Feedback gällande annonser

Permalänk
Medlem

Feedback gällande annonser

Hej!

Bra jobbat med siten, tycker den fungerar generellt mycket bra både på stor browser och mobil!

Har lite feedback nu när jag börja sälja en del saker via Marknaden. Även den är bra, 100 gånger bättre än dyra Blocket.

Öka antal annonser som visas default till 50 st
Idag visas default de 20 st översta annonserna. Tycker mig se att aktiviteten kring annonserna man har ute minskar drastiskt så fort de kommer på sida 2. Kan ni öka så 50 st annonser syns? Vore bättre för oss betalande annonsörer och lättare för de som letar fynd

Möjlighet att ändra och bumpa annons
Skulle vilja kunna uppdatera texten i annonsen. Kan betala några kronor (max 5 kr) för den funktionen.

Tack!

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @lefty44! Kul att du gillar SweC

Tack för dina förslag. Jag tar med mig detta när vi planerar för nya förändringar i marknaden!

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att 20 annonser är lite väl få per sida. Dels försvinner de som sagt ur fokus väldigt snabbt men det är också opraktiskt om man vill bläddra igenom annonserna, däremot håller jag verkligen inte med om förslaget kring bumpning eftersom det skulle missbrukas å det grövsta.

15kr är redan extremt billigt och pengarna går till driften av forumet så jag förstår inte varför folk snålar in så mycket. Man märker ju att annonseringen ökar med flera hundra procent så fort det blir gratis och då kan folk minsann annonsera men när det kostar löjliga 15kr svider det i snåltarmen på folk och man inväntar hellre nästa gratishelg än att bidra med några kronor som möjliggör att marknaden ens finns över huvud taget.

När annonseringen är gratis märker man dessutom att folk missbrukar det och om man kunde bumpa sina annonser för 5kr skulle det bara leda till samma problematik som du själv försöker att få bukt på, nämligen att annonsen snabbt försvinner i mängden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz