The Outer Worlds – Obsidian goes to edge of space

Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Det har jag faktiskt också länge undrat, idag sitter väl de flesta "gaymers" på hyfsade high end riggar och inte på gammal rutten skit.
Det är faktiskt inte så krävande att använda grafik som inte ser ut som en dåligt tecknad serieblaska från 90 talet.

Gillar inte heller Cartoon grafiken, synd verkat vara ok annars.

Jag gillar hur det ser ut. Hoppas verkligen att man lyckas med att ge spelaren samma frihet och att bygga upp en lika intressant story som i FNV som är ett av mina favoritspel. Det jag är lite orolig för är att man blir fast i det här med followers, i gameplay ser det nästan ut som i dragon age där allt genomförs i party vilket jag gärna slipper. Medan jag nog förhandsbokar Cyberpunk gör jag förmodligen inte samma sak med det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Grafiskt ser det tyvärr ut som en riktigt dålig inbreed mellan Borderlands och No Man's Sky

Men Obsidian... köpsuget finns redan.

Jag är så kluven. Det är ju Obsidian. Nostalgi uti fingerspetsarna. Men det ser verkligen inte bra ut.. Jag kommer helt klart avvakta och invänta recensioner, spelaromdömen och liknande.

Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Jag gillar det inte heller. Gillar inte färgpaletten över huvud taget.
Då "Worlds" finns i namnet kan man alltid hoppas på att andra världar ser annorlunda ut....

Skrivet av TuHack:

Grafiskt ser det tyvärr ut som en riktigt dålig inbreed mellan Borderlands och No Man's Sky

Träffande liknelse tyvärr. Ansiktena ser spontant heller inte bra ut, alldeles för symmetriska ungefär som i väldigt tidiga 3D-spel. Nu är kanske inte grafik helt avgörande för att ett spel ska vara värt att spela, men jag får känslan av att det är något från 2012 när jag kollar alla videos.

Skrivet av Agamemnon_71:

Jag gillar det inte heller. Gillar inte färgpaletten över huvud taget.
Då "Worlds" finns i namnet kan man alltid hoppas på att andra världar ser annorlunda ut....

Tyvärr är det väl inte bara i ute världen det är den här ansträngande färgpaletten, utan det verkar vara ett genomgående tema ihop med det till synes överlastade UI't där man t.ex. bjuds på outlines i högkontrast för alla objekt som går att interagera med. Det får mig att associera med TES IV: Oblivion när man fick en stor grön pil till ALLT, ungefär som att spelaren inte varken vill eller klarar att hitta något i världen om inte utvecklaren sätter en jättestor skylt på allting... och det får mig att tvivla på att det är det intellektuellt stimulerande spel som alla verkar hoppas på.

Hoppas kompanjonerna har en egen liten story som man får vara med och uppleva. Kommer ihåg i New Vegas hur karaktärerna berättade sin livshistoria och något som jag uppskattade verkligen, historier som man fick höra medan man vandrade i öknen och inte bara någon som hjälpte skjuta på fiender.

Ser väldigt intressant ut.

Släpps samma datum som nya call of duty: modern warfare dock....

Denna får nog hamna på steams wishlist och plockas upp vid någon rea i framtiden. Har svårt att se att jag inte skulle spela det någon gång framöver dock.

Skrivet av Sveklockarn:

Nu är kanske inte grafik helt avgörande för att ett spel ska vara värt att spela, men jag får känslan av att det är något från 2012 när jag kollar alla videos.

Kanske ska testa Rimworld då?
Grafik är bara en variabel i hur spel upplevs, world of warcraft är ju gjort för barn.
Desto mer realistiskt ett spel görs grafiskt dvs mer verkligt desto mer klagar folk.
Orsaken är att du automatiskt måste avgöra vilket som är verkligt eller inte vilket påverkar din upplevelse i spelet.
Ett spel mer gjort med en viss stil påverkar inte din verklighetsuppfattning lika mycket och du kan spela mer involverat.

Men många klarar inte av svart humor eftersom de anser den ska vara röd.

Njae, bojkottar allt som släpps av Take-Two, Bungie, Activision, EA eller Zenimax.
Så länge dessa företag fortsätter att släppa ofullständiga spel, ljuger och kör PtW lootsboxes så får dessa företag inte mina pengar.

Tycker det rent visuellt ser skitfult ut.

Gameplaymässigt stelt som fan. Obsidian hade kunnat göra något bra. Men känns som att de såg Borderlands och sedan Anthem och ville dra en form av blandning av båda. Hatar verkligen spel där fienderna är spongebobs och hundratals siffror ska ploppa ut.

Usch.

Älskar cell-shading grafik så estetiskt tilltalar det mig även om jag ar gammal räv som bryr mig mindre om hur ett spel ser ut så länge det är resterande är bra.
Ser lovande ut, kommer bli köp utan recensioner som färgar mig så får jag bygga min egen uppfattning och försöka att ej ha för stora förväntningar.

Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Vad tycker du om borderlands grafik då?

Skrivet av Flopper:

Kanske ska testa Rimworld då?

Jag älskar Rimworld, tvivlar dock på att jag hade spelat det överhuvudtaget om det hade varit first person.

Skrivet av Flopper:

Grafik är bara en variabel i hur spel upplevs, world of warcraft är ju gjort för barn.

Beror nog på vilken typ av spelare man är, har en god vän som bara köttar igenom main questen på kortast möjliga tid och sen anser sig vara klar med ett spel, medan jag föredrar att gå runt och titta på blommor och ignorera allt annat...

Skrivet av Flopper:

Desto mer realistiskt ett spel görs grafiskt dvs mer verkligt desto mer klagar folk.
Orsaken är att du automatiskt måste avgöra vilket som är verkligt eller inte vilket påverkar din upplevelse i spelet.
Ett spel mer gjort med en viss stil påverkar inte din verklighetsuppfattning lika mycket och du kan spela mer involverat.

Nja, ta Mass Effect som exempel. Även den utskällda fyran levererar en lindrigt uttryckt färgglad scifi-värld på sina ställen utan att det blir den här plastiga pastellsmörjan som långsamt ger dig permanent synnedsättning... x_x

Skrivet av landahl:

Vad tycker du om borderlands grafik då?

Jag kommer nog tyvärr aldrig att spela Borderlands p.g.a. den visuella stilen som påverkar mig menligt.

Och nej, jag klarade inte av att kolla på A Scanner Darkly (2006) heller, även om jag är väldigt intresserad av filmen.

Senast redigerat 2019-08-12 17:41
Skrivet av Sveklockarn:

Jag kommer nog tyvärr aldrig att spela Borderlands p.g.a. den visuella stilen som påverkar mig menligt.

Och nej, jag klarade inte av att kolla på A Scanner Darkly (2006) heller, även om jag är väldigt intresserad av filmen.

Intressant att det kan vara så känsligt.
Men det finns ju också folk som inte klarar av animerad film ö.h.t. oavsett grafisk stil.

Skrivet av star-affinity:

Intressant att det kan vara så känsligt.
Men det finns ju också folk som inte klarar av animerad film ö.h.t. oavsett grafisk stil.

Kalle anka filmer är roliga, Manga är väl mer nischat antar jag, där verkar det råda mer delade meningar, men det är ju en egen konstform.

"Färgpennegrafik" i spel och filmer är däremot en grej jag bara inte tål... vet ej varför, uncane valley kanske... men finns inga bra alternativ för närvarande.

Har också svårt för "tecknade" filmer som inte är handtecknade eller gjorda i sådan stil, men i spel befinner sig det ofta på den andra sidan "dalen" tror jag.

Om vi tar riktigt gamla Disney filmer från 30-40 talet tex, så har de ju en helt annan känsla och atmosfär i jämförelse med bakgrunder och annat som känns "levande" även om gubbarna är hårt stiliserade.

@Mizzarrogh: Jag delar detta med dig, har inget problem med tekniken i sig.

Skrivet av Vzano:

Hoppas kompanjonerna har en egen liten story som man får vara med och uppleva. Kommer ihåg i New Vegas hur karaktärerna berättade sin livshistoria och något som jag uppskattade verkligen, historier som man fick höra medan man vandrade i öknen och inte bara någon som hjälpte skjuta på fiender.

Av det lilla jag hann spela är det så. I alla fall så långt att det finns personliga uppdrag för kompanjonerna, relaterade till deras historia.

Skickades från m.sweclockers.com