Permalänk
Medlem

För mig som har kört WoW (off and on) sedan vanilla på PVE server upp till level 100 så känns det som att man borde köra Horde för att få se något nytt.

Frågan är dock hur länge nostalgin håller i sig. Att levla upp min main tog i stort sett för evigt under vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

För mig som har kört WoW (off and on) sedan vanilla på PVE server upp till level 100 så känns det som att man borde köra Horde för att få se något nytt.

Frågan är dock hur länge nostalgin håller i sig. Att levla upp min main tog i stort sett för evigt under vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är rädd att jag kommer glömma bort så mycket mellan varje speltillfälle, att det aldrig blir något flow.
Men så länge nostalgin finns där, så bryr jag mig inte så mycket.

Apropå att spela sällan. Det är lite synd att man inte kan få nån form av familjeprenumeration. Väldigt många lär väl vara i ett annat skede i livet idag än för 15 år sedan. Och man delar ju alla andra sorters prenumerationer. Samtidigt har man väl bättre ekonomi, men jag tror ändå det hade fått fler att behålla sina prenumerationer aktiva.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Underbart jobb Blizzard. Har dom någonsin klarat en release?

Permalänk
Medlem

Haha det hade inte varit en wow release om det hade gått som dom hade tänkt.

Dessutom så tycker jag att "Logging in to game server" är en del av classic känslan, så det är ok

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem

haha minuten som jag kom fram till queue (med 11k pers före mig) så vart jag direkt dc'ad

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Underbart jobb Blizzard. Har dom någonsin klarat en release?

Vilken kö, försökte redan kl8 att få mitt namn men nej någon har redan det på alla servrar.
Jävla skit spel XD

Permalänk
Medlem

Jag tycker det har funkat ganska bra med tanke på belastningen.
Mitt ena nick blev taget på Shazzrah. Men fick det på Golemagg åtminstone

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vilket skämt, får ju inte ens välja vilken server spelet ansluter till så efter 11k i kö så hamnar jag på en PvE-server. Sen när jag byter till Shazzrah så blir jag disconnected. Nu kommer jag inte in igen.

Permalänk
Medlem

Har varit in på både Golemagg och Shazzrah 2 gånger för o verifiera mina gubbar, förstår inte vad folk har för problem?

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Purrfected:

Har varit in på både Golemagg och Shazzrah 2 gånger för o verifiera mina gubbar, förstår inte vad folk har för problem?

Blir utkastade från de servrarna, försökt logga in och reservera gubbar där men bara medium servrarna som går
Samma gäller US servers, alla High Populated kastar ut en

Permalänk
Medlem

FYI det är Shazzrah som är primära servern för alla svenskar, sen får man ju såklart spela på Gole om man vill http://nordicclassic.jinnis.se/

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Vilken kö, försökte redan kl8 att få mitt namn men nej någon har redan det på alla servrar.
Jävla skit spel XD

Men lyckat att försöka kl 8 när möjligheten för att regga namn startar en minut efter midnatt.

Skrivet av Purrfected:

Har varit in på både Golemagg och Shazzrah 2 gånger för o verifiera mina gubbar, förstår inte vad folk har för problem?

Ptja att servrarna disconnectar en, tog ca 20 inloggningsförsök innan jag ens såg en queue för första gången, 3 sec efter att jag såg queuen med 11k före mig så vart jag dc'ad igen. När man väl lyckats komma in första gången så var iallafall jag inloggad på rp servern, när jag valde shazz så vart jag dc'ad igen.

När jag väl valt hur min char skulle se ut och valt namn o klickade på create char så vart jag dc'ad, på nytt i queue osv. Tog 45 min för mig att skapa 3 char, vilket var ganska väntat för mig.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

FYI det är Shazzrah som är primära servern för alla svenskar, sen får man ju såklart spela på Gole om man vill http://nordicclassic.jinnis.se/

Tog Mirage för min raidguilds skull "pve spelare" och blir Shazzrah eller eller Gole för min egna då jag gillar att slakta spelare och förstöra deras dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Vilket skämt, får ju inte ens välja vilken server spelet ansluter till så efter 11k i kö så hamnar jag på en PvE-server. Sen när jag byter till Shazzrah så blir jag disconnected. Nu kommer jag inte in igen.

Samma för mig! Tryckte på Shazzrah, 100% säker. 1200 i kö. Kom in typ 00:10. Gjorde tre chars där - sen ser jag att jag hamnat på Mirage Raceway!
Så då fick jag radera mina karaktärer där (för tre är max på hela accet?) och hamna 11000 i kö på Shazzrah.

Fick ej namnet jag ville ha! :x

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvanteP:

Men lyckat att försöka kl 8 när möjligheten för att regga namn startar en minut efter midnatt.

Ptja att servrarna disconnectar en, tog ca 20 inloggningsförsök innan jag ens såg en queue för första gången, 3 sec efter att jag såg queuen med 11k före mig så vart jag dc'ad igen. När man väl lyckats komma in första gången så var iallafall jag inloggad på rp servern, när jag valde shazz så vart jag dc'ad igen.

När jag väl valt hur min char skulle se ut och valt namn o klickade på create char så vart jag dc'ad, på nytt i queue osv. Tog 45 min för mig att skapa 3 char, vilket var ganska väntat för mig.

ptjaa spelet var på redan innan 8, när servrarna kom igång så loggade jag in men det var en sådan jäkla kö och är fortfarande kö för PvP servrarna
Nåja jag har valt andra namn som jag haft så jag skiter i detta nu med att boka namn då jag bokat på alla 6 jag konton edit: Så nu blir det säng dags då man skall upp till jobbet om några timmar 😄

Permalänk
Hedersmedlem

Primärt namn: Reserverat
Sekundära namn (3st): Upptagna

Känns som att "normala" namn försvinner ganska fort.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Primärt namn: Reserverat
Sekundära namn (3st): Upptagna

Känns som att "normala" namn försvinner ganska fort.

Hade en lista med namn jag ville se om jag kunde få, fick 0 då jag blev kickad från till login screen.

Fick mina vanliga retail namn etc iaf så får väl vara glad över det.

Permalänk
Medlem

Lyckades att få mina 3 förstavals namn

Permalänk
Medlem

Fick inte något av de jag ville så med min oändliga fantasti så blev det "Freddyw" "Freddyr" och "Freddywar".

Finns ett namn till jag vill ha för undead som jag glömde testa, så håller tummarna att jag hinner ta det på release.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Fick mitt 1:a nick Blofeld (tyngsta bondskurken ever), sedan fick jag 4:e på min lista och en som framkom understundens hetta. Resten var tagna.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Tur för mig att min fantasi till att komma på bra namn består av att se mig omkring och kasta om bostäverna på det första jag ser, mina namn är alltid lediga men inte alltid uttalbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Tur för mig att min fantasi till att komma på bra namn består av att se mig omkring och kasta om bostäverna på det första jag ser, mina namn är alltid lediga men inte alltid uttalbara.

Skickades från m.sweclockers.com

Jaså säger du det mr Qwzxqwzx

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Jaså säger du det mr Qwzxqwzx

Jag satt och funderade på vad fasen han kollat på när han kom på sitt nick här..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem

Nästan så man hoppas på en våldsam lågkonjunktur så att man får leva på wow och A-kassa ett år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Jaså säger du det mr Qwzxqwzx

Men det går fort att skriva in.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

Läste att Shazzrah har blivit den officiella spanjorserver. Bland annat därför det varit så extremt tryck på just den. Undrar hur mycket research grapplarna i Nordic server projektet gjorde innan de valde den? Eller körde de det klassiska tankemisstaget att Golemagg kommer ligga högre upp p.g.a. att den börjar på G istället för S och att folk kommer ta den per automatik? Shazzrah låg ju på en betydligt mer naturlig plats att klicka på när det begav sig, förutom då alla andra stora grupperingar som tänkt likadant och också valt den innan. :/

Överväger att ta Golemagg istället om de inte öppnar några nya servrar. Nordic server i all ära men sydeuropeer brukar vara helt kokta i chatten med sitt eget språk. Reserverade faktiskt ett av mina namn på Golemagg och sen samma på Shazzrah. Sen det andra namnet jag använder på RPPVP-servern där jag tänkte lira alliance vid sidan av horde på PVP-servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itasha:

Läste att Shazzrah har blivit den officiella spanjorserver. Bland annat därför det varit så extremt tryck på just den. Undrar hur mycket research grapplarna i Nordic server projektet gjorde innan de valde den? Eller körde de det klassiska tankemisstaget att Golemagg kommer ligga högre upp p.g.a. att den börjar på G istället för S och att folk kommer ta den per automatik? Shazzrah låg ju på en betydligt mer naturlig plats att klicka på när det begav sig, förutom då alla andra stora grupperingar som tänkt likadant och också valt den innan. :/

Överväger att ta Golemagg istället om de inte öppnar några nya servrar. Nordic server i all ära men sydeuropeer brukar vara helt kokta i chatten med sitt eget språk. Reserverade faktiskt ett av mina namn på Golemagg och sen samma på Shazzrah. Sen det andra namnet jag använder på RPPVP-servern där jag tänkte lira alliance vid sidan av horde på PVP-servern.

Blizzard är nog illa tvungna att öppna en spansk server med free migration dit om de har något innanför pannbenet, vissa grupper fixar inte engelska helt enkelt.. kommer ihåg i vanilla innan ryssarna fick egna servrar å herregud sen lirade jag på ragnaros som var invaderat av hungarer som senare tog över servern på ally sidan och är idag dominerat av dom.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

För övrigt jag har varit borta från wow i många år, och jag loggade in på min gamla char och det fanns ingen känsla alls kvar i spelet, hade god lust att radera allt bara har svårt att begripa att man vill spela "det där". Men när jag körde stresstestet till lvl 15 så kunde jag knappt sluta spela. Har iaf reserverat namn på Shazzra, Golemagg och Pyrewood Village. Hörde dock att Pyrewood också blivit utsedd till spansk server. Tänkte köra på PVE server egentligen då jag inte har tid för world pvp när man vill levla, questa, farma och köra dungeons osv. Får se om det blir spanska i chattarna då blir det antagligen att testa på annan server.

Nu ska jag spela för att det är kul med gamla vänner från förr, har fått kontakt med många från gamla guilden så jag har suttit och snackat med de under helgen några kommer tillbaka i classic med samma mål som mig. Det har varit en underbar helg där man snackat gamla minnen en del har man inte pratat med på över 10år. Riktigt roligt Classic har redan levererat en härlig helg redan innan release. Är verkligen supertaggad inför detta.

Visa signatur

“Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.”

Permalänk
Medlem

Då PVP går helt bort för mig så är det ju en pve server som gäller.

Och då är ju frågan vilken server dom flesta nordiska länderna har valt?

Just nu lutar det mot Pyrwood, även om det nu verkar (inte bekräftat) bli den som många spanjorer valt, då Mirage verkar vara den många från Italien valt.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

ALLA kommer spela rogue och mage

Kommer spela hunter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.