Asus förbereder nätaggregat i Strix-serien

Permalänk
Melding Plague

Asus förbereder nätaggregat i Strix-serien

Med de nya nätaggregaten i Strix-serien tar Asus sikte på de lägre segmenten för pris och kapacitet, och ska få samma tioåriga garanti som de dyrare syskonen i Thor-familjen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Roligt att fler försöker komma in i PSU-marknaden om det på längre sikt leder till bättre priser.

Men helt ärligt, vem fasiken köper en ASUS PSU istället för en Seasonic/Corsair när priset är samma?

Permalänk

Kommer ju va sving dyrt för att det är strix som är asus fina märke och dom kommer ju ta en 500 extra om inte mer i jämförelse med corsair och coolermaster

Permalänk
Medlem

Garanterat överprisat, nej Seasonic är mitt givna val på PSU sidan.

Permalänk
Medlem

Asus går ju att skaffa i typ alla komponenter, blir nog estetiskt snyggt med Asus Moderkort, grafikkort, vattenkylare och Psu.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Skäggig legend

Börjar inte Asus kännas lite som Razer..?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Asus går ju att skaffa i typ alla komponenter, blir nog estetiskt snyggt med Asus Moderkort, grafikkort, vattenkylare och Psu.

Och chassi..
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5036444

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av XHI:

Börjar inte Asus kännas lite som Razer..?

Razer har ju börjar gå ifrån sin gamla nisch, med kanske de bästa PC-laptopsen och en del annat nytt. Asus är säkert sugna på att ta över.

Minns när Asus ROG var det som man ville ha men inte hade råd med. Sedan Strix lanserades upplever jag att sortimentet blivit bredare och mindre high end, fast den saftiga prislappen bestått.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Felet man gör är ju att man identifierar ett märke som exempel Asus Strix serien med kvalité. Fast man egentligen borde vara lika kritisk varje gång mot en ny vara. Även om tidigare varor med samma namn/serie (strix) betydde just kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

Felet man gör är ju att man identifierar ett märke som exempel Asus Strix serien med kvalité. Fast man egentligen borde vara lika kritisk varje gång mot en ny vara. Även om tidigare varor med samma namn/serie (strix) betydde just kvalité.

Precis. Jag har forskat litegrann om hur man kunde applicera psykologin kring halo-effekten på elektronikprylar.
Det verkar finnas övergripande egenskaper hos produkter, som kunden medvetet eller omedvetet sedan överför till andra produkter av samma märke.. fastän kategorin/priskategorin inte är densamma. Ett "by the book" exempel är hurpass mycket Ferrari får sålt allt från pennor till annat skräp med bara sin logotyp. I motsats till att "Porsche design" fortfarande verkar hålla fast vid sin nivå inom alla produktkategorier.. åtminstone sett till priset

Asus "haloprodukt" är i detta fall Thor seriens nätaggregat, samt alla high en Strix prylar överlag. Inom gpuer lär man hellre t.ex. köpa Strix 2060 Super om RTX 2080Ti presterat bra, vilket det gör.

Visa signatur

Phanteks p400s +mesh +TG |Seasonic Focus+ Gold 750W |Asus X570-F Strix |Ryzen 5 3600X @stock +Corsair H100i platinum |16GB DDR4 3200mhzC14 Gskill FlareX |Sapphire Vega56 Pulse @1650Mhz/950Mhz Samsung HBM |Samsung 970 EVO PLUS 500GB nvme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

Felet man gör är ju att man identifierar ett märke som exempel Asus Strix serien med kvalité. Fast man egentligen borde vara lika kritisk varje gång mot en ny vara. Även om tidigare varor med samma namn/serie (strix) betydde just kvalité.

Efter mina erfarenheter med Asus RX 480 Strix (en bedrövligt usel kylare till ett annars bra grafikkort) så är Strix inget jag förknippar med kvalitet längre. Krävs inte många missar innan ett "kvalitetsmärke" får ett helt annat rykte.

Permalänk
Medlem

hur många extra fps ger ett strix PSU i CS:GO?

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid klistra loggan på sitt Seasonic om man gillar Asus så mycket.

Nu har jag mest Asus.

Men, angående @neomeow 's inlägg så har du helt rätt. Köpte på mig både tangentbord och mus från Asus/Strix men Logitech var bättre, insåg jag efter ett tag.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phil88:

hur många extra fps ger ett strix PSU i CS:GO?

Vi får vänta tills recensionen kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är ute efter ny PSU. Vill ha stabilitet framför allt. Ca 700w+ Men fan vilken jungel det är. 1500:- är för mycket men genomförbart om det ger mervärde. Vad ska jag titta på? Kanske dessa Asus är värda att vänta på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av serverfel:

Jag är ute efter ny PSU. Vill ha stabilitet framför allt. Ca 700w+ Men fan vilken jungel det är. 1500:- är för mycket men genomförbart om det ger mervärde. Vad ska jag titta på? Kanske dessa Asus är värda att vänta på?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.inet.se/produkt/6901875/evga-supernova-g3-750w t.ex.
Seasonic FOCUS ligger i samma klass och är också bra agg.

Permalänk
Medlem

Värst vad folk orkar sura över att ett företag blir populärt eller att det är trendigt och vara enhetlig med samma märke på allt. Är det inte coolt och ha razer och asus för många edgelords här inne?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

https://www.inet.se/produkt/6901875/evga-supernova-g3-750w t.ex.
Seasonic FOCUS ligger i samma klass och är också bra agg.

Tack!

Ja. Jag har hört mycket varmt om Seasonic. I alla fall från användare här. Vissa tester online har inte varit lika snälla, Anandtech har tex tyckt att de inte har något märkvärdigt att erbjuda utöver konkurrensen. Däremot Prime har visat sig vara jäkligt bra.

EVGA har jag köpt en gång och hade jäkla oflyt. Höll inte två år ens. Men det kan ha varit ett måndagsex.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Varför har det inte RGB belysning? känns som de börjar tappa sitt koncept här.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Varför har det inte RGB belysning? känns som de börjar tappa sitt koncept här.

Tror det kommer en med och en utan rgb så oroa dig inte😜

Skickades från m.sweclockers.com