Nvidia: "Att köpa ett grafikkort utan hårdvara för ray tracing är helt galet"

Permalänk
Medlem

översatt "köp våran produkt som med RTX som äter fps så blir du tvungen att uppgradera oftare"

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Känns märkligt att han idiotförklarar alla som köper ett GTX kort, eller det är bara jag?

Han idiotförklarar alla som köpt RTX kort (inklusive mig).
Alla spel med raytracing på nästa generations konsoler kommer att klara sig utan RTX.
Sedan kan man ju hoppas att de går att köra på en PC som inte är dubbelt så dyr.
(insidertips - det blir svårt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vilket otroligt korkat och ogenomtänkt uttalande, han sänker ju varumärket med de orden, tycker synd om människor som gå på sånt skitsnack. Det är oerhört dumt att köpa ett raytracingkort i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Speciellt med tanke på att när raytracing väl används som "standard" i nya spel så kommer dessa kort ändå inte orka driva dom (orkar knappt göra de idag så)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Han idiotförklarar alla som köpt RTX kort (inklusive mig).
Alla spel med raytracing på nästa generations konsoler kommer att klara sig utan RTX.
Sedan kan man ju hoppas att de går att köra på en PC som inte är dubbelt så dyr.
(insidertips - det blir svårt)

Fast nu pratar han om just nu och inte om över ett år =p om lite över ett år så kommer dom aldrig mer att nämna raytracing då de floppa totalt precis som physX

Edit: liksom physX floppa så totalt att dom måste lista witcher 3 TVÅ gånger och andra är för en expansion xD

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd

Nja, nåt måste väl NVIDIA försöka säga för att få folk att köpa korten :/

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HC-8315:

Nja, nåt måste väl NVIDIA försöka säga för att få folk att köpa korten :/

Varsegod 200 dollar i rabatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av norrby89:

Varsegod 200 dollar i rabatt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, de hade faktiskt varit nåt. Ännu bättre med 200 dollar prissänkning

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers
Skrivet av HC-8315:

Nja, nåt måste väl NVIDIA försöka säga för att få folk att köpa korten :/

Personligen så kör jag mycket hellre ett 2080ti än ett xt5700.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

RTX 2080 Ti-ägare här.

Aldrig haft Raytracing aktiverat.

Tack och hej...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Och vad var då tanken bakom att lansera GTX 1600 som är utan Ray Tracing?

Varför inte tjäna pengar även på galet folk?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pacc:

Han idiotförklarar alla som köpt RTX kort (inklusive mig).
Alla spel med raytracing på nästa generations konsoler kommer att klara sig utan RTX.
Sedan kan man ju hoppas att de går att köra på en PC som inte är dubbelt så dyr.
(insidertips - det blir svårt)

PS5 kommer ha stöd för strålspårning och MS kommer knappast låta dem vara ensamma om det. Frågan blir snarare när innehavare av nuvarande generation konsoller och grafikkort står för så få spelköp att det slutar vara vettigt att fortsätta göra ljussättning på det gamla krångliga sättet. Antagligen inte snart, är min professionella bedömning.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Självklart kör han detta argument nu när AMD 5700 & 5700 XT eftermarknadskort kommer till kunderna.

Självklart vill dom ej tappa marknadsandelar och försäljning.

Raytraycing var inte anledning till mitt köp av 2070 Super det var min Gsync skärm och att eftermarknadskort fanns vid inköp.

Skulle lätt kunna tänka mig 5700 XT eftermarknadskort istället om det ej vore före min skärm.

2080Ti du måste upp idag för att utnyttja tekniken och där har ändå inte AMD något att kontra med och väldigt dyra grafikkort.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Bryr man sig om etiska grafikkort är AMD det bättre alternativet. Har i många år valt att stödja friare alternativ för användaren. Att köpa Nvidia är att ge upp frihet för ögongodis..... Mycket klokt beslut. Men mänskligheten går idag rakt ner i helveteshålet så det spelar ingen roll. Väljer man Nvidia går mänskligheten snabbare under.

Permalänk
Snusfri

Uppgraderade från ett 1070 till ett 2070 Super och det är nog det bästa jag gjort.
Ge mig ett kort med enbart Tensor cores tack, I need it.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

RTX 2080 Ti-ägare här.

Aldrig haft Raytracing aktiverat.

Tack och hej...

Samma här. Vill bara tillägga att jag aldrig hade köpt det här kortet för nypris, för det är verligen inte värt dom pengarna (för mig) på något jag med största sannolikhet aldrig kommer använda. Hade hellre sett att kortet hade fler Cuda-kärnor istället. Jensen är fan inte klok, eller ja han försöker bara lura på folk RT. Det fungerar ju inte ens vidare bra med 2080ti så hans uttalande är bara irriterande. Ett kort gjort för 4K där du knappt kan köra RT i 60fps i FullHD, löjligt.

