Permalänk
Inaktiv

Vad ska du spela i WoW classic?

Hej alla Sweclockers!

Jag har sedan tillkännagivandet av World of Warcraft Classic undrat hur folk bland Sweclockers forum kommer att spela? Vilken ras, profession, Class m.m. I denna omröstning tänker jag bara ta upp "Races och Classes". Kan ni vara vänliga att klicka i vad ni tänker spela så vi får en bättre uppfattning om vad alla ska spela, Alternativ så kan ni skriva nedan mer exakt vad och hur ni har tänkt! Jag kan ju börja

Race: Tauren / Class: Druid / Prof: herbalism and alchemy / Talent Tree spec vid lvl 60: Resto

För er som glömt hur ni kan spec för er valda ras/class kan ni gå in här : https://classic.wowhead.com/talent-calc

Permalänk
Medlem

Orc Rogue.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186265:

Hej alla Sweclockers!

Jag har sedan tillkännagivandet av World of Warcraft Classic undrat hur folk bland Sweclockers forum kommer att spela? Vilken ras, profession, class m.m. Kan ni vara vänliga att klicka i vad ni tänker spela så vi får en bättre uppfattning om vad alla ska spela!

Även om jag nu inte ska spela WOW classic alls så vill jag bara informera om att omröstningen saknas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Stefflo:

Även om jag nu inte ska spela WOW classic alls så vill jag bara informera om att omröstningen saknas.

Ursäkta! Första gången jag gör en sådan här tråd med "Omröstning". Hoppas det fungerar nu!

Permalänk
Medlem

Dwarf Female Priest blir att levela en hunter för att farma också.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Blir en Night elf Warrior för den 1% extra dodge, eller Human warrior för sword specialization.. tur att jag kommer köra med en frost mage, resto druid, ret pala under levling

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har alltid problem att bestämma mig, så jag är inte säker än. Jag chansar dock på att det kommer bli en Alliance Hunter. Och Mage. Och Druid. Och Paladin. Och Priest. Osv..

Permalänk
Medlem

Nelf Hunter, sugen på att testa något helt nytt denna gång!

Profession är jag inte helt säker på ännu.
Herb/Alch är jag sugen på men det känns som en majoritet kommer köra på det, så funderar på att ta skinning/leatherworking istället.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Alltså, jag har alltid problem att bestämma mig, så jag är inte säker än. Jag chansar dock på att det kommer bli en Alliance Hunter. Och Mage. Och Druid. Och Paladin. Och Priest. Osv..

haha! Samma var det för mig, Har spelat den nuvarande versionen av WoW för att få en "feeling" över vad jag ska spela. Kunde inte bestämma mig om jag skulle spela tank, dps eller healer inför WoW classic så det blev druid som kan vara det mesta

Skrivet av Haziza:

Nelf Hunter, sugen på att testa något helt nytt denna gång!

Profession är jag inte helt säker på ännu.
Herb/Alch är jag sugen på men det känns som en majoritet kommer köra på det, så funderar på att ta skinning/leatherworking istället.

Det har du rätt i ang Herb/Alch. Jag är rädd för att priserna på AH kommer sjunka ordentligt om allt för många är dessa två... Måste ju nå första guldet snabbt så man kan skryta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Det har du rätt i ang Herb/Alch. Jag är rädd för att priserna på AH kommer sjunka ordentligt om allt för många är dessa två... Måste ju nå första guldet snabbt så man kan skryta!

"end game" herbs kommer nog alltid ha priset uppe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon186265:

Ursäkta! Första gången jag gör en sådan här tråd med "Omröstning". Hoppas det fungerar nu!

Ser bra ut😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Det lutar mot en ud female priest men kanske kan bli en mage istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Sjukt vilken popularitet Horde har fått sig på senare tid.

Permalänk
Medlem

Kan man bocka i flera saker eller är det bara en som gäller för jag kommer spela det mesta 😂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

"end game" herbs kommer nog alltid ha priset uppe

Ursäkta sent svar!. Jo får väl hoppas det. Hoppas också på att inte man kan köpa saker för riktiga pengar (asiatiska bottar)

Skrivet av spelmusikern:

Sjukt vilken popularitet Horde har fått sig på senare tid.

Oja! Hoppas bara det inte blir för många, då tar det lång tid att köa till WC bland annat haha

Skrivet av ExcZist:

Kan man bocka i flera saker eller är det bara en som gäller för jag kommer spela det mesta 😂

Ja visst kan man väl det. Jag tryckte i att man kan "välja i flera alternativ" så det ska nog inte vara några problem.

Permalänk

Warlock.
Funderar på att spela Horde då jag alltid spelat Alliance förut.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m4gnify:

Alltså, jag har alltid problem att bestämma mig, så jag är inte säker än. Jag chansar dock på att det kommer bli en Alliance Hunter. Och Mage. Och Druid. Och Paladin. Och Priest. Osv..

Haha som många andra. Därför valde jag Druid för de är så mångsidiga!

Skrivet av Bigpapabear:

Det lutar mot en ud female priest men kanske kan bli en mage istället

Skickades från m.sweclockers.com

Något du spelat innan eller testar på?

Skrivet av Främling:

Warlock.
Funderar på att spela Horde då jag alltid spelat Alliance förut.

Varmt välkomen till rätt sida

Nää men oavsätt vad man väljer kommer man få uppleva nya saker (om man inte väljer exakt som vid släppet 2004)

Permalänk

Blir nog paladin

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Något du spelat innan eller testar på?
[/quote]

Spelade det mesta i vanilla. Det första jag spelade var en orc warrior. Mainade mest en gnome mage senare.

Jag gillar ud females casting animationer och looksen med cloak. Male animationerna är också riktigt bra och man lär spara på att inte köpa noggenfogger elixir ;).

Börjar vela lite dock, är smått sugen på en orc warlock nu.

Vi får se sen på release dagen vad det blir helt enkelt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blir en warrior på Gehennas, Horde givetvis

Även sugen på shadow priest och warlock, men det får bli senare det.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Folk verkar helt ha glömt vilka klasser som var totalt broken (OP as fuck)

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bigpapabear:

Spelade det mesta i vanilla....
Skickades från m.sweclockers.com

Se där ja! Lycka till. Själv börjar jag vela mellan Undead Priest & Tauren Druid då jag ska spela healer/resto

Inte lätt haha

Permalänk

Har velat fram och tillbaka i flera månader men det blir antingen en Orc Warrior eller Troll Mage.

Mage var mycket trevligare när man körde solo och för farming medans Warrior är den klart roligare instance klassen.
Shit, mindre än 10 dagar kvar och kan fortfarande inte bestämma mig...

Permalänk
Medlem

@hakd: Typ
1. Warrior
2. Warrior
3. Warrior

?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av spelmusikern:

Sjukt vilken popularitet Horde har fått sig på senare tid.

Tycker det varit den populära sidan under större delen av tiden?

Permalänk

Gnome mage!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Exxovion:

Tycker det varit den populära sidan under större delen av tiden?

När jag lirade på servern Outland så var majoriteten Alliance, Riktigt lätt att hitta grupper för PvP (BG osv) men svårare för raids.

Permalänk
Medlem

Lira löjligt mycket wow genom åren. 95% Mage. I stort sett enda klassen jag verkligen spelat. Så tänkte jag skulle prova något nytt i classic. Kanske rentav vara så djärv att spela Warlock(!).
Men klarade inte den mentala pressen så när ny gubbe skapades blev det Troll Mage...

Visa signatur

Tro på mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Folk verkar helt ha glömt vilka klasser som var totalt broken (OP as fuck)

Var inte Hunter en av dom under en tid?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Lira löjligt mycket wow genom åren. 95% Mage. I stort sett enda klassen jag verkligen spelat. Så tänkte jag skulle prova något nytt i classic. Kanske rentav vara så djärv att spela Warlock(!).
Men klarade inte den mentala pressen så när ny gubbe skapades blev det Troll Mage...

Oja spelat mage sen 2005, blev att jag gjorde 1 mage på varje server sen en warlock dock gjorde jag en warrior som jag inte rört än..
Sjukt roligt har man i classic, tog bort Retail igår hehe