Min hemsida indexeras inte av google.

Permalänk

Min hemsida indexeras inte av google.

Hej jag har en hemsida som inte indexeras av Google har lagt till sidan i google search console där ser allt bra ut. När jag testar via google search console visas det att min hemsida inte kan indexeras pågrund av att noindex finns i metataggen robots.

hur löser jag detta?

Just nu är min hemsidas robot.txt

Om jag ändrar till följande i robot.TXT kommer min hemsida att indexeras då?
User-agent: *
Disallow:

Permalänk
Medlem

Beror mest troligast på detta:

<meta name="robots" content="noindex" />

Samt robots.txt, inte robot.txt

Permalänk

@BuruZ: hur hittade du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noelpersson12:

@BuruZ: hur hittade du det

En meta-tagg i head.
Brukar finnas någon inställning i Wordpress där man kan välja om sidan ska indexeras eller ej.

Kolla igenom där och se ifall du hittar något.

Permalänk

@BuruZ: om jag ändrar den metataggen i head hur ska jag då göra för att sidan ska indexeras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noelpersson12:

@BuruZ: om jag ändrar den metataggen i head hur ska jag då göra för att sidan ska indexeras?

https://www.cloudaccess.net/wordpress-tutorials/163-maintenan...

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Under inställningar i wp-admin har du en kryssruta som ställer in om sidan ska vara indexerbar eller inte. Troligen är den ikryssad.

Det är dock ingen mening att indexera den innnan du byggt klart den, det är min känsla. Har dock ingen fakta som styrker det

Permalänk
Mattecoach

Skriver ett inlägg här istället för att skapa en ny.

Jag har samma problem, men det verkar bero på något annat. Jag har många undersidor på hemsidan, och det är endast en av detta som google rapporterar indexeringsproblem på.

Har kollat igenom "källan" för sidan och hittar bara detta:
<meta name='robots' content='max-image-preview:large' />
D.v.s. inget om noindex. Sidan behandlas inte på något speciellt sätt i robots.txt

Vad kan det då bero på?`
Sidan i fråga är https://bmsvets.se/produkter/motstandssvetsning/stuksvetsning...