Populäraste World of Warcraft Classic-servrarna kan ha över 10 000 spelare i kö

Permalänk
Melding Plague

Populäraste World of Warcraft Classic-servrarna kan ha över 10 000 spelare i kö

PVP-servrar som Herod och Shazzrah kan ha över 10 000 spelare i kö vid lanseringen av World of Warcraft Classic. Blizzard rekommenderar spelare att byta till alternativa servrar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter 3 veckor kommer servrarna vara nere på Medium/High pop utan kö då dom flesta har tröttnat och inser att nostalgin är bäst i minnet.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Efter 3 veckor kommer servrarna vara nere på Medium/High pop utan kö då dom flesta har tröttnat och inser att nostalgin är bäst i minnet.

Kanske skulle slutat med privat servrar för länge sen , det är ju bara nostalgi

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen Gehenna's klarar sig bättre, men det känns som alla svenskar har bytt dit :/

Permalänk
Medlem

@Gyhlen: Det är tråkigt att så många tror att det enbart handlar om nostalgi och inget annat.

Ja, vanilla/classic har gott om brister. Men när jag spelade vanilla på en privatserver så fastnade jag direkt igen då spelet kändes utmanande och man fick hela tiden känslan av att man åstadkom något och utvecklades. Det är ett äkta MMO med gemenskap, samarbete, utmaning och belöning.

Kändes det som att jag var tillbaka i 2005 och allt var nytt? Nej.
Hade jag roligt? Som fasen.

Men ja, många kommer sluta då det säkerligen är många som bara är vana vid nyare expansioner i retail och för dessa människor existerar inte tålamod.

Permalänk
Inaktiv

Körde betan häromdagen upp till level 15. Inga addons för quests eller något. Nästan varje fight var på liv och död, vänta på mobs som spawnade för nån annan ninja-taggade, första gröna gearen med +1 intellect kändes avgörande för att ta sig an nästa mob. Man behövde prata med folk för att ta sig an lite svårare grupp-quests. Folk var trevliga och hjälptes åt. På slutet vid level 15 var jag inne i första low-level instansen och mana var slut stup i ett. Jag kommer lätt köra Classic igen trots att det är ca 15 år sedan jag började med Wow. Hur länge vet man aldrig men jag kommer ha kul igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Efter 3 veckor kommer servrarna vara nere på Medium/High pop utan kö då dom flesta har tröttnat och inser att nostalgin är bäst i minnet.

Håller med. Finns många exempel i andra spel där man släppt liknande versioner. Fullproppat första 2-4 veckorna och superhypat, sen helt dött efter 1-2 månader.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Hoppas verkligen Gehenna's klarar sig bättre, men det känns som alla svenskar har bytt dit :/

Japp. De flesta svenska guilder har valt Gehennas istället. Lista finns här: http://nordicclassic.jinnis.se/
Shazzrah blev som sagt väldigt, väldigt full, därför bytte dom till den nya. Några norska guilder stannade däremot kvar på Shazz.

Permalänk
Inaktiv

Haha. Vi har väl typ 10k spelare totalt i LOTRO över alla servrar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Kanske skulle slutat med privat servrar för länge sen , det är ju bara nostalgi

Skrivet av Trebsor:

@Gyhlen: Det är tråkigt att så många tror att det enbart handlar om nostalgi och inget annat.

Ja, vanilla/classic har gott om brister. Men när jag spelade vanilla på en privatserver så fastnade jag direkt igen då spelet kändes utmanande och man fick hela tiden känslan av att man åstadkom något och utvecklades. Det är ett äkta MMO med gemenskap, samarbete, utmaning och belöning.

Kändes det som att jag var tillbaka i 2005 och allt var nytt? Nej.
Hade jag roligt? Som fasen.

Men ja, många kommer sluta då det säkerligen är många som bara är vana vid nyare expansioner i retail och för dessa människor existerar inte tålamod.

Nu verkar jag trampat på en öm tå här. Men läs mitt inlägg igen.. Dom flesta skrev jag, inte alla!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gyhlen:

Efter 3 veckor kommer servrarna vara nere på Medium/High pop utan kö då dom flesta har tröttnat och inser att nostalgin är bäst i minnet.

Det är väl snarare nuvarande "retail wow" med bfa som lever på gammal nostalgi och hoppet att det ska bli som det en gång var igen. Vanilla var helt enkelt ett bättre spel än nuvarande wow.

Permalänk

Köandet är ju en del av classic-upplevelsen

Undrar om gamla Decursive kommer fungera igen? Det vart stort uppror när det gick sönder då TBC släpptes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon163959:

Det är väl snarare nuvarande "retail wow" med bfa som lever på gammal nostalgi och hoppet att det ska bli som det en gång var igen. Vanilla var helt enkelt ett bättre spel än nuvarande wow.

En som äntligen pratar mitt språk här.

Permalänk
Medlem

Tur man inte är så intresserad av pvp. Verkar oftast vara mest strul just där.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ExcZist:

Kanske skulle slutat med privat servrar för länge sen , det är ju bara nostalgi

Verkligen spelat på alla top priv server länge. Pve och pvp och commintyn är galet skön spelat enorma mängder TBC progress med retail prenerf bossar satan va svårt de va helt sinnes, tror vi hade långt över 150 wipes på Kael'thas

Skrivet av ExcZist:

En som äntligen pratar mitt språk här.

Amen på det.
Vart spela du mest?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Verkligen spelat på alla top priv server länge. Pve och pvp och commintyn är galet skön spelat enorma mängder TBC progress med retail prenerf bossar satan va svårt de va helt sinnes, tror vi hade långt över 150 wipes på Kael'thas

Amen på det.
Vart spela du mest?

Nostralius spelade jag tills del a ner, Kronos körde jag också på och de var jag mycket nöjd med.
jag spelade på mer servrar som Elysium och Light's Hope med mera men jag fastnade aldrig för de.
Brukade sitta och leta varje dag flera gånger om efter bra servrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av unpronounceable:

Köandet är ju en del av classic-upplevelsen

Undrar om gamla Decursive kommer fungera igen? Det vart stort uppror när det gick sönder då TBC släpptes.

Nej, det körs på modern API med den moderna macro strukturen.

Däremot kan alla addons som finns till retail idag portas väldigt enkelt över till classic.

Ser verkligen fram emot detta har spelat vanilla privat servrar fram och tillbaka i snart 10 års tid men aldrig riktigt våga "satsa" på en eftersom den varit hostad på skumma ställen och drivits av girigt folk men lirade mycket nostalrius, elysium och lights hope iallafall

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Vägledare
Skrivet av Gyhlen:

Efter 3 veckor kommer servrarna vara nere på Medium/High pop utan kö då dom flesta har tröttnat och inser att nostalgin är bäst i minnet.

Börjar bli tjatigt att läsa exakt samma kommentar om och om igen.

Permalänk
Medlem

Hur tusan kommer startzooner se ut? Ska börja spela nästa helg

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hur tusan kommer startzooner se ut? Ska börja spela nästa helg

Skickades från m.sweclockers.com

Totalt kaos, med olika "layers" med snabbare än vanligt spawnande monster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av difi:

Totalt kaos, med olika "layers" med snabbare än vanligt spawnande monster.

Det jag är mest rädd för att börja classic är att man väljer fel server för x-antal spelare vid 60. Man vill ju gärna kunna få en 5-man hyffsat lätt. Har en färdig grupp på 1 tank 1 healer 1 dps. Så kommer alltid behöva 2 dps för 5manna

Permalänk
Medlem

Har dem sagt hur många som kan vara online samtidigt på classic? Många säger att vanilla servrar låg på runt 2,5-3,5k, så man får hoppas på åtminstone 5k med så få realms.

Permalänk
Medlem

@Kamaon: De kör med flera instancer per server så det kan väl i teorin vara oändligt många per "mini-server". I praktiken är det väl svårare i och med de varningar de gått ut med. Dessa småservrar skall sedan mergas till en efter fas 1. De varnar ju redan nu för 10k+ i log in köerna.

Minns vanilla launch, började mitt i natten efter en fest och det var fullknökat med folk ändå, så var bara att försöka få något taggat. Överlever man bara startzonen så har jag för mig det snabbt glesa ut sig med folk.

Permalänk
Inaktiv

vanilla experience!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miikks:

Börjar bli tjatigt att läsa exakt samma kommentar om och om igen.

Scrolla vidare då!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av unpronounceable:

Köandet är ju en del av classic-upplevelsen

Undrar om gamla Decursive kommer fungera igen? Det vart stort uppror när det gick sönder då TBC släpptes.

Decursive fungerade (vad jag vet) även i WOTLK. Däremot kommer inte gamla addons fungera i "Classic" eftersom de kör med sin nuvarande motorversion.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Nej jag saknar verkligen inte det gamla WoW. Det eviga nötandet i flera timmar eller även dagar utan att komma någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kamaon:

Har dem sagt hur många som kan vara online samtidigt på classic? Många säger att vanilla servrar låg på runt 2,5-3,5k, så man får hoppas på åtminstone 5k med så få realms.

De snackar om att de räknar minst 10k personer i på servrarna Herod(US) och Shazzrah(EU) i början av expansionen. De har enligt Blizzard plats för många gånger fler spelare per server än under vanilla i och med teknikutvecklingen samt att de kommer tillämpa sharding. Skulle tro att de större servrarna har minst 15-20k spelare online i början.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Galvanizer:

Nej jag saknar verkligen inte det gamla WoW. Det eviga nötandet i flera timmar eller även dagar utan att komma någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Då gjorde du nog något galet?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Galvanizer:

Nej jag saknar verkligen inte det gamla WoW. Det eviga nötandet i flera timmar eller även dagar utan att komma någonstans.

Skickades från m.sweclockers.com

Inte komma någonstans?
Du menar att lvla går långsamt?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240