Permalänk
Medlem

Fått inspiration av FZ's stora recensions samling av alla deras spel sen 1996?

Fast att detta är SweC's genom alla tiders recensioner istället utav möss?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Vangen:

Fått inspiration av FZ's stora recensions samling av alla deras spel sen 1996?

Fast att detta är SweC's genom alla tiders recensioner istället utav möss?

Nope. Har faktiskt missat deras lista

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tjena!
Söker efter en mus som liknar QPAD 5k, OM75 osv där alla 5 fingrarna har en plats på musen. Verkar som allt QPAD tillverkar, förutom OM75, har utgått.

Någon som har tips på bra gamingmöss med liknande form?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Telemator:

Tjena!
Söker efter en mus som liknar QPAD 5k, OM75 osv där alla 5 fingrarna har en plats på musen. Verkar som allt QPAD tillverkar, förutom OM75, har utgått.

Någon som har tips på bra gamingmöss med liknande form?

Jag skulle kika på Dream Machines DM2. Har troligen formen du är ute efter, med en grym sensor.
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/dm2-comfy-s-gaming-mouse

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Jag skulle kika på Dream Machines DM2. Har troligen formen du är ute efter, med en grym sensor.
https://www.maxgaming.se/gaming-mus/dm2-comfy-s-gaming-mouse

Tack så mycket! Formen är exakt så jag vill ha den, men kan inte låta bli att vara skeptisk mot märket då jag aldrig hört om det förut. Synd att inga större etablerade märken har liknande. Får kolla närmre på Dream Machines.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Telemator:

Tack så mycket! Formen är exakt så jag vill ha den, men kan inte låta bli att vara skeptisk mot märket då jag aldrig hört om det förut. Synd att inga större etablerade märken har liknande. Får kolla närmre på Dream Machines.

Jag har recenserat en Dream Machine förut. Dom satsar på väldigt enkla möss (utan mjukvara t.ex). Inget fel på dom så borde inte vara något problem

Permalänk
Medlem

Jag har haft en steelseries sensei (senaste versionen) sedan ett par månader tillbaka. Musen i säg funkade bra men allt eftersom så började den frenetiskt dubbelklicka med vänstra musknappen (kanske för mycket path of exile för min del, vem vet). således kan jag inte rekommendera den, då kvalitén verkar bristfällig. Jag köpte denna för att tidigare sensei rubberised hade blivit så sliten efter flera år, men denna nya mus har inte ens hållit prestandan i ett halvår

Permalänk

G502 Hero anses vara bättre än Spectrum? Är lite sugen på att testa den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@StuntmanMike: Det enda som är "bättre" är sensorn. Allt annat är precis som föregående modell.

Permalänk
Skrivet av Berniz:

@StuntmanMike: Det enda som är "bättre" är sensorn. Allt annat är precis som föregående modell.

Alltså bättre med ! och inte med ""?
Iallafall så valde jag G Pro Wireless istället, underbar mus.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

snyggt älskar Zowie S2
Så lägg till den

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Sedan är inte heller ordet "Ergonomisk" för att beskriva möss för höger hand särskilt bra. De är allt annat än ergonomiska för de som använder vänster hand. Dessutom kan ambidexter-möss också vara ganska så ergonomiska. Jag föreslår att du byter ordet "Ergonomisk" till "Högerhänt" istället.

Jag håller med. För mig som behöver en riktig ergonomisk mus för min handleds skull så är ingen av ovanstående märkt "ergonomisk" faktiskt ergonomisk.
En mus skulle behöva en handlutning utåt på minst 30° för att ens komma i fråga. Detta behöver inte betyda att musen skulle vara plan på ovansidan och luta åt höger, bara att musens form uppmuntrar att man håller handen så.

En ergonomisk spelmus vore suverränt, om den fanns. Jag är inte den ende som efterfrågar en sådan.
Problem i handleder och fingerleder drabbar alla förr eller senare. Att låta det gå inflation i hur termen används gör det bara svårare för folk.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Tanken med den här listan är att enkelt kunna se aktuella och populära modeller vid eventuellt köp av ny mus. Kommer att slänga in nya eller efterfrågade modeller löpande.

Fantastiskt! Och jag som faktiskt är på jakt efter en ny mus.

Permalänk
Medlem

Gedigen lista! Har några av mössen på listan USB-C-port för laddning?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av lebear:

Gedigen lista! Har några av mössen på listan USB-C-port för laddning?

Vad jag vet finns det ingen mus med USB-C. Är väl dags att det dyker upp snart kan man tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Du borde få med lite Qpad modeller i tabellen
Kör med 8K. Vill helst aldrig byta

Finns den att köpa fortfarande?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Finns den att köpa fortfarande?

Tyvärr inte.
Fick bli en G703 när min sista 8K gick sönder
Tar tid att vänja sig men helt klart värt det. Rekommenderas varmt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Tyvärr inte.
Fick bli en G703 när min sista 8K gick sönder
Tar tid att vänja sig men helt klart värt det. Rekommenderas varmt

Synd, verkar vara en bra mus annars. Kanske kan hitta den här på Sweclockers marknad nån gång
Ska kolla in G703 musen som du nämnde

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Synd, verkar vara en bra mus annars. Kanske kan hitta den här på Sweclockers marknad nån gång
Ska kolla in G703 musen som du nämnde

Helt ärligt så blev 8K inte så populär pga storlek och helhandsgrepp. Har sett en enstaka till försäljning i marknaden under de senaste 5 åren så jag skulle inte hoppas på för mycket.
Helt klart värt att kika på G703

Stavfel
Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Helt ärligt så blev 8K inte så populär pga storlek och helhandsgrepp. Har sett en enstaka till försäljning i marknaden under de senaste 5 åren så jag skulle inte hoppas på för mycket.
Helt klart värt att kika på G703

För min del så är nog varken storlek eller vikt några problem. På min Logitech G9X så lade jag i max tyngder även om jag inte behövde

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Man kan annars kolla Rocketjumpninja.com och se en känd quake spelare som spelat fps spel i många många år och reviewat runt 150+ gaming möss om vilka som han tycker är bäst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Du kan lägga till att g603 behöver AA batterier som ökar vikten till 112.3 och 135.7 med ett eller två batterier respektive

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Håller med om att det borde framgå att Ergonomisk betyder att den inte är Ambidextrös, utan assymetrisk för höger hand. Jag är själv högerhänt, men det verkar otroligt att samtliga möss som är högerhänta är ergonomiska... Använder nu en Xtrfy M1 som är högerhänt, och den är för liten för mina medelstora händer. Därmed är den inte ergonomisk (detta märker du om du automatiskt mjukar upp handled och-eller axel utan att tänka på det). En ledtråd ligger i sluttande knappar+bara 6mm bas framtill. Detta är kännetecknet för att musen är gjord för Claw grip. Sensor och knappar inklusive scrollhjul är bra.

Förra köpet var Razer Mamba Tournament Edition, och den är mycket skönare (Palm grip) och lagom hög för medelstora händer, kanske till och med något mindre händer. Skulle gärna stå ut med dess sämre liftoff, men även utan drivrutiner fryser musen och plugga i och ur hjälper inte. Knapparna börjar också att lyfta från switcharna efter ett tag. Detta är för att knapparna inte är separata från muskroppen - när materialet mattas lyfter flärparna som täcker switcharna. Sköna tumknappar.

Själv hoppades jag på en liknande lista, men mer beskrivande egenskapar, som just om knapparna är separata, palm grip eller claw grip, handstorlek, och naturligtvis får inga sensorer med s.k. jitter eller som inte trackar 100% på vanliga material ens vara med på listan.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Hur tyder man siffrorna i kolumnen "knappar"?