Windows 7 Ultimate 64bit köpes

Permalänk
Medlem

Windows 7 Ultimate 64bit köpes

Hej,

Jag är ute efter en Windows 7 Ultimate 64bit-licens, helst med fysisk skiva.

Pris sätter du (inom rimliga gränser förstås).

Victor

Läs hela annonsen här

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Hej, jag har Windows 7 Ultimate Retail English, Full Version i öppnad box nyskick på skivorna och aldrig använda. Det är både 32 och 64 bitars versioner med.

Det är en likadan som den här som finns på eBay. Vad vill du ge för den inkl. eventuell frakt?
https://www.ebay.com/p/Microsoft-Windows-7-Ultimate-32-64-Bit...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Nyfiken som en strut. Varför behöver du w7 ultimate, speciellt med fysisk skiva? W7 är ju tvärstabilt och enkelt att lösa till sjöss

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

Nyfiken som en strut. Varför behöver du w7 ultimate, speciellt med fysisk skiva? W7 är ju tvärstabilt och enkelt att lösa till sjöss

Skickades från m.sweclockers.com

Varför köper folk Windows 95/98 Skivor för än idag?
Även jag letar efter Windows 7 Ultimate på skiva , även Vista Ultimate hade inte suttit helt fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Varför köper folk Windows 95/98 Skivor för än idag?
Även jag letar efter Windows 7 Ultimate på skiva , även Vista Ultimate hade inte suttit helt fel

För att svara på din fråga: Ingen jävla aning! Men folk samlar väll på allt!

Han frågar ju dock inte bara efter en nyckel med skiva, bara att det är ett +

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnyR3:

För att svara på din fråga: Ingen jävla aning! Men folk samlar väll på allt!

Han frågar ju dock inte bara efter en nyckel med skiva, bara att det är ett +

Skickades från m.sweclockers.com

Haha aa, jag har ju nycklar men inga skivor och jag tänker inte bränna ut någon heller, inte samma sak då
Jo men jag hoppas att han hittar det han söker ,jag har ju en del datorer som funkar med W Vista och W7 så äkta skivor hade ju inte varit fel då de håller bättre än brända

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Haha aa, jag har ju nycklar men inga skivor och jag tänker inte bränna ut någon heller, inte samma sak då
Jo men jag hoppas att han hittar det han söker ,jag har ju en del datorer som funkar med W Vista och W7 så äkta skivor hade ju inte varit fel då de håller bättre än brända

Har själv en låda nycklar, alla äkta av blandad mjukvara, har en win 7 ultimate om OP är intresserad, skickar han ett PM iallafall!

@v1lle

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag avskyr Windows 10.
Jag ska bygga en ITX-burk som endast ska vara till för (äldre) spel, mest single player, så jag är inte orolig för att Microsoft inte kommer stödja operativsystemet längre.
Jag vet inte exakt vad som skiljer mellan versionerna, så Ultimate kanske är onödigt, men det var den varianten jag använde förut om jag minns rätt.

Jag köpte en nyckel på Ebay för ett tag sedan, men den verkade inte fungera.

@sp1k3n: Jag avvaktar så länge. Jag vill inte köpa av samlingssyfte, därför spelar inte skicket så stor roll, så länge skivorna fungerar.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av v1lle:

Jag avskyr Windows 10.
Jag ska bygga en ITX-burk som endast ska vara till för (äldre) spel, mest single player, så jag är inte orolig för att Microsoft inte kommer stödja operativsystemet längre.
Jag vet inte exakt vad som skiljer mellan versionerna, så Ultimate kanske är onödigt, men det var den varianten jag använde förut om jag minns rätt.

Jag köpte en nyckel på Ebay för ett tag sedan, men den verkade inte fungera.

@sp1k3n: Jag avvaktar så länge. Jag vill inte köpa av samlingssyfte, därför spelar inte skicket så stor roll, så länge skivorna fungerar.

Gör din egen skiva om du inte ska ha det för nån samling, har du en licens så >
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Gör din egen skiva om du inte ska ha det för nån samling, har du en licens så >
https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows7

Är ju det man inte gärna vill göra om man ska ha det till äldre spel med mera.

Permalänk

For the record, windows 7 och 8 går fortfarande att permanent uppgradera gratis till windows 10.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av ExcZist:

Är ju det man inte gärna vill göra om man ska ha det till äldre spel med mera.

