Mutant Year Zero: Road to Eden gratis på Epic Store

Permalänk
Medlem

Köpte det veckorna efter det släpptes, underbart spel, och gratis då är det ett "must have"

Permalänk

Darn, pre-bookade och köpte vid release, har jag spelat? Nope!

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Spelet var också en del av Humble Monthly i april.

Verkar intressant men har inte kommit mig för att spela det.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

@Woaini: Jag tänker på rollspelet Mutant, är det några kopplingar spelmekaniskt till rollspel eller är det action rakt igenon?

Strategi med en runda per karaktär. Du kan välja på att gå, ladda om vapen, skjuta eller gömma dig när du möter en fiende. Allt utifrån en procentsats. Utveckla olika färdigheter som sen ger fördelar när du sen möter fienden. Uppgradera vapen osv. Man rör gubbarna fritt tills dess att man möter motstånd och sen har du rutor som styr dina karaktärer och detta kan både hindrar eller hjälper dig. Du kan dessutom se vad du kan göra med dina tre karaktärer innan du verkligen gör det. Så det påminner om originalspelet Mutant med tärningar så det är inget springa och skjuta spel.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Avstängd

Hur länge håller detta erbjudande?
Hittade ingen info på deras hemsida om detta men kollade bara lite snabbt på telefonen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk

Kraschar spelet för fler än mig? Körde inatt och kraschade 2 ggr och då gav jag upp. Första gången ballade datorn ur och andra stängdes spelet bara ner utan nåt meddelande.

I övigt ett sjukt skönt spel.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Hur länge håller detta erbjudande?
Hittade ingen info på deras hemsida om detta men kollade bara lite snabbt på telefonen.

22a augusti. Då går det över till Fez som blir gratis.

Visa signatur

I've... seen things

Permalänk
Medlem

Äger redan spelet drm fritt på GOG men tog detta erbjudande ändå då utvecklarna kanske får betalt.
Riktigt bra spel som jag spelar med min amd ryzen laptops apu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stefflo:

Hur länge håller detta erbjudande?
Hittade ingen info på deras hemsida om detta men kollade bara lite snabbt på telefonen.

Tror att det stod att det gäller till den 22 aug (inte till och med).
Från och med den 22 aug blir istället spelet fez gratis på deras plattform.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

EGS? Pass.

Äger redan spelet på Steam och tänker inte låta mig lockas av dessa "freebies", då ska dom ge bort BL3 eller Outer Worlds.

Har inte köpt det ännu, men även om Epic Fails så erbjöd hela spelkatalogen gratis så skulle jag inte nappa.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: Vad är det som gör dig så anti epic games store? Är det att utvecklarna faktiskt får bättre ersättning för sina produkter gentemot vad dom får på Steam som upprör dig eller är det att dom får exklusiva rättigheter till sin store precis som vissa spel har varit exklusiva för spelkonsolerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

@backfeed: Vad är det som gör dig så anti epic games store? Är det att utvecklarna faktiskt får bättre ersättning för sina produkter gentemot vad dom får på Steam som upprör dig eller är det att dom får exklusiva rättigheter till sin store precis som vissa spel har varit exklusiva för spelkonsolerna?

Tim Sweeneys enorma hyckleri, exklusiviteten (konkurrenshämmande fanskap), deras fula affärsmodell (att enbart konkurrera genom att kasta pengar omkring sig) och backning från Tencent.

(Jag bojkottar även Origin, för övrigt. EA förtjänar inte ett öre av mina pengar.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

@backfeed: Antar att du även bojkottar samtliga konsoltillverkare, samt Blizzard med då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

@backfeed: Antar att du även bojkottar samtliga konsoltillverkare, samt Blizzard med då?

Japp, spel som enbart finns för konsol finns inte.

Blizzard har jag ingen koll på, det var årtionden sen jag spelade något från dem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

Är det att utvecklarna faktiskt får bättre ersättning för sina produkter gentemot vad dom får på Steam som upprör dig

Fast den där 12vs30% är ju lite bs. Steam erbjuder ju 25/20% beroende på hur spelet säljer, samt att utvecklare/publisher kan begära ut nycklar som de kan sälja i egen butik för 100% intäkter. Skulle tro att faktiska skillnaden år betydligt mindre än 12vs30 pga det.

Sen är det väl sällan utvecklaren får del av det, är väl mer publisher som tar del av kakan.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

Har raderat lite språkpolisierande angående slangord. Det finns ingen anledning att bråka om det när alla förstår vad man menar.
Det kan även vara bra att ha i åtanke att inte alla kan flytande svenska, man kan ha olika former av läs/skriv-svårigheter etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Aksi: Ta Coffee Stain Studios som utvecklar Satisfactory. Är egen publisher som ligger på Epic Games Store. Dom har inte någon egen klient(vad jag vet iaf) som man kan köpa spelet igenom. Dom valde dessutom att flytta spelet ifrån Steam till Epic helt och hållet då dom vill ha bättre avtal för utvecklare vilket dom anser att Epic Games ger. Jag förstår deras val, jag hade gjort samma val.

Permalänk
Medlem

@NightFred: Tack för svaret. Skall absolut ta hem det då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Tror att det stod att det gäller till den 22 aug (inte till och med).
Från och med den 22 aug blir istället spelet fez gratis på deras plattform.

Hur fungerar det? Kan man inte spela längre efter 21 aug om man laddar ner och spelar det gratis nu med rådande erbjudande?

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

@Joppis: Tar du hem det gratis nu så är det ditt. Dom ger bort spelet gratis och när du väl tagit det så är det ditt. Har väl skaffat 10-15 titlar gratis som jag fortfarande kan spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZalZeRoz:

@Joppis: Tar du hem det gratis nu så är det ditt. Dom ger bort spelet gratis och när du väl tagit det så är det ditt. Har väl skaffat 10-15 titlar gratis som jag fortfarande kan spela.

Coolt, tack för info!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av peterthegreat:

22a augusti. Då går det över till Fez som blir gratis.

Skrivet av Söderbäck:

Tror att det stod att det gäller till den 22 aug (inte till och med).
Från och med den 22 aug blir istället spelet fez gratis på deras plattform.

Tackar, då hinner jag iallafall.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Tack för ett bra tips!
Detta är väl Svensktillverkat också?

Man kan undra om Epic Games betalar tillverkarna något när de skänker spel så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Haha, vad fasen. Jag som köpte det under sommarrean på Steam och ännu knappt hunnit börja spela det

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av adfactory:

Darn, pre-bookade och köpte vid release, har jag spelat? Nope!

Går säkert att få en refund hos Steam om det är där du köpte det, såvida du inte har spelat mer än två timmar eller så. Det är dock basspelet som ges ut på Epic store, så ingen DLC.

Skrivet av Stefflo:

Man får väl helt enkelt skaffa sig Epic också då. Skyller på att jag var smålänning i ca sex år och de satte sina spår😀

Eller så kan man göra som jag gör, vänta på vissa titlar ett år eller mer medans man spelar spel man redan äger. Då det väl blir dags att skaffa spelet du har väntat på så brukar de flesta buggarna vara fixade, priset är lägre och har också oftast tillgång till GOTY versionen av spelet. Kallar det en win. Fungerar dock bättre med SP spel än MP spel då du inte behöver oroa dig över tomma servrar o.s.v.

Åh och det kallas inte att vara snål, man är ekonomisk

Skrivet av ThomasLidstrom:

Tack för ett bra tips!
Detta är väl Svensktillverkat också?

Man kan undra om Epic Games betalar tillverkarna något när de skänker spel så här?

Spelet är tillverkat av The Bearded Ladies Consulting och lanserat av Funcom. TBLC är Svenskt, lokaliserat i Malmö. Funcom är ett Norskt bolag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Såg precis att Mutant Year Zero erbjuds gratis på Epics store.

Spelet rekomenderas! Kul spel!

p.s Om du känner att du vill skriva något totalt meningslöst i stil med "Buhu jag kommer aldrig göra något i deras store"..så...well tråkigt för dig då.

https://www.epicgames.com/store/en-US/product/mutant-year-zer...

Tråkigt för oss alla som vill ha en marknad styrd av konsumenten baserad på faktorer som pris, kvalitet och funktion.

Skrivet av ZalZeRoz:

@backfeed: Vad är det som gör dig så anti epic games store? Är det att utvecklarna faktiskt får bättre ersättning för sina produkter gentemot vad dom får på Steam som upprör dig eller är det att dom får exklusiva rättigheter till sin store precis som vissa spel har varit exklusiva för spelkonsolerna?

Det vet vi väl inte? Spelens publishers får en större del men vad utvecklarna får har då inte jag sett några siffror på.
Kan inte svara för @backfeed men jag har då inga problem med att 1:a och 2:a-hands utvecklare har exklusivitet men Epic är inget av dessa.

Visa signatur

| ASUS Z87M-Plus | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL10 LP 4x8GB | ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Extreme | Corsair HX650 650W PSU | Creative SoundBlaster Z | Samsung 830 256GB SSD | Samsung 850 EVO 500GB | Wester Digital Green 1TB HDD | ASUS BC-12D1ST BD-ROM | Dell 3011WFP (2560x1600) | Win10 Home | Bahnhof 100/100 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriksson:

Tråkigt för oss alla som vill ha en marknad styrd av konsumenten baserad på faktorer som pris, kvalitet och funktion.

Och hur förväntar du att få det med en kraftigt dominant aktör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Man kan undra om Epic Games betalar tillverkarna något när de skänker spel så här?

Hur annars skulle de få rätten att ge bort spelet? Antingen så har speltillverkaren gått med på att ge bort det gratis, då för att försöka sälja expansionen (mindre troligt), eller så betalar Epic X baserat på hur många spel tillverkaren har sålt de senaste månaderna och Y baserat hur många som laddades ner.

Permalänk

Whatever. Tankar nu. Med en jävla fart.

Visa signatur

1700+ JIUHB H2O
6.5X55

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Hur annars skulle de få rätten att ge bort spelet? Antingen så har speltillverkaren gått med på att ge bort det gratis, då för att försöka sälja expansionen (mindre troligt), eller så betalar Epic X baserat på hur många spel tillverkaren har sålt de senaste månaderna och Y baserat hur många som laddades ner.

Tja....
Var det inte för några år sedan Apple hade "prova vår musiktjänst gratis en månad" utan att tänka på att artisterna kanske inte kände för att låta folk lyssna gratis...:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tja....
Var det inte för några år sedan Apple hade "prova vår musiktjänst gratis en månad" utan att tänka på att artisterna kanske inte kände för att låta folk lyssna gratis...:)

Du kan inte jämföra med Apple, de lever ju i sin egna lilla fantasivärld där de vet bäst, deras kunder skall acceptera allt de bestämmer, och företag och andra skall vara lyckliga att de får vara en del av kulten.