Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Benen ser smala ut utan hår men hon väger redan 4,3 kg. Hon är lite över ett år.

4.3kg på en ettårig hona , det var ganska bra vikt , slår honorna jag haft under åren med ett kilo eller så , ser inte tjock ut heller.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av mr_sQuinty:

4.3kg på en ettårig hona , det var ganska bra vikt , slår honorna jag haft under åren med ett kilo eller så , ser inte tjock ut heller.

Ja jag är förvånad då den andra bondkatten är också en hona som är över 8 år och hon är lite rund och väger också 4,3 kg. Det är pälsen på bondkatten som gör att den ser större ut.

Enligt uppfödarna så är Ripley tyngre än sin mamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Hej, va gör du husse ? kan ja tugga på de här kablarna här bakom ? ok tack då gör ja det :), vadå NEJ! ?

https://i.imgur.com/G5a8VVF.jpg

Den bilden var ju för rolig 😃👍🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

I nättras låg jag och katten i soffan. Helt plötsligt bokstavligt talat hoppar katten rakt upp i luften. Två sekunder senare tokrusar han ut i köket. Lite udda men inget jättekonstigt med tanke på att han kan springa till köket bara man reser sig från soffan i förhoppning om att få mat.

Jag och vår andra sömndruckna katt glor på varande frågandes om han helt enkelt drömt om mat eller om han såg en harkrank (som är nästan lika gott som mat). Eller nja, de kanske inte är lika goda men de kan få en att känna sig som en mästerjägare med tanke på att det enda den katten kan fånga är harkrankar, ödlor och döda fåglar.

Efter ett tag hör vi däremot ett till hopp följt av en jävla massa knattrande, som att någon knäppte med tungan jättesnabbt. Vår katt som är lika dålig jägare som han är slö och korkad har lyckas fånga en fladdermus. När och hur fladdermusen kom in i huset är höljt i dunkel, jag var lika konfunderad som vår andra katt som även han halvt sovande tvingat sig till köket för att se vad som händer.

Trots att den andra katten är en jägare av rang kunde han inte mer än att glo på den varelse som varken var fågel eller mus. Dessutom lät den ju något fruktansvärt konstigt.

Det slutade i alla fall med att jag fick stänga in korkbollen (katten dvs) i badrummet medan jag tog ut fladdermusen. Jag trodde att det skulle bli ett helvete med tanke på hur snabbt de flyger men den var snäll nog att ligga på rygg och spela död. Det var bara när man rörde han som det knattrades en massa. Så fort jag ställde ner han på altanen sa det swish så flög han iväg, så jag hoppas att han inte fick några allvarliga skador.

Kul med katt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Blir det nakenkatt nu tror du?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Bascule666:

Blir det nakenkatt nu tror du?

Det växer tillbaks tills vintern, vinterpäls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Det växer tillbaks tills vintern, vinterpäls.

OK, det var ju skönt, ska se ut som en varulv!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Hej på er! Hur är det med er?

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Pälsvård

Kör inte mycket pälsvård på mina katter då två av tre är korthåriga och sköter sig själv. Men jag upptäckte att Kara min Turkiska Van efter något år behövde någon sorts pälsvård (om inte annat för jag dränks i vita pälshår). Skaffade en "knivbladad" kam (se bild) och en vanlig bra hårborste från Björn Axen (jag personligen har inte ett hårstrå på huvudet så detta var bara för katterna) med fina naturliga och lagom hårda strån.

Numera sätter jag Kara på spishällen (planaste och mest lättrengörliga ytan i hela lägenheten) och går loss med "kniven", Kara protesterar inte speciellt mycket och jag får bort otroliga mängder ull och hår. Jag skojar inte det blir mängder av hår som ryker även om jag gör detta varje vecka. Jag kan plocka händerna fulla och det känns som det aldrig tar slut men jag vill inte strippa den stackars katten så jag tar det lugnt. Efter "kniven" kör jag runt med en den vanliga borsten för att få bort det som hänger löst vilket också blir en hel del. Som tur är har jag en Dyson V8 som kan suga upp allt hår som efter denna behandling flyger i lägenheten.

Kara verkar nöjd efter genomgången "avhåring" och jag får faktiskt mindre hår att dammsuga upp, win/win.