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, det är ju ingen skiva med manipulerat innehåll du får om du laddar ner det från Microsoft för att bränna själv så innehållet är varken bättre eller sämre än på en pressad skiva från dem.
Ska man bara ha mjukvaran för att använda så är det samma sak som att köpa en fysiska skiva, ska man däremot ha den för nån samling är det ju inte samma sak som en pressad skiva.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:

Innehåller ISO-filer man laddar ned från Microsoft de senaste uppdateringarna, eller är det samma som en retail-skiva?
Service Pack är väl också en gratis uppdatering?

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, det är ju ingen skiva med manipulerat innehåll du får om du laddar ner det från Microsoft för att bränna själv så innehållet är varken bättre eller sämre än på en pressad skiva från dem.
Ska man bara ha mjukvaran för att använda så är det samma sak som att köpa en fysiska skiva, ska man däremot ha den för nån samling är det ju inte samma sak som en pressad skiva.

Nej men tar jag till exempel Film, så säg att jag tar min gamla Star Wars filmer som är bränd mot mina köpta så har jag fått små repor på de men inte mina köpt.
Har hört samt läst att brända skivor brukar vara sämre än köpta, alltså att de slits fortare och är rent almens sämre.Må vara fel men den uppfattningen jag fått av mina skivor.
Har mängder av brända skivor men jag sa till mig själv att jag skulle aldrig ha det igen efter att de fick repor av normal användning medans mina köpta filmer,musik spel har inga alls sen visst kan man repa köpta skivor men alla mina köpa är hela.
Sen visst nu är det bara Windows men vet folk med Brända Windows skivor , de har även bränt ut dubbletter för skivorna blir fel eller går sönder.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av v1lle:

@mrqaffe:

Innehåller ISO-filer man laddar ned från Microsoft de senaste uppdateringarna, eller är det samma som en retail-skiva?
Service Pack är väl också en gratis uppdatering?

Det är samma innehåll som den pressade skivan de säljer, de innehåller inte uppdateringar som inte finns på de pressade skivorna utan det är isofilen för just den versions skiva man väljer.

Skrivet av ExcZist:

Nej men tar jag till exempel Film, så säg att jag tar min gamla Star Wars filmer som är bränd mot mina köpta så har jag fått små repor på de men inte mina köpt.
Har hört samt läst att brända skivor brukar vara sämre än köpta, alltså att de slits fortare och är rent almens sämre.Må vara fel men den uppfattningen jag fått av mina skivor.
Har mängder av brända skivor men jag sa till mig själv att jag skulle aldrig ha det igen efter att de fick repor av normal användning medans mina köpta filmer,musik spel har inga alls sen visst kan man repa köpta skivor men alla mina köpa är hela.
Sen visst nu är det bara Windows men vet folk med Brända Windows skivor , de har även bränt ut dubbletter för skivorna blir fel eller går sönder.

Skivkvaliten varierar starkt mellan olika fabrikat oavsett om de är pressade eller brända och så vitt jag vet har ingen ens försökt göra en maximalt bra skiva ur arkivsynpunkt med mjukvara på vid pressning utan det är standardskivor, en bra bränd kommer alltså troligen att hålla längre än den pressade och en som är bränd med sämre råvaror och verktyg håller troligen kortare tid.

De skivor som troligen håller längst är de som pressas i polykarbonat och använder guld i stället för aluminium i metallskiktet men jag har faktiskt aldrig sett mjukvaruskivor som använder guld i stället för aluminium.
Däremot verkar ju fasskiftande bränn-skivor hålla bättre än pressade i aluminium.
Jag tror å andra sidan inte skivorna är ett verkligt problem heller för hårdvaran kommer att sätta begränsningarna för de flesta som inte lagrar hårdvaran under kontrollerade förhållanden. De tidiga cd enheterna börjar ju ge upp pga ålder och de är bara knappt 40 år gamla idag, ser man på LD som funnits ute kring 50 år så finns det väldigt få gamla apparater som överlevt så jag tror inte att fasskiftande skivor som bör hålla datan i minst 100 år lär vara det som begränsar livslängden.

Om man inte ska hålla på med avancerade restaureringar av gammal mekanik och kanske behöva tillverka delar själv osv så tror jag inte alls på att skivorna kommer att vara ett verkligt problem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.