Permalänk
Medlem

Huawei MediaPad T3 10

God Fredag på er är på jakt efter en ny surfplatta och har kikat på denna
Jag ska använda den till att spela lite spotify och kanske nå enkelt DJ -program på fester så vill inte ha en allt för dyr platta ifall den skulle få nån vätska över sig så man slipper gråta blod.

Nån som har erfarenhet ifrån deras plattor? Jag gillar deras mobiler så.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

God Fredag på er är på jakt efter en ny surfplatta och har kikat på denna
Jag ska använda den till att spela lite spotify och kanske nå enkelt DJ -program på fester så vill inte ha en allt för dyr platta ifall den skulle få nån vätska över sig så man slipper gråta blod.

Nån som har erfarenhet ifrån deras plattor? Jag gillar deras mobiler så.

Jag skulle säga att den jobbar på bra för just detta bruk, men lägg en extra tanke på vilken lagringsmängd du väljer då ”android” tar en del av kakan. Surfplattan rekommenderas ej för spel eller liknande men för surfande/spela musik. Javisst!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en sådan till dottern nyligen, fungerar bra att kolla på film, Youtube och musik. Blev positivt överraskad till den då den inte alls känns seg heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant hur man kan uppleva produkter så olika. Köpte en sån här på BF för att ha som dashboard till mitt homeautomation-system.

Det första jag slås av är hur trött enheten är. Redan när jag ska slå in password till wifi så blir det fel för fingrarna är snabbare än vad plattan hinner reagera på tgb:t.

Även upplösning / PPI är helt horribel, när man är van vid högupplösta topp-produkter så känns den suddiga texten i en nivå att man vill gråta. (Dock mitt eget fel, gjorde för dålig research, men min första iPad mini från 2012 hade bättre ppi).

Utöver det så tar det Chrome 8 sekunder (!) att ladda dashboarden (websida med en del javascript och websocket-snacks), samt att den ofta krashar(!).
Jag ska dock köra med en Kiosk-app och webbläsaren den appen använder verkar faktiskt funka, men även där horribelt slött.

Trodde faktiskt inte att pryttlar av så här låg nivå ens såldes 2019. Det är rätt illa när enda användningsområdet man förväntar sig är att visa upp en SPA-webbsida och det haltar.