Hur gör ni med Era semilånghåriga och långhåriga katter? Försökte bada Kara (semilånghårig) hos ett "spa" i våras men det var lönlöst att försöka, han fick panik. Lite ironiskt då Turkisk Van ska vara en vattenälskande katt...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Kör inte mycket pälsvård på mina katter då två av tre är korthåriga och sköter sig själv. Men jag upptäckte att Kara min Turkiska Van efter något år behövde någon sorts pälsvård (om inte annat för jag dränks i vita pälshår). Skaffade en "knivbladad" kam (se bild) och en vanlig bra hårborste från Björn Axen (jag personligen har inte ett hårstrå på huvudet så detta var bara för katterna) med fina naturliga och lagom hårda strån.

Numera sätter jag Kara på spishällen (planaste och mest lättrengörliga ytan i hela lägenheten) och går loss med "kniven", Kara protesterar inte speciellt mycket och jag får bort otroliga mängder ull och hår. Jag skojar inte det blir mängder av hår som ryker även om jag gör detta varje vecka. Jag kan plocka bort händerna fulla och det känns som det aldrig tar slut men jag vill inte strippa den stackars katten så jag tar det lugnt. Efter "kniven" kör jag runt med en den vanliga borsten för att få bort det som hänger löst vilket också blir en hel del. Som tur är har jag en Dyson V8 som kan suga upp allt hår som efter denna behandling flyger i lägenheten.

Kara verkar nöjd efter genomgången "avhåring" och jag får faktiskt mindre hår att dammsuga upp, win/win.

https://i.imgur.com/aOwYEVh.jpg

Hur gör ni med Era semilånghåriga och långhåriga katter? Försökte bada Kara (semilånghårig) hos ett "spa" i våras men det var lönlöst att försöka han fick panik. Lite ironiskt då Turkisk Van ska vara en vattenälskande katt...

Borstar så ofta jag har tid/lust/ork. Eller om de har varit ute i regnet och blivit dyngsura..

Borstar/kammar bort så mycket som möjligt, ju mer ju bättre! Slipper man det liggandes överallt sedan. De blir inte nakna... Märks inte ens oavsett hur mycket man tycker man får bort

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

La ut en omröstning som borde varit i denna tråden men det gick tydligen inte av tekniska anledningar. Ta en titt på:

Långnos Vs kortnos

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Jag använder en rotsaksborste för att kamma ur katthåren ur pälsen. Borsten gör jag sedan ren med en grov kam. Jag är tvungen att borsta ur pälsen ofta annars blir det tovor. Inbillar mej att det är vinterpäls som fortfarande lossnar. Men det blir ju ständiga "dammråttor" trots att jag borstar katten. Nu börjar katten vänja sig så det är inga problem. Men till att börja med vart det inte mycket uträttat.

Permalänk
Medlem

Vi använder Furminator ibland för att skynda på vårförnyelsen; framförallt på den korthåriga kattgubbem. Men den sliter en del på huden (får jag för mig), så man får vara försiktig.

Våra korthåriga får ingen övrig pälsvård annat än det vanliga gosandet - ibland gosande deluxe med en liten kattkam/borste från ICA, men vår sibiriska katt är gärna i skogen och leker och krullar in barr och löv och allt möjligt. Han älskar dock att vi plockar tovor för hand. När det blir för länge mellan "utkamningarna" så klipper vi helt enkelt bort tovorna - detta blir framförallt i "armhålorna", och behövs inte jätteofta.

Permalänk
Medlem

Kara fyller 3 år

Fasen vad tiden flyger. Idag är det Karas födelsedag nummer tre och det känns som jag hämtade honom igår. Gosig kissen Kara är nu min största, lugnaste katt och i princip kungen av lägenheten. När de andra katterna far runt som skottspolar så ligger han ofta på en höjd och kollar läget. Men visst han kan ge sig in i leken emellanåt också.

Kara när jag hämtade honom, fem månader gammal:

Kara idag, tre år gammal, hyfsat stor kisse:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Frasse och Bosse har bott hos oss i snart 2 månader. Glad att vi tog två katter så den kan härja lite med varandra och inte bara riva inredningen hemma

Efter att sambon blivit less på att få klösmärken på allt och att de klättrar där de inte får (för henne ) så är det aktuellt att köpa ett klösträd modell större. Är det någon som har några tips på prisvärda och hållbara klätterträd?

Permalänk
Medlem

Prisvärda? Tveksamt. Personlig åsikt, naturligtvis; men jag tycker verkligen katträd är snuskigt dyra i butik.

Men till saken:
Sök efter Katzenkratzbaum, Katzenbaum, Kratzbaum på ebay.de, och leta efter en som har Ø11cm sisalstammar så får du ett stadigt träd och kanske bättre pris än i Sverige.

Nu köpte vi vårat stora träd för några år sedan så det kan ju ha ändrats en del; men vi kom undan kanske 2-3000 billigare än ett motsvarande skulle kostat i Sverige (betalade ca 2000 kr för ett fullhöjdsträd med 4 stammar (varav en takhög) 3-4 liggplatser och ett "hus" med två hål (som används som skrotförråd eftersom katterna inte någonsin är i huset), samt någon flätad sisalrepstump som går leka med en gång per år.

Ja, vårat håller för människor att klättra i också.

Annars är ju Kattens no1. riktigt fina träd.

edit igen: Vårt andra större klösträd köpte vi via blocket begagnat för en 300-ing. Kan vara värt att kolla upp, även om det eventuellt kan bli problem med andra kattdofter som redan är på plats.

förtydligande osv
Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Frasse och Bosse har bott hos oss i snart 2 månader. Glad att vi tog två katter så den kan härja lite med varandra och inte bara riva inredningen hemma

Efter att sambon blivit less på att få klösmärken på allt och att de klättrar där de inte får (för henne ) så är det aktuellt att köpa ett klösträd modell större. Är det någon som har några tips på prisvärda och hållbara klätterträd?

https://i.imgur.com/epdtPgZ.jpg

https://i.imgur.com/mipWovT.jpg

https://i.imgur.com/z8rJ2pR.jpg

https://i.imgur.com/YVSZl9a.jpg

Katterna tycks gilla varandra i alla fall. Sover sött tillsammans

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Katterna tycks gilla varandra i alla fall. Sover sött tillsammans

På tal om att sova sött tillsammans så har mina kissar Zelda och Spock gått från att sporadiskt sova ihop till att mer eller mindre alltid göra det. Det vill säga fram till tre-fyra på natten då Spock varje natt väcker mig och vill krypa in under täcket...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av breakman:

Frasse och Bosse har bott hos oss i snart 2 månader. Glad att vi tog två katter så den kan härja lite med varandra och inte bara riva inredningen hemma

Efter att sambon blivit less på att få klösmärken på allt och att de klättrar där de inte får (för henne ) så är det aktuellt att köpa ett klösträd modell större. Är det någon som har några tips på prisvärda och hållbara klätterträd?

https://i.imgur.com/epdtPgZ.jpg

https://i.imgur.com/mipWovT.jpg

https://i.imgur.com/z8rJ2pR.jpg

https://i.imgur.com/YVSZl9a.jpg

Aslika två av våra katter ju 😁

Lite större här

Han brukar ha samma stirrande blick som på din första bild 😁

Permalänk
Medlem

@breakman: Jag köpte ett sådant: https://www.bitiba.se/shop/kattillbehor/klostrad/stora_klostr...

Dock kan jag varna dig för postens hantering och inget man kan klandra återförsäljaren för, jag beställde annat som gick i separat kolli och det försvann så jag fick pengar återbetalda, själva klösträdet skulle aviseras i förväg men helt plötsligt så fick jag ett sms om att jag skulle betygsätta postens tjänster vid leveransen. Då hade de dumpat det på gården framför dörren. Men katten älskar det, ett rejält träd att stramklättra och klösa på, och han ligger gärna och sover högst upp bästa klösträd jag haft som kattägare hela livet i 40år. Har alltid haft billiga ÖoB grejer förut som alltid varit för små.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

@john_doe, stannde till på en sån när jag satt och bläddrade bland Kratzbaum på Ebay efter tipset av @dovienya, ska kolla in den lite till...

Kan hålla med om att kojor går bort, barnen köpte några varianter innan vi hämtade katterna och de är oanvända Katterna vill klösa, ligga lite bekvämt och komma högt upp.

Permalänk
Medlem

Ett par bilder utan historia. Bara en del av ett boende ihop med tre katter.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Attackerar rävar katter? Det sprang en räv ganska ofta i somras i mitt bostadsområde. En långhårig katt som jag sett när jag delar ut tidningar har fått sin päls bortsliten där bak och runt svansen. Om jag ser katten ska jag försöka ta en bild med mobilen jag använder på jobbet. Har sett räven jaga nåt som såg ut som en katt, men kan ha varit en hare då det finns en hel del av dessa också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Attackerar rävar katter? Det sprang en räv ganska ofta i somras i mitt bostadsområde. En långhårig katt som jag sett när jag delar ut tidningar har fått sin päls bortsliten där bak och runt svansen. Om jag ser katten ska jag försöka ta en bild med mobilen jag använder på jobbet. Har sett räven jaga nåt som såg ut som en katt, men kan ha varit en hare då det finns en hel del av dessa också

Ja, det gör dom tyvärr. Jag har för mig (=kan ha fel) att det inte är jättevanligt däremot p.g.a. katternas relativt stora storlek. Men om räven är hungrig så är inte storleken det viktigaste.

Permalänk
Medlem

För längesedan besökte jag en familj i Valskog. De berättade med stolthet att Deras katt släpat hem en räv. Så det kan sluta så också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

För längesedan besökte jag en familj i Valskog. De berättade med stolthet att Deras katt släpat hem en räv. Så det kan sluta så också.

Hur f-n orkade en katt dra en räv?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Det var inga människor som jag hade anledning att misstro. Så jag litar på dem. Min tanke är att räven hoppades på käk men det sket sig. Nog tror jag att katten kan släpa en räv. Beror ju på hur lång väg förstås.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stigw:

Det var inga människor som jag hade anledning att misstro. Så jag litar på dem. Min tanke är att räven hoppades på käk men det sket sig. Nog tror jag att katten kan släpa en räv. Beror ju på hur lång väg förstås.

Och hur stor katt/räv

Permalänk
Rekordmedlem

Min förra utekatt ville en gång komma in men såg ut som om hon blivit överkörd av en bil, full med blod och köttslamsor i pälsen men tillsynes pigg, det visade sig att hon hade ätit hare, vet inte var hon jagat den men den låg på gräsmattan utanför huset och katten hade nog fått kämpa ordentligt med att släpa den och försöka äta upp den.
De ger sig kanske inte på så stora byten särskilt ofta men det är nog inte omöjligt för en katt att döda en räv om de blir trängda och måste attackera för att klara sig, får de en bra träff mot räven typ börjar sparka med bakbenen mot halsen på en räv när de ligger på rygg lär de kunna skära upp halsen på den så den dör.
De är ju trots allt rovdjur och kommer att slåss med de som är större än dem själva om de inte kan gå undan eller omedelbart blir så skadade att de inte kan försvara sig.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stigw:

För längesedan besökte jag en familj i Valskog. De berättade med stolthet att Deras katt släpat hem en räv. Så det kan sluta så också.

Skrivet av AMD-FX:

Hur f-n orkade en katt dra en räv?

Skrivet av stigw:

Det var inga människor som jag hade anledning att misstro. Så jag litar på dem. Min tanke är att räven hoppades på käk men det sket sig. Nog tror jag att katten kan släpa en räv. Beror ju på hur lång väg förstås.

Skrivet av anon42512:

Och hur stor katt/räv

Skrivet av mrqaffe:

Min förra utekatt ville en gång komma in men såg ut som om hon blivit överkörd av en bil, full med blod och köttslamsor i pälsen men tillsynes pigg, det visade sig att hon hade ätit hare, vet inte var hon jagat den men den låg på gräsmattan utanför huset och katten hade nog fått kämpa ordentligt med att släpa den och försöka äta upp den.
De ger sig kanske inte på så stora byten särskilt ofta men det är nog inte omöjligt för en katt att döda en räv om de blir trängda och måste attackera för att klara sig, får de en bra träff mot räven typ börjar sparka med bakbenen mot halsen på en räv när de ligger på rygg lär de kunna skära upp halsen på den så den dör.
De är ju trots allt rovdjur och kommer att slåss med de som är större än dem själva om de inte kan gå undan eller omedelbart blir så skadade att de inte kan försvara sig.

När jag liten på sjuttiotalet så spenderade vår familj varje sommar hos min mormor och morfar som hade ett jordbruk med lite kor, höns och en massa skog på landet i småland. Till ladugården hörde givetvis en massa katter. Den vanligaste dödsorsaken för dessa "stallkatter" var räven. Det var nästan som ett spöke i morfars berättelser, räven kommer!

Så om en katt kniper en räv så säger jag: go cat, go!

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO