Fråga om man köper Plex Premiär lifetime för 1500 kr

Permalänk

Fråga om man köper Plex Premiär lifetime för 1500 kr

Hej!

Fråga om man köper Plex Lifetime för 1500 kr. Kan man synkronisera/ladda ned filmer direkt till sin iPad och sedan när man stänger av servern och inte har någon internetanslutning till sin iPad kolla på filmen? Så att man laddar ned vissa filmer på sitt serverbibliotek till sin iPad och har tillgång till dessa offline?

Fråga 2: Vad finns det mer för bra Plex funktioner om man köper Plex Premium? Har googlat men förstår inte riktigt vad allt innebär, alla fördelar etc...

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Soldierofwar1985: Har inte provat sync till iOS, men funkar till Android och Windows.

Permalänk
Medlem

Jag testade precis att ladda ner ett serieavsnitt till ipaden. Därefter stängde jag ner plex, stängde av wifi och sen startade jag plex igen. Det gick alldeles utmärkt att se avsnittet jag laddade ner

Personligen bryr jag mig inte om en enda fördel som kommer med att vara en plexpass-medlem men för ett tag sedan så kom jag på mig själv att jag använt plex nästan dagligen i ganska många år. Efter lite fundering så köpte jag ett livslångt medlemsskap med det enda syftet att stötta utvecklarna.

Permalänk
Ljusskygg

Testa kör en månads trial så kan du testa allt du vill

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag kan rekommendera att köra Infuse i kombination med Plex Server. Då slipper man gå via Plex Pass egna tvång på transcoding till ett annat format om man ska ha Offline-sync.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Fler fördelar innebär lite snyggare musikbibliotek, hårdvarutranscoding mha gpu, tidig access till nya funktioner. Det är vad jag kommer på nu. För mig är det mest värt pga. gpu transcoding

Permalänk

[quote postid="18020491" userid="47791" name="pwntato"]
Fler fördelar innebär lite snyggare musikbibliotek, hårdvarutranscoding mha gpu, tidig access till nya funktioner. Det är vad jag kommer på nu. För mig är det mest värt pga. gpu transcoding
[/

Vad menas med GPU Transcoding?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag kan rekommendera att köra Infuse i kombination med Plex Server. Då slipper man gå via Plex Pass egna tvång på transcoding till ett annat format om man ska ha Offline-sync.

När har plex tvång på det? Det har inte jag på min setup iaf?
Jag har slagit av all transcoding på server och klienter förutsatt att klienten kan hantera formatet, har haft det så i flera år utan problem, är du säker på att du inte kan synka utan transcoding?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

När har plex tvång på det? Det har inte jag på min setup iaf?
Jag har slagit av all transcoding på server och klienter förutsatt att klienten kan hantera formatet, har haft det så i flera år utan problem, är du säker på att du inte kan synka utan transcoding?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan synka vissa filmer men vissa filmer kan jag inte synka alls för då kommer felmeddelande ”Ett transcoding problem har uppstått”. Speciellt gäller detta tecknade filmer.

Kan man på något sätt lösa, eller komma runt detta problem? Hur gör man då i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kan synka vissa filmer men vissa filmer kan jag inte synka alls för då kommer felmeddelande ”Ett transcoding problem har uppstått”. Speciellt gäller detta tecknade filmer.

Kan man på något sätt lösa, eller komma runt detta problem? Hur gör man då i så fall?

Har du satt servern till att inte använda transcoding som standard? Och klienten till att föredra original source?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Jag är så nöjd över att jag fick ett erbjudande för massa år sedan att köpa Plex premium lifetime pass för 39 dollar

Nappade på det direkt och bara några dagar senare så gick det på 120 dollar.

Hade nog köpt det för fullpris också för att stödja utvecklarna, riktigt nöjd med Plex.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

[quote postid="18022195" userid="725" name="SunQ"]
Jag är så nöjd över att jag fick ett erbjudande för massa år sedan att köpa Plex premium lifetime pass för 39 dollar

Nappade på det direkt och bara några dagar senare så gick det på 120 dollar.

Hade nog köpt det för fullpris också för att stödja utvecklarna, riktigt nöjd med Plex.
[/

Själv är jag inte nöjd då jag inte kan synka vilka filmer jag vill samt att jag tycker det laggar och går fasansfullt långsamt när jag ska spegla PLEX från Servern till iPad till Apple TV...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

[quote postid="18022195" userid="725" name="SunQ"]
Jag är så nöjd över att jag fick ett erbjudande för massa år sedan att köpa Plex premium lifetime pass för 39 dollar

Nappade på det direkt och bara några dagar senare så gick det på 120 dollar.

Hade nog köpt det för fullpris också för att stödja utvecklarna, riktigt nöjd med Plex.
[/

Själv är jag inte nöjd då jag inte kan synka vilka filmer jag vill samt att jag tycker det laggar och går fasansfullt långsamt när jag ska spegla PLEX från Servern till iPad till Apple TV...

Skickades från m.sweclockers.com

Laggar och går långsamt när du speglar beror garanterat på datorn du använder som server.
Så fort det ska transcodeas tar det väldigt mycket på servern.

För min del så kan det ta ett litet tag att konvertera om jag ska synka till min ipad inför en resa, men det är mest för att prioriteringen är nedställd för just konverteringar. Spela upp filer är aldrig några problem.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Laggar och går långsamt när du speglar beror garanterat på datorn du använder som server.
Så fort det ska transcodeas tar det väldigt mycket på servern.

För min del så kan det ta ett litet tag att konvertera om jag ska synka till min ipad inför en resa, men det är mest för att prioriteringen är nedställd för just konverteringar. Spela upp filer är aldrig några problem.

Kan man på något sätt komma förbi att det måste transcodeas? Dvs om man har en svag dator som server att kunna lösa det ändå men snabb och smidig spegling?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Kan man på något sätt komma förbi att det måste transcodeas? Dvs om man har en svag dator som server att kunna lösa det ändå men snabb och smidig spegling?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag redan tipsat om innan i tråden.

#18020348

https://apps.apple.com/app/id1136220934?ign-mpt=uo%3D4

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Jag testade precis att ladda ner ett serieavsnitt till ipaden. Därefter stängde jag ner plex, stängde av wifi och sen startade jag plex igen. Det gick alldeles utmärkt att se avsnittet jag laddade ner

Personligen bryr jag mig inte om en enda fördel som kommer med att vara en plexpass-medlem men för ett tag sedan så kom jag på mig själv att jag använt plex nästan dagligen i ganska många år. Efter lite fundering så köpte jag ett livslångt medlemsskap med det enda syftet att stötta utvecklarna.

Största fördelen är att du får hårdvaruavkodning. Du kan ta ett ruttet nVidia-kort och låsa upp driversen och streama till 50 pers ganska enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk

@SeF.Typh00n:

Är det svårt att kombinera med Infuse? Är det något särskilt man måste tänka på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

@SeF.Typh00n:

Är det svårt att kombinera med Infuse? Är det något särskilt man måste tänka på?

  • Öppna appen

  • Tryck på inställningar nere till höger

  • Connect to Plex

  • Efter att den har synkat en liten stund så gå in på valfritt media

  • Tryck på punkterna och välj download.

Tänk på att den drar hem orginalfilen, så att det får plats på din iPad (eller Apple TV, vet inte hur det fungerar där).

Infuse kan även spela upp direkt också så att du slipper transcodingen på din Apple TV, åtminstonde i teorin. Återigen, jag har inte prövat med en Apple TV då jag inte äger en.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:
  • Öppna appen

  • Tryck på inställningar nere till höger

  • Connect to Plex

  • Efter att den har synkat en liten stund så gå in på valfritt media

  • Tryck på punkterna och välj download.

Tänk på att den drar hem orginalfilen, så att det får plats på din iPad (eller Apple TV, vet inte hur det fungerar där).

Infuse kan även spela upp direkt också så att du slipper transcodingen på din Apple TV, åtminstonde i teorin. Återigen, jag har inte prövat med en Apple TV då jag inte äger en.

Är Infuse gratis eller kostar det pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Soldierofwar1985:

Är Infuse gratis eller kostar det pengar?

Skickades från m.sweclockers.com

Gratis. Finns en premium-variant med fler funktioner men det tror jag inte du behöver.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:
  • Öppna appen

  • Tryck på inställningar nere till höger

  • Connect to Plex

  • Efter att den har synkat en liten stund så gå in på valfritt media

  • Tryck på punkterna och välj download.

Tänk på att den drar hem orginalfilen, så att det får plats på din iPad (eller Apple TV, vet inte hur det fungerar där).

Infuse kan även spela upp direkt också så att du slipper transcodingen på din Apple TV, åtminstonde i teorin. Återigen, jag har inte prövat med en Apple TV då jag inte äger en.

Tack för tipset! Har bara testat att synka några filmer, men det som tar en timme med plex verkar gå på minuter här. Lysande för resor!

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021