Rösta fram SweClockers nästa musmatta

Permalänk
Medlem

@Roenlond: Ja, det var svårt att välja. (Gjorde en kovändning och röstade på trean.)

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Svårt! Alla är välgjorda.
Mina tankar om bidragen och varför valet blev som det blev för mig:
1an, för mycket som pågår för min smak, men välgjord och troligtvis lugnare med ett tangentbord på.
2an, Kul ide och bra retro-referens (1999). Fångar SC-känslan på ett bra sätt tycker jag.
3an, Snygg, men känns som något fattas i mitten. Känns lite "work in progress".
4an, Snygg & diskret, men för mycket honeycomb för mig. Ett "tema" som hängt med alldeles för länge i mina ögon.

För mig föll valet ändå på 2an efter noggrant övervägande med mig själv!
Originalitet och retro-känsla. Skit samma att det täcks över.
Blir lite julkalender när folk undrar var det är där under

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Om tvåan hade haft fler komponenter än bara ett moderkort så hade det inte kännts så konstigt att det är i mitten.
T.ex. ett grafikkort till vänster och en CPU och två minnesstickor till höger.

Då skulle det också påminna om när man är på väg att bygga ihop en ny dator och precis har packat upp komponenterna på skrivbordet. Såna tillfällen är sköna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Äsh. Synd man inte kom med. Tråkigt att Sweclockers enbart valde att välja ut 4 stycken som gick att rösta på, oavsett om jag själv hade kommit med eller inte, känns som det brukar vara fler alternativ i andra tävlingar eller?

Jag borde ha postat mina bidrag i diskussionstråden till själva tävlingen, har ju ingen användning av dem i något annat syfte ändå. Men såhär i efterhand känns det ju lite fel att göra så.

Permalänk
Medlem

Har det nämnts något om storleken på mattan?

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasted:

Har det nämnts något om storleken på mattan?

Från tävlingsreglerna: Anpassa motivet för en musmatta i storleken 90 x 40 centimeter. Tänk på att lämna utrymme för marginaler.

Visa signatur

MSI Z370-A Pro / EVGA 850W G3 / i5-8600K Delid @ 4.8Ghz /
GTX 1070Ti / 16GB Corsair LPX @ 3200Mhz / 3x500GB SSD /
Acer Predator XB271H

Permalänk
Medlem

Ursäkta, men var är RGB förslagen?

Trodde detta var 2018 tiep!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maskeradmannen:

Från tävlingsreglerna: Anpassa motivet för en musmatta i storleken 90 x 40 centimeter. Tänk på att lämna utrymme för marginaler.

Det missade jag. Tackar

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Bidrag 3 och 4 står ut för mig då jag tänker att detta är en bred musmatta som delvis kommer täckas av ett tangentbord. Då försvinner det fina i bidrag 1 och 2! Då skulle man köpt musmattan ändå men inte fått se SC loggan

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bidrag 3 älskar jag.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Snälla säg att ni gör vinnarens musmatta i 450 x 400 x 6 mm och med sydda kanter, hade varit helt underbart hade köpt 2 eller fler direkt haha direkt!

Permalänk
Geeks
SweClockers

Ett stort grattis till Oscar för den stora vinsten! Jag kontaktar dig via mail inom kort.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

När kan vi förvänta oss att ha dem på skrivbordet?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Vzano:

När kan vi förvänta oss att ha dem på skrivbordet?

Oj, det vågar jag inte försöka gissa ännu. Jag ska kontakta leverantören på måndag och se vad dom säger. Eventuellt kan vi även behöva justera färg/motiv och ta fram ett par samples.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Oj, det vågar jag inte försöka gissa ännu. Jag ska kontakta leverantören på måndag och se vad dom säger. Eventuellt kan vi även behöva justera färg/motiv och ta fram ett par samples.

Något nytt? Väntar ivrigt 😅

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pooze:

Något nytt? Väntar ivrigt 😅

Nej, inte bumpa. Jag blir så stressad.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

har den fallit i total glömska? Jag vet den som väntar på något gott väntar aldrig för länge

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nej, inte bumpa. Jag blir så stressad.

bump.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

hahaha, jag va tvungen att söka upp föra tt kolla vad fasen som hände, inte sett något sen INNAN omröstningen! Behöver ny musmatta nu.. Kul att du skrev för ett par h sedan bara

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

hahaha, jag va tvungen att söka upp föra tt kolla vad fasen som hände, inte sett något sen INNAN omröstningen! Behöver ny musmatta nu.. Kul att du skrev för ett par h sedan bara

Samma här, behövde en ny och letade upp denna tråd för att kolla vad som hände. Nu blev det steelseries men det känns ju inte lika bra...

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Nu börjar man bli otålig, Behöver ny matta!

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Wastafari:

Nu börjar man bli otålig, Behöver ny matta!

Det blir inte bara en matta, det blir tre!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det blir inte bara en matta, det blir tre!

Woop wopp! 🙌
Du har inget ETA att bjuda på? 🤩

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pooze:

Woop wopp! 🙌
Du har inget ETA att bjuda på? 🤩

Det mesta är klart men vi behöver fila lite till på motiven och även beställa fler prover, så det kommer att dröja en stund till.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Det mesta är klart men vi behöver fila lite till på motiven och även beställa fler prover, så det kommer att dröja en stund till.

Jag kan ta en och testa, utförlig recension utlovas

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott... 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

­

BTC

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Pooze:

Den som väntar på något gott... 😉

Skickades från m.sweclockers.com

True dat!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

Finns det något preliminärt datum?

Visa signatur

C2D E6400 @ 3.2GHz .:|:. ASUS P5B .:|:. Corsair Dominator 8500 4x1024MB .:|:. ATI x1650pro - R.I.P 2016
i5 6500 @ 3.2GHz .:|:. Asus Z170-A .:|:. Corsair Vengeance 3200MHz 2x8GB .:|:. Nvidia 1060 6GB

Övrigt: Synology DS413J, Nvidia Shield PRO, Raspberry PI, NES, SNES mini, N64, GC, Wii U, Switch

Permalänk

@Dimestam: Lite nyfiken på hur det går, om det kommer några musmattor inom en snar framtid och kanske vilka storlekar som kan tänkas gälla? Ber om ursäkt för bump om denna info finns någonstans redan.

Visa signatur

{Streacom F12C} {Asus Rampage Formula IV} {Intel I7 4930K} {G.Skill Trident X 2400 Cl 10 4X4 GB} {Evga 970 ACX} {Corsair AX1200i} {Dark Rock TF} {1,2 TB SSD} {6 TB HDD }

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SchaaSchaa:

@Dimestam: Lite nyfiken på hur det går, om det kommer några musmattor inom en snar framtid och kanske vilka storlekar som kan tänkas gälla? Ber om ursäkt för bump om denna info finns någonstans redan.

SweClockers Hexagon Deskmat

Storlek: 90 x 40 cm
Tjocklek: 3 mm
Material: Naturgummi, extra tät textilyta
Tryckteknik: Full sublimering
Övrigt: Sydda kanter, laserskärning, formstretchad
Förbokning: Slutet av november
Leverans: Början av januari
Pris: TBD

Då ska vi se! SweClockers Hexagon är en rejäl musmatta på 90 x 40 cm. Den tillverkas av en av världens största musmatteproducenter, som även har Logitech, Steelseries, Asus m.fl. som kunder. Vi har valt att utgå ifrån deras mest påkostade tygmatta med naturgummi och extra tät textilyta. Trycktekniken är "full sublimering", vilket innebär att färgen går in i tyget och inte bildar någon yta.

Eftersom det handlar om så små volymer (och höga produktionskostnader) kommer denna musmatta i en enda storlek. Jag drar igång förbokningarna i slutet av månaden och leveranserna inleds kort efter årsskiftet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015