The Outer Worlds – tematisk arvtagare till Fallout: New Vegas?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Det har jag faktiskt också länge undrat, idag sitter väl de flesta "gaymers" på hyfsade high end riggar och inte på gammal rutten skit.
Det är faktiskt inte så krävande att använda grafik som inte ser ut som en dåligt tecknad serieblaska från 90 talet.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Gillar inte heller Cartoon grafiken, synd verkat vara ok annars.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Jag gillar hur det ser ut. Hoppas verkligen att man lyckas med att ge spelaren samma frihet och att bygga upp en lika intressant story som i FNV som är ett av mina favoritspel. Det jag är lite orolig för är att man blir fast i det här med followers, i gameplay ser det nästan ut som i dragon age där allt genomförs i party vilket jag gärna slipper. Medan jag nog förhandsbokar Cyberpunk gör jag förmodligen inte samma sak med det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Grafiskt ser det tyvärr ut som en riktigt dålig inbreed mellan Borderlands och No Man's Sky

Men Obsidian... köpsuget finns redan.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag är så kluven. Det är ju Obsidian. Nostalgi uti fingerspetsarna. Men det ser verkligen inte bra ut.. Jag kommer helt klart avvakta och invänta recensioner, spelaromdömen och liknande.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Jag gillar det inte heller. Gillar inte färgpaletten över huvud taget.
Då "Worlds" finns i namnet kan man alltid hoppas på att andra världar ser annorlunda ut....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Grafiskt ser det tyvärr ut som en riktigt dålig inbreed mellan Borderlands och No Man's Sky

Träffande liknelse tyvärr. Ansiktena ser spontant heller inte bra ut, alldeles för symmetriska ungefär som i väldigt tidiga 3D-spel. Nu är kanske inte grafik helt avgörande för att ett spel ska vara värt att spela, men jag får känslan av att det är något från 2012 när jag kollar alla videos.

Skrivet av Agamemnon_71:

Jag gillar det inte heller. Gillar inte färgpaletten över huvud taget.
Då "Worlds" finns i namnet kan man alltid hoppas på att andra världar ser annorlunda ut....

Tyvärr är det väl inte bara i ute världen det är den här ansträngande färgpaletten, utan det verkar vara ett genomgående tema ihop med det till synes överlastade UI't där man t.ex. bjuds på outlines i högkontrast för alla objekt som går att interagera med. Det får mig att associera med TES IV: Oblivion när man fick en stor grön pil till ALLT, ungefär som att spelaren inte varken vill eller klarar att hitta något i världen om inte utvecklaren sätter en jättestor skylt på allting... och det får mig att tvivla på att det är det intellektuellt stimulerande spel som alla verkar hoppas på.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Hoppas kompanjonerna har en egen liten story som man får vara med och uppleva. Kommer ihåg i New Vegas hur karaktärerna berättade sin livshistoria och något som jag uppskattade verkligen, historier som man fick höra medan man vandrade i öknen och inte bara någon som hjälpte skjuta på fiender.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Ser väldigt intressant ut.

Släpps samma datum som nya call of duty: modern warfare dock....

Denna får nog hamna på steams wishlist och plockas upp vid någon rea i framtiden. Har svårt att se att jag inte skulle spela det någon gång framöver dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Nu är kanske inte grafik helt avgörande för att ett spel ska vara värt att spela, men jag får känslan av att det är något från 2012 när jag kollar alla videos.

Kanske ska testa Rimworld då?
Grafik är bara en variabel i hur spel upplevs, world of warcraft är ju gjort för barn.
Desto mer realistiskt ett spel görs grafiskt dvs mer verkligt desto mer klagar folk.
Orsaken är att du automatiskt måste avgöra vilket som är verkligt eller inte vilket påverkar din upplevelse i spelet.
Ett spel mer gjort med en viss stil påverkar inte din verklighetsuppfattning lika mycket och du kan spela mer involverat.

Men många klarar inte av svart humor eftersom de anser den ska vara röd.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Njae, bojkottar allt som släpps av Take-Two, Bungie, Activision, EA eller Zenimax.
Så länge dessa företag fortsätter att släppa ofullständiga spel, ljuger och kör PtW lootsboxes så får dessa företag inte mina pengar.

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Tycker det rent visuellt ser skitfult ut.

Gameplaymässigt stelt som fan. Obsidian hade kunnat göra något bra. Men känns som att de såg Borderlands och sedan Anthem och ville dra en form av blandning av båda. Hatar verkligen spel där fienderna är spongebobs och hundratals siffror ska ploppa ut.

Usch.

Permalänk
Medlem

Älskar cell-shading grafik så estetiskt tilltalar det mig även om jag ar gammal räv som bryr mig mindre om hur ett spel ser ut så länge det är resterande är bra.
Ser lovande ut, kommer bli köp utan recensioner som färgar mig så får jag bygga min egen uppfattning och försöka att ej ha för stora förväntningar.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Varför denna cartoon-grafik? Är det så mycket mindre jobb?

