Komplett.se's "Prislöfte" är i praktiken oanvändbart

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av e1m1:

Du skriver ju uttryckligen att du sett att priserna varit lägre innan (dvs. kampanjer), och att du ska invänta nästa dipp som uppenbart också lär vara en kampanj.

Mitt tycke om hurvida de gjort fel eller ej har väl ungefär lika stor betydelse för hurvida de gjort fel eller ej som ditt tycke har. De skriver uttryckligen "Prislöfte gäller inte vid a) kampanjer eller b) erbjudanden med ett begränsat antal.", och iom. att Inet har haft detta priset för produkten innan för att sedan höja det igen, samt att det är rödmarkerat pris intill ett överstruket högre pris, är det sannolikt också en temporär rea nu.

Det väcker dock givetvis en intressant fråga i hur man egentligen avgör om ett pris är en temporär kampanj eller ej, speciellt om som någon skrev att inet visar permanenta ändringar på samma sett.

Nej, jag "skulle inte invänta nästa dipp", utan jag handlade hos Komplett i tron om att man är garanterad lägsta priset. Precis som om man handlar hos tidigare nämnda Elgiganten.
Det står heller ingenstans att det är Komplett som avgör om det är en kampanj eller inte i deras "prislöfte". Då det inte står att det är en kampanj hos återförsäljaren så ska därmed deras "prislöfte" gälla.

Permalänk
Medlem

Men du måste ju skoja med oss. Menar du på riktigt att du inte förstår att Inet har kampanj?
Och att Komplett inte matchar en kampanj är helt klart rimligt, det vore alldeles för bra för att vara sant om dom gjorde det.

Permalänk
Medlem

TS har säkerligen missuppfattat kampanjen och villkoren, Köpte du varan på distans så kan du ju använda ångerrätten på 14 dagar och köpa produkten hos konkurrenten för billigare pris.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett argument mot att detta är en kampanj:

Om det vore så att produkten var på kampanj så skulle den ju finnas här?

https://www.inet.se/kampanjer

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Donkey:

TS har säkerligen missuppfattat kampanjen och villkoren, Köpte du varan på distans så kan du ju använda ångerrätten på 14 dagar och köpa produkten hos konkurrenten för billigare pris.

TS köpte tyvärr varan en månad sedan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Glaed:

Men du måste ju skoja med oss. Menar du på riktigt att du inte förstår att Inet har kampanj?
Och att Komplett inte matchar en kampanj är helt klart rimligt, det vore alldeles för bra för att vara sant om dom gjorde det.

Nej, skojar du? Menar du på riktigt att det står att det är en kampanj?

Du menar som Elgiganten gör? D.v.s Elgigantens kundgarantier är för bra för att vara sanna? Jag vet att de fungerar så du har naturligtvis fel här också.

Permalänk
Medlem

@anon12433:

Returnera det du får billigare någon annanstans eller ångra ordern om den inte är plockad.
Alla shoppar har mycket finstilt i sina garantier och regler, det är inget ovanligt för bara komplett.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Har köpt en produkt för en månad sedan från komplett.se. Såg att den nyligen (då) hade sålts billigare hos konkurrenter men tänkte att om en prissänkning sker inom kort så är jag ändå "skyddad" av det "Prislöfte" komplett erbjuder.

Jag mötes själv av liknande svar från Komplett.se då jag skickade över skärmdumpar på priserna hos andra återförsäljare.
Efter att kontaktat supporten igen, så tittade de mer noggrant på bilderna och såg att en av de andra butikerna inte hade kampanj. Ett par timmar senare hade jag ett presentkort på mellanskillnaden i min inkorg

Då Komplett.se har 60 dagars prisgaranti, så är mitt tips att ha is i magen och vänta på att fler sänker priset.

I annat fall kan du alltid utnyttja öppet köp och köpa lådan på Inet för att sedan skicka den till Komplett Win-win för din del, men mer besvär för Komplett.

Strök över då det kanske inte är så bra idé med tanke på serienummer etc. Tack @pv2b för påpekandet!

Edit: Har även ett flertal ggr använt prisgaranti hos Elgiganten utan problem. Senast i jämförelse mot Kjell.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hakd:

@veckans:

Returnera det du får billigare någon annanstans eller ångra ordern om den inte är plockad.
Alla shoppar har mycket finstilt i sina garantier och regler, det är inget ovanligt för bara komplett.

Det som är konstiga är att Komplett inte har något finstilt alls. Jag kan inte hitta att prislöftet regleras av deras köpvillkor, bara av det som står här: https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

Villkoren är ju rätt luddigt utformade som det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

TS köpte tyvärr varan en månad sedan.

Vilken tur att Komplett har 60-dagars ångerrätt

https://www.komplett.se/kundservice/60-dagars-oeppet-koep

Ser även att CDON har samma kampanj som Inet.

Det är onekligen en kampanj det handlar om, Villkoren säger dessutom detta.

Jag ser definitivt inte att Komplett har gjort något fel i detta ärende.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walkir:

I annat fall kan du alltid utnyttja öppet köp och köpa lådan på Inet för att sedan skicka den till Komplett Win-win för din del, men mer besvär för Komplett.

Nej, gör inte detta! Detta avhandlades i en annan forumtråd, och vi kom fram till att detta inte är en bra idé.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1548382-returnera-samm...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det som är konstiga är att Komplett inte har något finstilt alls. Jag kan inte hitta att prislöftet regleras av deras köpvillkor, bara av det som står här: https://www.komplett.se/kampanj/58279/kundloften

Villkoren är ju rätt luddigt utformade som det är.

Det ska alltså bara vara på ordinarie pris och inte reor på andra shoppar.

"Prislöfte gäller mot priser från andra butiker i Sverige, eller nätbutiker registrerade i Sverige, och gäller försäljningspriset exkl. eventuella fraktkostnader.
Produkten måste finnas i lager hos konkurrenten om vi skall matcha priset.
Prislöfte gäller inte vid a) kampanjer eller b) erbjudanden med ett begränsat antal.
För att utnyttja prislöfte måste det vara en identisk produkt, något du kan läsa från tillverkarens artikelnummer som produkten är märkt med.
Genom att använda prislöfte mot priser i svenskregistrerade nätbutiker kan det tillkomma fraktkostnad. Dokumentation måste därför innehålla slutpriset när alla val är gjorda.
För att få ett presentkort till ett värde av mellanskillnaden måste du kontakta vår kundservice för att skicka in dokumentation. Kontakta vår kundservice här."

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Elgiganten prismatchar alltid, oavsett kampanj, REA eller liknande. De har väldigt många referensprodukter vilka naturligtvis prismatchas. Det behöver i många fall inte ens vara samma produkt utan det kan räcka med en likvärdig för att få igenom en prismatchning. Deras kundgarantier är ganska överlägsna Komplett's.

Du förväntar dig alltså att kunder ska kontrollera kodningen på sidan för att avgöra vad som gäller?

Jag HAR nyttjat elgigantens prisgaranti och den tillämpas bara då konkurrenten har det nya priset som standardpris.

I det här fallet med din produkt så framgår det inte att det nya priset är det nya standardpriset utan att det kan vara en realisaiton. Därför tillämpas den inte. Det är helt enligt deras regler, samt kom ihåg att prisgarantin är ingen mänsklig rättighet. Reglerna de har är helt rimliga, t.ex att du muste kunna gå in där och då för att köpa den, ingen kampanj, deras nya ordinariepris etc.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Inaktiv

Ser att deras "prismatchning" har varit i blåsväder tidigare och de tvingats byta namn på den till "prislöfte".

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1526295-kompletts-pris...

Användaren muSashi tar även upp en lång lista med undantag och lägen som Komplett slingrar sig i gällande "prislöftet". Det hela ser ut att vara vilseledande marknadsföring från Komplett.se sida: #17724173

Permalänk
Medlem

@pv2b: För mig är inets kampanj sida en sida för deals när det gäller flera produkter. T ex Fractal Design powersupplies (4 st olika), MSI kylare på köpet (5 moderkort), HP Omen (2 produkter) ...

Chassit är en rea, och för mig (om jag förstår allt rätt) så är kampanj egentligen tiden för en rea. Alla fall enligt text på Hallakonsument.se

[qoute]Det är inte okej att locka med reavaror om de inte finns i ett antal som butiksägaren tror motsvarar efterfrågan. Huvudregeln är att varorna ska finnas tillgängliga så länge kampanjen varar.[/qoute]

Så när komplett skriver kampanj, så är det den tid då en vara är nedsatt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dakkie:

Jag HAR nyttjat elgigantens prisgaranti och den tillämpas bara då konkurrenten har det nya priset som standardpris.

I det här fallet med din produkt så framgår det inte att det nya priset är det nya standardpriset utan att det kan vara en realisaiton. Därför tillämpas den inte. Det är helt enligt deras regler, samt kom ihåg att prisgarantin är ingen mänsklig rättighet. Reglerna de har är helt rimliga, t.ex att du muste kunna gå in där och då för att köpa den, ingen kampanj, deras nya ordinariepris etc.

Fast nu sprider du felaktig information. Dels så är prislöftet någonting Komplett måste leva upp till om de har framfört den informationen vid köptillället, detta regleras i konsumentköplagen.

Vidare så stämmer ingenting av det du säger om Elgiganten, låt mig citera deras sida:
"Vi strävar alltid efter att vara billigast! Därför matchar vi lägsta pris upp till 30 dagar efter köp.

Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet. Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut. Ta med kvittot in till oss på Elgiganten eller kontakta vår kundtjänst på 0771 115 115 så löser vi det. Elgiganten Phonehouse har prisgaranti på befintligt sortiment."

Av detta kan man utläsa att det inte finns några som helst undantag för rea eller kampanjprodukter. Det behöver heller inte vara en exakt likadan produkt utan det räcker om det är "av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor".

Kompletts regler är för övrigt helt orimliga då de garderar sig mot i stort sett varenda prissänkning. Läs mitt tidigare inlägg för exempel på den extrema mängd undantag från "prislöftet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Jag HAR nyttjat elgigantens prisgaranti och den tillämpas bara då konkurrenten har det nya priset som standardpris.

I det här fallet med din produkt så framgår det inte att det nya priset är det nya standardpriset utan att det kan vara en realisaiton. Därför tillämpas den inte. Det är helt enligt deras regler, samt kom ihåg att prisgarantin är ingen mänsklig rättighet. Reglerna de har är helt rimliga, t.ex att du muste kunna gå in där och då för att köpa den, ingen kampanj, deras nya ordinariepris etc.

Fast då har du tydligen inte läst på om Elgigantens villkor. Elgiganten prismatchar visst reor och kampanjer, den friskrivning som finns gäller snarare att det endast gäller fysiska återförsäljare, alltså inte webbshoppar:

Citat:

* 30 dagars prisgaranti
Vi strävar alltid efter att vara billigast! Därför matchar vi lägsta pris upp till 30 dagar efter köp.

Vi lämnar prisgaranti på alla våra produkter i 30 dagar. Om du hittar ett lägre pris någon annanstans så matchar vi det. Om vi själva sänker priset inom 30 dagar, så får du mellanskillnaden tillbaka. Produkten ska vara av samma märke, ha motsvarande specifikationer och kunna köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller i 30 dagar på Elgigantens egna prisjusteringar och mot lokala butikskonkurrenter men inte mot aktörer på Internet. Prisgarantin ska åberopas när priset är aktuellt samt innan 30 dagars perioden löpt ut. Ta med kvittot in till oss på Elgiganten eller kontakta vår kundtjänst på 0771 115 115 så löser vi det. Elgiganten Phonehouse har prisgaranti på befintligt sortiment.

Jag tycker det är extremt fult att inte prismatcha mot reor/kampanjer. Den som inte är född igår vet att det är genom kampanjer och dylikt som återförsäljarna kränger sina prylar. Att friskriva sig från detta är mer eller mindre att tillintetgöra hela grejen. Jag skulle tro att Kompletts prismatchning är bland de sämre, om inte den sämsta, prismatchningen som faktiskt erbjuds på den svenska marknaden. Visst, det är såklart bättre än ingenting alls, men det är också lätt hänt att det blir vilseledande, då jag skulle tro att de flesta faktiskt förväntar sig att även kampanjer räknas (även om detta framgår om man läser villkoren).

Permalänk
Medlem

@anon12433:

Förstår ändå inte varför man skulle vilja ha prismatchning - du får ju bara tillbaka mellanskillnaden i form av ett presenkort. Lämna bara tillbaka skiten och köp från inet istället.

Fast då är det ju komplett som ej har några butiker för att enkelt lämna in, men även därför jag brukar köpa istället från t.ex elgiganten, netonnet, webhallen och ibland inet.

Köp först, fråga sen för min del med tanke på att jag har tillgång till butiker samt att det finns goda öppet köp-dagar.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av pv2b:

Har du någon hänvisning till vilken del av KKL som reglerar detta? Jag har läst KKL några gånger och aldrig sett något i KKL som reglerar begreppet reavara/extrapris/kampanj etc. Hittar inte heller detta i KKL när jag läser denna nu.

Här är hela KKL: https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Lagen är skriven tvärt om och reglerar vad som får kallas rea. Men det finns inget som säger att man måste kalla nått för rea, det går alltså bra att sätta vilket pris som helst utan att man tvingas kalla det reapris. Lagen reglerar bara vad som får kallas rea.

Marknadsföringslag (2008:486)

Realisationer
17 § En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket "realisation" eller något annat uttryck med motsvarande innebörd bara om
1. försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment,
2. försäljningen sker under en begränsad tid, och
3. priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har FÖRSÖKT använda prismatchning på elgiganten tidigare, det var meningslöst.
Då de slingrar sig med att det inte är samma produkt fast det är exakt samma produkt, dock har Elgiganten ändrat sina artikelnummer för produkt så det inte stämmer med andra samma produkter.

Tror jag provade 3 olika gånger för ett par år sedan, fick inte igenom det en enda gång pga detta.

Kanske de har blivit bra nu helt plötsligt men tvekar jag på.

Sen får man tänka på att elgigantens ENBART gäller butiker. Och läser man deras text står det dessutom "mot lokala butikskonkurrenter "

LOKALA butikskonkurrenter, så har du inte Inet osv i din stad så försvinner ännu fler att försöka prismatcha mot.

I mitt fall ex finns Elgiganten och Mediamarkt nu för tiden, 2 butiker. Hur fan är det BRA prismatchning enligt folken här i tråden?

TLDR; Löjligt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av draanexle:

@veckans:

Förstår ändå inte varför man skulle vilja ha prismatchning - du får ju bara tillbaka mellanskillnaden i form av ett presenkort. Lämna bara tillbaka skiten och köp från inet istället.

Fast då är det ju komplett som ej har några butiker för att enkelt lämna in, men även därför jag brukar köpa istället från t.ex elgiganten, netonnet, webhallen och ibland inet.

Köp först, fråga sen för min del med tanke på att jag har tillgång till butiker samt att det finns goda öppet köp-dagar.

För dryga 150kr så orkar jag inte riva datorn för att köpa från Inet istället. Jag hade absolut kunnat göra det av ren princip på grund av Kompletts fulspel. Men då jag redan monterat komponenter i det och det trots stor varsamhet sannolikt kommer ha skruvmärken etc. så kan Komplett troligtvis neka mig öppet köp på produkten.

Jag kommer ju i fortsättningen inte handla från Komplett såvida de inte har väldigt bra priser om de ska bete sig så här.

Permalänk
Hedersmedlem

Bästa sättet att prismatcha är annars genom att ha ett kreditkort som har den funktionen. SEB Mastercard har det. Jag har faktiskt använt det på riktigt och fått tillbaka pengar på det också.

Även SEB prismatchar ju dock inte kampanjer.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrqaffe:

Lagen är skriven tvärt om och reglerar vad som får kallas rea. Men det finns inget som säger att man måste kalla nått för rea, det går alltså bra att sätta vilket pris som helst utan att man tvingas kalla det reapris. Lagen reglerar bara vad som får kallas rea.

Marknadsföringslag (2008:486)

Realisationer
17 § En näringsidkare får vid marknadsföring av produkter använda uttrycket "realisation" eller något annat uttryck med motsvarande innebörd bara om
1. försäljningen avser produkter som ingår i näringsidkarens ordinarie sortiment,
2. försäljningen sker under en begränsad tid, och
3. priserna är väsentligt lägre än näringsidkarens normala priser för motsvarande produkter.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svensk-fo...

OK, då är det alltså inte KKL detta regleras utan i marknadsföringlag. Tack för info.

Min lekmannatolkning av ovanstående är att skriva ett streck över ett pris, och sedan använda röda siffror för ett lägre pris skulle kunna vara ett uttryck med motsvarande innebörd som ordet realisation. (Det är iofs lite det som den här tråden handlar om, det är luddigt.)

Av det skulle då följa att Inet:s prissänkning antingen är tillfällig (även om ingen uttrycklig sluttid är utskriven), eller så är deras marknadsföring i strid mot marknadsföringslagen.

Det betyder alltså att om fallet är att Inet använder överstrykta priser för att visa permanenta prissänkningar, så bör de alltså sluta med det för att inte bryta mot lagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

För dryga 150kr så orkar jag inte riva datorn för att köpa från Inet istället. Jag hade absolut kunnat göra det av ren princip på grund av Kompletts fulspel. Men då jag redan monterat komponenter i det och det trots stor varsamhet sannolikt kommer ha skruvmärken etc. så kan Komplett troligtvis neka mig öppet köp på produkten.

Jag kommer ju i fortsättningen inte handla från Komplett såvida de inte har väldigt bra priser om de ska bete sig så här.

Ah, tänkte att du ej hade byggt i den än. Då är det förståeligt då tiden du skulle använda dig av för att montera ner allt, skicka tillbaka samt köpa nytt chassi skulle definitivt vara värt mer än 150kr.

Men ja, lite tråkig situation. Jag håller med de andra om att inets grej är ett kampanjpris då de rear ut lite äldre chassimodeller för att sälja de nyare varianterna. Men känns ju som att prislöftet borde hållas ändå.

Har sen inte köpt något från komplett heller, mest för att de ej har någon butik alls så lite jobbigare att lämna tillbaka saker.

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Bästa sättet att prismatcha är annars genom att ha ett kontokort som har den funktionen. SEB Mastercard har det. Jag har faktiskt använt det på riktigt och fått tillbaka pengar på det också.

Även SEB prismatchar ju dock inte kampanjer.

Det är ju ganska nice. Funkar det även om ÅF kör "fulingar" och byter art.nmr. fast det är likadan produkt?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av frong:

Det är ju ganska nice. Funkar det även om ÅF kör "fulingar" och byter art.nmr. fast det är likadan produkt?

Jag vet inte, men jag skulle inte räkna med det. Här kan du läsa SEB:s villkor om du är intresserad. https://seb.se/pow/content/produkter/kort/1703_seb_credit_kop...

Permalänk
Medlem

Helt sjukt att du fick hela 11 sekunder på dig att svara tills dess att chatten stängdes -.-

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Mocka: Du missade 4 minuter där bara. Men annars så har du rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Nej, jag "skulle inte invänta nästa dipp", utan jag handlade hos Komplett i tron om att man är garanterad lägsta priset. Precis som om man handlar hos tidigare nämnda Elgiganten.
Det står heller ingenstans att det är Komplett som avgör om det är en kampanj eller inte i deras "prislöfte". Då det inte står att det är en kampanj hos återförsäljaren så ska därmed deras "prislöfte" gälla.

Men det gjorde du ju visst...

"Såg att den nyligen (då) hade sålts billigare hos konkurrenter men tänkte att om en prissänkning sker inom kort så är jag ändå "skyddad" av det "Prislöfte" komplett erbjuder. "

I.e., du har sett att det varit rea på produkten innan, och du köper nu i tron om att du senare kan få det ändrat till reapris, trots att "löftet" inte gäller rea.

Det är väl också rätt uppenbart att de själva avgör vad som faller innanför de ramar de satt upp, vem skulle annars göra det? Det finns knappast heller några krav på att affärer preciserar att det är en kampanj när de har tillfälligt nedsatta produkter, så det kan givetvis inte alltid vara uppenbart om en ändring är nytt ordinariepris. Men rött pris tillsammans med ett överstruket pris (dvs. överstruket ordinarie pris) är en rätt stark indikation om att det är rea (dvs. ett tillfälligt kampanjpris), likaså när priset där tidigare temporärt varit det samma för några månader sedan, för att sedan gå upp igen. Hade Inet bara visat 749:- i svart som pris hade du nog fått din check.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Alla produkter i alla butiker är under en ständig säljkampanj med flukturerande priser. Alla priser är tillfälliga till dess att de ändras åt något håll. För mig har komplett förlorat trovärdighet hos mig sen det här införandet av fejkad prismatchning. En ytterligare händelse med dåligt bemötande som jag inte orkar gå in på nu har fått mig att sluta handla därifrån. Handlar bara från amazon.de numera om ingen svensk butik mot förmodan är betydligt billigare än amazon. Hittills har bara elgiganten lyckats med detta. Netonnet har varit nära men inte nått riktigt hela vägen, likaså webbhallen. Blir inte lyckligare av att slicka röv på svenska ÅF oavsett. Patetiskt att kära ner sig i ttp inet som alla p12or här inne verkar göra. Najs med godis i paketet, men ändå...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...