Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Är lite halvsugen på att börja i Classic och köra Hunter.
Dom flesta dps-klasserna i Classic är egentligen skittråkiga att PvE:a med, (1-2 knappar max) men vill minnas att Huntern faktiskt är något så när djup i PvE och är ändå kompetent i PvP.

Nja, autoattack -> aimed shot. sen väntar du på att du skjutit ett skott innan du drar av aimed igen efter cooldownen. Sen om du har mana och KAN så lägger du in multishot. Hålla koll på petet höjer väl svårigheten lite, och det är väl där man märker av bra & dåliga hunters. Att kitea kan såklart vara kul dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastaah:

Nja, autoattack -> aimed shot. sen väntar du på att du skjutit ett skott innan du drar av aimed igen efter cooldownen. Sen om du har mana och KAN så lägger du in multishot. Hålla koll på petet höjer väl svårigheten lite, och det är väl där man märker av bra & dåliga hunters. Att kitea kan såklart vara kul dock

Mjo dps-rotationen under raids är inte mycket att hurra för (men för vilken classic-klass är den egentligen? Hunters har iallafall 3-4(!) abilities, glöm inte stings ), men där är mycket runt om kring i form av pet-management, kiting, aspect-swapping, trapping, etc, som gör att man inte blir lika uttråkad som en mage som spammar frostbolt i 4 timmar.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna spelat tank men tyvärr hatar jag warriors, urtråkig klass som inte lockar mig alls. Att det bara finns en riktigt bra tank är tyvärr en sån sak som inte är helt optimal i Classic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Mjo dps-rotationen under raids är inte mycket att hurra för (men för vilken classic-klass är den egentligen? Hunters har iallafall 3-4(!) abilities, glöm inte stings ), men där är mycket runt om kring i form av pet-management, kiting, aspect-swapping, trapping, etc, som gör att man inte blir lika uttråkad som en mage som spammar frostbolt i 4 timmar.

Tänk också på trinket swapping och auto attack timers. Hunters är lite mer invecklade än många dps klasser, så lite har man att göra iaf! Men stings får man inte använda i raids, då kommer flamen! Du har också rätt om multi-shot, den används varje cooldown.

Utanför raids är det dock mycket kul att köra hunter! Kör på!

Om du ska raida kan det vara värt att veta att efter BWL så hamnar hunters efter i dps och kommer aldrig ikapp igen. Men kul har man ändå!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Gåshud av den videon.

Sån jävla piss som Mr.Brack tog på communitin med det där uttalandet. Oavsett om han har rätt eller inte så finns det 100 bättre sätt som han hade kunnat uttrycka sig på, för mig är det märkligt att någon som behandlar sina kunder på ett sånt sätt blir promotad till president.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Gåshud av den videon.

Sån jävla piss som Mr.Brack tog på communitin med det där uttalandet. Oavsett om han har rätt eller inte så finns det 100 bättre sätt som han hade kunnat uttrycka sig på, för mig är det märkligt att någon som behandlar sina kunder på ett sånt sätt blir promotad till president.

Svårt att veta än.
Vem vet, om ett år kanske Classic är ett dyrt fiasko och han fick rätt.
Många extrapolerar bara från antalet spelare på privata servrar när dom förutspår Classic's framtid.
Men chansen finns ju att de privata servrarna kan existera för att det finns en massa snåljåpar som inte vill betala för att spela WoW.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Svårt att veta än.
Vem vet, om ett år kanske Classic är ett dyrt fiasko och han fick rätt.
Många extrapolerar bara från antalet spelare på privata servrar när dom förutspår Classic's framtid.
Men chansen finns ju att de privata servrarna kan existera för att det finns en massa snåljåpar som inte vill betala för att spela WoW.

Dyrt fiasko? De har redan dragit in sjukt många fler subs än BFA hade/har. Det lär knappast kostat Blizzard mycket att utveckla ett spel de redan hade, sen slänga upp några nya servrar.
BFA hade ju all-time-low subs och WoW var en fallande sten, Classic har ju gjort att WoW återupplivats igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Dyrt fiasko? De har redan dragit in sjukt många fler subs än BFA hade/har. Det lär knappast kostat Blizzard mycket att utveckla ett spel de redan hade, sen slänga upp några nya servrar.
BFA hade ju all-time-low subs och WoW var en fallande sten, Classic har ju gjort att WoW återupplivats igen.

Och hur vet du det?
Bliz slutade ju publicera antalet spelare för många år sen.
Classic har garanterat kostat Bliz mååånga miljoner dollars att utveckla.
Mängder av utvecklare som pysslar med nånting i flera år är ju inte gratis.
Tvivlar starkt på att ett för oss okänt antal personer som subbar en månad för att testa Classic väger upp vad utvecklingen redan har kostat.

Missförstå mig rätt.
Jag hoppas verkligen att det blir en succé, och jag kommer spela sk*ten ur Classic.
Men min entusiasm och mina höga förhoppningar betyder ju inte automatiskt att det blir en framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Jag hade gärna spelat tank men tyvärr hatar jag warriors, urtråkig klass som inte lockar mig alls. Att det bara finns en riktigt bra tank är tyvärr en sån sak som inte är helt optimal i Classic.

Går att köra feral tank, blir såklart inte main tank men inte helt värdelös heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scribblz:

Går att köra feral tank, blir såklart inte main tank men inte helt värdelös heller.

Shamantank är inte heller omöjligt om man vet vad man gör och gruppen litar på en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Övertalat mina britter att spela på Gehennas så det får det bli!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Jag hade gärna spelat tank men tyvärr hatar jag warriors, urtråkig klass som inte lockar mig alls. Att det bara finns en riktigt bra tank är tyvärr en sån sak som inte är helt optimal i Classic.

Skrivet av Scribblz:

Går att köra feral tank, blir såklart inte main tank men inte helt värdelös heller.

Skrivet av qwzxqwzx:

Shamantank är inte heller omöjligt om man vet vad man gör och gruppen litar på en.

Skickades från m.sweclockers.com

Den stora överraskningen är dock hur bra prot pally är i dungeons.
Skulle vilja hävda att för dungeon levelling så bräcker ingenting en palla tank.
Får väl se hur långt upp i levlarna det faktiskt fungerar när man inte är immun mot crushing blows och saknar taunt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och hur vet du det?
Bliz slutade ju publicera antalet spelare för många år sen.
Classic har garanterat kostat Bliz mååånga miljoner dollars att utveckla.
Mängder av utvecklare som pysslar med nånting i flera år är ju inte gratis.
Tvivlar starkt på att ett för oss okänt antal personer som subbar en månad för att testa Classic väger upp vad utvecklingen redan har kostat.

Missförstå mig rätt.
Jag hoppas verkligen att det blir en succé, och jag kommer spela sk*ten ur Classic.
Men min entusiasm och mina höga förhoppningar betyder ju inte automatiskt att det blir en framgång.

Blev ju läckt förra året?
https://twitter.com/WeakAuras/status/1051812677578838016

Sen kan du kika på
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/cr9wiu/classic_w...

Top growing @ gaming
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/crk258/rclassicw...

Med tanke på ett flertal servrar redan är Full i flera regioner och att Blizzard sagt att Medium population är högre än vad en full server var vid 2008, så tror jag de har tjänat en fet summa på alla nya subs de fått in.
Sen kommer det komma ytterligare nya spelare i samband med release, som inte brytt sig om name reservation.
Med tanke på att ett gäng utvecklare skapade upp private servers helt gratis så tror jag inte det kostat blizzard MÅÅÅNGA MILJONER. De har ju samarbetat med utvecklare från Nostalrius som i princip gjort det gratis.
De hade ju all kod, behövde bara tweaka det hela och få det att lira på nya game engine, det är ju inte så att de har gjort ett nytt spel från scratch.

Blizzard skulle aldrig göra detta om de inte visste att de skulle tjäna pengar på det, är ju Activition som styr. BFA håller på gå under och när classic släpps kommer retail i princip vara helt dött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Den stora överraskningen är dock hur bra prot pally är i dungeons.
Skulle vilja hävda att för dungeon levelling så bräcker ingenting en palla tank.
Får väl se hur långt upp i levlarna det faktiskt fungerar när man inte är immun mot crushing blows och saknar taunt.

Tänkte faktiskt köra en pally på RPPVP-servern vid sidan av. Så lite tankande kan det bli där. Men i endgame raiding känns det som att det bara finns plats för healer pallys och healer droods.

Permalänk
Avstängd

Blev sugen efter lite kompissnack nyligen.

Har ont om tid. Hade roligast som warrior pvp, körde mest priest pve back in the days. Kommer nog inte raida. Hur tänker ni som kommer lira casual några timmar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaibuf:

Blev ju läckt förra året?
https://twitter.com/WeakAuras/status/1051812677578838016

Sen kan du kika på
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/cr9wiu/classic_w...

Top growing @ gaming
https://www.reddit.com/r/classicwow/comments/crk258/rclassicw...

Med tanke på ett flertal servrar redan är Full i flera regioner och att Blizzard sagt att Medium population är högre än vad en full server var vid 2008, så tror jag de har tjänat en fet summa på alla nya subs de fått in.
Sen kommer det komma ytterligare nya spelare i samband med release, som inte brytt sig om name reservation.
Med tanke på att ett gäng utvecklare skapade upp private servers helt gratis så tror jag inte det kostat blizzard MÅÅÅNGA MILJONER. De har ju samarbetat med utvecklare från Nostalrius som i princip gjort det gratis.
De hade ju all kod, behövde bara tweaka det hela och få det att lira på nya game engine, det är ju inte så att de har gjort ett nytt spel från scratch.

Blizzard skulle aldrig göra detta om de inte visste att de skulle tjäna pengar på det, är ju Activition som styr. BFA håller på gå under och när classic släpps kommer retail i princip vara helt dött.

Gissningar är allt som framgår av länkarna.
Kanske kvalificerade sådana men likväl gissningar.
Och hur många som har subbat nu för att reservera namn vet bara Blizzard själva.
Vill själv gärna tro att det handlar om miljoner, men realisten i mig säger hundratusentals i stället.
Bliz har ju inte direkt pushat Classic till andra än de som redan spelar Bliz spel.

Och du tror att Nost folket har bidragit till Classic på något annat sätt än att förmå Bliz att få upp ögonen för ett Classic?
Bliz själva har t.o.m. gått ut med att ingen från Nost teamet jobbar eller har jobbat med Classic.
Kan nästan slå vad om att inte en rad av kod från Nost eller andra privata servrar finns i med Classic projektet.

Vad gäller kostnad, vad tror du det kostar att ha 100 eller så personer i ett projekt i flera år?
Och bara servrarna dom nu måste investera i hamnar nog på måååånga miljoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Blev sugen efter lite kompissnack nyligen.

Har ont om tid. Hade roligast som warrior pvp, körde mest priest pve back in the days. Kommer nog inte raida. Hur tänker ni som kommer lira casual några timmar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Classic är ju egentligen mer casual vänligt än "Live".
Och gillar du att PvP'a är det ju ännu bättre.
Vill du ranka 11+ så krävs det ju en massa tid varje vecka för att inte åka bakåt.
Men nöjer du dig med 10 eller så behövs det inte många BG's i veckan för att hålla sig flytande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Blev sugen efter lite kompissnack nyligen.

Har ont om tid. Hade roligast som warrior pvp, körde mest priest pve back in the days. Kommer nog inte raida. Hur tänker ni som kommer lira casual några timmar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Har satt upp ett mål på Warrior tank tills jag får min Arcanite Reaper och Tier 0 Ska spela riktigt casual. Om jag möjligtvis får en invite för Molten Core i framtiden kommer jag joina men jag kommer inte vara med något guild som ska "raida" för det orkar jag inte.

Vanilla så spelade jag Rouge och raidade allt, mitt guild var top3 på servern med allt. Var riktigt jobbigt, kändes som en sekt man inte kunde göra besviken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Classic är ju egentligen mer casual vänligt än "Live".
Och gillar du att PvP'a är det ju ännu bättre.
Vill du ranka 11+ så krävs det ju en massa tid varje vecka för att inte åka bakåt.
Men nöjer du dig med 10 eller så behövs det inte många BG's i veckan för att hålla sig flytande.

Ja, jag lutar åt pvp och inte sikta så högt i rankning. Är det klart hur servrar/layers och så fungerar pvp?

Skrivet av downup:

Har satt upp ett mål på Warrior tank tills jag får min Arcanite Reaper och Tier 0 Ska spela riktigt casual. Om jag möjligtvis får en invite för Molten Core i framtiden kommer jag joina men jag kommer inte vara med något guild som ska "raida" för det orkar jag inte.

Vanilla så spelade jag Rouge och raidade allt, mitt guild var top3 på servern med allt. Var riktigt jobbigt, kändes som en sekt man inte kunde göra besviken.

Jag lutar åt att köra warrior, men har inte jättebra koll på så mycket alls. Arcanite Reaper bästa axe innan raid?

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Ja, jag lutar åt pvp och inte sikta så högt i rankning. Är det klart hur servrar/layers och så fungerar pvp?

Jag lutar åt att köra warrior, men har inte jättebra koll på så mycket alls. Arcanite Reaper bästa axe innan raid?

Layers är bara i Phase 1. World PvP kan vara weird i Phase1.
Men Honor system kommer inte fören Phase2 ändå, och då stängs layering av ändå.

Ja Arcanite reaper är bästa pre-raid.

Har själv bara spelat på typ 1 private server warrior och fick kolla lite på MN för tagga till (typ Rank14 war på alla private servers, clearar alla raids osv)

Var sugen på mage då warrior inte direkt är den bästa solo klassen och kräver lite gear för vara mer effektiv än låg säga en mage. Men fuck it, fick en polare o rolla Paladin iaf så warrior it is

Alltid bra att tagga lite

De har även en deep dive med MN o Tips för launchen (videon gjordes dock 2018)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Layers är bara i Phase 1. World PvP kan vara weird i Phase1.
Men Honor system kommer inte fören Phase2 ändå, och då stängs layering av ändå.

Ja Arcanite reaper är bästa pre-raid.

Har själv bara spelat på typ 1 private server warrior och fick kolla lite på MN för tagga till (typ Rank14 war på alla private servers, clearar alla raids osv)
https://www.youtube.com/watch?v=btJjKjrtPB4&

En rank 14 som rider runt buffad till tänderna och gankar folk i questgear ?
Han har ju allt mellan 2 och 3 ggr så mycket hp
Det följer ju i alla fall temat som pvp videos i alla tider har haft

Men visst, även jag ser fram emot lite PVP.
Och det kommer från en som hade 0 HK's till typ 100 days played på min main.

Och det skall bli intressant att se Rank 14 racet på realms med 50k spelare.
Ju fler som pvp'ar ju svårare blir det ju att ranka högt.
Enda chansen är ju i princip att teama med alla som farmar.
Men när 100+ jagar samma pris kan det kanske bli extremt tidskrävande.
Troligen blir det så att du måste farma BG's med en bra grupp 24h dygnet i veckor för att kunna gå från r13 till r14.
Vet att det förekom redan i vanilla, 2 personer turades om med samma gubbe.

Permalänk
Permalänk

Önskar man hade kunnat ta 2 veckor ledigt från jobbet för att bara sitta å spela!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En rank 14 som rider runt buffad till tänderna och gankar folk i questgear ?
Han har ju allt mellan 2 och 3 ggr så mycket hp
Det följer ju i alla fall temat som pvp videos i alla tider har haft

Typ.
Majoriteten av PvP-videos från classic följde temat "Snubbe med bra gear spöar skiten ur snubbe med sämre gear."
Videor som följer temat "Snubbe med dålig gear spöar snubbe med bättre gear" och "Snubbe med bra gear spöar skiten ur flera snubbar med sämre/bra gear" är betydligt sällsyntare, men de fanns. (T.ex. Mute och hans World of Roguecraft videor.)

Det är dock bara en effekt av hur gear funkade i f.a. classic; Fanns ju inget riktigt "PVP-gear" som så (förutom Rank 9-10 och 12-13 set-delarna), utan hade man bra PvE gear kunde man göra bra ifrån sig även i PvP.
Sprang man runt i T2 eller t.om T1 var man ett hot mot de flesta.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av john_doe:

Har inte haft mitt wowkonto aktivt på väldigt länge, och classic är det jag har väntat på i alla år....

Har även en väldigt gammal dator (har inte spelat på väldigt länge) med i5-760 processor, 8gb ddr3 och ett gtx 470 grafikkort den enda vettiga i specen är en 256gb Samsung 850 Pro disk. Kommer det att fungera bra/ok?

Det ligger väl en bit över minimum specs. Jag har en något nyare laptop med ett GTX 850M och det duger för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Måttband:

Blev sugen efter lite kompissnack nyligen.

Har ont om tid. Hade roligast som warrior pvp, körde mest priest pve back in the days. Kommer nog inte raida. Hur tänker ni som kommer lira casual några timmar i veckan?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan troligtvis åtminstone kunna köra ZG, AQ20, MC och Onyxia. Såklart inte MC första veckorna men senare när folk blir mer gearade och det går snabbare att cleara. Och såklart kanske inte alla raids samma vecka hehe.

Permalänk

Hej.
Spelade aldrig Vanilla utan kom in vid WOTLK.
Tänkte köra en liten Gnome Warlock på en pve-server lite casual sådär.
Vilka professions ska jag ta? Funderar på herbalism/tailoring.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Hej.
Spelade aldrig Vanilla utan kom in vid WOTLK.
Tänkte köra en liten Gnome Warlock på en pve-server lite casual sådär.
Vilka professions ska jag ta? Funderar på herbalism/tailoring.

Tailoring + valfri gathering är ju en klassiker.
Herbalism kan vara lite trist att levla dock.
Även om du herbar allt du ser medans du levlar kan du bli tvingen att backtracka för att få mer skill så du klarar bättre växter i nästa zon.
Gäller f.ö. även mining.

Vad gäller cash på en ny server medans man levlar är skinning bäst.
Kräver noll extra jobb för att levla och man dödar massor av mobs man kan skinna.
Och även en hel massa som andra lämnar efter.

När man väl når lvl 60 så blir det ju betydligt enklare att levla vilken proff man nu vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Videor som följer temat "Snubbe med dålig gear spöar snubbe med bättre gear" och "Snubbe med bra gear spöar skiten ur flera snubbar med sämre/bra gear" är betydligt sällsyntare, men de fanns. (T.ex. Mute och hans World of Roguecraft videor.)

Ahh...han var nice. Minns en av de videosen där han hade en lvl 1 dagger och en tabard plus Pvp trinket på sig bara sen lekte han med rank 14 PvP:are ute i den öppna världen. Omvänd ganking typ xD. Nu var det ju galet just pga preparation tog ju bort CD på precis allt. Detta justerades ju senare av en uppenbara anledningar. Men iaf.

En annan video jag minns, ingen aning vem det var osv men var en rank 14 shaman med Sulfuras...som PvPande Shaman var det ju så man blev tårögd så vackert det var

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |