Permalänk

1 datorer = 2 grafikkort

Hej

Jag har en Windows 10 dator med ett grafikkort GTX1080 där samtliga utgångar är upptagna. Datorn ska användas till en flygsimulator och jag behöver ha ett ytterligare grafikkort GTX580 ( ej i SLI ) för fler monitorer. Bör jag fixa något ytterligare som mer RAM för att jag inte ska råka ut för problem?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

@freddehboy: Mer RAM nja 16Gb är ganska väl tilltaget, men beror förstås på vilken flygsimulator samt vad du har för addon.

Är det FSX nej behövs inget mer RAM även med flera Addon, med Xplane eller Prepar3D nja dessa kan hantera mycket RAM men tveksamt om det behövs mer, men går ju checka under drift.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Hur väl flyter det på i dagsläget?
Kommer du göra något resurskrävande på den nya skärmen?

Lite svårt att ge bra svar när man inte vet förutsättningarna.

Permalänk

Glömde visst att meddela användningsområdet

GTX1080 för P3D inkl 3 monitorer i Widescreen format +1 monitor för annat. GTX580 för 3 monitorer för 2D display d.v.s. ej för yttre vyer.

3D cockpites ska döljas för att jag har extern hårdvara med fysiska knappar m.m.

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S.