Samsung presenterar Galaxy Note 10 och tillskottet Note 10+

Skrivet av Heknu:

Fränt med video-bokeh, ser fram emot att se hur väl det fungerar när recensionerna trillar in. Ni som har Note idag, använder ni pennan öht? Är geniunt intresserad, kan inte minnas att jag sett någon använda en stylus på väldigt länge.

Lillesyrran har kört note sen 2an och använder sin penna i princip hela tiden med sin mobil (hon har en N9 idag) och kan inte tänka sig en mobil utan. Däremot ser man inte så många som har en Note öht.

Skrivet av ajp_anton:

Var hittade du en dator med 256GB SSD, 8GB minne, LTE-modem, i5-prestanda och 1kg vikt för under 4000kr för 5 år sen? Dessutom var din gamla i5 en tvåkärnig, när denna har 4st kärnor likvärdiga dina två, plus 4st långsammare.

Och hur har den sämre specs än mobilen? Avsaknaden av x86 är det enda jag kan förstå från ditt inlägg.

elgiganten.

fast 1tb snurrdisk och inte SSD.

Ptja nya note 10 har 12gb ram medans denna "dator" endast har 8 t.ex.

Skrivet av xpanterx:

Min numera lite gamla Huawei P20 Pro har 4000mAh batteri, inte imponerad.

vet inte de sett till skärmens storlek så är det fett batteri än är kanon nöjd med min P20 Pro

Tycker dem borde skippa front-kameran helt.

Ummm. Förstår inte riktigt discord "sammarbetet". Man kan använda discordappen på iprincip alla mobiltelefoner? Kommer appen kanske förinstallerad?

Skrivet av norrby89:

Plus att adaptrarna har en tendens att döda typ-c uttaget otroligt fort om man har otur, sambons razor Phone 2 sitter kabeln otroligt löst på jämfört med min gamla s8a.
Skickades från m.sweclockers.com

Lite ot men;
Om kabeln sitter löst så är det högst troligt att det ligger ett halvkilo damm i usb c uttaget. Är ganska lätt att göra rent med en säkerhetsnål om man är försiktig 😀

Vart är hörlursuttaget

Skrivet av sebstr:

Ummm. Förstår inte riktigt discord "sammarbetet". Man kan använda discordappen på iprincip alla mobiltelefoner? Kommer appen kanske förinstallerad?

Bättre integration i deras Game overlay.

Skrivet av Svantesson666:

Ganska förvånad över hur många som faktiskt använder 3,5 mm uttaget. Var tvungen att kolla på min S10+ ifall den hade något uttaget, det hade den visst. Flera år sedan jag slutade använda det, men kan förstå att det är bra om det finns.

Varför skulle man inte använda uttaget?! Jag har inte riktigt behov av att uppgradera mina hörlurar. De är utmärkta för mina egna behov.

Skrivet av THB:

Hiskeliga priser åter igen, tyvärr.
Note 10+ såg riktigt trevlig ut dock, men tråkigt att de förstörde den med en selfie-kamera.
Kan förstå att de har sådana på "billiga" lurar som säljs till Sven-Ygnve 14 år eller Inga-Britt 15 år.

Men på en Note-modell förstör det hela telefonen.

Använder enbart kameran fram när jag kör videosamtal.Så det finns användningsområde förutom selfie

Skrivet av sAAb:

Varför skulle man inte använda uttaget?! Jag har inte riktigt behov av att uppgradera mina hörlurar. De är utmärkta för mina egna behov.

Enbart för att det är så oerhört mycket smidigare med blåtand.

Jag köper att många vill ha kvar 3,5 mm, men förvånad över antalet på just det här forumet. Förstår dock Samsung och de andra tillverkarna då 3,5 mm uttaget tar rätt mycket plats i luren. Det är trots allt runt 2 cm som ska tryckas in.

Skrivet av sAAb:

Det finns en adapyer så du kan använda dina lurar. Men jag håller med...det är kasst.

Skrivet av rewoX:

@Diako: 3400mAH... men ja, den känns ganska meh!
Note 10+ är den intressanta kraftmaskinen och vanliga lite överflödig att dom ens gjorde.

Note brukade vara Samsungs poweruser-telefon som gjorde allt men tycker snarare att man går bakåt när man delar upp modellen, tar bort 3,5 kontakten och har så tråkiga specs på den vanliga.

ser man från Note 3 med 3 200 mAh så är det inte mycket upp på batteri för Note 10

Iphone användare sedan många år. Förra året bytte jag till note 9 när den kom och klev ner i prisnivå för en riktigt bra telefon. Jag tänkte jag skulle byta i år till note 10 men jag ser att dom vridit upp priset en nivå till 12,500kr. Tycker det är lite att ta i. Någon som har Oneplus 7 Pro som är nöjd med den?

Skrivet av Jygge:

ser man från Note 3 med 3 200 mAh så är det inte mycket upp på batteri för Note 10

Det är mycket annat som ändrats. Mobilen har helt andra batteribesparingsfunktioner samt att allt blivit strömsnålare. Det går inte jämföra en sådan gammal mobil med en helt ny endast baserat på batteriets kapacitet. 3500 mh idag räcker MYCKET längre an vad det gjorde på en gammal Note3.

Skrivet av firstofmay:

Note brukade vara Samsungs poweruser-telefon som gjorde allt men tycker snarare att man går bakåt när man delar upp modellen, tar bort 3,5 kontakten och har så tråkiga specs på den vanliga.

Frågan är om inte Note serien mer blir en ren företag och arbetsmobil, medans s serien blir en media/allt i allo. Frågan är vad Folden då skall vara....

Skrivet av THB:

Hiskeliga priser åter igen, tyvärr.
Note 10+ såg riktigt trevlig ut dock, men tråkigt att de förstörde den med en selfie-kamera.
Kan förstå att de har sådana på "billiga" lurar som säljs till Sven-Ygnve 14 år eller Inga-Britt 15 år.

Men på en Note-modell förstör det hela telefonen.

Tycker det är skönt att kunna ta kort åt alla håll utan att vända på telefonen mycket, använder framkameran dagligen för att t.ex kolla om jag har nått i fejset, eller ta kort med nått.

När jag bytte från min Note4 till min Note8 hade de tagit bort en väldigt bra grej, UV strålnings mätaren. Det var en pryl jag använde jättemycket i jobbet då jag reser till alla möjliga konstiga länder. Bara rikta den mot solen så talar den om vilket solskydd som behövs för en blek skandinav.

Nu har de även tagit bort 3.5mm jacket, så på långflygningar kan man inte ladda och lyssna samtidigt. Och man får inte ha BT igång när man flyger. Även om de flesta verkar skita i FlightMode trots uppmaningar så gör inte jag det.

Tiden får väl utvisa vilken mobil som funkar bäst för mig när det är dax att byta igen.
I övrigt gillar jag Samsungs Ekosystem. Har även VR headset, 360 kamera och klocka från dem och det funkar sömlöst ihop väldigt enkelt. Nästa grej blir nog en TV så man kan köra streaming på semesterbilderna.

Tycker att Samsung skulle ha struntat i att ge ut en Note "light". Jag menar den har ju bara FHD upplösning och den stödjer inte heller SD-kort. Enligt mig en helt onödig modell.

Skrivet av firstofmay:

Mjo, det var så till Note 4 typ, sedan gick det "utför" eller sedan vart dom i samma klass som S-serien tråkigt nog.
Hör från olika håll hela tiden i stil med: Ja enda skillnaden på denna Note är storleken gentemot Galaxy S... typ i den stilen. Förut hörde man: WOW denna har snabbare processor, mer ram, större och bättre skärm, bättre kamera, större batteri än Galaxy S.. etc etc.

Skrivet av rewoX:

Mjo, det var så till Note 4 typ, sedan gick det "utför" eller sedan vart dom i samma klass som S-serien tråkigt nog.
Hör från olika håll hela tiden i stil med: Ja enda skillnaden på denna Note är storleken gentemot Galaxy S... typ i den stilen. Förut hörde man: WOW denna har snabbare processor, mer ram, större och bättre skärm, bättre kamera, större batteri än Galaxy S.. etc etc.

Note 4 var den bästa nallen dom släppt genom tiderna.
Den hade bättre upplösning
Utbytbar batteri
Micro SD card slot

Funderar faktiskt på att skaffa en Note 4 i fall min Galaxy S4 skulle gå nirvana.

@Traumklang: Ja den va riktigt fin! Hade min från release till mars-18... var tvungen att slänga den då, hängde upp sig och startade om sig flera gånger dagligen. Annars hade jag fortsatt ha den, aldrig varit så nöjd