Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Fick email med kvitto (Och NVIDIA Voucher) från Elgiganten klockan 00:03. Antar det är ett gott tecken??

Edit: Det står "Skickad" på min order!! Kan ni andra också kolla om det står som skickat för er? 18:04 beställde jag.

Fick också kvitto och en voucher, men kan inte se min order under orderhistorik atm. Borde vara ett gott tecken i alla fall!

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Fick email med kvitto (Och NVIDIA Voucher) från Elgiganten klockan 00:03. Antar det är ett gott tecken??

Edit: Det står "Skickad" på min order!! Kan ni andra också kolla om det står som skickat för er? 18:04 beställde jag.

Fick likadant mail!
(beställd 16:00)

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad Elgiganten håller på med. Jag har också fått ett kvitto. Men det står krediteratkvitto under orderraden med. De har även återbetalat mig på Paypal. Leveransstatus står som skickad men de har inte lagt dit något kollinummer.

Visst var det ett uppenbart prisfel. Men om de står och lämnar ut dem i butik efter att de dubbelkollat att priset stämmer där så är det bara att leverera dem tycker jag. Elgiganten är stora nog att stå för sitt misstag istället för att särbehandla vissa kunder. Sen att de även skickat med Bundlekoden i kvittot är ju inte så genomtänkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Förstår inte vad Elgiganten håller på med. Jag har också fått ett kvitto. Men det står krediteratkvitto under orderraden med. De har även återbetalat mig på Paypal. Leveransstatus står som skickad men de har inte lagt dit något kollinummer.

Visst var det ett uppenbart prisfel. Men om de står och lämnar ut dem i butik efter att de dubbelkollat att priset stämmer där så är det bara att leverera dem tycker jag. Elgiganten är stora nog att stå för sitt misstag istället för att särbehandla vissa kunder. Sen att de även skickat med Bundlekoden i kvittot är ju inte så genomtänkt.

Jag beställde själv ett ex i hopp om att det var en ruskigt bra rea på utgående kort då det fanns en del svaga tecken som talade för att det skulle kunna vara men det fanns även en hel del faktorer som talade emot det.

Det framstod som en uppenbart felaktig prissättning (eftersom det stod att man sparar 300kr var tanken troligtvis att sänka från ord. pris. 8290kr med 300kr, inte 3000kr) och jag förstår inte varför folk blir så gnidna när det kommer till sånt här. Visst, tråkigt att man gick miste om ett pangpris men att kräva att de ska fullfölja ordrar med tusenlappar i förlust på varje beställning? Skulle du själv ha gjort det i egenskap av företagare?

Att man sålde ett par enstaka kort till detta pris var för att det skedde innan felet uppdagades och man kan inte begära att butikspersonal ska ha 100% koll på prissättningen av tiotusentals olika produkter. Flera säljare verkade dock ha reagerat på det låga priset men de är nog rätt bakbundna och kan nog inte direkt bara höja priset på eget bevåg då de sätts centralt. Till skillnad från butikssäljare har inköpare i en webbutik troligtvis betydligt bättre koll och det är fullt förståeligt att ordrar makuleras p.g.a. felaktig prissättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Fick också kvitto och en voucher, men kan inte se min order under orderhistorik atm. Borde vara ett gott tecken i alla fall!

Skrivet av Trojancreeper:

Fick likadant mail!
(beställd 16:00)

Vad är det för voucher ni får?

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Vad är det för voucher ni får?

Control + Wolfenstein vid köp av nvidia RTX kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Control + Wolfenstein vid köp av nvidia RTX kanske.

Någon länk?
Jag har ingen koll alls jag gick som sagt förbi ett för billigt RTX 2080 och köpte det bara pga priset inte för att jag ville ha det.
Jag var inte på jakt efter ett grafikkort utan var på elgiganten för att kolla leveranstid på devialet högtalare.

EDIT: Hittade själv
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/campaigns/control-wolfen...

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Jag fick precis ett mail att paketet är på väg så jag verkar vara en av dom som hade tur denna gången
Jag beställde innan 18 och betalade med kort, så stort tack @KniFF för tipset

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Jag fick precis ett mail att paketet är på väg så jag verkar vara en av dom som hade tur denna gången
Jag beställde innan 18 och betalade med kort, så stort tack @KniFF för tipset

Från Elgiganten eller postnord?
Har fått mail från Elgiganten att paket är på väg, men ordern är anullerad i klarna och I ga paket synliga i postnord appen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Förstår inte vad Elgiganten håller på med. Jag har också fått ett kvitto. Men det står krediteratkvitto under orderraden med. De har även återbetalat mig på Paypal. Leveransstatus står som skickad men de har inte lagt dit något kollinummer.

Visst var det ett uppenbart prisfel. Men om de står och lämnar ut dem i butik efter att de dubbelkollat att priset stämmer där så är det bara att leverera dem tycker jag. Elgiganten är stora nog att stå för sitt misstag istället för att särbehandla vissa kunder. Sen att de även skickat med Bundlekoden i kvittot är ju inte så genomtänkt.

Skrivet av ågren:

Jag beställde själv ett ex i hopp om att det var en ruskigt bra rea på utgående kort då det fanns en del svaga tecken som talade för att det skulle kunna vara men det fanns även en hel del faktorer som talade emot det.

Det framstod som en uppenbart felaktig prissättning (eftersom det stod att man sparar 300kr var tanken troligtvis att sänka från ord. pris. 8290kr med 300kr, inte 3000kr) och jag förstår inte varför folk blir så gnidna när det kommer till sånt här. Visst, tråkigt att man gick miste om ett pangpris men att kräva att de ska fullfölja ordrar med tusenlappar i förlust på varje beställning? Skulle du själv ha gjort det i egenskap av företagare?

Att man sålde ett par enstaka kort till detta pris var för att det skedde innan felet uppdagades och man kan inte begära att butikspersonal ska ha 100% koll på prissättningen av tiotusentals olika produkter. Flera säljare verkade dock ha reagerat på det låga priset men de är nog rätt bakbundna och kan nog inte direkt bara höja priset på eget bevåg då de sätts centralt. Till skillnad från butikssäljare har inköpare i en webbutik troligtvis betydligt bättre koll och det är fullt förståeligt att ordrar makuleras p.g.a. felaktig prissättning.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som är märkligt i detta är att dom skickar ut kvitton, det innebär principiellt att köpet är överenskommet? Rimligtvis borde dom annullera ordrar istället om dom ej ska skicka ut några produkter?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Från Elgiganten eller postnord?
Har fått mail från Elgiganten att paket är på väg, men ordern är anullerad i klarna och I ga paket synliga i postnord appen.

Skickades från m.sweclockers.com

Från Elgiganten med kollinummer hos Bring. Den har inte lämnat EG än men det känns som den är på väg då.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

@Mr Steed: To be continued...

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxelF89:

Skickade nyss iväg ett mejl och frågade om jag kunde få uppgift vid vilken tid sista exemplaret av stickorna blev ”reserverade”. Stör mig lite när återförsäljare inte äger sina misstag...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, som att de tror att kunderna är så dumma att vi inte förstår att det blev fel. Hade varit bättre att vara ärlig. Återkom gärna med vad supporten svarade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Från Elgiganten med kollinummer hos Bring. Den har inte lämnat EG än men det känns som den är på väg då.

Lyckost. Har fått här kommer ditt digitala kvitto emailet. Beställde mitt 18.06.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

@Mr Steed: To be continued...

Mvh

Hehe ja, jag ska väl inte ta ut det i förskott än då. Uppdatering kommer

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Min bror han också lägga en beställning på MSI 2080 kortet så får se om han får det, han gjorde beställningen runt 15 igår.

Men han kanske måste sälja kortet ialllafall för det är typ 50/50 om det ryms i hans chassi

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

RTX 2080

Fick precis sms

Hej! Beklagar men vi kan tyvärr inte leverera din senaste order pga tryckfel online! Mvh Elgiganten

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Fick precis sms

Hej! Beklagar men vi kan tyvärr inte leverera din senaste order pga tryckfel online! Mvh Elgiganten

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennisnp:

Fick precis sms

Hej! Beklagar men vi kan tyvärr inte leverera din senaste order pga tryckfel online! Mvh Elgiganten

Skickades från m.sweclockers.com

Fick samma meddelande just nu, får hålla kvar i mitt 970

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Inaktiv

Mitt är ochså skickad samt spel pryl i mailen.
Se vad som kommer sen 🙋

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Det som är märkligt i detta är att dom skickar ut kvitton, det innebär principiellt att köpet är överenskommet? Rimligtvis borde dom annullera ordrar istället om dom ej ska skicka ut några produkter?

Mvh

På mitt står det i alla fall att det är ett krediterat kvitto dvs. bekräftelse på att pengarna betalas tillbaka. Vissa verkar dock ha fått igenom sina beställningar så det är väl troligtvis som i butik, att ett fåtal ex hann säljas över disk/gå vidare till packlinjen innan felet upptäcktes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Mitt är ochså skickad samt spel pryl i mailen.
Se vad som kommer sen 🙋

Betalade du direkt eller klarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddiie:

Håller med, som att de tror att kunderna är så dumma att vi inte förstår att det blev fel. Hade varit bättre att vara ärlig. Återkom gärna med vad supporten svarade.

Wow, fick svar från Ginza kundservice idag. (!Notera att jag använde annat epostkonto och inget namn till kundservicen än vad jag gjorde vid köpet + att jag inte bifogade mitt ordernummer!)
Frågade somsagt vid vilken tid sista exemplaret såldes. Fick som svar att ”ett 10-tal kunder hann beställa innan din beställning kom in till oss. Dessvärre fick inte alla dom heller sin beställning.”
Snacka om bs/kryptisk response..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxelF89:

Wow, fick svar från Ginza kundservice idag. (!Notera att jag använde annat epostkonto och inget namn till kundservicen än vad jag gjorde vid köpet + att jag inte bifogade mitt ordernummer!)
Frågade somsagt vid vilken tid sista exemplaret såldes. Fick som svar att ”ett 10-tal kunder hann beställa innan din beställning kom in till oss. Dessvärre fick inte alla dom heller sin beställning.”
Snacka om bs/kryptisk response..

Skickades från m.sweclockers.com

Man tycker iaf att de ska skicka någon respons till alla som beställt, två dagar utan något email eller liknande.

Skulle gissa att de inte har den funktionalitet i deras system och svarar endast på email som skickats till dem, vilket skämt...

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minisulan:

Jag drog till EG i Barkarby och lyckades få det sista.
Dock fick jag det för 4790:- då förpackningen var "bruten" dock är kortet helt nytt.
Påpekade detta för säljaren så han drog av en 500 till

Wow. Kul att jag brukar bevaka dessa trådar varje dag men rest lite senaste och missade det.... 4790 för ett grymt kort, grattis

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Skulle gissa att de inte har den funktionalitet i deras system och svarar endast på email som skickats till dem, vilket skämt...

Själv är jag imponerad över att de ens vet vad email är för något. Ginza är verkligen ett företag som lever i det förflutna, lika förvånad varje gång jag ser att de fortfarande existerar. Men men, någonting säger mig att deras kunder främst hör till den äldre generationen som hänger kvar sedan Ginzas glansdagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paontuus:

Man tycker iaf att de ska skicka någon respons till alla som beställt, två dagar utan något email eller liknande.

Skulle gissa att de inte har den funktionalitet i deras system och svarar endast på email som skickats till dem, vilket skämt...

Dem uppdaterade med nytt mejl där dem förklarade att dem inte hade tidsuppgifter för beställningarna utan går efter ordernumret.

Tråkigt, både netonnet och ginza som har blåst mig denna vecka gällande lika ärenden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@AxelF89: vet inte om jag skulle kalla det blåst dig.. jag menar det var hyffsat uppenbart fel pris när 2070 på samma kampanj kostade 400 mer..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@AxelF89: vet inte om jag skulle kalla det blåst dig.. jag menar det var hyffsat uppenbart fel pris när 2070 på samma kampanj kostade 400 mer..

Snackar om Crucial RAM från ginza. Lätt att förväxla ämnen i denna tråden

Edit: My bad, hann aldrig se att det 2070 kortet var med i kampanjen. Oavsett så känns ginza rätt lata när dem inte skickar ut en förklaring till varför produkten inte kan levereras.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@AxelF89: vet inte om jag skulle kalla det blåst dig.. jag menar det var hyffsat uppenbart fel pris när 2070 på samma kampanj kostade 400 mer..

Ja shit va blåst du blivit! Känner du inte att du blivit lite kränkt också samtidigt? Kanske ett fall för DO?

Visa signatur

R9 5950X| Noctua NH-D14 | Corsair Vengeance K70