Vad tycker du om borderlands grafik då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Kanske ska testa Rimworld då?

Jag älskar Rimworld, tvivlar dock på att jag hade spelat det överhuvudtaget om det hade varit first person.

Skrivet av Flopper:

Grafik är bara en variabel i hur spel upplevs, world of warcraft är ju gjort för barn.

Beror nog på vilken typ av spelare man är, har en god vän som bara köttar igenom main questen på kortast möjliga tid och sen anser sig vara klar med ett spel, medan jag föredrar att gå runt och titta på blommor och ignorera allt annat...

Skrivet av Flopper:

Desto mer realistiskt ett spel görs grafiskt dvs mer verkligt desto mer klagar folk.
Orsaken är att du automatiskt måste avgöra vilket som är verkligt eller inte vilket påverkar din upplevelse i spelet.
Ett spel mer gjort med en viss stil påverkar inte din verklighetsuppfattning lika mycket och du kan spela mer involverat.

Nja, ta Mass Effect som exempel. Även den utskällda fyran levererar en lindrigt uttryckt färgglad scifi-värld på sina ställen utan att det blir den här plastiga pastellsmörjan som långsamt ger dig permanent synnedsättning... x_x

Skrivet av landahl:

Vad tycker du om borderlands grafik då?

Jag kommer nog tyvärr aldrig att spela Borderlands p.g.a. den visuella stilen som påverkar mig menligt.

Och nej, jag klarade inte av att kolla på A Scanner Darkly (2006) heller, även om jag är väldigt intresserad av filmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag kommer nog tyvärr aldrig att spela Borderlands p.g.a. den visuella stilen som påverkar mig menligt.

Och nej, jag klarade inte av att kolla på A Scanner Darkly (2006) heller, även om jag är väldigt intresserad av filmen.

Intressant att det kan vara så känsligt.
Men det finns ju också folk som inte klarar av animerad film ö.h.t. oavsett grafisk stil.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Intressant att det kan vara så känsligt.
Men det finns ju också folk som inte klarar av animerad film ö.h.t. oavsett grafisk stil.

Kalle anka filmer är roliga, Manga är väl mer nischat antar jag, där verkar det råda mer delade meningar, men det är ju en egen konstform.

"Färgpennegrafik" i spel och filmer är däremot en grej jag bara inte tål... vet ej varför, uncane valley kanske... men finns inga bra alternativ för närvarande.

Har också svårt för "tecknade" filmer som inte är handtecknade eller gjorda i sådan stil, men i spel befinner sig det ofta på den andra sidan "dalen" tror jag.

Om vi tar riktigt gamla Disney filmer från 30-40 talet tex, så har de ju en helt annan känsla och atmosfär i jämförelse med bakgrunder och annat som känns "levande" även om gubbarna är hårt stiliserade.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Mizzarrogh: Jag delar detta med dig, har inget problem med tekniken i sig.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Vzano:

Hoppas kompanjonerna har en egen liten story som man får vara med och uppleva. Kommer ihåg i New Vegas hur karaktärerna berättade sin livshistoria och något som jag uppskattade verkligen, historier som man fick höra medan man vandrade i öknen och inte bara någon som hjälpte skjuta på fiender.

Av det lilla jag hann spela är det så. I alla fall så långt att det finns personliga uppdrag för kompanjonerna, relaterade till deras historia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det där fick faktiskt igång loket på Hypetåget igen. Jag har stått stilla i Meh-town ett tag. Obsidiangänget brukar göra rollspel som verkligen passar min smak och det där såg på något vis betydligt bättre ut än tidigare snuttar jag sett... även om jag inte riktigt kan säga varför.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Avstängd

Fallout utan fallout med en bättre motor, gillar man den spelstilen så

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Ser hyfsat kul ut i alla fall, blir troligen ett köp!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Relik 📜
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ser ju stundvis ganska mysigt ut. Dock ogillar jag generellt outlining-effekter där objekt/mobs markeras på det där övertydliga sättet och pajar stämningen. Kommer ändå följa utvecklingen av detta.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Relik 📜

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Avstängd

En hit helt klart.

stil + grafik gör det bättre än fallout och Obsidian kan faktiskt bli större.
Nästa spel lär sätta ribban för dom ifall det kommer att ske

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Det här hade jag nästan glömt bort! Det är ju release snart också!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Gött med gratisspel.
Ser fram emot detta, verkar vara min stil också.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Defender:

Gött med gratisspel.
Ser fram emot detta, verkar vara min stil också.

Japp! Kommer testa detta på gamepass och se om det blir ett köp till pc:)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord