Nvidia: "Att köpa ett grafikkort utan hårdvara för ray tracing är helt galet"

Permalänk
Medlem

Absolut, Helt rätt.
Jag springer omedelbart ned till snabbköpet och köper ett 50 watt raytracing kort som fixar 60 fps i alla spel .......

Eller kan det vara så att det finns vissa användare som prioriterar annat än en trefasmatning till datorn och kylfläktar som låter som jetmotorer?

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Tänk också på att RT cores är inte bara för spel.

https://code.blender.org/2019/07/accelerating-cycles-using-nv...

Permalänk

Ray tracing "Virkelighetseffekten"

Jeg har jammen blitt "frelst" av de skyggeregnskap i shadow of the tomb raider, så der får man bra virkningsgrad av Ray tracing! Men det koster jo en god del av FPS og jeg spiller uten DLSS off siden det blir uklare bilder en del steder, og da må man så klart ha et kraftig grafikkort.Spillet blir mye mer "3D aktig" med Ray Tracing ja nesten som i virkeligheten...Men det er vel ikke mange som spiller for å se en "Virkelighetseffekten" som jeg.Har nesten alt på max utnom å sette textur quality ultra men på high i spillet og da ser man at systemminnet går opp i ca 10-13 gb + Vram 9-10 gb.Framtidens grafikkort vil sikker komme med mer Vram kanskje 24 gb, da spillene vil bli enda mer virkelige som i filmer...Neste grafikkort fra Nvidia med 24 gb Vram kanskje RTX 2080 ti Super vil bli enda bedre på FPS i Shadow Of The Tomb Raider siden det er såå grafikktungt.Vel mitt Msi RTX 2080 Ti Lightning Z klarer det veldig bra med 70-80 FPS, men noen ganger så kan det falle ned til 45-50 FPS og da er det bra med G-sync!Men når man bruker DLSS så er FPS noe høyere i hele spillet:min: 46-54 max: 126-142 middelverdi: 69-80 95%: 50-58 FPS

Permalänk
Medlem

Nvidia: Här är 16-serien, ett något billigare kort utan RT.
Också Nvidia: Att köpa ett kort utan RT är galet.
16-serien: Am I a joke to you?

Är den någon här som spelar något spel med strålspårning påslaget i SP och/eller MP?!

Permalänk

Nvidia fick gärna justera sina priser så dom inte är så "Galet" höga...

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Mitt 970 som jag köpte för 300 kr står ut med alla spel hittils Maxar OW och Apex utan problem på en 3440x1440 skärm

Permalänk
Medlem

Om han säger det så måste det vara sant.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tror bara han är rädd att amd kommer lyckas lika bra med navi som de gjort med ryzen. Återstår att se.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Finns det en enda vettig anledning till att välja ett RTX-kort idag?

Visst är det ruskigt bra prestanda... men till ett hiskeligt högt pris också. Finns det någon mjukvara som verkligen drar nytta av hårdvaran för tillfället?

Permalänk
Medlem

Lmao, this dude

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Våga vägra Nvidia

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Är du kvävd? Jobbigt...

? Du tänker nog på choked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Är det lika galet som att köpa en skärm utan stöd för 3D Vision för 10 år sedan?

Haha min skärm stöder det, men har inga glasögon så inte blivigt använt
Enligt google är den från 2011 inte riktigt 10 år då.

Permalänk
Medlem

Man förstår ju varför han tycker att folk ska köpa RTX kort iaf

@Exxovion: Tja mitt 2080ti presterar ju ganska bra i vanlig 1440p gaming utan RT men om det är vettigt är väll upp till var och en
Jag tyckte det var vettigt för mig iaf, men då brukar jag inte vara den som sneglar på prestanda/kr eller ens prestanda/watt i första hand. Sen när man väl spelar ett spel med DXR så ser det ju ganska nice ut även om prestandan sjunker rejält när man också spelar i 1440p.

Det är helt klart det dyraste enskilda kortet jag någonsin köpt men då jag de senaste 6-7 åren köpt två kort för att köra sli för att få vettig 1440p prestanda(väldigt kul det också när spelet bara fungerar bra med 1 kort) så har det inte varit långt ifrån samma priser tidigare ändå.

