Söker input på datorköp (i9-9900K)

Permalänk
Medlem

Söker input på datorköp (i9-9900K)

Så jag hade tänkt köpa de här datordelarna inom snar framtid. Så det jag undrar kommer dem gå ihop bra och kommer något bottlenecka och räcker PSU:n?

https://gyazo.com/ed254ab66f59beb844badcfda1665696

https://gyazo.com/bed6dec363c2fc624c8f721faf24b812

Rubrik korrigerad enl § 3.1 // MOD.
Permalänk
Medlem

Köp Z390 moderkort.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Jag tänkte matcha det genom att det skulle vara vitt för på komplett har dem inte något bättre som är vitt. Men det finns väl bättre "vita" moderkort?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz
Skrivet av Linsa03:

@CyberNerd: Jag tänkte matcha det genom att det skulle vara vitt för på komplett har dem inte något bättre som är vitt. Men det finns väl bättre "vita" moderkort?

Du kommer behöva uppdatera BIOS med 8e generationens processorer, 9900K fungerar inte på Z370 ur kartong.

EDIT: Vita moderkort är väldigt få, funktion > design.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Tog mig friheten och gjorde om din lista och spred ut platserna som delarna köps ifrån så att du betalar mindre för nästan samma delar.
Största skillnaden är nättagget som är bättre, du kommer inte se nättagget i varken SPEC-06 som du valde eller meshify C. Du kommer också behöva en RGB-kontroller som inte följde med i din lista. Annars så är resten samma, bara billigare.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Kände du verkligen att det var nödvändigt med bottleneck-frågan när du valde den bästa processorn respektive grafikkortet på marknaden?

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem

@Dave1080: haha tänkte mer på moderkortet när jag gjorde frågan. Kanske liiite dum fråga hehe. :=)

Permalänk
Medlem

Den AIO:n är grym men en varning, den är förjävlig att montera och detta särskilt i Corsairs ATX chassin om du nu väljer ett sådant. Tänk efter om du ska sätta in radiator före moderkort osv, själv fick jag genomföra en operation som krävde precision likt den hos en hjärnkirurg för att få min på plats.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

@firstofmay: så jag borde sätta in radiator med fläktarna på innan jag sätter in moderkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsa03:

@firstofmay: så jag borde sätta in radiator med fläktarna på innan jag sätter in moderkortet?

Det kan vara en bra idé, gör vad som passar bäst helt enkelt. Se också till att mäta så att du får in allt, är inte helt säker på att du kan köra push-pull.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Känns som bygget förtjänar ett bättre chassi;

Brutalt enkelt att bygga i, massor av plats för radiator.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Mordekai: Kan du länka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsa03:

Fläktar på båda sidorna av radiatorn. Chassit som finns bild på ovan är Phanteks Enthoo Evolv, finns här https://www.inet.se/produkt/6902976/phanteks-enthoo-evolv-x-s...

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linsa03:

@Mordekai: Kan du länka?

Bilden har redan en länk om du klickar på länksymbolen, här kommer den separat, finns i tre färger
https://www.komplett.se/product/1099554/datorutrustning/dator...

Permalänk

Har egentligen ingenting alls med tråden att göra, men är på ett personligt krig emot gyazo - snälla överväg "Greenshot" eller annan mjukvara som gör exakt samma men man slipper bli omdirigerad till jobbiga gyazo länkar och istället imgur.

Permalänk
Medlem

@SällanManHarRätt: Håller med, hade en bra screen med firefox men den gick inte att ladda upp, så jag var lat....