ljud funkar inte på vissa videos?

Permalänk

ljud funkar inte på vissa videos?

Hej,

Sitter med ett logitech g933 och har ett problem.

när jag kollar på vissa videos/filmer får jag inget ljud? Alltså det händer inte på alla video klipp utan bara några få enstaka, kanske runt 1av10. Byter jag ljudkälla till t.ex skärm eller högtalare så funkar det precis som det ska.

Provat installerat om ''logitech software'' samt ominstallerat alla drivrutiner för headsett.

Någon som haft samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusAlexander:

Hej,

Sitter med ett logitech g933 och har ett problem.

när jag kollar på vissa videos/filmer får jag inget ljud? Alltså det händer inte på alla video klipp utan bara några få enstaka, kanske runt 1av10. Byter jag ljudkälla till t.ex skärm eller högtalare så funkar det precis som det ska.

Provat installerat om ''logitech software'' samt ominstallerat alla drivrutiner för headsett.

Någon som haft samma problem?

om du har en lista på 10 videos/filmer & 1 av dessa inte ger nåt ljud blir det samma video utan ljud eller nån annan av dom 9 på listan.

om du använder andra hörlurar försvinner ljudet då också ?
använd logitech g933 spela nånting tills du får nånting utan ljud pausa, koppla bort g933 använd andra hörlurar / högtalare, fortsätt spela samma videoklipp.

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla vilket format ljudet har på de filer som blir tysta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusAlexander:

Hej,

Sitter med ett logitech g933 och har ett problem.

när jag kollar på vissa videos/filmer får jag inget ljud? Alltså det händer inte på alla video klipp utan bara några få enstaka, kanske runt 1av10. Byter jag ljudkälla till t.ex skärm eller högtalare så funkar det precis som det ska.

Provat installerat om ''logitech software'' samt ominstallerat alla drivrutiner för headsett.

Någon som haft samma problem?

Spelas de fungerande videorna/filmerna upp i samma program och omvänt? Har inte haft exakt ditt problem, men ett snarlikt där vissa program var mutade (med normal master volume) i Windows ljudmixer. Värt att kolla att volym och output device är korrekt om du inte gjort det redan.

https://www.laptopmag.com/articles/how-to-adjust-sound-outputs-for-apps-windows-10

Skickades från m.sweclockers.com