Korten verkar ju inte sälja sådär jättebra när han går ut med sådana uttalanden?

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Den där kinesen påminner enormt om den liknande typen i blizzard, "Dont you have phones?!"

Permalänk
Medlem

Alltså är det ingen som ser genom denna skit människa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har ett 2080 Ti och har aldrig någonsin spelat med Ray Tracing på för att spela, bara för att prova. Hur kan det vara galet att köpa ett kort utan en teknik som man inte kommer att använda...
Idag är det så iallafall.

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Självfallet menar han att det är "helt galet" att köpa ett AMD grafikkort (istället för ett Nvidia grafikkort). Eftersom alla Nvidias "toppmodeller" har ray tracing, och man kan inte köpa ett utan ray tracing.

Och det hade väl vart mer "helt galet" om Nvidias VD sa att "va fan, köp ett AMD grafkkort".

GTX 1660: "Am i joke to you?"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Han idiotförklarar merparten av sina (nVidia's) kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnarok:

Personligen så kör jag mycket hellre ett 2080ti än ett xt5700.

13 000+ kort
vs
<6 000 kort
just saying.

Permalänk
Medlem

Det har ju slagit slint hos gubben Dom säljer ju till och med egna kort utan Ray tracing hårdvara. Brute force per dollar är vad som räknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

om några år kommer säkert RT vara mer utbrett och mycket mer avancerat, det stora problemet är då att dagens kort kommer vara extremt utdaterade och troligtvis nästintill oanvändbara för den nya avancerade RT användningen.
I riktigt krasst fall så kanske RT kommer använda någon helt annan teknik om några år där RT kärnorna kanske inte ens kommer göra skillnad eller användas.
svårt att sia om framtiden i en sådan här bransch där allt förändras väldigt snabbt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tänkte samma sak, dock till hans försvar kan han ha syftat på de som redan har pengar och står i valet men som väljer bort det ändå.

Folk som bor och jobbar i Silicon Valley har ofta en väldigt skev uppfattning om pengar dock.
Dagis kostar 50-100k i månaden, 200kr för en macka är ok. Hyra en del av ett rum för 10k i månaden är något man gör, osv.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Med den prestandaförlusten det innebär att aktiverar RTX så har jag ju väldigt svårt att se den stora massan ens bry sig i det på ett tag, skulle tro att det är drygt 2-3 generationer bort. Sen måste det ju finnas BRA titlar som stödjer det, än så länge är det ju bara skrotspel imo. Även DLSS var en stor besvikelse.

Utöver det så har jag väldigt svårt att se PS5 och nästa xbox ändra på den saken med tanke på att dagens high-end maskiner blir att prestera som en potatis med det aktiverat.

Visa signatur

7800X3D | 7900XTX Merc 310 Alphacool | ASUS B650E-F | G.Skill 6000Mhz 32GB CL30 | SN850X | EK Quantum custom loop | Be Quiet 900 Dremel Edition | ASUS Xonar STX + Sennheiser HD650 | Corsair RM1000x | Monitor: LG C2 42 | Nintendo Switch | TV: LG C1 65

Permalänk
Medlem

Detta blir ju bara fånigare och fånigare. Självklart säger Nvidia såhär då de just nu är de enda som tillhandahåller tekniken, men 3-4 år? Jag skulle bli väldigt förvånad om de spel som släpps om år med ray tracing-stöd kommer flyta fint på ett 2080TI ens. Vid den tidpunkten så har ju både AMD och Nvidia nya kort som stödjer ray tracing (och som förhoppningsvis kommer vara billigare). Så kontentan är att de vill att man köper ett dyrt kort av dem nu när de har exklusivitet för en teknik och kan ta ut saftiga priser på grund av sin ställning. Men förhoppningsvis så är det ingen som ser detta som en opartisk analys av läget.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Säger han SÅ korkade grejer så VET man att argumenten är fullständigt slut!

Skrivet av Ragnarok:

Personligen så kör jag mycket hellre ett 2080ti än ett xt5700.

Du är också en extrem minoritet som är beredd o pröjsa va det kostar....

Skrivet av jOnÄTÄn:

Varför inte tjäna pengar även på galet folk?

Hahahaha eller hur! Pengar som pengar 😄

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det han säger stämmer väl ganska så bra. Hur folk väljer att tolka hans uttalande är upp till var och en.

Shitstorm incoming ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nix, det känns faktiskt ganska sansat att köpa budget eller mid-range kort just nu och sen kanske köpa RT- kort dagen då raytracing-speltitlarna faktiskt är här.

Eller, när den dagen kommer, bara byta till Stadia/cloud/konsol så man slipper bli utsugen

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem

För att man skulle missa de 3-4 spelen med stöd för det, eller vad? Trams, det är en gimmick.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro