Något som kan göra Sweclockers bättre

Permalänk

Något som kan göra Sweclockers bättre

Hejsan, jag är inte den Medlem som sitter och skriver m.m utan tycker det mest är kul att läsa och följa trådar, så nu har jag tänkt att bli medlem för sälja min dator och skärm men måste vart medlem i 3 månader, är inte det en sjukt jävla lång tid?

Blocket Facebook m.m där man försökt sälja får man som svar " 500 spänn och jag hämtar den nu" för nåt som fattas en nolla på åtminstone.

Detta forum känns som enda vettiga stället att göra det på så är det såna här låsningar på det.

Permalänk
Skrivet av Förstabarnet:

Hejsan, jag är inte den Medlem som sitter och skriver m.m utan tycker det mest är kul att läsa och följa trådar, så nu har jag tänkt att bli medlem för sälja min dator och skärm men måste vart medlem i 3 månader, är inte det en sjukt jävla lång tid?

Blocket Facebook m.m där man försökt sälja får man som svar " 500 spänn och jag hämtar den nu" för nåt som fattas en nolla på åtminstone.

Detta forum känns som enda vettiga stället att göra det på så är det såna här låsningar på det.

det är just pga dessa begränsningar swecs marknad är bättre än facebook och blocket.
då den är riktad till handel mellan medlemmar i första hand och att det håller svindlare och skambudsprutare här ifrån till viss del även om systemet inte är 100% vattentätt.

vill man bara göra ett konto för att sälja något på marknaden och sen försvinna igen så hänvisas dessa typer till facebook eller blocket istället.

glöm inte bort att du även måste gjort en viss mängd inlägg också har jag för mig

edit kanske är något jag drömt då jag inte hittar detta i informationen för marknaden.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Hedersmedlem

Hej @Förstabarnet! Välkommen som medlem på SweC

Precis som @Rouge of Darkness skriver så är begränsningarna förmodligen en stor del varför Marknad är vad det är idag. På gott och ont? Vi är inte helt skonade från bedrägerier och andra tråkigheter men eftersom att vi oftast har bra koll på personerna som vistas i marknaden så känns det som (jag har ingen statistik tyvärr) att vi är mer skonade än andra Köp och sälj-tjänster. Det vore såklart kul om vi kunde öppna upp marknaden till fler teknikentusiaster utan att tumma på säkerheten, men det finns några frågetecken kvar att lösa först.

Med det sagt så kommer vi framöver att ge Marknad lite mer kärlek och det kommer innebära små och kanske större förändringar efter den feedback vi fick från undersökningen i våras.