Vilken serie såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Kollar på The Boys på amazon. Riktigt fin. Stilistisk ungefär som Deadpool. Fast mer skruvad och rå. Ej för barn. Den har satiriska inslag som jag tycker säger något om vår kultur och dyrkandet av idoler: filmstjärnor, superhjältar, influerare m.m.

Välgjord serie med en skön spin på superhjälte genren som annars är rätt medioker.

Japp, jag håller med, Har sett de 6 första avsnitten i helgen! Den mörka humorn och den cyniska bilden av "hjältarna" är klockrena!

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Hade en trög natt på jobbet och såg återigen om delar av första avsnittet av Utopia. Jävlar vad bra den serien är, jag kan inte förstå varför den är så okänd medan det rullar fullkomligt skräp på vareviga dag på våra tv-apparater.

Manuset är en frisk fläkt, skådespelarna är i regel väldigt bra, musiken är ovanligt bra och atmosfären.... Atmosfären är nästintill 10/10.

Här är öppningsscenen. Den sätter ribban högt och framförallt så ger den en bra bild över vad man kan förvänta sig. Både när det kommer till handlingen men också till atmosfären.
https://www.youtube.com/watch?v=UtEZDzU_Xbc

Här är en ganska rolig öppningsscen från något avsnitt i säsong två om man är trött på alla miljömuppar därute (jag är själv en sådan mupp ska väl tilläggas). Kanske inte bästa scenen i serien men den är spoilerfri och visar återigen vilken stil serien har.
https://www.youtube.com/watch?v=rcx-nf3kH_M

___________________________________________________

Har jag nämnt att Friday Night Dinner är en av de serier jag skrattat som allra mest till? Korta avsnitt i enkelt format men det är något med den som bara är helt underbar. Kan inte riktigt sätta fingret på det men flera gånger har jag skrattat så jag gråtit.

Finns på svtplay har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag sett ungefär samma serier som alla andra, tråden behöver nog inte ännu en upprapning av dem

Det förvånar mig dock att ingen nämnt The Crown.

Netflixserie, man skulle kunna se det som nån slags historisk krönika över andra delen av 1900-talet, kraftigt centrerad kring Queen Elizabeth II med familj. Serien börjar i slutet av 40-talet, och är tänkt att fortsätta in i modern tid.

I korthet är det ett otroligt snyggt kostymdrama, som går i ganska makligt tempo, utan för den sakens skull bli tråkigt. Stora produktionsvärden, i stort grymt skådespeleri. Claire Foy gör rollen som Elizabeth grymt bra. En annan klar favorit är John Lithgow som Churchill, snacka om att de hittade rätt snubbe till det.

Om man är typen som klarar sig utan action får man i princip inte missa denna serie

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Euphoria på HBO.

Mörk som natten. Tänk, allt skit som tonåringar kan råka ut för. Allt är dock inte bara misär.
Serien är något stiliserad med kreativ användning av färger och bildkomposition. Samt fina koreograferade scener. Vacker skapelse. Hade ingen aning om vem Sam Levinson, seriens skapare, var innan. Nu vet jag. Hoppas detta inte är en one-hit-wonder, bara.
Och en del riktiga fina skådespelar insatser. Och med fantastisk musik i varje avsnitt.
Serien känns aktuell på så många nivåer.
Euphoria räknas väl som en teen-serie men ge den en chans ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Japp, jag håller med, Har sett de 6 första avsnitten i helgen! Den mörka humorn och den cyniska bilden av "hjältarna" är klockrena!

Håller helt med!

(Deadpool tyckte jag var rätt värdelös, inte min genre av humor, men svärtan i The Boys är underbar..Homelander..jaru)

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

The Boys som var riktigt bra, rekommenderas!

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Lego Master

Såg första avsnittet av Another Life (2019).

Vad i hela helvete? Nej, nej, nej. Jag gillade Sackhoff i nya BSG, men detta? Ingen backstory att tala om (och inga som helst hintar om att det kommer mer). En helt sanslöst sammansatt besättning that makes NO GODDAMN SENSE.

Jag tror inte det blir ett avsnitt två för mig.

3/10 och det BARA för att jag gillar William.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem

@Shudnawz *Inlägg flyttad->Vilken serie såg du senast?*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Du har säkert sett båda säsongerna av Dark på Netflix nu, men jag kolla klart igår iaf och måste säga att jag fastna stenhårt i denna serien. Man får verkligen använda huvudet för att hänga med i hur allt hör ihop, lite annorlunda och intressant story.

9/10 får den av mig hittills och rekommenderas!

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | Asus ROG Maximus Z690 Hero | Intel I9 12900K | DDR5 32Gb Corsair 5200Mhz | M2. WD SN850 2TB | Corsair HX1200W | Asus RTX 3090 ROG Strix OC | Corsair iCUE H150i Elite Capellix | 34" Alienware QD-OLED 3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Another Life. Såg två avsnitt sedan räckte det. Serien känns lite väl lågbudget och amatörmässig. Sci-fi blir lätt kalkonaktig om det görs fel. såg någon serie på netflix där skådisarna viftade på armarna långsamt för att simulera viktlöshet. Det dödade den serien för mig. Minns inte namnet, but for the love of god, stay away från dålig sci-fi.

Har just skaffat amazons strömmingstjänst. Har netflix och hbo även. Senaste sedda:
The marvelous Mrs. Maiisel.
Skapad av Sherman-Palladino. Gillar man deras grejer (Gilmore Girls) så kommer man gilla denna med. Denna serie är rätt påkostad. Scenografin och kostymeringen är top notch. Bra casting. Rapp dialog. Vissa scener är vackert koreograferade. Serien innehåller också en del fanservice som länkar den till tidigare Sherman-Palladino alster, spoilar inget här. Upptäck själva!

The Man in the High Castle.
Har lite hatkärlek till denna serie. Varför någon castar DJ Qualls till något överhuvudtaget fattar jag inte. I övrigt känns casting bra på de viktigaste karaktärerna. Tycker premissen är intressant om att axelmakterna vinner ww2. Oväntade sci-fi inslag i denna serie. Produktionsmässigt känns serien som att de kunnat göra mer. Förhoppningsvis öppnar de plånboken mera till sista säsongen.

Det är så mycket som måsta klaffa för att jag ska se en serie. Ofta ser jag ett avsnitt, identifierar något jag stör mig på och ser inget mer. Har ingen aning om vad jag ska se efter The man in the high castle, The Witcher kommer ju senare i höst....

EDIT: glömde skriva: BRA TRÅD!!

På tal om "Another Life" och som i princip gäller för alla serier jag ger mig på, jag ger allt minst fyra avsnitt, helst fem för att försöka komma underfund med vad grejen är. Just "Another Life" var inte någon vidare i början men blev bättre ju längre in i säsongen man kom.

Ett annat aktuellt exempel (för mig) är "Killjoys" som i Sverige finns på HBO Nordic:

IMDb

Första tre fyra avsnitten var mer än tillåtet lökiga men sedan började den övergripande storylinen byggas upp och allt blev klart bättre. Har nu sett hälften av de 50 avsnitten som ligger på HBO Nordic och jag gillar denna lilla lågbudget Sci-Fi starkt, är ingen Star Trek mer ett försök att fånga känslan från "Firefly" fast klart modernare.

PS! Jag gillar "The Man in The High Castle" ganska skarpt faktiskt, alternativ historia med Sci-Fi/Fantasy inslag har alltid varit min grej.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Animal Kingdom på Viaplay riktigt bra serie.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Såg första avsnittet av Another Life (2019).

Vad i hela helvete? Nej, nej, nej. Jag gillade Sackhoff i nya BSG, men detta? Ingen backstory att tala om (och inga som helst hintar om att det kommer mer). En helt sanslöst sammansatt besättning that makes NO GODDAMN SENSE.

Jag tror inte det blir ett avsnitt två för mig.

3/10 och det BARA för att jag gillar William.

Ge dig, du kan inte döma ut en hel serie efter ett avsnitt. Hade världen gjort det hade Star Trek TNG dött efter den rätt usla piloten. Jag tycker efter att ha sett alla avsnitten att det är hyfsad underhållning ungefär på samma nivå som CSI, Criminal Minds och Stargate SG-1. Varken mer eller mindre, med den stora skillnaden att Another Life på min TV med Netflixappen kör 4K Dolby Vision och även Dolby Atmos vilket gör det hela mer festligt.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Bascule666:

Ge dig, du kan inte döma ut en hel serie efter ett avsnitt. Hade världen gjort det hade Star Trek TNG dött efter den rätt usla piloten. Jag tycker efter att ha sett alla avsnitten att det är hyfsad underhållning ungefär på samma nivå som CSI, Criminal Minds och Stargate SG-1. Varken mer eller mindre, med den stora skillnaden att Another Life på min TV med Netflixappen kör 4K Dolby Vision och även Dolby Atmos vilket gör det hela mer festligt.

Jag har läst synopsisen för resten av avsnitten och jag kan inte säga att det lockar direkt.
Jag har stå ut med halvdana skådisar, mediokert manus och konstiga beslut. Till en viss gräns. Men hela Beverly Hills-besättningen är så långt ifrån en rimlig sammansättning man kan komma, jag kan verkligen inte bortse ifrån att SAMTLIGA som valt ut besättningsmedlemmarna måste ha fått en stroke samtidigt och lämnat över hela rasket till en IT-praktikant utan insikt i vad som gör en bra astronaut.

Man har ingen tydlig befälsordning, en tidigare befälhavare sätts i topp trots att man har en fungerande besättning under någon annan som hamnar som nummer två. SAMMA DAG man vaknar ur sin "soma" så görs myteri. Alltså... NEJ! Förhelvete.

All credibility som serien haft baserad på story, setting, atmosfär och skådisar drunknar fullständigt i bajstunnan som är besättningsvalet. Jag förstår att det är grunden för mycket motsättningar som kommer genom seriens gång, men det hade verkligen inte gått till så på riktigt och jag kan inte släppa det.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag har läst synopsisen för resten av avsnitten och jag kan inte säga att det lockar direkt.
Jag har stå ut med halvdana skådisar, mediokert manus och konstiga beslut. Till en viss gräns. Men hela Beverly Hills-besättningen är så långt ifrån en rimlig sammansättning man kan komma, jag kan verkligen inte bortse ifrån att SAMTLIGA som valt ut besättningsmedlemmarna måste ha fått en stroke samtidigt och lämnat över hela rasket till en IT-praktikant utan insikt i vad som gör en bra astronaut.

Man har ingen tydlig befälsordning, en tidigare befälhavare sätts i topp trots att man har en fungerande besättning under någon annan som hamnar som nummer två. SAMMA DAG man vaknar ur sin "soma" så görs myteri. Alltså... NEJ! Förhelvete.

All credibility som serien haft baserad på story, setting, atmosfär och skådisar drunknar fullständigt i bajstunnan som är besättningsvalet. Jag förstår att det är grunden för mycket motsättningar som kommer genom seriens gång, men det hade verkligen inte gått till så på riktigt och jag kan inte släppa det.

Så länge du inte sett alla avsnitten så anser jag dina invändningar är helt ute och cyklar. Läsa synopsis, ja det har säkert fungerat jättebra

Se avsnitten, hatar du dem sedan så köper jag det rakt av, det var inte för dig.

PS! En bra astronaut? Va? Tror du dessa typer av serier gör det minsta anspråk på att vara trovärdiga?

PPS! Du kommer givetvis inte ändra dig även om du tycker att avsnitten är bra när du väl ser dem. Har man gått ut och sågat något så finns det noll möjlighet att ta tillbaka det (internetregler) så givetvis förväntar jag mig inte på något sätt en annan åsikt från dig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Bascule666:

Så länge du inte sett alla avsnitten så anser jag dina invändningar är helt ute och cyklar. Läsa synopsis, ja det har säkert fungerat jättebra

Se avsnitten, hatar du dem sedan så köper jag det rakt av, det var inte för dig.

PS! En bra astronaut? Va? Tror du dessa typer av serier gör det minsta anspråk på att vara trovärdiga?

PPS! Du kommer givetvis inte ändra dig även om du tycker att avsnitten är bra när du väl ser dem. Har man gått ut och sågat något så finns det noll möjlighet att ta tillbaka det (internetregler) så givetvis förväntar jag mig inte på något sätt en annan åsikt från dig.

Det känns ju väldigt förmätet att anta att jag inte kan ändra åsikt om jag väl ger mig på att se resten. Jag är ingen politiker, no face to save. And zero fucks to give.

Anyhoo, bara som en intresserad tanke: Blir besättningen "vuxnare" genom säsongen? Eller är det samma dagisnivå på interaktionerna som första avsnittet hintar om?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Det känns ju väldigt förmätet att anta att jag inte kan ändra åsikt om jag väl ger mig på att se resten. Jag är ingen politiker, no face to save. And zero fucks to give.

Anyhoo, bara som en intresserad tanke: Blir besättningen "vuxnare" genom säsongen? Eller är det samma dagisnivå på interaktionerna som första avsnittet hintar om?

OK, köper din variant på pudling.

Nääjaa, besättningen känns väl sådär även i senare avsnitt. De som skapade serien har definitivt använt besättningens tillkortakommande för en pelare att bygga storyn på. Men jag tycker fortfarande att serien är kul att se även om den inte når upp till toppnivåer.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag har läst synopsisen för resten av avsnitten och jag kan inte säga att det lockar direkt.
Jag har stå ut med halvdana skådisar, mediokert manus och konstiga beslut. Till en viss gräns. Men hela Beverly Hills-besättningen är så långt ifrån en rimlig sammansättning man kan komma, jag kan verkligen inte bortse ifrån att SAMTLIGA som valt ut besättningsmedlemmarna måste ha fått en stroke samtidigt och lämnat över hela rasket till en IT-praktikant utan insikt i vad som gör en bra astronaut.

Man har ingen tydlig befälsordning, en tidigare befälhavare sätts i topp trots att man har en fungerande besättning under någon annan som hamnar som nummer två. SAMMA DAG man vaknar ur sin "soma" så görs myteri. Alltså... NEJ! Förhelvete.

All credibility som serien haft baserad på story, setting, atmosfär och skådisar drunknar fullständigt i bajstunnan som är besättningsvalet. Jag förstår att det är grunden för mycket motsättningar som kommer genom seriens gång, men det hade verkligen inte gått till så på riktigt och jag kan inte släppa det.

Du gjorde rätt som slutade titta. Jag fortsatte att kolla trots att jag inte gillade serien från början. Ju mer jag kollade, desto mer irriterad blev jag. Såg fem avsnitt 🤮

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Kronofogden knackar på

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Humor;
The IT crowd - har du inte sett den så har du missat något (helt klart top 1)
Black Books
$#*! My Dad Says
30 Rock
Miranda
Parks & Recreation
The league
Father Ted
Dirk Gentlys holistic Detective agency (US)
The Big Bang Theory
Coupling
Deadbeat
Fawlty Towers
Friday Night Dinner
The indian Detective
Kevin (probably) saves the world
Reaper
Silicon Valley

Post apocalyps:
Jericho
The last ship
You, me and the apocalypse

Sci-Fi (All sci-fi är bra: per definition!)/Superhjälte:
Firefly
Doctor Who
Babylon 5
Stargate XX (i.e. Atlantis, SG1, Universe)
Eureka
John Doe
Killjoy
Sense8
The 4400
The Boys
Dollhouse
The event
Flash forward
Helix
Heroes
John Doe
Second chance
Star trek (Discovery/TNG/DS9/etc)
Travelers
The umbrella academy
Under the dome
Westworld

Animerat (Vuxen):
Bobs burgers
American Dad
Futurama
Archer
Final space
South park
Family Guy

Action:
24
24:legacy
Prison Break
My own worst enemy
Designated Survivor
Person of interest
Shooter

Actionkomedi:
Chuck
Burn notice
Castle

Skräck:
NOS4A2
Preacher
The strain

Adventure:
Stranger things

"Deckare":
The rookie

Permalänk
Medlem

Håller på å glor på ett gäng serier just nu i väntan på Mayans MC säsong 2.

Animal kingdom (Familj som är kriminella och försörjer sig på rån. Blir även en hel del våld och mord) 7.5/10 Underhållande/sevärd

Queen of the south (Karteller, korruption och narkotika) 7/10 Underhållande/Sevärd

Banshee (Snubbe som jobbar för en gangster åker fast vid en diamant heist och sitter inne i ett antal år för att sedan åka och leta upp hans dåvarande flickvän som var ansvarig för att han åkte in. Hamnar i en liten skit stad där har snor den nya polischefens identitet som dör framför honom. Den här serien är rätt brutal) 8.1/10 Väldigt underhållande/Sevärd

Yellowstone (Ranch familj som äger en massa mark och håller på med boskap. Gör det mesta för att säkra deras legacy. Mord / utpressning / misshandel) Sevärd 6.9/10

Warrior (Handlar om en kines som kommer till San Francisco letandes efter sin syster. Väl framme så går han med i en av triaderna/klanerna som styr i China town) 6.5/10 Sevärd

The Oath (Korrupta poliser som styr och ställer och rånar vem fan de vill) 6.5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

På tal om "Another Life" och som i princip gäller för alla serier jag ger mig på, jag ger allt minst fyra avsnitt, helst fem för att försöka komma underfund med vad grejen är. Just "Another Life" var inte någon vidare i början men blev bättre ju längre in i säsongen man kom.

Ett annat aktuellt exempel (för mig) är "Killjoys" som i Sverige finns på HBO Nordic:

IMDb

Första tre fyra avsnitten var mer än tillåtet lökiga men sedan började den övergripande storylinen byggas upp och allt blev klart bättre. Har nu sett hälften av de 50 avsnitten som ligger på HBO Nordic och jag gillar denna lilla lågbudget Sci-Fi starkt, är ingen Star Trek mer ett försök att fånga känslan från "Firefly" fast klart modernare.

PS! Jag gillar "The Man in The High Castle" ganska skarpt faktiskt, alternativ historia med Sci-Fi/Fantasy inslag har alltid varit min grej.

Jag kunde inte ge den fyra avsnitt. Serien är så dålig. Ett stort varningstecken, för mig, i en serie är när alla skådisar är unga, i 20-års åldern. Det säger något om hur casting har gått till.
När deras "chief scientist" är en 25 någonting så garvar man bara. Jordens viktigaste uppdrag och man skickar iväg färskingar. Jorå.

Enda anledning till att jag gav den en chans var för att skådisen som spelade Starbuck från battlestar galactica var med.

EDIT. En sak till jag störde mig på var att en av karaktärerna var så uppenbart fel för uppdraget. Aggressiv och psyko. Hur kom han igenom gallringen för detta det viktiga uppdrag?
Han är uppenbart bara ett verktyg för att skapa konflikt i serien, och på ett billigt och dåligt sätt. Utan fantasi och eftertanke.

Permalänk
Medlem

La casa de papel!

Du kommer inte ångra dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ikariwarrior:

La casa de papel!

Du kommer inte ångra dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Helt missat denna, ska ta en titt verkar spännande.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Nämnde Killjoys hastigast i ett tidigare inlägg. Har nu plöjt igenom de tre första säsongerna (av fem) och precis börjat på säsong fyra och måste säga att trots att mycket är lite smålöjligt och tramsigt så har serien en stor gnutta charm.

Man skulle kunna kalla den för en korsning av Star Trek och Firefly men det vore att höja den över vad den är men ingredienserna är där. Huvudkaraktärer som blir fler och fler med tiden som alla är likable/hateable på ett bra sätt, en genomgående storytråd (som börjar efter några avsnitt i säsong ett) och helt labila skådisar med OK CGI. Dessutom kryddas det med en väldans massa rätt coola strider med tyngdpunkt på hand to hand combat. Faktum är att några av vändningarna i storyn har överraskat mig ordentligt medans andra varit ganska förutsägbara, men på det hela kul underhållning.

Finns på HBO Nordic med alla fem säsonger.
IMDb

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

På tal om "Another Life" och som i princip gäller för alla serier jag ger mig på, jag ger allt minst fyra avsnitt, helst fem för att försöka komma underfund med vad grejen är. Just "Another Life" var inte någon vidare i början men blev bättre ju längre in i säsongen man kom.

Ett annat aktuellt exempel (för mig) är "Killjoys" som i Sverige finns på HBO Nordic:

IMDb

Första tre fyra avsnitten var mer än tillåtet lökiga men sedan började den övergripande storylinen byggas upp och allt blev klart bättre. Har nu sett hälften av de 50 avsnitten som ligger på HBO Nordic och jag gillar denna lilla lågbudget Sci-Fi starkt, är ingen Star Trek mer ett försök att fånga känslan från "Firefly" fast klart modernare.

PS! Jag gillar "The Man in The High Castle" ganska skarpt faktiskt, alternativ historia med Sci-Fi/Fantasy inslag har alltid varit min grej.

om de kortat serien tlll fyra avsnitt hade den varit super. nu fick man spola förbi massa skräck nonsens i rymden som inte tillförde något, stark avslutning med sista två avsnitten, tyvärr avslutades serien med en cliffhanger.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Kollade precis klart på Mindhunter säsong 2.
Så jäkla bra serie! Är man det minsta intresserad av true crime, rättsväsende, psykologi bör man se denna serie. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Kollade precis klart på Mindhunter säsong 2.
Så jäkla bra serie! Är man det minsta intresserad av true crime, rättsväsende, psykologi bör man se denna serie. Rekommenderas varmt!

Började titta på säsong 1 (är en true crime-junkie) men tappade sugen efter några avsnitt. Ska gå på den igen vid tillfälle.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk

You (Netflix)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Strömmar nu på Netflix. High fantasy. Extremt väl producerad. Sagolik story.