att åka en merca

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

@tBiorrith: Köpte dessa på sumo.se Bra grejer till bra priser. De hade (har fortfarande tror jag) ett paketpris med fyra lådor dämpmattor för ca 1000 kronor. Skulle kostat ca 4000. https://www.sumo.se/sv/artiklar/silent-coat-vibrodamping-2mm-... Blev som en ny bil. När jag väl får tummen ur och fixar dörrarna kommer det kännas som att åka en merca

Tack för länken, jäkligt bra pris! Få nog ta hem en sån laddning och isolera lite

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Matta på glid:

(1,5mm teflonplast)
( se vidare: En musmatta på glid)

Permalänk
Inaktiv

Ny hörlursförstärkare då den va billig som demovara.
Riktigt fin DAC (AKM AK4458)

Permalänk
Medlem

Köpte ett par True Wireless lurar. Får se vad jag tycker om dessa, än så länge gillar jag ljudet i dom

Skullcandy Indy

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Sorry för skit bilder, Hittar inte mina bättre bilder jag tog

Permalänk
Medlem

Ett Asus Rog Strix X570-E Gaming

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Ny hörlursförstärkare då den va billig som demovara.
Riktigt fin DAC (AKM AK4458)

https://i.imgur.com/jn94lQ7.jpg

Varför köpte du bara inte en ”riktig” hörlursförstärkare? Jag vet ju inte vad du betalade, men rimligtvis borde du kunnat få något bra mycket bättre för pengarna. Receivers hörlursförstärkare brukar generellt sett vara rätt kassa.

Skickades från m.sweclockers.com