Mechwarrior 5 blir Epic exlusivt...

Permalänk
Medlem

Mechwarrior 5 blir Epic exlusivt...

Så nu har PGI gjort en bait and switch likt metro gjorde med exodus. Lovade steam nycklar men tog tillbaka det i sista stunden för att bli epic exlusivt...

https://mwomercs.com/forums/topic/274292-mechwarrior-5-releas...

Väldigt besviken över det då jag sett fram emot spelet under en lång tid.
Lyckligtvis så erbjuder dom refunds, samt att man får behålla all pre-order bonus som man fick i MWO.

Forumet/reddit är i lågor som inte är helt oväntat.

Vad tycker ni andra? Är det fler än jag som sett fram emot MW5?

Permalänk
Medlem

Har inte spelat några spel på Epic så vet inte om den är megakass eller inte, men vad spelar det för roll vilken launcher du behöver använda för att spela ett spel du vill spela?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kommer nog köpa det ändå tids nog, föredrar att fokusera på spelet snarare än launchern. Men företag får nog börja vara lite mer försiktiga med att hålla på med sådana dumheter. Att sälja nycklar på en plattform för att sedan dra tillbaka dessa och göra spelet exklusivt på en annan plattform är inte ett ok sätt att göra affärer.

Det är en sak att "ge" (sälja) exklusivitet till en viss plattform och en helt annan att sälja nycklar i en annan plattform i syfte att öka försäljningen. Bait and switch är inte ok.

Men spelet ser ut att bli intressant.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.2GHz | Hyper 212 EVO | 12 GB DDR3 |GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3 | Fractal Design Tesla R2 650W | Fractal Design Define R4 Titanium | 370 GB SSD totalt | ~2TB HDD totalt
+ Acer Predator Helios 300 GTX 1060
Båda kör MS Röj i minst 50 FPS.

Permalänk

Trött jag blirt på detta Epic exlusive

Permalänk

Trist att de byter till Epic då jag har allt mitt på Steam men jag behåller pre order. Vill spela spelet helt enkelt och den kommer vara lika bristfylld oavsett platform. Som ut är har jag låga förväntningar på PGI så jag är inte ens arg.