Permalänk
Medlem

Skärm visar No signal, ny dator

Jag har köpt en ny dator byggd av företaget och allt startar förutom skärmen där står de "No signal".
Har provat båda skärmarna jag har, (dvi uttag), testat skruva loss och på några gånger i datorn och på skärmen, och testat starta om dator.
Vad kan felet vara? Kan de va grafikkortet de är fel på?

https://imgshare.io/image/img-20190816-232532.ZnPAF

Permalänk
Skrivet av fa99:

Jag har köpt en ny dator byggd av företaget och allt startar förutom skärmen där står de "No signal".
Har provat båda skärmarna jag har, (dvi uttag), testat skruva loss och på några gånger i datorn och på skärmen, och testat starta om dator.
Vad kan felet vara?

Har du provar byta DVI-kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqua_HeaD:

Har du provar byta DVI-kabel?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men båda fungerade idag på förra datorn.

Permalänk
Medlem

@fa99 Du har ju kopplat till moderkortet och inte grafikkortet. Vad har du för processor?

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snorlena:

@fa99 Du har ju kopplat till moderkortet och inte grafikkortet. Vad har du för processor?

Ja, uttagen till grafikkortet passade ej, har en ryzen 5 3600. Ja såg att de är DP och HDMI uttag till grafikkort, så måste jag skaffa såna kablar och testa?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fa99:

Ja, uttagen till grafikkortet passade ej, har en ryzen 5 3600.

Skickades från m.sweclockers.com

Ryzen 3600 har inte integrerad grafik.. Så du kommer inte få någon bild där.

Vilket grafikkort och vilken skärm har du?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av fa99:

Ja, uttagen till grafikkortet passade ej, har en ryzen 5 3600. Ja såg att de är DP och HDMI uttag, så måste jag skaffa såna kablar och testa?

Den processorn har inget integrerat grafikkort, så du kan inte använda portarna på moderkortet. Eftersom ditt nya grafikkort saknar DVI-utgång så får du skaffa en DP->DVI eller HDMI-DVI-adapter/kabel om skärmarna inte har några andra ingångar. Så länge som upplösningen inte är högre än 1920x1200@60Hz så räcker det med någon billig passiv adapter/kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Den processorn har inget integrerat grafikkort, så du kan inte använda portarna på moderkortet. Eftersom ditt nya grafikkort saknar DVI-utgång så får du skaffa en DP->DVI eller HDMI-DVI-adapter/kabel om skärmarna inte har några andra ingångar. Så länge som upplösningen inte är högre än 1920x1200@60Hz så räcker det med någon billig passiv adapter/kabel.

Hittade en HDMI kabel, den fungerade, kopplade till grafikkort. Då är de löst!

Skickades från m.sweclockers.com