Visa signatur

CPU: i9 13900kf MB: Strix z790-F RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum RGB 5600cl36 GPU: RTX 4090 Suprim X SSD: Samsung 980 pro 1TB,960 Pro 512GB, 960 Pro 500GB 850 evo 1TB x2 860 evo 1TB Cooler: h150i elite lcd PSU:AX1200i Case: Phanteks P600S TG
Main Display: MSI Optix MAG281URF Peripherals: Logitech G915, G903, Pro X Wireless, Powerplay

Permalänk
Medlem
Skrivet av dblade:

Tänk också på att RT cores är inte bara för spel.

https://code.blender.org/2019/07/accelerating-cycles-using-nv...

Ok..., men vad blir den allmäna nyttan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Och vad var då tanken bakom att lansera GTX 1600 som är utan Ray Tracing?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svantesson666:

Är du kvävd? Jobbigt...

Nä, han är fastkilad. Men visst, man kan ju bli kvävd av det också.

OT: Det Jensen syftar på är att Raytracing kommer att bli stort inom några år och köper man ett kort nu och har det i 2 till 4 år är det bäst att ha RT (enligt citatet).

Själv skulle jag dock köpa utan RT i dagsläget och byta till ett kort med RT om 2-3 är i det fallet RT slagit igenom då. Men som det är så finns inget kort värt att uppgradera till för mig än, så jag avvaktar tills nästa generation om inget dramatiskt händer.

Permalänk
Medlem

Bortser man från att de har RT-kärnor, så presterar båda mina Gigabyte RTX (2060 & 2060S) absolut bra, så RT känns mest som "grädde på moset".

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

det är klart han måste säga så. Han har ett ansvar mot sina investerare och måste fortsätta försöka hypa teknologin.

sen är verkligheten en annan. Finns ju så klart ingen anledning för oss "vanliga människor" att köpa ray-tracing kort förrän tidigast nästa generation. 2080-korten var, som vi märkte, bara Early-access

Permalänk
Medlem

Blir ett 5700 XT för mig den här gången.
Den skitnödige skinnjackan får vänta.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem

Kommer någon ihåg de dedikerade PhysX korten och som sedan integrerades i Nvidias grafikkort?
Ray tracing kommer kanske vara aktuellt när konsumenterna har tillgång till kort med dubbla prestandan av ett 2080ti utan att sälja av organ.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

? Du tänker nog på choked.

Jo jag vet, men tänkte att jag inte skulle vara så petig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tydligen är det förvånande för vissa att en VD säger lite vadsomhelst för att pusha sitt företags produkter.

Permalänk
Medlem

Vi väntar såklart på att det ska "mogna" och bli mer lättdrivet.
Jag börjar luta åt att det blir mer tungdrivet hela tiden. För det kommer behövas mer än reflektioner av eld i vattenpölar och snygga solstrålar för att "sälja" ett spel med RT. Så är det ju, "vi" vill ha mer mer mer och det kostar prestanda och ingen grafikkortstillverkare eller spelstudio tror på att dom snabbaste/dyraste korten säljs mest.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tur jag köpte ett 5700XT denna gång, Nvidia kunde fått mina pengar redan när RTX korten släpptes om de hade släppt Super korten istället för de som nu slutas sälja.. Får 100fps i 4k High settings , ultra så pendlar det mellan 60-100 beroende på karta i BF5. Mycket kort AMD gav mig för de pengarna.
Kommer vänta med att skaffa ett grafikkort från Nvidia tills fler spel stödjer RTX om man inte hunnit lessna på dagens halv färdiga spel till dess

Permalänk
Medlem

Jo, för grafikkort med MSRP på $1200 är ju svinkul. Det var inte så många år sedan toppmodellerna bara kostade strax över hälften av det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Är som att säga att det är idioti att inte köpa dragslicks när man köper en bil å köper en dacia.....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Känns märkligt att han idiotförklarar alla som köper ett GTX kort, eller det är bara jag?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag kan sammanfatta mina tankar såhär:
Nvidia: "Vi har en produkt."
"Köp vår produkt om du inte är dum, för du vill väl inte vara dum?"

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Vilket otroligt korkat och ogenomtänkt uttalande, han sänker ju varumärket med de orden, tycker synd om människor som gå på sånt skitsnack. Det är oerhört dumt att köpa ett raytracingkort i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com